Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing

Vernieuwd in Flexmail :: Contacten importeren met een vingerknip

Vaak start e-marketing met het importeren van e-mailadressen. En soms wordt een e-mailadres niet één keer, maar verschillende keren aangeboden. En bestanden kunnen vaak een andere herkomst en dus ook een afwijkende structuur hebben. Genoeg stof om een nachtmerrie te voor de e-marketeer te regisseren.

e-mail_scrollumeric-at-signIn Flexmail was al een uitgebreide import module ingebouwd. Het importeren van adressen verliep al zeer vlot, maar enkele vraagstukken – Wat doen we met dubbele adressen? en Waarop controleren we? – hadden nog geen pasklaar antwoord. Met de nieuwe update die eind deze week opgeladen wordt, zal contacten importeren nog gemakkelijker verlopen.

Geen geknutsel meer

Bestanden met e-mailadressen kunnen een verschillende oorsprong hebben. Afhankelijk van het CRM of verkoopopvolgingssysteem dat je in eigen huis hebt, krijg je andere formaten. Of er is het excelbestandje dat van het verkooppunt komt, dat dan net weer een andere structuur heeft dan het bestand van het volgende verkooppunt. Welke e-marketeer heeft er al niet zitten knippen en plakken voor de e-mailadressen richting het e-mailplatform gingen?

Vernieuwde importmodule

Vanaf vrijdag zal contacten in Flexmail importeren een stuk makkelijker verlopen. Je selecteert een bestand met de knop “Bladeren” en Flexmail detecteert automatisch welk type bestand je gebruikt en welke scheidingstekens je daarin hanteert. Je moet alleen nog de velden met elkaar matchen. En verder verloopt de import compleet automatisch.

Sleutel kiezen

Bij het importeren zal je natuurlijk dubbele willen vermijden. Daarom wordt meestal het e-mailadres als unieke sleutel gebruikt. Maar soms is het niet erg dat een e-mailadres dubbel in een databank valt, omdat je met kenmerken werkt. En dan kan het ontdubbelen op een referentieveld misschien dat tikkeltje belangrijker zijn. Vanaf vrijdag mag je de unieke sleutel zelf kiezen. Bovendien krijg je de keuze of een mogelijke dubbele import genegeerd wordt, dan wel de oorspronkelijke database lijn overschrijft.  En wees gerust, Flexmail zal nooit één en dezelfde e-mail twee keer naar hetzelfde adres sturen.

In één keer goed

Vandaag zal Flexmail, wanneer je een contactenlijst importeert automatisch de geldigheid van het e-mailadres controleren en ongeldige of dubbele e-mailadressen niet importeren. Deze functionaliteit wordt vrijdag uitgebreid. Tegelijkertijd kan je, indien deze in je importbestand aanwezig zijn, ook de geldigheid van een gsm-nummer of een faxnummer laten controleren. Dit is belangrijk wanneer later op hetzelfde bestand multi-channel campagnes wil lanceren. Hiervoor zit in het platform van Flexmail ook Flexsms en Flexfax ingebouwd.

sep 17, 2013Thomas Vangelooven
Previous storyZet een pin in je e-mail!Next storyNieuwste versie van Flexmail is er!
Home Vernieuwd in Flexmail :: Contacten importeren met een vingerknip
9 jaar geleden E-mailmarketing829
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  

Nog meer e-mailmarketing

Het einde van het jaar nadert. Het is dan niet alleen tijd voor jaaroverzichten, maar ook voor voorspellingen voor het komende jaar. Het Canadese Überflip zette enkele opmerkelijke cijfers naast elkaar. dec 6, 2013Thomas Vangelooven

List Building, Personalisatie, Targeting

Vier segmentatietactieken om je vingers bij af te likken

Segmentatie is het modewoord voor e-mailmarketeers in 2012. Door de opmars van location based services (lbs)  en de nood aan relevante boodschappen, is er geen ontkomen meer aan. In dit artikel vind je enkele tactieken om de interesses van je doelgroep te ontfutselen. jan 6, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Strategie, Testing, Tips

Hoeveel tekens gebruik je?

Iedere e-marketeer moet een beetje een woordkunstenaar zijn. Want naast beeld, blijven woorden, zinnen en tekstparagrafen nog steeds een belangrijk onderdeel in de zoektocht naar conversie. mei 24, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Trends

E-mailbarometer bevestigt: e-mail kan nog steeds groeien.

Niet dat iedereen al de weg naar e-mailmarketing gevonden heeft. Zelfs de barometer leerde in haar laatste enquête dat heel wat bedrijven de stap nog moeten zetten. Maar dat laatste zijn ze ook wel van plan. Zij die al even bezig zijn op dit pad, zien alleen maar groei. mei 24, 2016Ann Flipkens

Design

Het oog wil ook wat!

Bij een goed gerecht is niet alleen het recept van belang, maar het oog doet ook eten. Net zoals je een bord netjes geschikt op tafel krijgt, moet je de lezer ook een goed vormgegeven landingspagina voorschotelen. Graag geven we de volgende vijf tips! jan 7, 2010Ann Flipkens

Wetgeving

De Nederlandse cookiewet en e-mailmarketing

Alle Europese landen conformeren zich langzaam maar zeker aan de Europse richtlijn over het gebruik van cookies. Het gaat hier om de bescherming van de privacy van de internauten.  De Nederlandse wetgeving die sinds het begin van de zomer van kracht is, is de strengste van Europa. En heeft dus ook gevolgen voor ons. sep […]

Afleverbaarheid, Content, E-mailmarketing

Wie heeft de origineelste onderwerpregel?

E-mail marketing is nog steeds groeiend. Iedereen met een mailbox of twee, drie … weet dit. Dagelijks krijg je wel e-mails met aanbiedingen of met oplossingen voor problemen waarvan je zelfs niet eens wist dat je ze had. jul 9, 2009Ann Flipkens

Tips, Trends

Vier woorden om te onthouden voor je onderwerpregel, maar ook vijf om te vergeten

Het juiste woord in de onderwerpregel, daar zou men graag goud geld voor geven. Want dat juiste woord, dat zorgt voor een hogere doorklik ratio, toch nog steeds het startpunt van elke vorm van conversie. okt 24, 2014Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,611

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,906

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail