Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Thema-mailings

Verstuur je kerstwensen met e-cards

De kerstperiode is in aantocht en dat wil zeggen dat er weer volop kaartjes met kerst- en nieuwjaarswensen verstuurd worden. Vroeger werden er nog kaartjes en postzegels in de winkels gekocht en per post verstuurd, nu maakt men alsmaar meer gebruik van e-cards. Hieronder even op een rijtje hoe je zo’n digitale wenskaart verzendt en wat de voordelen ervan zijn.

Postkaartjes sieren vaak de kasten en muren maar zijn ondertussen ouderwets geworden. Je kan inderdaad zeggen dat ze persoonlijk en tastbaar zijn, maar zo kunnen e-cards evengoed genoemd worden. Het betekent niet dat je via een computer een kaart verstuurt, dat je deze niet kan vastnemen of op een kast kan plaatsen. Er bestaat nog altijd zoiets als een printer. Bovendien moet je bij e-cards de moeite niet nemen om enveloppen te schrijven en postzegels te plakken, mailen gaat snel en efficiënt. Daarnaast gebeurt het verzenden van digitale kaarten meestal tegen een fractie van de kostprijs van de traditionele weg.

Bewerken

E-cards kan je sturen naar zowel je persoonlijke relaties als je bedrijfsrelaties. Voor je bedrijfsrelaties kan je een zakelijke kaart kiezen met een logo van je bedrijf, de openingstijden, het servicenummer,… met al dan wel of niet enkele fonkelende sterretjes, versierde kerstbomen of brandende kaarsen. Voor persoonlijke wenskaarten kan je je fantasie iets meer de vrije loop laten gaan en bijvoorbeeld kiezen voor een zelfgemaakte foto van je geliefde met een kerstmuts, je huisdier voor de kerstboom of twee klinkende glazen bubbels. Via Photoshop kan je de foto’s bewerken naar wens: vuurwerk op de achtergrond, felle kleurtjes of een gewei op het hoofd misschien? Nog even een feestelijke tekst toevoegen en verzenden maar.

Stappen

Wie niet zo artistiek is aangelegd, kan nog altijd kiezen voor één van de vele templates die je e-marketing platform aanbiedt. Of, maar vertel het niet verder, leent je er eentje op een webstek waar men gratis digitale kerstkaarten aanbiedt. In slechts vijf stappen zitten je wensen in de mailbox van je geadresseerden. Eerst kies je een soort kaart: een stilstaande of een geanimeerde. Daarna heb je nog vele keuzes uit het soort kaart dat je gekozen hebt. Eens je kaart gekozen, typ je een begeleidende (kerst)tekst en kies je kleurtjes voor tekst en achtergrond. Ten slotte koppel je, na het bewaren van je boodschap, je kerststuk aan de e-marketinglijst en dan moet je alleen nog klikken op verzenden. Voilà, je persoonlijke wensen zijn verstuurd en wie weet krijg je een e-card terug.

Tips

Een voordeel tegenover de ouderwetse manier van wensen versturen per post is dat je met je e-marketing kerstkaart exact kan bepalen wanneer je wens in de digitale brievenbus valt. Iets wat bij de post kan tegenvallen. Bovendien weet je ook wanneer je relatie je kaart gelezen heeft. En een digitale kaart moet helemaal niet onpersoonlijk zijn. Met de samenvoegvelden van de e-mail platformen kan je perfect een gepersonaliseerde wens creëren. En misschien met een link een cadeautje op je webstek presenteren. Een promobon is altijd mooi meegenomen!

dec 7, 2009Ann Flipkens
Previous storyOpt-in lijsten blijven groeienNext storyWaarom niet eens een gewoon tekstbericht sturen?
Home Verstuur je kerstwensen met e-cards
13 jaar geleden Thema-mailings2,830
Ann Flipkens
Twitter
Comments: 2
  1. G.Lemon
    9 jaar geleden

    Prettige kerstdagen en de beste wensen in het nieuwe jaar 2014

    • Michelle Dassen
      9 jaar geleden

      Voor jou hetzelfde!

De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Events

Flexmail is genomineerd voor de Digital Marketing Awards 2015

Enkele dagen geleden ontvingen we groot nieuws in onze inbox. De jury van de Digital Marketing Awards heeft Flexmail genomineerd in de categorie “Best performing Belgian tool”. Het opbrengen van ROI en conversies, gebruiksgemak en service stonden hierbij centraal. okt 28, 2015Michelle Dassen

Cases, E-commerce, E-mailmarketing, Thema-mailings

Zomervakantie in aantocht: heb je nog wat te vertellen?

De zomervakantie en de soldenperiode zijn vandaag officieel van start gegaan. Waarschijnlijk werk je in allerijl verder om je e-mailcampagnes met je vakantiegroeten de deur uit te jagen. Heb je nog tijd om origineel te zijn?  jul 1, 2011Michelle Dassen

Niet zonder bijbedoeling!

Een e-mail sturen naar je prospecten en je klanten doe je niet zo maar omdat het ‘mooi’ weer is. De term ROI valt net iets te veel om dit te veronderstellen. E-mailmarketing heeft in heel wat bedrijven een onmiskenbare plaats gekregen in het grotere marketing geheel. En net zoals elk marketing instrument met een bepaald […]

E-mailmarketing, Personalisatie, Strategie

Hoeveel digitale nieuwsbrieven staan in je boekenrek?

Een van de voordelen van e-mailmarketing is dat je snel een nieuwe nieuwsbrief kan creëren en op je doelpubliek kan loslaten. Het is niet alleen snel. Het kan ook op een eenvoudige wijze. En zo kun je nog meer je doelgroep gesegmenteerd aanspreken. apr 24, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Tips

25 antwoorden voor de e-mailmarketeer (deel 3)

In de vorige twee blogposten gaven we al zeventien aandachtspunten mee, waarmee de e-mailmarketeer zijn e-communicatie kan optimaliseren. In dit artikel maken we de eindsprint. Hier vindt u de overige acht puntjes die de wegenkaart voor het steeds complexer wordende werkveld vervolledigen. dec 17, 2010Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings, Tips

Hoe pak jij je contacten in voor de feestdagen?

De eindejaarsfeesten zijn in aantocht. Het is voor e-marketeers één van de spannendste tijden. Vooral omdat het aantal campagnes dan traditioneel stijgt, maar ook omdat door de grote concurrentie het nog belangrijker is om je te onderscheiden. nov 20, 2013Michelle Dassen

Wetgeving

In Nederland geldt vanaf oktober nultolerantie

Bij onze Noorderburen bestaat al enkele jaren een wet die het ongevraagd e-mail versturen verbiedt. Maar tot op de dag van vandaag is deze alleen maar bedoeld om particulieren te besparen van allerlei spam toestanden. jun 18, 2009Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Personalisatie, Strategie, Tips

Verzorg je leads! Het achtste werk van Flexmail leert hoe!

Er zijn in e-mailmarketing twee grote fases waarbij je de mogelijke contacten tot klant maakt. De eerste fase is iemand overtuigen zich in te schrijven op je e-marketinglijst. De tweede stap is diezelfde persoon ook nog klant laten worden. Tussen beide stappen zit een wereld van verschil. sep 4, 2013Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail