Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing

Vernieuwd in Flexmail :: Contacten importeren met een vingerknip

Vaak start e-marketing met het importeren van e-mailadressen. En soms wordt een e-mailadres niet één keer, maar verschillende keren aangeboden. En bestanden kunnen vaak een andere herkomst en dus ook een afwijkende structuur hebben. Genoeg stof om een nachtmerrie te voor de e-marketeer te regisseren.

e-mail_scrollumeric-at-signIn Flexmail was al een uitgebreide import module ingebouwd. Het importeren van adressen verliep al zeer vlot, maar enkele vraagstukken – Wat doen we met dubbele adressen? en Waarop controleren we? – hadden nog geen pasklaar antwoord. Met de nieuwe update die eind deze week opgeladen wordt, zal contacten importeren nog gemakkelijker verlopen.

Geen geknutsel meer

Bestanden met e-mailadressen kunnen een verschillende oorsprong hebben. Afhankelijk van het CRM of verkoopopvolgingssysteem dat je in eigen huis hebt, krijg je andere formaten. Of er is het excelbestandje dat van het verkooppunt komt, dat dan net weer een andere structuur heeft dan het bestand van het volgende verkooppunt. Welke e-marketeer heeft er al niet zitten knippen en plakken voor de e-mailadressen richting het e-mailplatform gingen?

Vernieuwde importmodule

Vanaf vrijdag zal contacten in Flexmail importeren een stuk makkelijker verlopen. Je selecteert een bestand met de knop “Bladeren” en Flexmail detecteert automatisch welk type bestand je gebruikt en welke scheidingstekens je daarin hanteert. Je moet alleen nog de velden met elkaar matchen. En verder verloopt de import compleet automatisch.

Sleutel kiezen

Bij het importeren zal je natuurlijk dubbele willen vermijden. Daarom wordt meestal het e-mailadres als unieke sleutel gebruikt. Maar soms is het niet erg dat een e-mailadres dubbel in een databank valt, omdat je met kenmerken werkt. En dan kan het ontdubbelen op een referentieveld misschien dat tikkeltje belangrijker zijn. Vanaf vrijdag mag je de unieke sleutel zelf kiezen. Bovendien krijg je de keuze of een mogelijke dubbele import genegeerd wordt, dan wel de oorspronkelijke database lijn overschrijft.  En wees gerust, Flexmail zal nooit één en dezelfde e-mail twee keer naar hetzelfde adres sturen.

In één keer goed

Vandaag zal Flexmail, wanneer je een contactenlijst importeert automatisch de geldigheid van het e-mailadres controleren en ongeldige of dubbele e-mailadressen niet importeren. Deze functionaliteit wordt vrijdag uitgebreid. Tegelijkertijd kan je, indien deze in je importbestand aanwezig zijn, ook de geldigheid van een gsm-nummer of een faxnummer laten controleren. Dit is belangrijk wanneer later op hetzelfde bestand multi-channel campagnes wil lanceren. Hiervoor zit in het platform van Flexmail ook Flexsms en Flexfax ingebouwd.

sep 17, 2013Thomas Vangelooven
Previous storyZet een pin in je e-mail!Next storyNieuwste versie van Flexmail is er!
Home Vernieuwd in Flexmail :: Contacten importeren met een vingerknip
7 jaar geleden E-mailmarketing495
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Thema-mailings

Verstuur je kerstwensen met e-cards

De kerstperiode is in aantocht en dat wil zeggen dat er weer volop kaartjes met kerst- en nieuwjaarswensen verstuurd worden. Vroeger werden er nog kaartjes en postzegels in de winkels gekocht en per post verstuurd, nu maakt men alsmaar meer gebruik van e-cards. Hieronder even op een rijtje hoe je zo’n digitale wenskaart verzendt en […]

MasterClass e-mail marketing groeit!

De MasterClass van dinsdag 20 april was een groot succes. Meer dan twintig geïnteresseerden daagden op in Link21 in Herentals om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends binnen e-mailmarketing. Daarnaast werd er ook volop gediscussieerd over het gebruik van blacklists, spamfilters en lettertypes. apr 27, 2010Ann Flipkens

Content, Design

Professionaliseer je e-mailcampagnes met templates

Templates zijn een belangrijk element in de opmaak van je e-mailcampagne. Omdat we niet allemaal grafische ontwerpers zijn en toch professionele en consequente e-mailcommunicatie willen opzetten, brengen templates soelaas. mrt 18, 2011Thomas Vangelooven

Content, E-mailmarketing, Tips

Hoe ‘droog’ is uw bevestiging?

Als iemand zich inschrijft op een nieuwsbrief, krijgt hij meestal een e-mail bevestiging. Soms wordt er gevraagd om even op een link te klikken om de inschrijving daadwerkelijk te bevestigen. “Dank voor de inschrijving, klik hier om te bevestigen”, klinkt meestal droog… jul 2, 2009Ann Flipkens

Design, Mobile, Tips

Vijf overwegingen bij het plaatsen van foto’s in je e-mailberichten

Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Vandaar dat e-mailmarketing vaak teruggrijpt naar afbeeldingen om het bericht niet alleen kleur te geven, maar ook extra aantrekkingskracht. Los van de technische aspecten, willen we graag vijf mogelijke overwegingen meegeven die je best even doet voor je de foto plaatst! aug 16, 2014Michelle Dassen

Content, E-mailmarketing, Strategie

Een goede landingspagina vergt een goed recept!

Het is niet moeilijk om over de juiste e-marketing instrumenten te beschikken. Advertentie platformen van het type ‘betaal per klik’ en e-mail platformen hebben uiteindelijk maar één doel: actie genereren bij de prospecten en de klanten. Doorklikken naar schitterende aanbiedingen, aanvullende informatie op de website of een landingspagina om er maar enkele te noemen. jan […]

Content, Design, Strategie, Tips

Uw lezer leest niet!

Mensen lezen geen e-mails of nieuwsbrieven, ze scannen ze. Dat verkondigde  Jacob Nielsen, een in het wereldje van internet bekende Deense consultant, reeds in de jaren negentig. jul 6, 2009Michelle Dassen

E-mailmarketing, List Building, Social media

Facebook als bron van nieuwe contacten

Het aanvullen van je e-marketinglijsten met nieuwe contacten is een kunst. Elke bron die je kunt aanboren is mooi meegenomen. Het lijkt misschien een tikkeltje bizar, maar ook Facebook kan je hierbij goed van dienst zijn. apr 10, 2013Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,747

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail