Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Strategie, Testing, Tips

Trap niet in de openstaande valkuilen, dat leert werk XI

Eindelijk is de e-mail die je naar je prospecten wil sturen af. Het heeft even wat zweet gekost, maar de tekst zit goed. De afbeeldingen zijn mooi en die nieuwe achtergrondkleur oogt trendy. Dus druk ik snel op de verzendknop. Je zal reactie krijgen, wees gerust. Maar zal je de reactie krijgen die je bericht verdient?

herculesKleine test

Dat valt af te wachten. Onderzoek toonde aan dat nauwelijks een derde van de e-marketeers een e-mail testen alvorens ze naar de doelgroep gaat. Nochtans zijn er behoorlijk wat valkuilen waarin je kan trappen. Zowel naar inhoud als naar vorm is een minimale vorm van testen noodzakelijk. Wil je het eenvoudig houden? Zet dan een kleine testgroep van collega’s of bevriende relaties op. Zorg er voor dat je in deze groep wat verschillende e-mailclients hebt zitten. Zowel in desktop, in ‘the cloud’ als mobiel zijn tegenwoordig de verplichte opties. Zij kunnen dan signaleren of ze enige anomalieën in je bericht zien. In het eerste deel van Werk XI krijg je hierover uitgebreid de nodige tips…

Grote test

Je kan nog een stap verder gaan. Dan ga je niet alleen de valkuilen proberen te ontwijken, maar je gaat op zoek naar de meest optimale vorm. Dat doe je door een AB test door te voeren waarbij je telkens een element in je e-mail wijzigt en het verschil in conversie afweegt. Dat kan bijvoorbeeld door te spelen met de onderwerpregel. Maar je kan ook testen naar doelgroep. Welke segmentatie reageert het best op je boodschap? Welke elementen zinvol zijn om aan een AB test te onderwerpen en hoe je dit zo objectief mogelijk doet, leer je in Werk XI van Flexmail.

Je inschrijven voor deze werken is hier nog steeds mogelijk.

jan 7, 2014Ann Flipkens
Previous storyNogmaals bewezen, segmenteren werkt!Next storyPlan B bij segmentatie
Home Trap niet in de openstaande valkuilen, dat leert werk XI
9 jaar geleden E-mailmarketing, Strategie, Testing, Tips263
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Inspiratie!, Strategie, Thema-mailings, Tips, Trends

Doe een keer retro

Pakweg dertig jaar geleden, toen internet nog geen evidentie was, laat staan e-mailmarketing het ultieme middel, werd er evenzeer gecommuniceerd. Nieuwsbrieven zijn immers van alle tijden. jun 26, 2015Ann Flipkens

Afleverbaarheid, Tips

Recyclage van e-mailadressen

Yahoo begint met het recycleren van oude e-mailadressen. De actie start met het terugsturen – bouncen in een mooie vakterm – van alle e-mail van accounts die in aanmerking komen voor hergebruik. jul 7, 2013Ann Flipkens

Design, Hoe begin je met e-mailmarketing, Tips

Zoek de drie verschillen, met en zonder afbeeldingen!

Het is een bekend fenomeen. Bij heel wat e-mailclients staan de afbeeldingen standaard op uit. Met de alt-tag kan je altijd één en ander recht zetten. Maar het blijft behelpen. Daarom willen we je dit voorbeeld van de befaamd e-marketeers van moo.com niet onthouden. jul 12, 2013Ann Flipkens

Cases, Inspiratie!, Tips

Vijf ideeën om te stelen

Van tijd tot tijd valt er zo een parel in onze inbox, waaruit we dadelijk bruikbare ideetjes oprapen. Een nieuwe televisie-app verenigt in een e-mailbericht een trits klassieke elementen. dec 19, 2014Thomas Vangelooven

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Denk nog eens na over de afzender

Alle elementen binnen e-mailmarketing zijn van belang. Je contact neemt maar enkele seconden de tijd om te beslissen of hij je e-mailbericht zal lezen. Volgens het Amerikaanse Epsilon zou 65 procent van de potentiële lezers naar het afzendadres kijken om te beslissen of ze het e-mailbericht gaan lezen. feb 1, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, Personalisatie, Targeting, Tips

Interactieve e-mailmarketing blijft scoren

E-mailmarketing is geëvolueerd van een monoloog naar een dialoog. Interactie is het sleutelbegrip, maar tegelijkertijd een grote uitdaging binnen het marketingsegment. E-mailmarketeers discussiëren op dagdagelijkse basis over een nieuwe aanpak…Ook op Twitter. jan 28, 2011Ann Flipkens

182,9 miljard!

  Zoveel e-mails werden er in 2013 wereldwijd dagelijks verzonden. Dat werd uitgezocht door de Californische ‘Radicati Group’. jan 31, 2014Michelle Dassen

E-mailmarketing

E-mailmarketing, waarom doen we het?

Het Amerikaanse marketingsherpa houdt al jaren de vinger aan de pols in e-marketingland. Met hun onderzoek leggen zij regelmatig de wortels bloot van nieuwe trends in e-mailmarketing. Zo hebben ze bij ‘Chief Marketing Officers’ gepeild naar het waarom. mrt 14, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,615

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,908

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail