Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
List Building, Strategie, Tips

Tip: Doe de dubbelsplash!

Splash pagina’s, hebben we ze echt nodig? Ja, soms hebben we ze nodig om de aandacht van de bezoeker te trekken. Maar daarbij vergeten we maar al te vaak de insteek van de e-mailmarketing.

Een splash pagina is een voorpagina van een website die specifieke informatieve inhoud biedt. Marketing gerichte organisaties gebruiken vaak splash pagina’s om de aandacht van de bezoeker te vestigen op hun laatste product of dienst. Ze proberen op een ogenblik dat de internaut gefocust is op de binnenkomende pagina een speciale boodschap over te brengen. De enige actie die daarna meestal mogelijk is, is klikken om door te gaan naar de startpagina van de website.

Nieuwsgierigheid
Maar als je een nieuw product aankondigt, dan prikkel je de nieuwsgierigheid van de bezoeker. Misschien heb je op dat ogenblik niet veel meer te vertellen dan dat bijvoorbeeld de nieuwste smaak van je godendrank onderweg is. Of dat je binnenkort voor een groep van klanten een andere en uitgebreidere dienstverlening in petto zal hebben. Maar later is er misschien meer te vertellen. Om dan uiteindelijk je potentiële klant tot een aankoop te verleiden.

Gedifferentieerd
Waarom maak je dan niet onmiddellijk gebruik van deze nieuwsgierige prikkel die je gegeven hebt? Naast doorklikken naar de startpagina moet er een prominente oproep staan: “Laat hier uw e-mailadres achter, om als eerste op de hoogte gehouden te worden!” Zo heb je weer een extra inschrijvingsmogelijkheid voor je e-marketinglijsten gecreëerd. Bovendien maak je ook gebruik van één van de meest effectieve boodschappen die je kan geven. Je belooft je lezer om hem als eerste op de hoogte te houden. En moeten we er dan nog bij vertellen dat je zo ineens ook over een extra gedifferentieerde e-marketinglijst beschikt?

Wachtpagina
Soms is een splash pagina een echte startpagina van een website. Een webstek die voor het nieuwe product of dienst nog in opbouw is. Maar hier en daar lekt er (al dan niet bewust) iets uit over de toekomstige webstek van je nieuwste product. Of heeft Google je al opgepikt in de metatags. In elk geval creëer je voor de internaut hetzelfde effect als bij een splashpagina. Geen complete boodschap, wel een trigger. En vanzelfsprekend wordt dit aangevuld met een heel eenvoudig inschrijvingsformulier. Laat hier je e-mailadres achter om als eerste op de hoogte gehouden te worden!

dec 12, 2012Thomas Vangelooven
Previous storyDoe de kijktest!Next storyTip: Al je voordelen op een landingspagina
Home Tip: Doe de dubbelsplash!
10 jaar geleden List Building, Strategie, Tipse-mailmarketing, e-mailmarketing tips328
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, List Building, Tips

Recupereer de verstrooide inschrijvers

We leven nu eenmaal in een jachtige wereld en daar spelen multimedia heerlijk op in. Maar als je je aandacht tegelijkertijd over drie plekken (smartphone, tablet en de wereld rondom je) moet verdelen, dan is een tikfout in de stijl van @teelnet.be of @gmail.cmo snel gemaakt… aug 10, 2012Ann Flipkens

Moeiteloze één-op-ééncommunicatie met Contact Related Content

Segmentatie is heilzaam binnen de e-mailmarketingsector. Iedere hedendaagse e-marketeer begrijpt dat de consument van vandaag graag op zijn wenken wordt bediend. Hij wil niet zoek geraken in een kluwen van informatie. Hij eist content op maat op een dienblaadje. okt 19, 2011Michelle Dassen

E-mailmarketing, Tips

Drie krachtige strategieën om de klant te overtuigen

De ‘principles of persuasion’ van psychologieprofessor Robert Cialdini is interessante lectuur voor marketeers. Kort samengevat gaat het boek over zes methoden om iemand te overtuigen actie te ondernemen. In deze blog bespreken we alvast de eerste drie principes en geven we je tips om ze online in te zetten. jan 11, 2012Ann Flipkens

Design

Respecteer de linkermarge!

Als je een e-mailbericht opmaakt, dan moet je met behoorlijk wat parameters rekening houden. Is de ‘call to action’ goed in de verf gezet, hebben de figuren allemaal een alternatieve tekst meegekregen? Vandaag voegen we een nieuwe aan de lijst toe. Hebben we de linkermarge gerespecteerd? jun 20, 2012Ann Flipkens

Respecteer de comfortzone van je e-contact!

In onze vorige blog haalden we een interessante grafiek boven van het Amerikaanse Blue Hornet. Zij onderzochten waarom consumenten hun e-mailadres achterlaten op een e-marketinglijst. Ze wilden eenvoudigweg extra korting in de inbox. Maar in diezelfde wetenschappelijke enquête peilden ze begin dit jaar ook bij die consumenten naar de hoeveelheid aan informatie die ze bereid […]

Content, Personalisatie, Strategie, Targeting

Dag Kris, je automodel staat nu in de kijker

De onderwerpregel is één van de belangrijkste elementen van je e-mailbericht. Met deze zinsnede moet je immers je lezer verleiden. Het is niet voor niets dat e-marketeers steeds weer op zoek gaan naar een originele invalshoek. nov 23, 2012Thomas Vangelooven

Strategie, Tips, Trends

Meten is weten: AB testing

De gouden tip binnen marketing bestaat niet. Testen is de enige oplossing. Zo ook bij e-mail marketing, optimaliseer je berichten door testing en leer uit je fouten. In ons platform kan je kiezen welk onderdeel je wil testen.  Daarna kies je je testgroepen en laat je de winnaar van de test automatisch naar de rest […]

Cases, Content, Design, E-mailmarketing, Thema-mailings, Tips

E-mailmarketing is oorlog voeren

Het is een straffe uitspraak die we ons graag permitteren. De aandacht krijgen van je e-mailcontact doe je niet in één klap. Conversie creëren is de volgende veldslag. In twaalf stappen legt het team van Flexmail je graag uit hoe je het best ten oorlog trekt. jan 8, 2013Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,442

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,771

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail