Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing

Vernieuwd in Flexmail :: Contacten importeren met een vingerknip

Vaak start e-marketing met het importeren van e-mailadressen. En soms wordt een e-mailadres niet één keer, maar verschillende keren aangeboden. En bestanden kunnen vaak een andere herkomst en dus ook een afwijkende structuur hebben. Genoeg stof om een nachtmerrie te voor de e-marketeer te regisseren.

e-mail_scrollumeric-at-signIn Flexmail was al een uitgebreide import module ingebouwd. Het importeren van adressen verliep al zeer vlot, maar enkele vraagstukken – Wat doen we met dubbele adressen? en Waarop controleren we? – hadden nog geen pasklaar antwoord. Met de nieuwe update die eind deze week opgeladen wordt, zal contacten importeren nog gemakkelijker verlopen.

Geen geknutsel meer

Bestanden met e-mailadressen kunnen een verschillende oorsprong hebben. Afhankelijk van het CRM of verkoopopvolgingssysteem dat je in eigen huis hebt, krijg je andere formaten. Of er is het excelbestandje dat van het verkooppunt komt, dat dan net weer een andere structuur heeft dan het bestand van het volgende verkooppunt. Welke e-marketeer heeft er al niet zitten knippen en plakken voor de e-mailadressen richting het e-mailplatform gingen?

Vernieuwde importmodule

Vanaf vrijdag zal contacten in Flexmail importeren een stuk makkelijker verlopen. Je selecteert een bestand met de knop “Bladeren” en Flexmail detecteert automatisch welk type bestand je gebruikt en welke scheidingstekens je daarin hanteert. Je moet alleen nog de velden met elkaar matchen. En verder verloopt de import compleet automatisch.

Sleutel kiezen

Bij het importeren zal je natuurlijk dubbele willen vermijden. Daarom wordt meestal het e-mailadres als unieke sleutel gebruikt. Maar soms is het niet erg dat een e-mailadres dubbel in een databank valt, omdat je met kenmerken werkt. En dan kan het ontdubbelen op een referentieveld misschien dat tikkeltje belangrijker zijn. Vanaf vrijdag mag je de unieke sleutel zelf kiezen. Bovendien krijg je de keuze of een mogelijke dubbele import genegeerd wordt, dan wel de oorspronkelijke database lijn overschrijft.  En wees gerust, Flexmail zal nooit één en dezelfde e-mail twee keer naar hetzelfde adres sturen.

In één keer goed

Vandaag zal Flexmail, wanneer je een contactenlijst importeert automatisch de geldigheid van het e-mailadres controleren en ongeldige of dubbele e-mailadressen niet importeren. Deze functionaliteit wordt vrijdag uitgebreid. Tegelijkertijd kan je, indien deze in je importbestand aanwezig zijn, ook de geldigheid van een gsm-nummer of een faxnummer laten controleren. Dit is belangrijk wanneer later op hetzelfde bestand multi-channel campagnes wil lanceren. Hiervoor zit in het platform van Flexmail ook Flexsms en Flexfax ingebouwd.

sep 17, 2013Thomas Vangelooven
Previous storyZet een pin in je e-mail!Next storyNieuwste versie van Flexmail is er!
Home Vernieuwd in Flexmail :: Contacten importeren met een vingerknip
10 jaar geleden E-mailmarketing864
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
List Building

E-mail marketing voor beginners: hoe stel je een contactenlijst op?

E-mail marketing is een efficiënte en persoonlijke manier om je bedrijf of merk te promoten, om contact te houden met je prospecten, hen op te volgen en om aan te knopen met je klanten. Maar hoe stel je een contactenlijst van nul op? feb 11, 2011Ann Flipkens

Post wil de inbox een nieuwe dimensie geven

In Zwitserland experimenteert men al een tijdje met de post die bijgehouden moet worden. Maar de Finse post wil nog een stapje verder gaan: alle post openen en in scannen om ze dan als een pdf per e-mail aan de geadresseerde bezorgen. Voorlopig is het een experiment dat op 12 april van start gaat voor […]

Cases, Inspiratie!, Tips

Vertel een verhaal met bewegend en statisch beeld

We zijn altijd op zoek naar goede voorbeelden waarbij techniek, beeld en communicatie verbonden worden tot een pakkend e-mailbericht. Want zelfs voor e-mailmarketing geldt dat het verhaal relevant moet zijn, maar vooral moet aanspreken. In dit voorbeeld wordt kleding met een leuke twist verpakt. jul 3, 2015Michelle Dassen

E-mailmarketing, Tips

Bloopers in e-mailmarketing

Bloopers in de filmwereld zijn leuk. Meestal liggen acteurs en kijkers in een deuk. Bloopers in de wereld van de e-mail marketing zijn misschien even leuk, maar de acteur in de rol van de e-marketeer zal er achteraf misschien toch minder hard om lachen. sep 9, 2009Ann Flipkens

E-mailmarketing, Inspiratie!, Tips

10 elementen – van eenvoudig tot geraffineerd – voor een goede e-mail

Deze viel in onze inbox. En in één oogopslag zagen we een voorbeeld dat we de lezers niet wilden onthouden. Dit e-mailbericht van Thalys is tegelijkertijd stralend eenvoudig, maar details laten zien dat er behoorlijk wat denkwerk achter steekt. Het is een bericht volgens het boekje met een aantal verrassende invalshoeken. We zetten ze graag […]

List Building

Graag meer e-mailadressen aub!

Een kreet die je allicht zelf al meer dan een keer geslaakt hebt. Een goed renderende e-mailmarketing is natuurlijk afhankelijk van goede e-mailadressen. Maar hoe meer je er hebt, hoe beter de return is. Naast de klassieke plekjes om je e-mailadressen te verzamelen willen we vandaag graag een paar minder evidente werkwijzen meegeven. aug 20, […]

Cases, Content, E-commerce, E-mailmarketing, Enquêtes, Inspiratie!, Personalisatie, Strategie, Targeting, Tips

Meer inschrijvingen, minder uitschrijvingen: messcherpe e-commerce van Dollar Shave Club

Niemand spreekt me tegen als ik zeg dat nieuwe inschrijvingen verzamelen (lees: potentiële kopers) key blijft voor een geslaagde e-mailmarketingcampagne. Maar waar veel marketeers wat lichter overheen gaan, blijft dit merk wat langer stilstaan: hoe zorg ik ervoor dat mijn klanten blijven terugkomen? Dit voorbeeld heeft niet alleen een branding waar je onmogelijk niet van […]

Design

Respecteer de linkermarge!

Als je een e-mailbericht opmaakt, dan moet je met behoorlijk wat parameters rekening houden. Is de ‘call to action’ goed in de verf gezet, hebben de figuren allemaal een alternatieve tekst meegekregen? Vandaag voegen we een nieuwe aan de lijst toe. Hebben we de linkermarge gerespecteerd? jun 20, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,758

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail