Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing

Trek de twijfelaars over de streep met de volgende stappen

Heb je de raad uit de vorige blogpost opgevolgd? Dan heb je het overgrote deel van je database overtuigd om over te schakelen naar het nieuwe product. Ontdek hier hoe je de overige klanten over de streep kan trekken. 

In de vorige blogpost verklaarden we al dat de meeste consumenten conservatief gedrag vertonen. Ze blijven liever bij het bekende product, en aarzelen om een update aan te schaffen, ook al is dat in hun voordeel.

VerticalRespons (VR) heeft een stappenplan gecreëerd om zijn klanten uit hun conservatieve schelp te halen. We hebben al geleerd hoe je het overgrote deel van de consumenten kan overhalen om de overstap te maken. Vandaag pakken we de overige klanten aan.

Stap 4: Verstuur maandelijkse e-mailcampagnes

Zes maanden na de lancering is zeventig procent van de VR-database overgestapt naar het nieuwe product. Om de overige dertig procent over de streep te halen, lanceerde het marketingteam een maandelijkse e-mailcampagne. Er werd bewust gekozen voor die tijdspanne omdat VR de klant niet wou spammen.

Het team was steeds consequent in de opbouw van de campagne:
-De VR-banner en -kleuren werden steeds opgenomen
-Persoonlijke begroeting van de klant
-Getuigenissen van klanten die met de nieuwe tool werken
-Een voordelenlijst van de tool

De linken in de e-mail leidden allemaal naar een registratiepagina voor een try-out van het nieuwe product.

Stap 5: Houd je team gemotiveerd
VR lanceerde een e-mailcampagne naar klanten die in de laatste zes maanden omschakelden naar het product en polste naar hun ervaringen ermee. De e-mail werd gesegmenteerd volgens het gebruik van de consument en het tijdstip van omschakeling.

Uit het conversieratio bleek dat de ‘zware’ gebruikers het snelst het nieuwe product adopteerden. Dat gaf de marketeers nieuwe moed om verder te gaan. Als de omschakeling afhankelijk was van het gebruik, dan zouden de ‘lichte’ gebruikers ook omschakelen na verloop van tijd.

 Stap 6: Neem een incentive op
VR nam een trekker op in de e-mailcampagne. Als de klanten de nieuwe tool in gebruik namen, dan maakten ze kans op een jaar lang gratis gebruik van het product.

Zijn nog niet alle klanten overtuigd? Dan moeten de zware middelen ingezet worden. Blijf ons volgen en ontdek wat je nog meer kan doen.

apr 29, 2011Thomas Vangelooven
Previous storyHoe verander je het consumentengedrag met een e-mailcampagne?Next storyMaximaliseer het conversatie ratio met de harde aanpak
Home Trek de twijfelaars over de streep met de volgende stappen
12 jaar geleden E-mailmarketing174
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
List Building

Graag meer e-mailadressen aub!

Een kreet die je allicht zelf al meer dan een keer geslaakt hebt. Een goed renderende e-mailmarketing is natuurlijk afhankelijk van goede e-mailadressen. Maar hoe meer je er hebt, hoe beter de return is. Naast de klassieke plekjes om je e-mailadressen te verzamelen willen we vandaag graag een paar minder evidente werkwijzen meegeven. aug 20, […]

Strategie, Tips, Trends

Meten is weten: AB testing

De gouden tip binnen marketing bestaat niet. Testen is de enige oplossing. Zo ook bij e-mail marketing, optimaliseer je berichten door testing en leer uit je fouten. In ons platform kan je kiezen welk onderdeel je wil testen.  Daarna kies je je testgroepen en laat je de winnaar van de test automatisch naar de rest […]

Facebook plant e-mailplatform

De populaire sociale netwerksite Facebook is van plan om een e-mailplatform te bouwen en zo concurrenten Gmail, Yahoo Mail en AOL Mail uit te schakelen. Als ze in hun opzet slagen, dan staat de e-mailmarketeers  van morgen een nieuwe enorme uitdaging te wachten. feb 9, 2010Ann Flipkens

Targeting

Nooit meer gemiste kansen met autoresponder

Zodra je abonnee actief met je nieuwsbrief aan de slag gaat, bijvoorbeeld door te klikken op een link, krijg je heel wat gegevens binnen over de interesses van de klant. E-mailmarketing is iets moois, maar hoe groter je mailinglijst wordt, hoe moeilijker het is om iedereen op te volgen. Hoe vaak heb jij niet gevloekt […]

E-commerce

Scoor hogere conversieratio’s met event driven e-mail

Met event driven e-mailmarketing haal je je klantenrelatie naar de 21ste eeuw. Een e-mailcampagne naar aanleiding van een specifieke gebeurtenis, geeft je open- en doorklikratio een boost, en jaagt onderweg ook je conversieratio de hoogte in. jun 22, 2011Ann Flipkens

Cases, Design, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Optimaliseer je landingspagina met deze tips

Conversie, daar draait het nu eenmaal om. E-marketeers werken in overdrive om hun campagnes klaar te krijgen voor de feestdagen. Ze gaan daarvoor op zoek naar nieuwe manieren om het maximum eruit te halen. Ben jij ook op zoek naar handige tips? Zoek niet verder en lees deze blog. dec 2, 2011Ann Flipkens

Testing, Tips

Kortere onderwerpregels scoren betere ratio’s!

In het “email marketing metrics report” van het Amerikaanse ‘Mailermailer’ wordt aangetoond dat kortere onderwerplijnen duidelijk de lezer kunnen bekoren. Een analyse met een paar praktische TIPS… okt 6, 2009Ann Flipkens

E-commerce, List Building, Tips

Schrijf eens een echte brief!

Het uitbouwen van een goede en relevante adressenlijst is een kritische succesfactor voor e-mailmarketing. Dat is een open deur intrappen. Maar besef je dat soms in je commerciële omgeving potentiële, maar slapende e-mailadressen zitten? En hoe krijg je ze actief? feb 22, 2012Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,759

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail