Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Afleverbaarheid, E-mailmarketing, List Building

Verkopen met e-mailadres

Je ziet vaak in een winkel aan de kassa kaartjes liggen waar klanten hun e-mailadres kunnen invullen. Het is inderdaad een goed idee om een offline kanaal aan te spreken om je e-marketinglijst aan te vullen. Graag geven we een paar ideeën mee om dit zo efficiënt en zo trendy mogelijk te doen.

life-features_01_temp-1353745582-50b084ae-620x348De klant vult het kaartje in en stopt het in de bus. Op het einde van de maand worden die kaartjes er uit gevist en ingevoerd in het e-mailplatform. Hierbij komen twee gevaren om de hoek kijken. Gezien er een behoorlijke tijd verstreek tussen invullen en het ontvangen van e-mail, is het mogelijk dat de klant het zich zelfs niet meer herinnert. En dat is toch een onvermijdelijke voorwaarde om het contact aan het lezen te krijgen.

Fouten
Er is een tweede groot gevaar. Deze van de spelfouten. Van een ‘telnet.be’ kan een alerte marketingmedewerker nog een ‘telenet.be’ maken. Maar wat voor het apestaartje staat, daar heb je geen enkel argument om er aan te twijfelen. Fouten worden dus mee overgenomen. Dat komt de afleverbaarheid niet ten goede. Maar ook je imago voor de spamfilters gaat niet omhoog. De kans dat je gemiddeld meer naar niet bestaande adressen e-mailt vergroot immers.

Kassaticket
Dus hebben enkele winkelketens een nieuwe tactiek bedacht. Ze vragen aan de klanten of ze hun kassaticket per e-mail willen ontvangen. Dat is handig als je later iets wil ruilen, maar het o zo broodnodige kassaticket ligt in de papiercontainer. Het surft ineens mee op de hype van de smartphones en andere mobiele devices. In dat geval zal de klant niet alleen een regulier adres opgeven, maar hij zal het ook voor de medewerker spellen, wanneer deze het e-mailadres ingeeft in het kassasysteem. Je slaat twee vliegen in één klap. Je hebt een regulier adres en het is nog correct ook.

Opt-in
Maar dan ben je er nog niet. Een volgende vraag dringt zich nog op. Wil je naast de service van het kassaticket in de inbox, ook nog speciale aanbiedingen ontvangen? Voor de medewerker achter de kassa is dat een kleintje om aan te vinken. En de klant zal snel ‘ja’ zeggen. Zeker als je aan die ‘ja’ een korting van x procent aanbiedt op het kassaticket dat straks over de e-mail vliegt. Even een bonnetje afdrukken waar klant voor akkoord tekent voor korting en opt-in en het varkentje is gewassen. Je lijst groeide met een zeer kwalitatief e-mailadres!

jan 25, 2013Thomas Vangelooven
Previous storyLezers veranderen in het lezenNext storyHet succes van e-mailmarketing zit in de voorbereiding
Home Verkopen met e-mailadres
10 jaar geleden Afleverbaarheid, E-mailmarketing, List Building411
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
context, E-mailmarketing, Geen onderdeel van een categorie, Inspiratie!, Strategie, Targeting, Testing

Geen Amerikaanse president zonder e-mailmarketing

Dat de strijd om het Witte Huis in de Verenigde staten in alle hevigheid is losgebarsten, daar laten de nieuwsberichten niet aan twijfelen. Maar speelt e-mailmarketing hierin een grote rol? We gingen even rondneuzen bij de campagnes en kwamen tot een onthutsende vaststelling: geen nieuwe Amerikaanse president zonder e-mailmarketing. mrt 21, 2016Ann Flipkens

E-commerce

Scoor hogere conversieratio’s met event driven e-mail

Met event driven e-mailmarketing haal je je klantenrelatie naar de 21ste eeuw. Een e-mailcampagne naar aanleiding van een specifieke gebeurtenis, geeft je open- en doorklikratio een boost, en jaagt onderweg ook je conversieratio de hoogte in. jun 22, 2011Ann Flipkens

Testing, Tips, Trends

Een A/B test voor je formulier

E-mailadressen verzamelen we via verschillende kanalen. Een bedrijfswebsite is natuurlijk één van de geëigende kanalen. We hebben er op gelet dat ons formulier op elke pagina aanwezig is. Maar hebben we ook ooit getest of dat inschrijfformulier op de meest ideale plek staat? mrt 27, 2014Thomas Vangelooven

De schaduwzijde van e-mailmarketing

Bedrijven, die op onrechtmatige wijze klantengegevens verwerven, geven een slechte naam aan de eerlijke e-mailmarketeer. Zulke wanpraktijken categoriseren meteen alle commerciële e-mails onder de noemer: spam.  jan 19, 2011Ann Flipkens

Design

Respecteer de linkermarge!

Als je een e-mailbericht opmaakt, dan moet je met behoorlijk wat parameters rekening houden. Is de ‘call to action’ goed in de verf gezet, hebben de figuren allemaal een alternatieve tekst meegekregen? Vandaag voegen we een nieuwe aan de lijst toe. Hebben we de linkermarge gerespecteerd? jun 20, 2012Ann Flipkens

List Building, Strategie, Tips

Ooit aan een mini serie gedacht?

E-mail adressen verzamelen is een belangrijk facet in e-marketing. We weten allen dat iedere mogelijke kandidaat voor het ingeven van een e-mailadres soms aarzelt. Want eens zijn adres gegeven, moet hij weer actie ondernemen om uitgeschreven te raken… mrt 30, 2010Ann Flipkens

Inspiratie!, Strategie, Thema-mailings, Tips, Trends

Doe een keer retro

Pakweg dertig jaar geleden, toen internet nog geen evidentie was, laat staan e-mailmarketing het ultieme middel, werd er evenzeer gecommuniceerd. Nieuwsbrieven zijn immers van alle tijden. jun 26, 2015Ann Flipkens

E-mailmarketing, Personalisatie, Targeting, Tips

Interactieve e-mailmarketing blijft scoren

E-mailmarketing is geëvolueerd van een monoloog naar een dialoog. Interactie is het sleutelbegrip, maar tegelijkertijd een grote uitdaging binnen het marketingsegment. E-mailmarketeers discussiëren op dagdagelijkse basis over een nieuwe aanpak…Ook op Twitter. jan 28, 2011Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,442

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,771

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail