Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing

Tot welk type e-mailbeheerder hoort jouw lezer?

De makers van Windows Live Hotmail hebben recent op de ‘EmailInsider Summit’ een boom opgezet over de types e-mail gebruikers: stapelaars,klasseerders en opruimers. Ze kwamen tot deze indeling na gesprekken met Live Hotmail gebruikers, naast een trits gebruikers van ‘andere e-mailclients’ zoals ze heerlijk eufemistisch omschreven.

Stapelaars

Dat zijn e-mail gebruikers die hun inbox laten aanzwellen tot ongekende proporties terwijl ze slechts enkele e-mailberichten openen. Op een gegeven ogenblik hebben ze duizenden, zo niet tienduizenden ongeopende e-mailberichten in hun inbox zitten.

Bewaarders

Deze lezers houden ook de meeste ingekomen e-mailberichten bij, maar ordenen ze wel in daarvoor speciaal aangelegde mappen. Zo blijven er minder e-mailberichten achter in de inbox, maar zijn ze later snel terug te vinden.

Opruimers

Deze gebruikers gelijken sterk op de stapelaars met dat verschil dat ze geregeld opruimen. Regelmatig, denk bijvoorbeeld aan wekelijks, lopen ze even door de inbox en verwijderen ze alle e-mailberichten waarvan ze denken dat het niet belangrijk genoeg is om te antwoorden, bij te houden of zelfs maar te lezen.

Snelle vogels

In welke van de drie categorieën je lezer ook zit, het is duidelijk dat gelezen worden niet evident is. Het is de lezer die moet beslissen in het overaanbod dat hen dagelijks bereikt. Toch hebben wij het gevoel dat in deze opdeling toch een categorie ontbreekt. Deze van de ‘vroege vogels’. Iedere e-marketeer weet dat bij het opstarten van een e-mailcampagne enkele seconden na het drukken op de verzendknop de eerste e-mailberichten al gelezen en zelfs doorgeklikt zijn.

Stofzuiger

Daarom is zeker de evolutie die Microsoft bij het heruitvinden van Live Hotmail wil hanteren er eentje om in het oog te houden. Uitgaande van hun drie categorieën denken ze aan een nieuwe ‘stofzuigknop’. Deze functie wil e-mail lezers de kans geven om regelmatig hun inbox te zuiveren van e-mails van bepaalde afzenders of van bepaalde types. En daar willen we zeker niet tussen zitten!

jun 4, 2010Ann Flipkens
Previous storyHet Belang van NalezenNext storyKan het nog duidelijker?
Home Tot welk type e-mailbeheerder hoort jouw lezer?
10 jaar geleden E-mailmarketing167
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  

Nubli, nieuwsoortig drempel voor de e-marketeer?

Het fenomeen is gekend. Een beetje zakelijk druk bezet mens ziet op een dag behoorlijk wat e-mail verkeer voorbij komen. Hoofdzaak en bijzaak scheiden is voor deze dame of heer belangrijk. Nubli wil daar een antwoord op formuleren. nov 10, 2009Thomas Vangelooven

Testing

De hoge prijs van een schoonheidsfoutje

Elke geopende e-mail is een kans om als merk met de ontvanger te communiceren.  Tegelijkertijd is het ook een kans om je merkreputatie op te bouwen. Slordigheden kunnen die reputatie snel om zeep helpen.  sep 21, 2011Thomas Vangelooven

E-mailcliënt mikt op senioren

Mediabedrijven vinden steeds meer de weg naar de 65-plussers. Makkelijk hanteerbare mobiele telefoons moeten senioren overhalen om actief deel te nemen aan de technologische vooruitgang. Ook de e-mailcliënt Red Stamp Mail ziet brood in die doelgroep. dec 29, 2010Ann Flipkens

E-mailmarketing, Tips

De dissectie van een e-mailbericht

Neen, je zit niet in een les biologie waar de docent bezig is met de duif te verdoven. Je zit wel degelijk een blog over e-mailmarketing te lezen. nov 27, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, List Building, Tips

Recupereer de verstrooide inschrijvers

We leven nu eenmaal in een jachtige wereld en daar spelen multimedia heerlijk op in. Maar als je je aandacht tegelijkertijd over drie plekken (smartphone, tablet en de wereld rondom je) moet verdelen, dan is een tikfout in de stijl van @teelnet.be of @gmail.cmo snel gemaakt… aug 10, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing

Terugkijken om vooruit te kijken

Zo kunnen we de inhoud van het nieuwste werk van Flexmail het best omschrijven. Natuurlijk hadden we allemaal een welomlijnd idee toen we met e-marketing in het algemeen en met e-mailmarketing in het bijzonder opstartten. mei 31, 2013Ann Flipkens

Targeting

Wie wil je bereiken met je e-mail?

Pik je zo maar een lijst? Pak je keer op keer dezelfde lijst, omdat je maar één lijst hebt? Of denk je even na voor je het verzenden begint? sep 15, 2009Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Tips

Dubbele opt-in: een blijver voor Flexmail

Een nieuwe trend in de markt zorgt ervoor dat de dubbele opt-in wordt veranderd naar een single. In dit artikel leggen we uit waarom Flexmail toch voor dubbel opt-in als standaard blijft kiezen. Waarom een opt-in? Uitbouwen van e-mailmarketinglijsten blijft een werk van lange adem. Diverse opt-informulieren op websites proberen dat werk lichter te maken. […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,659

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail