Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Content, Thema-mailings

Verhoog je conversieratio met een menselijke insteek

Is jouw conversieratio niet wat het moet zijn? Dan stemt de boodschap van je e-mail misschien niet overeen met de vorm. Ontdek het in dit artikel. 

In deze case heeft het advies van MarketingExperiments ervoor gezorgd dat het conversieratio met zestig procent de hoogte inging. Om die reden vonden we het wel eens nuttig om hierop in te zoomen.

Vragen

De mailing ging uit van een non-profitorganisatie met het doel om het conversieratio en de inkomsten uit donaties aan te moedigen. MarketingExperiments stelt zich meteen enkele vragen.

Titel

Zegt de titel ‘You can give hope’ genoeg? De lezer moet bij de eerste blik vastgeklampt worden. De huidige titel is te vaag. Als hij de organisatie niet kent, weet hij niet voor wat ze zich inzet en of hij het dus de moeite vindt om te doneren.

Droog

De grafiek aan de rechterkant geeft cijfermateriaal weer. Het is indrukwekkend dat 94 procent van het geld naar onderzoek gaat, maar de lezer weet nog steeds niet voor wat het onderzoek dient. Bovendien is cijfermateriaal erg sec. In deze e-mail is dat niet echt gepast. De non-profitorganisatie wil mensen warm maken om te doneren en kan daarom beter het gevoel aanspreken.

Mensen

De tekst in de e-mail gaat vooral over de onderzoekers en hun kwalificaties. Er wordt geen informatie gegeven over de mensen die geholpen worden met het onderzoek, terwijl net die informatie de interesse van de ontvanger wekt.

Na de aanpassingen zag de mailing er zo uit:

Gevoel

De titel is langer, maar de lezer weet meteen wat het opzet van de mailing is. Het is een duidelijke oproep tot actie en speelt tegelijkertijd op het gevoel in.

De afbeelding is sprekender dan een cijfer. Het is nagenoeg onmogelijk om mensen te bewegen met droog cijfermateriaal. Een menselijke verhaal raakt ons meer. Een getuigenis bij het donatieformulier versterkt dat effect.

Vandaag

Het bericht werd herschreven in de tegenwoordige tijd, dat om de donateurs de idee te geven dat elke donatie vandaag nog zijn impact heeft.

mei 26, 2011Michelle Dassen
Previous storyOeps, te snel op de ‘verzendknop’ geklikt?Next storyWaarom extra inspanningen de moeite waard zijn
Home Verhoog je conversieratio met een menselijke insteek
9 jaar geleden Cases, Content, Thema-mailings293
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, Inspiratie!

Met bewegend beeld in vijf stappen naar conversie

Bewegend beeld in een e-mailbericht is altijd een beetje gevaarlijk. Het is al snel over de top en voegt weinig toe aan het verhaal. Dit voorbeeld uit onze inbox, willen we u zeker niet onthouden. Het is weer een toepassing van een animated gif zoals we ze graag zien: ze dragen iets bij aan de […]

Cases, Strategie, Tips

E-mailadressen verzamelen met gratis advies

Iedereen heeft wel zijn methode om e-mailadressen op een doordachte manier te verzamelen. Want e-mailadressen met een gekende geschiedenis zijn oneindig veel meer waard dan adressen die je – op het randje van het legale – zo maar her en der bijeen sprokkelt. jun 21, 2014Ann Flipkens

E-mailmarketing, Trends

Hoe houd je je e-mail relevant?

Zoals jullie wel weten is relevantie het sleutelwoord voor efficiënte e-mailmarketing. Maar in sterk veranderende tijden, waar de ontwikkelingen in communicatiemiddelen niet stilstaan, moet je e-mailmarketing up-to-date blijven. Met deze drie tips weet je hoe je dat kan doen. aug 5, 2011Ann Flipkens

Afleverbaarheid, Content, E-mailmarketing

Wie heeft de origineelste onderwerpregel?

E-mail marketing is nog steeds groeiend. Iedereen met een mailbox of twee, drie … weet dit. Dagelijks krijg je wel e-mails met aanbiedingen of met oplossingen voor problemen waarvan je zelfs niet eens wist dat je ze had. jul 9, 2009Ann Flipkens

Afleverbaarheid, List Building

Een e-mail lijst moet je af en toe snoeien

Een sierplant laat je niet jaar in jaar uit ongemoeid groeien. Want iedereen weet dat ongecontroleerd groeien snel overgaat in verwilderen. Elk jaar, op een rustig moment de snoeischaar bijhalen levert een mooie struik op. Het klinkt misschien raar, maar de zomer is het ideale moment om je eigen mailinglijsten te snoeien. jul 1, 2009Thomas […]

Cases, Tips

Krabbel even nonchalant op je eigen e-mailbericht

Origineel uit de hoek komen, een boodschap brengen en tegelijkertijd leesbaar zijn. Het is een kunst die e-marketeers zichzelf maar al te graag eigen maken. okt 30, 2015Ann Flipkens

E-mailmarketing, Trends

Gmail verandert politiek voor afbeeldingen

Het is soms een nachtmerrie voor e-marketeers: afbeeldingen die standaard af staan in e-mailclients. Outlook is daar een hardnekkig voorstander van en Google volgde met Gmail dezelfde piste. Veiligheid was het gebruikte argument. dec 13, 2013Ann Flipkens

Content, Design, E-mailmarketing, Tips

Met welke term maak jij indruk?

In onze vorige blog refereerden we aan de reclamemakers van Ogilvy, die elke reclame-uiting die bij hen vertrekt kritisch bestuderen. We leerden reeds dat je de linkermarge ongeschonden moet laten. Maar in hetzelfde rapport leerden we nog iets belangrijks. Juiste terminologie kan een wereld van verschil maken. jun 22, 2012Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,668

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail