Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
List Building, Strategie, Tips

Tip: Doe de dubbelsplash!

Splash pagina’s, hebben we ze echt nodig? Ja, soms hebben we ze nodig om de aandacht van de bezoeker te trekken. Maar daarbij vergeten we maar al te vaak de insteek van de e-mailmarketing.

Een splash pagina is een voorpagina van een website die specifieke informatieve inhoud biedt. Marketing gerichte organisaties gebruiken vaak splash pagina’s om de aandacht van de bezoeker te vestigen op hun laatste product of dienst. Ze proberen op een ogenblik dat de internaut gefocust is op de binnenkomende pagina een speciale boodschap over te brengen. De enige actie die daarna meestal mogelijk is, is klikken om door te gaan naar de startpagina van de website.

Nieuwsgierigheid
Maar als je een nieuw product aankondigt, dan prikkel je de nieuwsgierigheid van de bezoeker. Misschien heb je op dat ogenblik niet veel meer te vertellen dan dat bijvoorbeeld de nieuwste smaak van je godendrank onderweg is. Of dat je binnenkort voor een groep van klanten een andere en uitgebreidere dienstverlening in petto zal hebben. Maar later is er misschien meer te vertellen. Om dan uiteindelijk je potentiële klant tot een aankoop te verleiden.

Gedifferentieerd
Waarom maak je dan niet onmiddellijk gebruik van deze nieuwsgierige prikkel die je gegeven hebt? Naast doorklikken naar de startpagina moet er een prominente oproep staan: “Laat hier uw e-mailadres achter, om als eerste op de hoogte gehouden te worden!” Zo heb je weer een extra inschrijvingsmogelijkheid voor je e-marketinglijsten gecreëerd. Bovendien maak je ook gebruik van één van de meest effectieve boodschappen die je kan geven. Je belooft je lezer om hem als eerste op de hoogte te houden. En moeten we er dan nog bij vertellen dat je zo ineens ook over een extra gedifferentieerde e-marketinglijst beschikt?

Wachtpagina
Soms is een splash pagina een echte startpagina van een website. Een webstek die voor het nieuwe product of dienst nog in opbouw is. Maar hier en daar lekt er (al dan niet bewust) iets uit over de toekomstige webstek van je nieuwste product. Of heeft Google je al opgepikt in de metatags. In elk geval creëer je voor de internaut hetzelfde effect als bij een splashpagina. Geen complete boodschap, wel een trigger. En vanzelfsprekend wordt dit aangevuld met een heel eenvoudig inschrijvingsformulier. Laat hier je e-mailadres achter om als eerste op de hoogte gehouden te worden!

dec 12, 2012Thomas Vangelooven
Previous storyDoe de kijktest!Next storyTip: Al je voordelen op een landingspagina
Home Tip: Doe de dubbelsplash!
8 jaar geleden List Building, Strategie, Tipse-mailmarketing, e-mailmarketing tips290
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, List Building

Keer je salesteam binnenste buiten!

Een gedreven e-marketeer, die heeft één grote passie: de eeuwigdurende jacht naar goede e-mailadressen. Een correct opt-in formulier is natuurlijk de basis. Maar dat is natuurlijk niet de enige zaligmakende methode. Er is nog je salesteam! jun 29, 2012Ann Flipkens

Thema-mailings, Tips

Win het gevecht met de terugkerende vakantieganger

Je kent het fenomeen. Je komt terug van vakantie en je inbox puilt uit van de ongelezen berichten. Je overloopt kritisch de binnengekomen berichten en bent al iets vlotter in het verwijderen van ongelezen e-mails. Wat niet belangrijk lijkt of geen herkenning oproept, gaat meestal onherroepelijk de vuilbak in. Als jij als e-marketeer deze operatie […]

Cases, Content, Thema-mailings

Laatste nieuwsbrief voor 2011: originaliteit is troef

Als e-mailmarketeer moet je steeds op de hoogte blijven van de trends en evoluties in je sector. Om die reden ben je vast op 101 nieuwsbrieven ingeschreven. Voordat je ze één voor één opent en bestudeert, lijsten we hier al een aantal interessante best practices op. dec 28, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, Reporting, Strategie, Testing, Thema-mailings, Tips

Opvallende stijging van leespercentages tijdens zomermaanden

De zomervakantie is de periode waarin veel marketeers hun e-mailmarketingverkeer op een lager pitje zetten. Ze gaan er immers vanuit dat een groot deel van hun lezers op vakantie zijn. Maar eigenlijk lopen ze hier een unieke gelegenheid mis om écht op te vallen. jul 26, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Tips

Drie krachtige strategieën om de klant te overtuigen

De ‘principles of persuasion’ van psychologieprofessor Robert Cialdini is interessante lectuur voor marketeers. Kort samengevat gaat het boek over zes methoden om iemand te overtuigen actie te ondernemen. In deze blog bespreken we alvast de eerste drie principes en geven we je tips om ze online in te zetten. jan 11, 2012Ann Flipkens

Cases, Events, Tips

Grote belangstelling voor Flexmail Summer School

Deze week vond de eerste editie van de Flexmail Summer School plaats. Onmiddellijk mogen we spreken van een geslaagde editie. Een tot de nok toe gevulde zaal met leergierige toehoorders luisterden naar de workshops die gebracht werden door Silvie Mussen van Flexmail en Kris Pattyn van Koppa Digitale Media. aug 30, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Mobile, Strategie, Trends

Service voor de mobiele lezers

Smartphones veroveren de wereld. Daar is iedere e-marketeer zich van bewust. Afhankelijk van de bron, citeert men cijfers die zeggen dat 40 tot 50 procent van de mobiele telefoontoestellen tot die categorie behoren. Een smartphone dient niet alleen om te bellen. Het wordt in tweede instantie gebruikt om e-mail te lezen. mei 4, 2012Ann Flipkens

Afleverbaarheid, Reporting

E-uitval als management parameter voor je e-marketinglijst?

Iedereen heeft het over conversie, doorklikratio’s en leesdichtheid. Daarmee wordt het succes van een e-mailcampagne afgemeten. Maar zouden dezelfde gegevens ook niet de basis van een parameter kunnen vormen waarbij je de gezondheid van een e-maillijst afweegt? Of er is de handicap van e-mailadressen die geen conversie meer geven. Of er is verlies aan activiteit […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,108

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,816

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail