Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Personalisatie, Tips, Trends

Geef je automation campagnes een persoonlijke touch

Elk goed e-mailmarketingplatform biedt de mogelijkheid om e-mails automatisch te triggeren. Dat is handig om kort op de bal te spelen. Maar zoals steeds, overdaad schaadt.

robot-characterMeer en meer bedrijven zijn op zoek naar mogelijkheden om in de kosten te snijden. Daarbij primeert vaak efficiëntie boven persoonlijke aandacht. Want er is maar één gedachte die daarbij meespeelt. We sparen weer een mannetje uit op de loonlijst.

Computer aan het werk

En dan zullen ze graag de computer aan het werk zetten om boodschappen te genereren. In bepaalde aspecten van e-marketing is deze tactiek zeer nuttig. Als iemand bij een e-shop een bestelling plaatst, dan moet de bevestiging van deze bestelling niet persoonlijk gedicht worden. Het gaat immers over een technische boodschap. Geen enkel contact zal er wakker van liggen als de boodschap door de computer gegeneerd wordt. Evenmin moet je iemand persoonlijk wijzen op een achtergelaten winkelmandje. Met slim gebruik van de variabelen van de contactpersoon, zal je klant niet eens merken dat er geen mensenhanden aan te pas kwamen.

Per toeval variëren

Bij het verzenden van een verjaardagkaartje kom je al in een schemerzone terecht. Veel mensen zijn visueel aangelegd. Die merken meteen als ze hetzelfde prentje als het jaar voordien per e-mail toegestuurd krijgen. Als je niet oplet, dan krijg je na een paar jaar een reactie van het contact in de stijl van: “Ze menen het niet, maar eens kijken of ze het prentje veranderd hebben”. Niet echt een imago om fier op te zijn. Als je dan toch de computer bezig laat zijn, zorg er dan voor dat de wens en het prentje door een toevalsgenerator op de contacten losgelaten wordt.

Saai, saaier, spambox

Maar het kan nog erger. Je programmeert je e-mailplatform zodanig dat op geregelde tijdstippen een e-mail richting je contact vertrekt. Heeft de man of vrouw in kwestie product A gekocht, dan kan je de computer op deze basis rustig verder laten borduren. Doe je dit week na week, dan zal je contact wel merken dat er iets aan de hand is. Zeker als na aankoop van product B, hij exact dezelfde e-mail krijg als bij product A. Alleen een variabele veranderen, maar verder dezelfde e-mail sturen is dodelijk. Zodra de ontvanger voelt dat een robot hem toespreekt in plaats van de warme zoetgevooisde stem van de e-marketeer, dan is de spambox niet ver af!

feb 27, 2013Michelle Dassen
Previous storyHoe geliefd is een browser bij de e-maillezer?Next storyE-mail adressen zijn niet te koop!
Home Geef je automation campagnes een persoonlijke touch
10 jaar geleden Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Personalisatie, Tips, Trends568
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
List Building, Tips

Staar je niet blind op de teller van de opt-in e-mailadressen!

Digitale marketeers focussen zich graag op de groei van hun e-mailinglijsten. En dat is niet verwonderlijk. Een goed gevulde en gezonde inschrijvingslijst op een nieuwsbrief is de sleutel tot een succesvol e-marketing verhaal. jul 31, 2009Ann Flipkens

Afleverbaarheid

Het mysterie van ‘delivery failure’ opgelost (deel 2)

Spamfilters zijn vaak een doorn in het oog van e-marketeers. De vorige blogpost vermeldde al dat maar liefst tien procent van de begunstigden een e-mail mislopen. Spamfilters nemen een groot deel van dat cijfer voor hun rekening.   okt 8, 2010Michelle Dassen

Design, E-mailmarketing, Tips

Gebruik eens een ☺ in je onderwerpregel

Helaas, je bent niet de enige die met e-mailmarketing aan de slag gaat. Dus is het de kunst om jouw bericht er tussenuit te laten springen. En dat start bij de onderwerpregel. Deze op een pakkende en aantrekkelijke manier dichten is al een kunst. Maar dan zijn er nog mogelijkheden om je boodschap visueel in […]

E-mailmarketing

Vernieuwd in Flexmail :: Contacten importeren met een vingerknip

Vaak start e-marketing met het importeren van e-mailadressen. En soms wordt een e-mailadres niet één keer, maar verschillende keren aangeboden. En bestanden kunnen vaak een andere herkomst en dus ook een afwijkende structuur hebben. Genoeg stof om een nachtmerrie te voor de e-marketeer te regisseren. sep 17, 2013Thomas Vangelooven

Cases, Content, Design, Tips

Zoek de twee verschillen!

E-mailmarketing is en blijft een gevecht met de e-mailclient aan de zijde van de lezer. Daar moeten we steeds attent voor blijven. Een van de grote uitdagingen zijn de afbeeldingen. apr 20, 2012Thomas Vangelooven

Cases, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Tips

Stuur een kat een e-mail in 4 stappen

Of toch tenminste naar zijn baasje. Met dit voorbeeld willen we graag tonen dat een eenvoudige boodschap “Ren naar de winkel en koop ons katten voedsel”, kan werken. mei 9, 2016Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, GDPR, Privacy, Wetgeving

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

Disclaimer:  Dit artikel kan niet beschouwd worden als juridisch advies voor je bedrijf in het klaarmaken voor EU data privacy wetgeving zoals de GDPR. Wat het wel geeft is achtergrondinformatie om je de GDPR- wetgeving beter te doen begrijpen. Deze juridische informatie is niet hetzelfde als juridisch advies. We raden aan om een advocaat onder […]

Cases, Content, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Communiceren in tijden van crisis

We hebben lang en hard nagedacht of we een e-mailcommunicatie zouden uitsturen rond onze dienstverlening in tijden van Covid-19. Hierbij alvast een geruststelling: ons team is er volledig op voorzien om van thuis uit te kunnen werken. Er is geen enkele impact op de continuïteit van onze diensten en onze support is nog altijd bereikbaar […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail