Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Thema-mailings, Tips

Vergeet moederdag!

We hebben het allemaal geleerd. Sterke momenten in het jaar zijn ideale kapstokken om een e-mail actie op te zetten. Moederdag is en blijft voor vele e-marketeers hét moment om in actie te schieten. Maar doen ze dat ook goed?
moederdag
Deze week kregen we er al drie in de inbox. “Viert Moederdag”, “Speciale korting voor Moederdag” en “Maak moeder blij met deze halsketting”. Ze zijn niet bijzonder origineel en gelijken sterk op de e-mailberichten die de dagen ervoor al in onze inbox vielen. We zullen er maar van uitgaan dat de verzenders de berichten gedifferentieerd uitsturen. Ik zou het niet leuk vinden als mijn moeder dezelfde e-mail van die halsketting kreeg. Want dan weet ze meteen hoeveel korting ik op het kleinood kreeg.

Andere insteek

Misschien is het tijd om een andere insteek te nemen voor deze e-mailcampagnes. Zeker als je databank niet voldoende gedifferentieerd is. Voor Moederdag is een lijst eenvoudigweg niet voldoende uitgezuiverd door mannen en vrouwen uit elkaar te trekken. Niet iedere vrouw is moeder. Niet iedere moeder is alleen maar moeder. Zij heeft ook een moeder. Je ziet, gewoon met cadeaus en kortingen goochelen is misschien niet de juiste insteek. Verleg de focus van de cadeaus op de inhoud van de dag.

Met tips bereik je meer

Geef leuke tips hoe je de dag kan doorbrengen. Hoe je moeder proficiat kunt wensen. Hoe de kinderen – en de echtgenoot die het dan toch vergeten is – eenvoudig zelf een wenskaart kunnen maken. Zo maak je een verschil tegenover de product- en verkoopgerichte e-mailberichten. Natuurlijk kunnen je tips wel uitmonden in cadeausuggesties die in je webshop te krijgen zijn. Maar je hebt met relevante content je lezer zijn aandacht getrokken. En dat is toch de eerste stap voor je aan conversie kan denken.

Of vergeet het gewoon

Een Amerikaans webplatform voerde in 2011 nog een opmerkelijk onderzoek. Zij bekeken de doorklik ratio’s van alle e-mailberichten die met een onderwerpregel over Moederdag via hun platform passeerden. Wat bleek? E-mailberichten met ‘Moederdag’ in de onderwerpregel kregen in de week voor Moederdag een doorklik gedrag van 1,8 procent. De week nà Moederdag kregen 2,6 van diezelfde onderwerpregels een doorklik te verwerken. Blijkbaar is er handel in dochters en zonen die postfactum hun vergetelheid nog willen corrigeren!

mei 3, 2013Michelle Dassen
Previous storyWelke info zet jij in je footer?Next storyRust je nieuwsbrief uit met de juiste artillerie
Home Vergeet moederdag!
10 jaar geleden E-mailmarketing, Thema-mailings, Tips458
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, Inspiratie!, Tips

Hoe Touring in 8 stappen haar promotie aankondigt

Een besparing is een goed uitgangspunt om een aanbieding te lanceren. Dat geldt voor alle marketingkanalen, maar zeker ook voor e-mailmarketing. Als de werkende mens in de ochtendfile via het radionieuws heeft mogen vernemen wat allemaal de komende tijd duurder gaat worden, dan is een besparing van ruim 200 euro een goede trigger voor eenieder […]

E-mailmarketing, Tips

Drie krachtige strategieën om de klant te overtuigen

De ‘principles of persuasion’ van psychologieprofessor Robert Cialdini is interessante lectuur voor marketeers. Kort samengevat gaat het boek over zes methoden om iemand te overtuigen actie te ondernemen. In deze blog bespreken we alvast de eerste drie principes en geven we je tips om ze online in te zetten. jan 11, 2012Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Tips

Het belang van een goed kapstokbeleid

In e-mailmarketing is het belangrijk om de aandacht van de lezer te trekken. Om je boodschap te lezen. Liefst zo gedetailleerd mogelijk. Maar we beseffen maar al te goed dat we die aandacht moeten delen met met de vruchten van andere e-marketeers. Daarom moeten we er ook rekening mee houden dat we soms het met […]

Afleverbaarheid

Verhoog je afleverpercentage met een SPF-record

SPF staat voor ‘Sender Policy Framework’. Het is een methode om vervalsing van het afzenderadres van e-mailberichten tegen te gaan. Met andere woorden: de technologie voorkomt dat je afzenderadres wordt misbruikt voor spam.  mei 20, 2011Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Tips

Een herstart in een e-mail gegoten

Teeville is een bedrijfje dat reeds lang bestaat. Maar het was tot vandaag de garagebox nog niet ontgroeid. Vandaag hebben ze echter een paar stappen in de groeicurve gezet. En dat wordt in de verf gezet met een e-mailcampagne… apr 29, 2016Melanie Schaekers

Content, Reporting, Tips

Onderwerpregel: maak je keuze!

Het openen van een e-mailbericht. Het blijft een kunst om je contact te verleiden tot lezen. De onderwerpregel van je e-mailbericht blijft de belangrijkste trekker in dat ene beslissingselement van de lezer. Grasduinend in wat Amerikaans onderzoek kwamen we volgende opmerkelijke uitspraken tegen… aug 24, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Testing, Trends

Hoe geliefd is een browser bij de e-maillezer?

Er is een duidelijke groei naar het lezen van e-mail via webbased e-mailclients. Het is zelfs geen trend meer. Er komt een dag dat de traditionele e-mailclient voltooid verleden tijd is. Zo komt steeds meer nadruk te liggen op de webbrowser die gebruikt wordt om de e-mail te lezen. feb 21, 2013Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Personalisatie, Strategie, Tips

Verzorg je leads! Het achtste werk van Flexmail leert hoe!

Er zijn in e-mailmarketing twee grote fases waarbij je de mogelijke contacten tot klant maakt. De eerste fase is iemand overtuigen zich in te schrijven op je e-marketinglijst. De tweede stap is diezelfde persoon ook nog klant laten worden. Tussen beide stappen zit een wereld van verschil. sep 4, 2013Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail