Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Thema-mailings

Verstuur je kerstwensen met e-cards

De kerstperiode is in aantocht en dat wil zeggen dat er weer volop kaartjes met kerst- en nieuwjaarswensen verstuurd worden. Vroeger werden er nog kaartjes en postzegels in de winkels gekocht en per post verstuurd, nu maakt men alsmaar meer gebruik van e-cards. Hieronder even op een rijtje hoe je zo’n digitale wenskaart verzendt en wat de voordelen ervan zijn.

Postkaartjes sieren vaak de kasten en muren maar zijn ondertussen ouderwets geworden. Je kan inderdaad zeggen dat ze persoonlijk en tastbaar zijn, maar zo kunnen e-cards evengoed genoemd worden. Het betekent niet dat je via een computer een kaart verstuurt, dat je deze niet kan vastnemen of op een kast kan plaatsen. Er bestaat nog altijd zoiets als een printer. Bovendien moet je bij e-cards de moeite niet nemen om enveloppen te schrijven en postzegels te plakken, mailen gaat snel en efficiënt. Daarnaast gebeurt het verzenden van digitale kaarten meestal tegen een fractie van de kostprijs van de traditionele weg.

Bewerken

E-cards kan je sturen naar zowel je persoonlijke relaties als je bedrijfsrelaties. Voor je bedrijfsrelaties kan je een zakelijke kaart kiezen met een logo van je bedrijf, de openingstijden, het servicenummer,… met al dan wel of niet enkele fonkelende sterretjes, versierde kerstbomen of brandende kaarsen. Voor persoonlijke wenskaarten kan je je fantasie iets meer de vrije loop laten gaan en bijvoorbeeld kiezen voor een zelfgemaakte foto van je geliefde met een kerstmuts, je huisdier voor de kerstboom of twee klinkende glazen bubbels. Via Photoshop kan je de foto’s bewerken naar wens: vuurwerk op de achtergrond, felle kleurtjes of een gewei op het hoofd misschien? Nog even een feestelijke tekst toevoegen en verzenden maar.

Stappen

Wie niet zo artistiek is aangelegd, kan nog altijd kiezen voor één van de vele templates die je e-marketing platform aanbiedt. Of, maar vertel het niet verder, leent je er eentje op een webstek waar men gratis digitale kerstkaarten aanbiedt. In slechts vijf stappen zitten je wensen in de mailbox van je geadresseerden. Eerst kies je een soort kaart: een stilstaande of een geanimeerde. Daarna heb je nog vele keuzes uit het soort kaart dat je gekozen hebt. Eens je kaart gekozen, typ je een begeleidende (kerst)tekst en kies je kleurtjes voor tekst en achtergrond. Ten slotte koppel je, na het bewaren van je boodschap, je kerststuk aan de e-marketinglijst en dan moet je alleen nog klikken op verzenden. Voilà, je persoonlijke wensen zijn verstuurd en wie weet krijg je een e-card terug.

Tips

Een voordeel tegenover de ouderwetse manier van wensen versturen per post is dat je met je e-marketing kerstkaart exact kan bepalen wanneer je wens in de digitale brievenbus valt. Iets wat bij de post kan tegenvallen. Bovendien weet je ook wanneer je relatie je kaart gelezen heeft. En een digitale kaart moet helemaal niet onpersoonlijk zijn. Met de samenvoegvelden van de e-mail platformen kan je perfect een gepersonaliseerde wens creëren. En misschien met een link een cadeautje op je webstek presenteren. Een promobon is altijd mooi meegenomen!

dec 7, 2009Ann Flipkens
Previous storyOpt-in lijsten blijven groeienNext storyWaarom niet eens een gewoon tekstbericht sturen?
Home Verstuur je kerstwensen met e-cards
14 jaar geleden Thema-mailings2,983
Ann Flipkens
Twitter
Comments: 2
  1. G.Lemon
    9 jaar geleden

    Prettige kerstdagen en de beste wensen in het nieuwe jaar 2014

    • Michelle Dassen
      9 jaar geleden

      Voor jou hetzelfde!

De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Tips

Stuur een kat een e-mail in 4 stappen

Of toch tenminste naar zijn baasje. Met dit voorbeeld willen we graag tonen dat een eenvoudige boodschap “Ren naar de winkel en koop ons katten voedsel”, kan werken. mei 9, 2016Ann Flipkens

Cases, Tips, Trends

Vervang de ‘No-Reply’ door een ‘mens van vlees en bloed’

Zo goed als elke e-mail die uit een e-marketingcampagne is opgestart, komt met een no-Reply adres. Als er een ander afzenderadres opgegeven wordt, dan is dat eerder uit marketingoverwegingen. De lezer moet verleid worden om te openen. Een echt antwoord wordt niet verwacht. aug 4, 2014Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Tips

3 keer consequent voor een hogere conversie

De case van vandaag halen we van over de grote plas. Het Centennial Institute van de Colorado Christian University is een typisch Amerikaanse stichting die samenleving, geloof en politiek met elkaar willen verenigen. Ze doen onderzoek, werken op de publieke opinie en organiseren congressen. okt 10, 2014Thomas Vangelooven

Content, E-mailmarketing, List Building, Tips

Geef de klanten waarde voor hun e-mailadres

Klanten en prospecten geven maar om één enkele reden hun e-mailadres weg: ze verwachten dat het hen iets oplevert. Bekijk hier eens hoe de kledingwinkel Hunkemöller de e-mailcommunicatie inzet. mrt 23, 2011Ann Flipkens

Design, E-mailmarketing

Plaatjes in je e-mail bericht, doen?

In een groepsdiscussie werden we onlangs geconfronteerd met een vraagstuk over plaatjes in een e-mail bericht. Toevoegen of niet? Als het van de lezer afhangt, dan mag het gerust. Dat leren we uit een onderzoek dat Contactlab in Europa uitvoerde bij 4420 respondenten die op tenminste één nieuwsbrief geabonneerd waren. nov 24, 2009Ann Flipkens

Cases, Design, Inspiratie!, Tips, Trends

Stuur eens een etalage op!

“Het oog doet eten”, een uitspraak die we allemaal kennen. Dat is de reden waarom sterrenchefs er voor zorgen dat hun gerechten niet alleen goed smaken, maar ook een streling voor het oog zijn. Waarom zouden we dat principe niet toepassen in e-mailmarketing. De e-mailchefs van 1dayfly en Monoqi doen het alvast. sep 11, 2016Michelle […]

Even filosoferen over html en tekst georiënteerde e-mail berichten

Mike Adams, CEO van Arial Software poneerde een gedurfde stelling. E-mailberichten gespekt met HTML worden vaker weggegooid dan berichten in gewone tekstopmaak. Door de band genomen prefereren internauten e-mailberichten met een eenvoudige tekst opmaak. jan 15, 2010Ann Flipkens

Design

Het oog wil ook wat!

Bij een goed gerecht is niet alleen het recept van belang, maar het oog doet ook eten. Net zoals je een bord netjes geschikt op tafel krijgt, moet je de lezer ook een goed vormgegeven landingspagina voorschotelen. Graag geven we de volgende vijf tips! jan 7, 2010Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,757

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail