Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing

Trek de twijfelaars over de streep met de volgende stappen

Heb je de raad uit de vorige blogpost opgevolgd? Dan heb je het overgrote deel van je database overtuigd om over te schakelen naar het nieuwe product. Ontdek hier hoe je de overige klanten over de streep kan trekken. 

In de vorige blogpost verklaarden we al dat de meeste consumenten conservatief gedrag vertonen. Ze blijven liever bij het bekende product, en aarzelen om een update aan te schaffen, ook al is dat in hun voordeel.

VerticalRespons (VR) heeft een stappenplan gecreëerd om zijn klanten uit hun conservatieve schelp te halen. We hebben al geleerd hoe je het overgrote deel van de consumenten kan overhalen om de overstap te maken. Vandaag pakken we de overige klanten aan.

Stap 4: Verstuur maandelijkse e-mailcampagnes

Zes maanden na de lancering is zeventig procent van de VR-database overgestapt naar het nieuwe product. Om de overige dertig procent over de streep te halen, lanceerde het marketingteam een maandelijkse e-mailcampagne. Er werd bewust gekozen voor die tijdspanne omdat VR de klant niet wou spammen.

Het team was steeds consequent in de opbouw van de campagne:
-De VR-banner en -kleuren werden steeds opgenomen
-Persoonlijke begroeting van de klant
-Getuigenissen van klanten die met de nieuwe tool werken
-Een voordelenlijst van de tool

De linken in de e-mail leidden allemaal naar een registratiepagina voor een try-out van het nieuwe product.

Stap 5: Houd je team gemotiveerd
VR lanceerde een e-mailcampagne naar klanten die in de laatste zes maanden omschakelden naar het product en polste naar hun ervaringen ermee. De e-mail werd gesegmenteerd volgens het gebruik van de consument en het tijdstip van omschakeling.

Uit het conversieratio bleek dat de ‘zware’ gebruikers het snelst het nieuwe product adopteerden. Dat gaf de marketeers nieuwe moed om verder te gaan. Als de omschakeling afhankelijk was van het gebruik, dan zouden de ‘lichte’ gebruikers ook omschakelen na verloop van tijd.

 Stap 6: Neem een incentive op
VR nam een trekker op in de e-mailcampagne. Als de klanten de nieuwe tool in gebruik namen, dan maakten ze kans op een jaar lang gratis gebruik van het product.

Zijn nog niet alle klanten overtuigd? Dan moeten de zware middelen ingezet worden. Blijf ons volgen en ontdek wat je nog meer kan doen.

apr 29, 2011Thomas Vangelooven
Previous storyHoe verander je het consumentengedrag met een e-mailcampagne?Next storyMaximaliseer het conversatie ratio met de harde aanpak
Home Trek de twijfelaars over de streep met de volgende stappen
9 jaar geleden E-mailmarketing133
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Design, E-mailmarketing, Inspiratie!, Tips

Neem eens een artiest onder de arm

E-mailmarketing is meer dan alleen maar een goede onderwerpregel en uitgebalanceerde tekst. Het oog moet ook door beeld geprikkeld worden. Want een goed beeld vertelt niet alleen het stuk van het verhaal, maar bij veel van je contacten blijft het ook beter hangen. mei 7, 2015Ann Flipkens

Hoe je e-mail laten landen op een profielpagina?

De invloed van sociale netwerken op het digitale gedrag van de mensen neemt als maar toe. In het verlengde daarvan volgt natuurlijk het consumentengedrag. Een internaut beslist steeds minder alleen wat hij leest en dus interesse voor heeft. Dat doet zijn of haar netwerk. okt 1, 2009Ann Flipkens

Afleverbaarheid, Tips

Recyclage van e-mailadressen

Yahoo begint met het recycleren van oude e-mailadressen. De actie start met het terugsturen – bouncen in een mooie vakterm – van alle e-mail van accounts die in aanmerking komen voor hergebruik. jul 7, 2013Ann Flipkens

Testing, Tips, Trends

Een A/B test voor je formulier

E-mailadressen verzamelen we via verschillende kanalen. Een bedrijfswebsite is natuurlijk één van de geëigende kanalen. We hebben er op gelet dat ons formulier op elke pagina aanwezig is. Maar hebben we ook ooit getest of dat inschrijfformulier op de meest ideale plek staat? mrt 27, 2014Thomas Vangelooven

Cases

Case study: HoLaPress Communicatie

Flexmail heeft vandaag meer dan 2.000 klanten in binnen- en buitenland. Net over de grens, in Valkenswaard, is één van de grootste klanten gevestigd. HoLaPress Communicatie verstuurt meer dan één miljoen e-mails per jaar met het e-mailmarketingplatform. okt 26, 2011Ann Flipkens

Cases, Events, Thema-mailings, Tips

Sprookje over sinterklaas

Er was eens een  speelgoedketen die een systeem met een klantenkaart hanteerde. En daarbij werd ook het e-mailadres van de klanten gevraagd. Een schitterend idee natuurlijk. In combinatie met de gescande aankopen en het e-mailadres kan er op een schitterende manier gedifferentieerde e-mailmarketing bedreven worden. nov 7, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Enquêtes, Strategie, Tips

Geef je abonnees de touwtjes in handen

Pak het eens origineel aan: stuur een survey wanneer je abonnee daar om vraagt. Als je je database iets oplegt, maar zelf de keuze laat wanneer zij feedback geeft, komt dat je succesratio ten goede. mei 13, 2011Ann Flipkens

Heb jij wel het juiste e-mailadres?

Als je alle e-mailadressen in de Europese gemeenschap uitsmeert over de volledige bevolking dan heeft iedere Europeaan gemiddeld 2,3 e-mailadressen. Het Engelse Contactlab peilde in een recent onderzoek naar de achtergrond. nov 5, 2009Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,668

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail