Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Thema-mailings, Tips

Vergeet moederdag!

We hebben het allemaal geleerd. Sterke momenten in het jaar zijn ideale kapstokken om een e-mail actie op te zetten. Moederdag is en blijft voor vele e-marketeers hét moment om in actie te schieten. Maar doen ze dat ook goed?
moederdag
Deze week kregen we er al drie in de inbox. “Viert Moederdag”, “Speciale korting voor Moederdag” en “Maak moeder blij met deze halsketting”. Ze zijn niet bijzonder origineel en gelijken sterk op de e-mailberichten die de dagen ervoor al in onze inbox vielen. We zullen er maar van uitgaan dat de verzenders de berichten gedifferentieerd uitsturen. Ik zou het niet leuk vinden als mijn moeder dezelfde e-mail van die halsketting kreeg. Want dan weet ze meteen hoeveel korting ik op het kleinood kreeg.

Andere insteek

Misschien is het tijd om een andere insteek te nemen voor deze e-mailcampagnes. Zeker als je databank niet voldoende gedifferentieerd is. Voor Moederdag is een lijst eenvoudigweg niet voldoende uitgezuiverd door mannen en vrouwen uit elkaar te trekken. Niet iedere vrouw is moeder. Niet iedere moeder is alleen maar moeder. Zij heeft ook een moeder. Je ziet, gewoon met cadeaus en kortingen goochelen is misschien niet de juiste insteek. Verleg de focus van de cadeaus op de inhoud van de dag.

Met tips bereik je meer

Geef leuke tips hoe je de dag kan doorbrengen. Hoe je moeder proficiat kunt wensen. Hoe de kinderen – en de echtgenoot die het dan toch vergeten is – eenvoudig zelf een wenskaart kunnen maken. Zo maak je een verschil tegenover de product- en verkoopgerichte e-mailberichten. Natuurlijk kunnen je tips wel uitmonden in cadeausuggesties die in je webshop te krijgen zijn. Maar je hebt met relevante content je lezer zijn aandacht getrokken. En dat is toch de eerste stap voor je aan conversie kan denken.

Of vergeet het gewoon

Een Amerikaans webplatform voerde in 2011 nog een opmerkelijk onderzoek. Zij bekeken de doorklik ratio’s van alle e-mailberichten die met een onderwerpregel over Moederdag via hun platform passeerden. Wat bleek? E-mailberichten met ‘Moederdag’ in de onderwerpregel kregen in de week voor Moederdag een doorklik gedrag van 1,8 procent. De week nà Moederdag kregen 2,6 van diezelfde onderwerpregels een doorklik te verwerken. Blijkbaar is er handel in dochters en zonen die postfactum hun vergetelheid nog willen corrigeren!

mei 3, 2013Michelle Dassen
Previous storyWelke info zet jij in je footer?Next storyRust je nieuwsbrief uit met de juiste artillerie
Home Vergeet moederdag!
7 jaar geleden E-mailmarketing, Thema-mailings, Tips458
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
List Building, Strategie, Tips

Tip: Al je voordelen op een landingspagina

Elk e-mailbericht heeft haar vormelijke kenmerken. De uitschrijflink is hiervan een geschikt voorbeeld. Een link naar een contactpagina zie je steeds vaker verschijnen. Maar nog een beetje meer experimenteren op dit vlak kan nooit kwaad. dec 14, 2012Thomas Vangelooven

Cases

BrokerMail: “unieke combinatie zorgt voor 100 procent tevreden klanten”

Content is de sleutel voor efficiënte e-mailcommunicatie. Zo denkt BrokerMail er ook over. Het gemeenschappelijke initiatief van NewsMaster Publishing en Nextmove biedt een uniek ‘e-newsletter’-concept aan, specifiek voor zelfstandige verzekeringsmakelaren met of zonder bankactiviteiten. feb 1, 2012Michelle Dassen

E-mailmarketing, Tips

Keer het principe van de content eens om..

Degelijke content is de sleutel tot succesvolle e-marketing. In de klassieke situatie sturen we content naar de contacten in de e-marketinglijst. Nadat ze tenminste hun e-mailadres achterlieten in een opt-in formulier. Maar we kunnen het principe ook omdraaien… jun 14, 2013Michelle Dassen

List Building, Tips

Staar je niet blind op de teller van de opt-in e-mailadressen!

Digitale marketeers focussen zich graag op de groei van hun e-mailinglijsten. En dat is niet verwonderlijk. Een goed gevulde en gezonde inschrijvingslijst op een nieuwsbrief is de sleutel tot een succesvol e-marketing verhaal. jul 31, 2009Ann Flipkens

E-mailmarketing, Mobile, Tips, Trends

De eeuw van het mobiel lezen

Mobiele toestellen veroveren langzaam maar zeker terrein bij de lezers van e-mailberichten. Afhankelijk van de e-marketinglijst die je analyseert, lezen net geen twintig procent tot ruim voorbij die twintig hun e-mail op een smartphone. Dat betekent dat je met wat extra elementen rekening moet houden. apr 25, 2013Ann Flipkens

Spammers weer in actie na kort reces

De afgelopen weken hebben de spamberichteneen serieuze duik genomen ten opzichte van het normale peil. Verklaring: despammers zijn na een korte winterreces terug aan het werk. jan 14, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, Personalisatie, Social media, Targeting

E-mailmarketing is terug van nooit weggeweest

E-mailmarketing durft regelmatig het middelpunt te zijn van een veelbesproken onderwerp: is e-mail werkelijk een stervend communicatiemedium? Menig marketeer nam al eens in de mond dat traditionele media een stapje opzij zetten voor nieuwe communicatiemedia zoals sociale netwerken en apps. We betwisten uiteraard niet de dalende effectiviteit van een massacommunicatiemiddel dat één boodschap naar één […]

E-mailmarketing, Social media

E-mail zal nooit verdwijnen!

Tenzij robotten ons eerder om zeep helpen. Dat is de mening van Paul Buchheit, de oorspronkelijke bouwer van Gmail. Vandaag is hij een infrastructuur architect bij Facebook. Deze uitspraak viel het voorbije weekend te noteren in een Crunchup event in San Francisco. nov 23, 2009Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,750

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail