Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Tips, Trends

Trends in e-mailmarketing

E-mailmarketing draait altijd op het scherp van de snede. Het is een relatief modern marketinginstrument dat ook nog eens via snel evoluerende dragers verspreid wordt.

trends_lokaalHet is dan ook zeer belangrijk om de trends in het oog te houden. Snel hier op kunnen inspelen geeft toch weer dat tikkeltje voorsprong op de concurrent. We selecteerden er twee die in 2014 al brokken kunnen maken.

Content vervangt reclame

Dat content belangrijk is, dat heb je reeds meermaals op deze blog kunnen lezen. Dat die content relevant moet zijn, dat is het logische vervolg. Maar steeds is die relevante content in een commerciële boodschap ingebed. Nu is er een nieuwe trend die nog een stapje verdergaat. Merken worden langzaam maar zeker uitgevers. De relevante content zal steeds verder van de commerciële content schuiven.

De e-mailmarketing zal de link vormen tussen dynamische en content gedreven landingspagina’s. Het zijn de linken die daar achteraan zitten, die de deur openen naar een reclameboodschap of -aanbieding. Het is een tussenstap die de conversie minder evident maakt. Maar anderzijds is het wel een methode die het contact als lezer sterker bindt. Merken willen zo een nieuwe vorm van relatievormen uitbouwen.

Content wordt lokaal

De content aanpassen aan de plaats waar het contact zich bevindt is een trend die nauw aansluit bij de vorige. Het systeem is eenvoudig te realiseren. Je zendt een e-mailbericht naar een contact die gelinkt is aan een landingspagina. Ruim een kwart – in B2B zelfs meer – van de contacten opent het bericht op een smartphone of tablet. En die apparaten zijn exact aan een locatie te binden.

Als de browser of de landingspagina deze informatie van de gebruiker mag aanspreken, dan wordt de dynamische content van het contact nog specifieker. Hij mag dan wel in Limburg woonachtig zijn, maar als je contact in de zomer aan zee op vakantie is, dan zijn er andere behoeften en andere gewoonten. En dat is nog maar een actie à la minute. Het kan nog een stap verder gaan. Want als je uit de locatiegegevens een gedragspatroon kan destilleren, dan wordt het perfect mogelijk om een kortingscoupon te e-mail, juist voor je contact naar het grootwarenhuis vertrekt. Neen, dit is geen sciencefiction. Vandaag is het al perfect mogelijk!

jan 29, 2014Thomas Vangelooven
Previous storyPlaats eens een advertentie in je berichtNext story182,9 miljard!
Home Trends in e-mailmarketing
9 jaar geleden Tips, Trends346
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, Tips, Trends

Experiment: hoe veel info geef jij in je nieuwsbrief?

Het is altijd een vorm van afwegen. Geef je veel of weinig info in je e-mailbericht? Waar zit het verzadigingspunt. Hoeveel moet je vertellen om een lezer tot een doorklik te verleiden? Maar vooral, wat doe je om de hoogste conversie te krijgen? mrt 14, 2014Ann Flipkens

Afleverbaarheid, Wetgeving

Wat staat er in de wet over de opt-in?

De opt-in is het marketingjargon voor de toestemming van de klant om hem commerciële mailings te versturen. Specifiek gaat het om ‘voorafgaande, vrije, specifieke en geïnformeerde’ toestemming van de ontvanger. Maar wat wil dat nu eigenlijk zeggen? aug 19, 2011Thomas Vangelooven

E-mailmarketing

Vernieuwd in Flexmail :: Contacten importeren met een vingerknip

Vaak start e-marketing met het importeren van e-mailadressen. En soms wordt een e-mailadres niet één keer, maar verschillende keren aangeboden. En bestanden kunnen vaak een andere herkomst en dus ook een afwijkende structuur hebben. Genoeg stof om een nachtmerrie te voor de e-marketeer te regisseren. sep 17, 2013Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Strategie, Tips, Trends

Flexmail scoort met lezing over mobile op DMF 2013!

Traditioneel is het evenement Digital Marketing First een verzamelplaats voor iedereen die in deze wereld iets wil betekenen. Flexmail was er natuurlijk ook present. Marketing- en communicatieverantwoordelijke Michelle Dassen gaf er voor een goedgevulde zaal een lezing over e-mail en mobiel lezen. okt 17, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing

Trek de twijfelaars over de streep met de volgende stappen

Heb je de raad uit de vorige blogpost opgevolgd? Dan heb je het overgrote deel van je database overtuigd om over te schakelen naar het nieuwe product. Ontdek hier hoe je de overige klanten over de streep kan trekken.  apr 29, 2011Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Tips

Combineer exclusiviteit en aantrekkelijkheid!

Met welke boodschap kan je een contact tot conversie verleiden? Dat vraagstuk stelt zich keer op keer als je een e-mailbericht schrijft. Uiteraard moet je de juiste relevante content combineren met de juiste doelgroep. Maar met een laagje aantrekkelijkheid en exclusiviteit bereik je net dat tikkeltje meer! nov 15, 2013Ann Flipkens

Cases, Inspiratie!, Tips

Hoe Touring in 8 stappen haar promotie aankondigt

Een besparing is een goed uitgangspunt om een aanbieding te lanceren. Dat geldt voor alle marketingkanalen, maar zeker ook voor e-mailmarketing. Als de werkende mens in de ochtendfile via het radionieuws heeft mogen vernemen wat allemaal de komende tijd duurder gaat worden, dan is een besparing van ruim 200 euro een goede trigger voor eenieder […]

Zelfs met opt-in heb je nog géén aflever garantie

Zelfs met de instemming van de geadresseerde heb je nog geen aflevergarantie. Niet iedere e-mail die je in je e-marketing campagne verstuurt, komt gegarandeerd in de inbox. Sterker nog. Er verdwijnen zelfs! sep 24, 2009Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,513

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,833

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail