Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Afleverbaarheid

Verhoog je afleverpercentage met een SPF-record

SPF staat voor ‘Sender Policy Framework’. Het is een methode om vervalsing van het afzenderadres van e-mailberichten tegen te gaan. Met andere woorden: de technologie voorkomt dat je afzenderadres wordt misbruikt voor spam. 

De methode geeft de eigenaar van een domein de mogelijkheid om aan te geven via welke servers e-mailberichten met afzenderadressen van zijn domein mogen worden verstuurd. Als servers, die niet in dat lijstje zitten, e-mails met jouw adres uitsturen, herkent de technologie hen als ‘vals’.

Concreet

Meer concreet betekent dat dat u tegen alle E-mail Service Providers (ESP), zoals Gmail of Hotmail zou zeggen: Flexmail mag e-mails versturen met ons adres als afzender. Bijgevolg gaan steeds meer ESP’s SPF-records controleren om misbruiken te voorkomen.

Werkwijze

Hiervoor zal je domeinbeheerder een TXT-record moeten aanmaken met volgende inhoud:

v=spf1 include:spf.flexmail.eu ?all

Update

Naast SPF zijn er nog een aantal elementen die je afleverbaarheid positief gaan beïnvloeden. Met de Flexmail e-mail authenticatie zijn ze allemaal gemakkelijk in te stellen. Bezoek de Flexmail website of neem contact met ons op voor meer informatie.

mei 20, 2011Ann Flipkens
Previous storyDe meetcijfers for dummiesNext storyOeps, te snel op de ‘verzendknop’ geklikt?
Home Verhoog je afleverpercentage met een SPF-record
9 jaar geleden Afleverbaarheid796
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content, List Building, Reporting, Tips

Drie tips om je lezer actief te houden

Het is een vaststaand feit dat een opt-in e-mailadres geen mensenleven meegaat. Met een beetje zorg, kan je een lezer lang actief houden. Maar dan moet je er alles aan doen om het voor hen leuk te maken. Er is niets zo erg als elke week op hetzelfde tijdstip ongeveer dezelfde e-mail toe te krijgen. […]

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Mobile, Tips

Smartwatches en e-mailmarketing, dat is even aanpassen

Met de Apple Watches die stilaan in grote getale onze richting uitkomen, staan de draagbare devices langzaam maar zeker ook op de agenda van de e-marketeer. Want alles wordt weer een tikkeltje anders. En het is beter om hier op voorbereid te zijn. mei 13, 2015Michelle Dassen

E-mailmarketing, Strategie, Testing, Tips

Hoeveel tekens gebruik je?

Iedere e-marketeer moet een beetje een woordkunstenaar zijn. Want naast beeld, blijven woorden, zinnen en tekstparagrafen nog steeds een belangrijk onderdeel in de zoektocht naar conversie. mei 24, 2013Ann Flipkens

Strategie, Tips, Trends

The event is comming, het wonderlijke is gebeurt!

Ja, de taalfouten staan bewust in de titel. Als trendwatcher in de wereld van de e-mailmarketing hebben we ons natuurlijk ingeschreven op tientallen nieuwsbrieven. sep 18, 2015Ann Flipkens

Content, Personalisatie, Targeting, Tips, Trends

Relevantie uit je databases trekken

Heb je meer dan één product, dan heb je gegarandeerd ook meer dan één type klant. Volgens het relevantie principe kan je de grote verzameling van je klanten dan ook niet met dezelfde e-mail bedienen. Zeker als je gamma aan producten ver uit elkaar loopt. okt 30, 2013Thomas Vangelooven

Lezers scannen je bericht

Veel onderzoek vertelt keer op keer dat mensen niet dadelijk beginnen met lezen, maar eerst naar een tekst kijken en met de ogen scannen. apr 18, 2014Ann Flipkens

context, E-mailmarketing, Personalisatie, Social media, Strategie

E-mail als eerste kanaal, maar contact wil wel kiezen.

Dat is het besluit van een recent onderzoek van het Amerikaanse MarketingSherpa eind 2015, waarbij gepeild werd hoe een consument het liefst aanbiedingen zou ontvangen. mrt 3, 2016Thomas Vangelooven

Content, E-commerce, E-mailmarketing, Inspiratie!, Personalisatie, Reporting, Strategie

The magic of web tracking

Ik twijfel er niet aan dat elke e-marketeer in zijn e-mailcampagne zijn contacten probeert door te verwijzen naar zijn website. Heb je je dan nooit afgevraagd hoe handig het zou zijn als je je contacten een automatisch bericht kan verzenden nadat ze een bepaalde webpagina bezochten? Niet enkel zou dit de marketeer een stap dichter […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,665

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail