Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
List Building, Strategie, Tips

Tip: Al je voordelen op een landingspagina

Elk e-mailbericht heeft haar vormelijke kenmerken. De uitschrijflink is hiervan een geschikt voorbeeld. Een link naar een contactpagina zie je steeds vaker verschijnen. Maar nog een beetje meer experimenteren op dit vlak kan nooit kwaad.
landing-pages-258x300
Voor een e-marketeer is het logisch een bericht te openen met de boodschap dat onleesbare berichten ook een webversie hebben. De link om je uit te schrijven zetten we op het einde van het e-mailbericht. Vandaag willen we je graag een nieuw idee meegeven. Waarom niet je contacten permanent herinneren aan het waarom van je nieuwsbrief of je e-marketingcampagne?

Beredeneerde contacten

Als je je contacten zo ver kreeg om hun e-mailadres achter te laten, dan hadden ze hiervoor een goede reden. Als attente e-marketeer weet je steeds via welk kanaal of actie het e-mailadres in je database is geraakt. Daarnaast weten we al lang dat mensen hun e-mailadres niet meer afgeven als er niet een vorm van return voor hen inzit. Dat heb je op het ogenblik van inschrijven duidelijk gemaakt. Maar weten je contacten dat na verloop van tijd nog steeds? Of is er misschien een extraatje bijgekomen?

De voordelen op een rijtje

Als je al deze informatie samenbrengt op één enkele landingspagina, dan heb je weer een mooi instrument gecreëerd. Link deze landingspagina onderaan je e-mailbericht nog voor de klassiekers zoals de uitschrijf- en contactpagina’s. Geef het een ronkende naam in de stijl van ‘voordelen voor nieuwsbrief lezers’. Alleszins zal elke sector of type e-mailcampagne hier een ander label moeten meekrijgen. Zo bied je lezers de kans om hun geheugen op te frissen. Maar zo kan je ook opnieuw je argumenten aandragen om nog lang hun inschrijving in je e-marketinglijst te handhaven.

Landingspagina reloaded

We gaan nog een stapje verder. De uitschrijflink is natuurlijk een must. Daar kunnen we niet onderuit. En als de wet ons er niet toe verplicht, dan nog is het een vorm van internet etiquette. Maar waarom de uitschrijflink niet ineens via de landingspagina ‘voordelen voor nieuwsbrieflezers’ laten lopen? Wie weet kan je bepaalde lezers die vast van plan waren om zich uit te schrijven, toch recupereren?

dec 14, 2012Thomas Vangelooven
Previous storyTip: Doe de dubbelsplash!Next storyIs jouw contact een mobiele lezer?
Home Tip: Al je voordelen op een landingspagina
10 jaar geleden List Building, Strategie, Tipse-mailmarketing, e-mailmarketingtips, landingspagina595
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
List Building

Dag Hotmail, welkom aan Outlook.com

Als we dachten dat op het vlak van de webbased e-mail de posities op de markt ingenomen waren, dan waren we grondig fout. Met de strategische beslissing om Hotmail om te vormen naar Outlook.com heeft Microsoft de aanval ingezet op Gmail. En het is meer dan alleen maar een naamsverandering! aug 2, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, List Building, Testing, Tips

Gooi eens rond met inschrijfmogelijkheden op je website

Je e-mailmarketing lijst laten aangroeien met relevante adressen is een continu proces. Je moet je potentiële lezers op elk mogelijk moment confronteren met de mogelijkheid om in te schrijven op je e-marketinglijst. Er zijn een reeks klassieke plekken die we reeds  in deze blog bespraken, maar vandaag brengen we een nieuwe. okt 3, 2012Ann Flipkens

Social media

Maak van Facebook Timeline een opportuniteit

Er is de voorbije dagen veel commotie ontstaan over de verplichte invoering van de Timeline Template van Facebook. Vanuit het oogpunt van je e-mailmarketingstrategie kan je met Timeline toch je voordeel doen. mrt 30, 2012Ann Flipkens

Cases, Events, Tips

Grote belangstelling voor Flexmail Summer School

Deze week vond de eerste editie van de Flexmail Summer School plaats. Onmiddellijk mogen we spreken van een geslaagde editie. Een tot de nok toe gevulde zaal met leergierige toehoorders luisterden naar de workshops die gebracht werden door Silvie Mussen van Flexmail en Kris Pattyn van Koppa Digitale Media. aug 30, 2012Thomas Vangelooven

List Building, Personalisatie, Reporting, Strategie, Targeting, Testing

Wanneer moet je je bericht versturen?

Het juiste bericht op het juiste moment. Dat is de kunst! Een kunst die garant kan staan voor een hoge conversie. Eén van de parameters is het tijdstip waarop je de mailing loslaat op je doelgroep. nov 14, 2012Michelle Dassen

E-mailmarketing

E-mailmarketing, waarom doen we het?

Het Amerikaanse marketingsherpa houdt al jaren de vinger aan de pols in e-marketingland. Met hun onderzoek leggen zij regelmatig de wortels bloot van nieuwe trends in e-mailmarketing. Zo hebben ze bij ‘Chief Marketing Officers’ gepeild naar het waarom. mrt 14, 2012Ann Flipkens

Social media

Kruip eens in de huid van de sociale media

Sociale media en e-mailmarketing zijn twee goede vrienden. Sociale media zijn de perfecte platformen om je opt-ins te verzamelen of om je content van je e-mailberichten te laten landen. Facebook, LinkedIn en anderen kunnen sterke partners zijn. Maar dan moet je natuurlijk ook vrienden verzamelen op diezelfde fanpagina’s of profielen. jun 6, 2012Thomas Vangelooven

List Building, Strategie, Tips

Tip: Doe de dubbelsplash!

Splash pagina’s, hebben we ze echt nodig? Ja, soms hebben we ze nodig om de aandacht van de bezoeker te trekken. Maar daarbij vergeten we maar al te vaak de insteek van de e-mailmarketing. dec 12, 2012Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,435

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,764

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail