Marketing automation is de ideale manier om potentiële klanten het juiste bericht op het juiste moment te bezorgen. Veel bedrijven geloven dat marketing automation voor luie marketeers is en ongepersonaliseerd overkomt, maar die veronderstelling mag je snel aan de kant schuiven. Automation heeft constante zorg en aandacht nodig om de beste resultaten op te leveren. Bovendien is het de perfecte aanvulling voor je sales strategie. Zet automation in om prospecten en nieuwe contacten te verwelkomen, wens je klanten een gelukkige verjaardag en haal het beste uit je transactionele mails!
Kortom, een oplossing dat een deel werk van de marketeer vergemakkelijkt en het marketing proces efficiënter maakt.
Om jouw marketing automation een kickstart te geven, hebben we onze beste artikels voor je opgelijst. Ben je op zoek naar voorbeelden van slimme e-mailberichten? Snuif dan direct inspiratie op via de Flexmail Pinterest account.
Verjaardagsberichten
4 denkstappen om je verjaardagsbericht naar een hoger niveau te tillen
5 tips voor echte originele verjaardagswensen
Transactionele mails
Een e-mail bij een transactie verdient ook alle aandacht
5 tips voor een efficiënte transactiemail
Center Parcs zet op Engelse bodem e-mail in voor hogere conversie
Trek de aandacht terug op je etalage
Een sprookje met over-enthousiaste marketeers
Reactivering
10 kritische noten met verbetering bij een reactiverings- e-mail
Schrijf je soms een abonnee in lange winterslaap uit?
Welkomstberichten
10 elementen voor een goede welkomstboodschap
Zorg dat een welkom ook een echt welkom is
De perfecte welkomstboodschap deel 1
De perfecte welkomstboodschap deel 2
Welkomstmails hebben wel degelijk een impact
Geen tweede kans op een goede eerste indruk
Marketing Automation
De transformatie van e-mailmarketing naar marketing automation
Vlieg niet te vaak op automatische piloot
Geef je automatisme een nieuwe dimensie
Verlies de warmte van je stem niet
Whitepaper: 7 manieren om sales te boosten met e-mailmarketing en automation
Whitepaper: E-mailmarketing bij beurzen en events
Whitepaper: 4 recepten voor de meest engagerende lead nurturing campagnes
Heb jij vragen of tips rond marketing automation? Laat het ons weten via de reacties!