Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Thema-mailings, Trends

Trek terug de aandacht op je etalage

We leerden uit de vorige blog dat e-mail de meest aangewezen trekker is om conversie te genereren op je webshop. Alleen blijf je in termen van kansen spreken, niet van zekerheden. Daarom zetten we hier een paar tips neer waarmee je de kans op conversie kan verhogen. En ja, ook hier speelt e-mailmarketing een rol!
etalage_kerst
Staar je niet blind op doorklikratio’s en conversie. Wat je contact uitspookt op je webshop is al even belangrijk. Via een gecodeerde doorklik is het perfect mogelijk om een automatische login mee te sturen. Contacten zijn dan herkenbare surfers geworden.

Kijk naar wat zij kijken

Je kunt dan ook perfect volgen en analyseren waarnaar je contacten gekeken hebben. Waren het vooral goedkope, dan wel lux producten? Waren het allemaal reisbestemmingen met een strand of alleen maar bergen? Ideale informatie om je profiel aan te scherpen. En zo kan je straks een nog relevantere e-mail uitsturen. Het is immers een natuurwet, hoe relevanter, hoe groter de kans op conversie.

Laat ze de draad weer opnemen

Heel vaak vullen contacten een winkelwagentje met één of meerdere producten. Maar ze komen nooit tot afrekenen. Ze worden afgeleid. De internetverbinding was verstoord. Of ze kozen er voor om later de koop af te ronden omdat ze nog eerst naar een andere webshop willen kijken. Wacht niet tot het te laat is. Stuur een automatisch reactiveringsbericht naar je contact. Afhankelijk van de bron die je gebruikt krijg je andere cijfers, maar iedereen is het er over eens dat de kans op conversie met 100 procent gestegen is.

Trek terug de aandacht op je etalage

Snuffelaars op je webshop die je kan volgen haken altijd wel een keer af. De redenen kunnen gelijkaardig zijn aan het achterlaten van het winkelkarretje. Maar het basisprincipe is hetzelfde. Je contacten waren ergens mee bezig. Het is minder concreet dan het winkelkarretje dat onbeheerd achterbleef. Maar je hebt nog steeds een concreet product van waaruit je kan vertrekken. Waarom niet een automatisch bericht in de stijl van ‘hier was je gebleven’, al dan niet verbonden met aanbieding? Kenners houden het op 25 procent meer kans op conversie!

dec 20, 2013Ann Flipkens
Previous storyE-mail drijft e-commerce aanNext storyGebruik de sociale media als etalage
Home Trek terug de aandacht op je etalage
9 jaar geleden Thema-mailings, Trends923
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing

Nederlands rapport wil belasting op internettoegang

In Nederland is enorme beroering ontstaan bij de presentatie van het eindrapport van de tijdelijke commissie ‘Innovatie en Toekomst Pers’. In dit rapport wordt er uitgekeken naar wat de toekomst van de pers bij onze Noorderburen zou kunnen zijn. Eén van de voorstellen behelst het belasten van de huiselijke internet aansluitingen met enkele euro’s. jun […]

Cases, Content, E-mailmarketing, Events, Strategie, Thema-mailings, Tips

Wek de interesse voor je productlancering op met nieuwsbrieven

Wek jij al interesse op voor een product of dienst dat je in de toekomst lanceert? Nieuwsbrieven zijn een dankbaar kanaal om de aandacht van je publiek te trekken. Hier geeft Flexmail vijf strategieën mee die je publiek nieuwsgierig en enthousiast maken voor de lancering.  apr 20, 2011Ann Flipkens

Cases, Testing

Oeps, te snel op de ‘verzendknop’ geklikt?

Het kan iedereen overkomen: in een gehaaste of verstrooide bui verstuur je je e-mail naar de verkeerde persoon of mailinglijst. Hoe reageer je dan het best?  mei 25, 2011Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!

Vijf keer eenvoud en efficientie: LittleBits

LittleBits is de hype van het moment. Kleine blokjes elektronica kan je met magneten in volgorde zetten en programmeren. Net als de eenvoud van de blokjes – zelfs een kind kan er mee aan de slag – is ook hun e-mailmarketing. jan 29, 2015Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Trends

E-mail marketing als knooppunt!

Een goede marketingstrategie bestaat uit meedere kanalen. Dat is een open deur intrappen. Maar wat e-mailmarketing in deze context betekenen? mrt 13, 2014Thomas Vangelooven

Wij willen korting!

Nieuw contacten in je e-marketinglijsten, daar gaan we nog steeds voor. Alleen, hoe kan je al die potentiële contacten verleiden om in te schrijven? mei 16, 2012Ann Flipkens

Content, Design, Strategie, Tips

Uw lezer leest niet!

Mensen lezen geen e-mails of nieuwsbrieven, ze scannen ze. Dat verkondigde  Jacob Nielsen, een in het wereldje van internet bekende Deense consultant, reeds in de jaren negentig. jul 6, 2009Michelle Dassen

Testing

Natuurlijk test je de onderwerpregel!

Als er iets getest wordt in e-mailmarketing, dan is het wel de onderwerpregel. Kijk maar even naar jezelf. Maar de onderwerpregel is maar slechts één van de mogelijke onderdelen van je e-mailstrategie die je kan testen. En volgens een onderzoek van het Amerikaanse MarketingSherpa is het niets eens het meest rendabele om te doen. sep […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,513

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,833

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail