Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Afleverbaarheid, E-mailmarketing, List Building

Verkopen met e-mailadres

Je ziet vaak in een winkel aan de kassa kaartjes liggen waar klanten hun e-mailadres kunnen invullen. Het is inderdaad een goed idee om een offline kanaal aan te spreken om je e-marketinglijst aan te vullen. Graag geven we een paar ideeën mee om dit zo efficiënt en zo trendy mogelijk te doen.

life-features_01_temp-1353745582-50b084ae-620x348De klant vult het kaartje in en stopt het in de bus. Op het einde van de maand worden die kaartjes er uit gevist en ingevoerd in het e-mailplatform. Hierbij komen twee gevaren om de hoek kijken. Gezien er een behoorlijke tijd verstreek tussen invullen en het ontvangen van e-mail, is het mogelijk dat de klant het zich zelfs niet meer herinnert. En dat is toch een onvermijdelijke voorwaarde om het contact aan het lezen te krijgen.

Fouten
Er is een tweede groot gevaar. Deze van de spelfouten. Van een ‘telnet.be’ kan een alerte marketingmedewerker nog een ‘telenet.be’ maken. Maar wat voor het apestaartje staat, daar heb je geen enkel argument om er aan te twijfelen. Fouten worden dus mee overgenomen. Dat komt de afleverbaarheid niet ten goede. Maar ook je imago voor de spamfilters gaat niet omhoog. De kans dat je gemiddeld meer naar niet bestaande adressen e-mailt vergroot immers.

Kassaticket
Dus hebben enkele winkelketens een nieuwe tactiek bedacht. Ze vragen aan de klanten of ze hun kassaticket per e-mail willen ontvangen. Dat is handig als je later iets wil ruilen, maar het o zo broodnodige kassaticket ligt in de papiercontainer. Het surft ineens mee op de hype van de smartphones en andere mobiele devices. In dat geval zal de klant niet alleen een regulier adres opgeven, maar hij zal het ook voor de medewerker spellen, wanneer deze het e-mailadres ingeeft in het kassasysteem. Je slaat twee vliegen in één klap. Je hebt een regulier adres en het is nog correct ook.

Opt-in
Maar dan ben je er nog niet. Een volgende vraag dringt zich nog op. Wil je naast de service van het kassaticket in de inbox, ook nog speciale aanbiedingen ontvangen? Voor de medewerker achter de kassa is dat een kleintje om aan te vinken. En de klant zal snel ‘ja’ zeggen. Zeker als je aan die ‘ja’ een korting van x procent aanbiedt op het kassaticket dat straks over de e-mail vliegt. Even een bonnetje afdrukken waar klant voor akkoord tekent voor korting en opt-in en het varkentje is gewassen. Je lijst groeide met een zeer kwalitatief e-mailadres!

jan 25, 2013Thomas Vangelooven
Previous storyLezers veranderen in het lezenNext storyHet succes van e-mailmarketing zit in de voorbereiding
Home Verkopen met e-mailadres
10 jaar geleden Afleverbaarheid, E-mailmarketing, List Building411
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Afleverbaarheid

Het mysterie van ‘delivery failure’ opgelost (deel 2)

Spamfilters zijn vaak een doorn in het oog van e-marketeers. De vorige blogpost vermeldde al dat maar liefst tien procent van de begunstigden een e-mail mislopen. Spamfilters nemen een groot deel van dat cijfer voor hun rekening.   okt 8, 2010Michelle Dassen

Content, Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, List Building, Strategie, Testing, Tips

De checklist voor een goed inschrijfformulier

Of je nu al lang bezig bent met e-mailmarketing of er pas mee begint, iedereen wil graag zo veel mogelijk nieuwe inschrijvingen bemachtigen. Maar moedigt het inschrijfformulier op je website je bezoekers wel genoeg aan om in te schrijven? Met deze checklist kom je erachter!   jan 16, 2014Michelle Dassen

List Building, Strategie, Thema-mailings

Het is nu al Kerstmis!

Tenminste voor de emarketeers die er van houden hun huiswerk grondig te maken. Sinterklaas is eigenlijk bijna gepasseerd. Dus het wordt tijd om je e-mailcampagnes voor de kerstdagen al te plannen. okt 24, 2012Ann Flipkens

Strategie

The perfect welcome message (part II)

We already told you in our previous blog post that a new subscription for your mailing list deserves your full attention. At the same time you can launch the first steps of your e-marketing on the fresh email address. We offer you 10 tips on how to achieve the perfect welcome message. The five tips […]

MasterClass : met cadeautjes genereer je geen goede e-marketinglijsten!

De deelnemers aan de MasterClass e-mailmarketing van maart kregen als eersten de nieuwe editie van de E-mailmarketing Trends in handen. Eén artikel trok de aandacht en was al dadelijk goed voor een boeiend gesprek. Weggevers en wedstrijden leveren zelden winstgevende prospecten op. mrt 17, 2010Ann Flipkens

E-mailmarketing, Tips

Nog drie tips om de concurrentie een stap voor te zijn

Vele bedrijven hebben hun weg gevonden naar e-mailmarketing. Nieuwsbrieven zijn dan ook niets nieuws onder de zon. Om het engagement van de abonnee te verhogen, samen met je open- en doorklikratio, kan het geen kwaad om jouw e-mailcampagne te onderscheiden van de rest. Lees hier hoe je dat kan doen. aug 12, 2011Michelle Dassen

Content, Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Strategie, Testing, Tips

Woorden in een CTA kunnen spreken!

Elk e-mailbericht is een verpakking voor een call to action. Vaak besteden we veel aandacht aan de relevante content die we in het e-mailbericht een plaatsje geven. Maar al even vaak maken we geen tijd voor de tekst in onze button die moet verleiden tot klikken. Het is nochtans de moeite waard. apr 24, 2014Thomas […]

Respecteer de comfortzone van je e-contact!

In onze vorige blog haalden we een interessante grafiek boven van het Amerikaanse Blue Hornet. Zij onderzochten waarom consumenten hun e-mailadres achterlaten op een e-marketinglijst. Ze wilden eenvoudigweg extra korting in de inbox. Maar in diezelfde wetenschappelijke enquête peilden ze begin dit jaar ook bij die consumenten naar de hoeveelheid aan informatie die ze bereid […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,618

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,909

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail