Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Tips

Verspreid nieuws voor een grotere impact

In vele bedrijven wordt op de dag van vandaag de communicatie naar de media toe door meerdere personen in de organisatie gevoerd. En meestal hebben die mensen niet echt een communicatie-achtergrond. Speciaal voor hen hebben we hier een waardevolle tip!

Vooral kleine bedrijven hebben geen medewerker in dienst, die zich uitsluitend met de communicatie bezighoudt. Om toch je verwezenlijken naar buiten toe te communiceren, pakken de zaakvoerders het vaak op goed geluk aan. Dat is regelmatig verdienstelijk, maar soms kan het geen kwaad om de kneepjes van het vak eens te leren.

Prikkelen

Als je met de media communiceert dan is er één sleutelregel: geef een prikkel. Journalisten zijn van nature nieuwsgierige mensen. Heb je wat waardevols te vertellen? Dan kan je een dag op voorhand hun aandacht al trekken. Verstuur een e-mail waarin je aangeeft dat er wat te gebeuren staat en dat ze hun mailbox in de gaten moeten houden. Houd je open ratio maar in het oog.

Spaarzaam

De meeste ‘onervaren’ communicators maken de fout om alles in één keer te vertellen. Als je veel informatie hebt, kan je het het best spreiden. Stuur geen campagne waarin je alles al prijsgeeft. Je mag best je nieuwe productlijn aankondigen, maar om de aandacht vast te houden kan je een paar keer een e-mail versturen waarin je één product verder toelicht. Bovendien maak je zo meer kans om veelvuldig in de pers te verschijnen.

Passe-partout

De aandachtige lezer heeft alvast gemerkt dat deze tips ook voor je klanten werken. Hen nieuwsgierig maken is immers de basis om hun aandacht te trekken. Als je de informatie verspreidt, creëer je bovendien meer contactmomenten. We zijn tenslotte allemaal nieuwsgierige mensen.

nov 18, 2011Michelle Dassen
Previous storyDe bijbel voor de e-mailmarketeerNext storyMoedig je lijstgroei aan met een geoptimaliseerde registratiepagina
Home Verspreid nieuws voor een grotere impact
11 jaar geleden Tips158
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, context, E-mailmarketing, Marketing automation, Personalisatie, Trends

Verkoop in winkel, startpunt van een e-mail scenario

We hebben ons laten verleiden door de nieuwe iPad Pro. Dus trokken we naar de Apple Store en lieten een exemplaar over de toonbank gaan. In het daaropvolgend gesprek stelt de verkoper van dienst achteloos wat vragen, die we al even achteloos beantwoorden. apr 22, 2016Ann Flipkens

E-mailmarketing, Social media, Strategie, Tips

Stuur eens een agenda op!

Een opendeurdag voor de boeg? Of geef je een VIP party waar je graag je klanten terugziet? Of wil je alleen maar de solden aankondigen? Het zou leuk zijn als je dat rechtstreeks in je contact zijn agenda kan schrijven. jul 31, 2013Ann Flipkens

Wat denkt de jeugd over de toekomst van e-mail?

De waarheid komt uit een kindermond. Dat heb je zeker al eens meer gehoord. In dit Youtube filmpje peilt een marketeer bij kinderen naar hun primair communicatie kanaal. ‘E-mail!’ klinkt het steeds weer. Zelfs als snoep en games, recht uit de pakjes vanonder de kerstboom, worden ingezet als omkoopmiddel. E-mail, want dat kunnen  jonge kinderen […]

Cases, Content, context, Trends

Pik in op de media!

Media kan je vandaag veel ruimer zien dan alleen maar de gedrukte krant of het avondjournaal op televisie. Alles wat permanent aan leesbare berichten en zichtbare beelden gevoed wordt, kan je nu onder media sorteren. Daar horen dus ook de sociale media media bij, maar evenzeer de inbox van de e-mailclient. feb 26, 2016Michelle Dassen

Cases, Tips

Krabbel even nonchalant op je eigen e-mailbericht

Origineel uit de hoek komen, een boodschap brengen en tegelijkertijd leesbaar zijn. Het is een kunst die e-marketeers zichzelf maar al te graag eigen maken. okt 30, 2015Ann Flipkens

Events

Nieuwe versie Flexmail gepresenteerd!

Dat het e-mail segment binnen alle marketing inspanningen aan een forse groei bezig is, dat zal niemand verbazen. Dat elke e-mail marketingcampagne een redelijke conversie geeft, dat weten we allemaal ook uit ervaring. Maar is meer mogelijk? Op het seminarie ”Haal nog meer uit je e-mailmarketing !” werd hierover doorgedacht en kregen de deelnemers een […]

Content, Reporting, Targeting

Boek meer succes door je e-mail dubbel te versturen

Heb je er al eens aan gedacht om een e-mail dubbel te versturen? Als je het slim aanpakt, kan je het open ratio behoorlijk de hoogte injagen.  apr 22, 2011Ann Flipkens

List Building

Het beste recept voor een goede opt-in is kiss!

Een onderzoek van de Nielsen Norman Group wees uit dat gebruikers soms onverwacht veel moeilijkheden ondervinden bij het inschrijven en het uitschrijven voor nieuwsbrieven. Bij het inschrijven slaagt 81% van de gebruikers in dit onderzoek er in om deze taak tot een goed einde te brengen. Uitschrijven lukt beter, 91 procent lukt er in. okt […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail