Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing

Tot welk type e-mailbeheerder hoort jouw lezer?

De makers van Windows Live Hotmail hebben recent op de ‘EmailInsider Summit’ een boom opgezet over de types e-mail gebruikers: stapelaars,klasseerders en opruimers. Ze kwamen tot deze indeling na gesprekken met Live Hotmail gebruikers, naast een trits gebruikers van ‘andere e-mailclients’ zoals ze heerlijk eufemistisch omschreven.

Stapelaars

Dat zijn e-mail gebruikers die hun inbox laten aanzwellen tot ongekende proporties terwijl ze slechts enkele e-mailberichten openen. Op een gegeven ogenblik hebben ze duizenden, zo niet tienduizenden ongeopende e-mailberichten in hun inbox zitten.

Bewaarders

Deze lezers houden ook de meeste ingekomen e-mailberichten bij, maar ordenen ze wel in daarvoor speciaal aangelegde mappen. Zo blijven er minder e-mailberichten achter in de inbox, maar zijn ze later snel terug te vinden.

Opruimers

Deze gebruikers gelijken sterk op de stapelaars met dat verschil dat ze geregeld opruimen. Regelmatig, denk bijvoorbeeld aan wekelijks, lopen ze even door de inbox en verwijderen ze alle e-mailberichten waarvan ze denken dat het niet belangrijk genoeg is om te antwoorden, bij te houden of zelfs maar te lezen.

Snelle vogels

In welke van de drie categorieën je lezer ook zit, het is duidelijk dat gelezen worden niet evident is. Het is de lezer die moet beslissen in het overaanbod dat hen dagelijks bereikt. Toch hebben wij het gevoel dat in deze opdeling toch een categorie ontbreekt. Deze van de ‘vroege vogels’. Iedere e-marketeer weet dat bij het opstarten van een e-mailcampagne enkele seconden na het drukken op de verzendknop de eerste e-mailberichten al gelezen en zelfs doorgeklikt zijn.

Stofzuiger

Daarom is zeker de evolutie die Microsoft bij het heruitvinden van Live Hotmail wil hanteren er eentje om in het oog te houden. Uitgaande van hun drie categorieën denken ze aan een nieuwe ‘stofzuigknop’. Deze functie wil e-mail lezers de kans geven om regelmatig hun inbox te zuiveren van e-mails van bepaalde afzenders of van bepaalde types. En daar willen we zeker niet tussen zitten!

jun 4, 2010Ann Flipkens
Previous storyHet Belang van NalezenNext storyKan het nog duidelijker?
Home Tot welk type e-mailbeheerder hoort jouw lezer?
13 jaar geleden E-mailmarketing225
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content, Personalisatie, Targeting, Tips, Trends

Relevantie uit je databases trekken

Heb je meer dan één product, dan heb je gegarandeerd ook meer dan één type klant. Volgens het relevantie principe kan je de grote verzameling van je klanten dan ook niet met dezelfde e-mail bedienen. Zeker als je gamma aan producten ver uit elkaar loopt. okt 30, 2013Thomas Vangelooven

E-marketeers ontdekken realtime-marketing

De opmars van smartphones en mobiel internet heeft een invloed op e-mailmarketing. Realtime-advertenties winnen aan belang en e-marketeers mogen de boot niet missen.  apr 8, 2011Michelle Dassen

Social media

Kruip eens in de huid van de sociale media

Sociale media en e-mailmarketing zijn twee goede vrienden. Sociale media zijn de perfecte platformen om je opt-ins te verzamelen of om je content van je e-mailberichten te laten landen. Facebook, LinkedIn en anderen kunnen sterke partners zijn. Maar dan moet je natuurlijk ook vrienden verzamelen op diezelfde fanpagina’s of profielen. jun 6, 2012Thomas Vangelooven

context, E-mailmarketing, Geen onderdeel van een categorie, Inspiratie!, Strategie, Targeting, Testing

Geen Amerikaanse president zonder e-mailmarketing

Dat de strijd om het Witte Huis in de Verenigde staten in alle hevigheid is losgebarsten, daar laten de nieuwsberichten niet aan twijfelen. Maar speelt e-mailmarketing hierin een grote rol? We gingen even rondneuzen bij de campagnes en kwamen tot een onthutsende vaststelling: geen nieuwe Amerikaanse president zonder e-mailmarketing. mrt 21, 2016Ann Flipkens

Flexmail MasterClass overtuigt opnieuw

De Flexmail MasterClass van vorige donderdag was opnieuw een succes. In intieme kring zetten Jacqueline Mahieux van Flexmail en gastspreker Kris Pattyn van Koppa hun visie uiteen over e-mail marketing. nov 24, 2010Thomas Vangelooven

Design, Reporting

Actie, nog meer actie!

Geen enkele e-marketeer zendt een campagne uit omdat ie ‘s morgens wakker is geschoten met de gedachte dat het vandaag wel eens leuk zou zijn om eens iets met e-mail te doen. Neen, hij wil actie van de lezers van zijn berichten. mei 2, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Testing, Tips

Hoeveel tekens gebruik je?

Iedere e-marketeer moet een beetje een woordkunstenaar zijn. Want naast beeld, blijven woorden, zinnen en tekstparagrafen nog steeds een belangrijk onderdeel in de zoektocht naar conversie. mei 24, 2013Ann Flipkens

Afleverbaarheid, Content, E-mailmarketing, Personalisatie, Targeting

Open de gate naar de inbox van je doelgroep

We spenderen zoveel tijd om ieder klein detail van onze campagne op punt te krijgen. We willen sprekende beelden en we malen uren over dat ene lettertype, bijpassende kleuren en de juiste hoeveelheid witruimte. We steken zoveel bloed, zweet en tranen in onze e-mails. En dan is er natuurlijk niets meer hartverscheurend dan erachter te […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,759

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail