Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Personalisatie

Hiep Hiep Hoera

Hiep hiep hoera… jarig zijn is -in mijn wereld toch- altijd een feest! Deze week was het weer zover! Dat merkte ik niet enkel aan de smsjes, whatsappjes, facebookberichten maar ook aan de  fijne mails in mijn mailbox.

Als e-mailmarketing expert zou ik mezelf niet zijn als ik daar niet met een kritisch oog naar kijk. Hieronder geef ik een bloemlezing van mijn favoriete verjaardagsmailtjes. 

Zeb

Kledingsketen

  • Gepersonaliseerd in onderwerp en tekst
  • Korting: incentitive als cadeau
  • Kleurrijk voor de doelgroep
  • Meetbaar voor Zeb
  • Leuke afbeelding

 

 

 

 

De Potter

IJssalon


Dag Ann ,

 

Je bent vandaag jarig en dat zijn wij bij De Potter niet vergeten hoor! Daarom schenken wij jou gratis een doosje pralines van 150gr. Je mag dit op vertoon van deze e-mail komen afhalen bij De Potter op de Toleikstraat 11A te Bree.

Maak er nog een super fijne dag van en geniet vooral van je chocolade …

 

Groetjes,

 

Jochen


 

  • Gepersonaliseerde e-mail
  • Geen design zodat deze overkomt  als een “echte”, persoonlijke mail
  • Geschenkjes zijn altijd leuk
  • Simpel maar fijn

 

Joyn

Schoonheidssalon en nagelstudio

 

  • Geen personalisatie
  • Niet duidelijk wat de attentie is
  • Je moet doorklikken op een duidelijke CTA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Runtastic

Gezondheidsapp

verjaardagsmailtje

 

  •  Upselling van het product met korting
    • Personalisatie
    • Kort en duidelijk
    • Duidelijke CTA

 

 

 

 

 

 

 

Sacha Shoes

Schoenwinkelketen

 

 

 

  • Korting
  • Gepersonaliseerde mail
  • Gevolgd door reminder week later
  • Duidelijke CTA

 

 

 

 

 

 

Qmusic

Radiozender

 

  • Hypergepersonaliseerde e-mail
  • Video in thumbnail

 

Verjaardagsmailtjes zijn leuk

Conclusie: verjaardagsmailtjes zijn éénvoudig op te zetten maar geven absoluut een fijn gevoel. Mogelijkheden genoeg; een afbeelding, gepersonaliseerd tekstje of zelfs een video. De ene e-mail is al iets complexer dan de andere, maar allemaal bezorgen ze mij, als klant, een goed gevoel op de belangrijkste dag van het jaar.

Ben ik ingegaan op één van bovenstaande aanbiedingen? In dit geval niet maar het blijft me zeker bij waardoor ik wel een positief gevoel over houd aan deze bedrijven.

Wil je hulp bij het opzetten van jouw geautomatiseerde verjaardagscampagne? Mail me dan gerust op sales@flexmail.be

Tot binnenkort, ik hou een stukje taart over!

 

 

feb 20, 2018Ann Flipkens
Previous storyAan de slag met GDPR binnen e-mailmarketingNext storyMijn eerste week als stagiair bij Flexmail.
Home Hiep Hiep Hoera
5 jaar geleden Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Personalisatie805
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Afleverbaarheid, E-mailmarketing, List Building

Verkopen met e-mailadres

Je ziet vaak in een winkel aan de kassa kaartjes liggen waar klanten hun e-mailadres kunnen invullen. Het is inderdaad een goed idee om een offline kanaal aan te spreken om je e-marketinglijst aan te vullen. Graag geven we een paar ideeën mee om dit zo efficiënt en zo trendy mogelijk te doen. jan 25, […]

E-mailmarketing, Social media

Kunnen sociale media convergeren naar e-mail?

Goede e-mail marketing en goede sociale marketing zijn gelijkwaardig. Hetzelfde geldt voor slechte e-mailmarketing en slechte sociale media. En de goede praktijk voor beide kanalen is eenvoudig te omschrijven: de relevantie. jan 14, 2010Ann Flipkens

List Building

Het beste recept voor een goede opt-in is kiss!

Een onderzoek van de Nielsen Norman Group wees uit dat gebruikers soms onverwacht veel moeilijkheden ondervinden bij het inschrijven en het uitschrijven voor nieuwsbrieven. Bij het inschrijven slaagt 81% van de gebruikers in dit onderzoek er in om deze taak tot een goed einde te brengen. Uitschrijven lukt beter, 91 procent lukt er in. okt […]

Content, E-mailmarketing, List Building, Tips

Geef de klanten waarde voor hun e-mailadres

Klanten en prospecten geven maar om één enkele reden hun e-mailadres weg: ze verwachten dat het hen iets oplevert. Bekijk hier eens hoe de kledingwinkel Hunkemöller de e-mailcommunicatie inzet. mrt 23, 2011Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Tips

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

We kennen ze allemaal, klanten waar we na verloop van tijd niets meer van horen. Ze genereren geen omzet meer en verschijnen ook niet meer in het verkooppunt. Met e-mailmarketing is snel een bericht samengesteld om klanten uit hun winterslaap te halen. Dat is wat de keten van Ibis Hotels zo vlak voor de zomer […]

Cases, Tips

Welkom e-mails vergeleken in 5 punten, wie wint?

Het was toeval, maar bij een verkenningsronde naar software voor het noteren van zakelijke processen, schreven we ons twee keer na elkaar op twee plaatsen in voor een probeer versie. Uiteraard krijg je dan netjes – zoals de wetten van e-mailmarketing vereisen – een welkomstbericht. Alleen verschillen ze beiden behoorlijk van elkaar. We hebben ze […]

Social media

Drie sociale mediastrategieën op maat van de e-mailmarketeer

Ondanks onheilspellende voorspellingen dat sociale media de dooddoener zijn van e-mail, zien we dat de twee kanalen harmonieus langs elkaar leven. De vooruitziende e-mailmarketeer gebruikt e-mail én sociale media om zijn boodschap extra draagkracht te geven. De echte innovatieve e-marketeer neemt een volgende stap. Hier ontdekt u hoe hij dat doet. okt 21, 2011Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing

Hoe welkom is je e-mail nieuwsbrief?

Een steeds sneller groeiend informatieaanbod maakt lezers een tikkeltje huiverig om nog eens in te tekenen op een extra nieuwsbrief. Daarnaast is er steeds de vrees dat het e-mailadres wel eens misbruikt zou kunnen worden. jul 7, 2009Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail