Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Strategie

The perfect welcome message (part II)

We already told you in our previous blog post that a new subscription for your mailing list deserves your full attention. At the same time you can launch the first steps of your e-marketing on the fresh email address. We offer you 10 tips on how to achieve the perfect welcome message. The five tips we give you today, take this further:

6. Add us
While you’re building on a relationship with your new contact, you can just as well ask him or her to add your sending address to his contact list. You can explain this rationally by saying that it is the best guarantee to receive the newsletter. Our side of the story is clear.

7. Present
In one of our previous blogs, we learned that 95 per cent of subscribers were looking for discounts. Isn’t that welcome message the ideal time to present him with a discount for the first time? Your contact will definitely look forward to your next message.

8. Spread the word
Your contact is charmed by your product or service. So charmed even, that he left you his or her email address. If you’re new contact is in that kind of mood, it maybe is the moment to explain the tell-a-friend principle in your welcome message? With the right link and a little incentive you can get it done.

9. Not everything
You can notice it by the tips we are giving you. Just in the welcome message you can already give a lot of information. And maybe you still feel like something’s missing. You haven’t even included the news about your product or service yet. You need to evaluate the amount of information for each message you’re going to send out. Short and powerful messages get the best results. Tell your reader the first time you’re contacting him that this is your goal. But give readers who are hungry for more a link, if they want to start reading everything immediately.

10. Season
Adapt your welcome message with every season. That way your reader knows that you pay attention to catered communication. It also responds best to his mood. During the summer months you have another reader standing before you than during the winter months. You have to adapt your content and decoration accordingly.

Integrate these ten tips in your welcome message for a great start of a new e-relationship. You can never make a first impression twice!

mei 29, 2012Ann Flipkens
Previous storyDe perfecte welkomstboodschap (deel I)Next storyDe juiste inbox!
Home The perfect welcome message (part II)
8 jaar geleden Strategie119
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Trends

Google tracht e-mail te herdefiniëren!

Google tracht reeds jaren haar webbased applicaties te slijten aan bedrijven. Maar daarnaast is Gmail ook een hit onder de particulieren. Als Google iets met e-mail uitspookt dan is het opletten geblazen! feb 17, 2010Michelle Dassen

Facebook plant e-mailplatform

De populaire sociale netwerksite Facebook is van plan om een e-mailplatform te bouwen en zo concurrenten Gmail, Yahoo Mail en AOL Mail uit te schakelen. Als ze in hun opzet slagen, dan staat de e-mailmarketeers  van morgen een nieuwe enorme uitdaging te wachten. feb 9, 2010Ann Flipkens

Cases, Inspiratie!, Tips

Hoe Touring in 8 stappen haar promotie aankondigt

Een besparing is een goed uitgangspunt om een aanbieding te lanceren. Dat geldt voor alle marketingkanalen, maar zeker ook voor e-mailmarketing. Als de werkende mens in de ochtendfile via het radionieuws heeft mogen vernemen wat allemaal de komende tijd duurder gaat worden, dan is een besparing van ruim 200 euro een goede trigger voor eenieder […]

Nog meer e-mailmarketing

Het einde van het jaar nadert. Het is dan niet alleen tijd voor jaaroverzichten, maar ook voor voorspellingen voor het komende jaar. Het Canadese Überflip zette enkele opmerkelijke cijfers naast elkaar. dec 6, 2013Thomas Vangelooven

Tips

Heb je al eens stil gestaan wat je met een ‘beter lees link’ kan?

Je kent het wel! Het eerste waar je als lezer van een e-mailbericht mee geconfronteerd wordt is een link waarop je kan klikken als het bericht in je favoriete e-mail client tot een schroothoop herleid werd. mei 12, 2010Ann Flipkens

E-commerce, Personalisatie, Targeting, Tips

Wacht niet te lang

E-mailmarketing kan ook een ondersteunende houding aannemen tegenover de webshop van het bedrijf. Daarbij moet je niet alleen denken aan een promo om nieuwe producten aan te kondigen. dec 19, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, List Building

Het best renderende kanaal om je e-marketinglijst te laten groeien

Het Amerikaanse Techlicious.com zweert bij een dagelijkse update per e-mail. Daarvoor heb je natuurlijk een uit de kluiten gewassen groep contacten nodig. Daarom hebben ze daar geëxperimenteerd met verschillende kanalen. feb 15, 2013Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Inspiratie!, Trends

Ontvanger triggert e-mailmarketing

Het jaar loopt weer stilaan naar haar einde. Hoewel er op het vlak van e-mailmarketing net omwille van dat jaareinde, nog drukke dagen te wachten staan, sijpelen nu al de eerste trendlijstjes en voorspellingen omtrent de toekomst van e-mailmarketing binnen. We filteren ze op haalbaarheid en zullen de komende weken de opmerkelijkste visies brengen. nov […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,668

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail