Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Inspiratie!, Tips

Vertel een verhaal met bewegend en statisch beeld

We zijn altijd op zoek naar goede voorbeelden waarbij techniek, beeld en communicatie verbonden worden tot een pakkend e-mailbericht. Want zelfs voor e-mailmarketing geldt dat het verhaal relevant moet zijn, maar vooral moet aanspreken. In dit voorbeeld wordt kleding met een leuke twist verpakt.

verhaal_met_reiskoffer1 Hier wordt al ingezet op het thema van het bericht. De reiskoffer zal de rode draad van het verhaal gaan vormen. Dus starten we met dit item en knopen er ineens de bijhorende korting aan vast. We doen dit weliswaar tekstueel, maar er is ook een visueel component. Het kortingspercentage is niet alleen supergroot, maar de boodschap dat het om een “extra” korting gaat staat in super dikke letters. Visueel valt die extra nog harder op dan de geboden korting.

2 Uiteraard zijn er wat randvoorwaarden. Normaal zal men met de kleine lettertjes onderaan het e-mailbericht pas starten. Want ze zouden de klanten misschien kunnen weerhouden om te kopen. Hier niet, omdat ze net een verkoop stimulerende functie hebben. De eerste maakt duidelijk dat er een deadline is. Haast je, want anders is dit mooie aanbod verlopen. Een impuls waarvan geweten is dat ze werkt. De tweede stelt klanten die dadelijk beginnen te shoppen gerust. De korting zal pas aan de kassa zichtbaar zijn.

3 Hier wordt het thema van de reiskoffer ten volle uitgespeeld. Met een “animated gif” (zie onderaan dit bericht) wordt er beweging in het e-mailbericht gebracht. De snelheid van de animatie is getemperd, om de rust niet te hard te verstoren. Langzaam maar zeker zien we de reiskoffer zichzelf vullen met kledingstukken. En dat telkens opnieuw. Het geeft zin om alvast je eigen koffer te gaan pakken.

4 Je kan natuurlijk tussen de inhoudelijke blokken van je e-mailbericht gewoon een lijntje trekken. Maar je kan het ook anders oplossen. Het lijntje is twee keer vervangen door een duo van sfeerfoto’s. Centraal in die foto staat een model, met de koffer. Over verhalen vertellen gesproken!

5 Hier komt dan de body van het verhaal. De kleding uit de “animated gif” keert terug. Maar in drie thematische settings. Festival kleding is andere kleding dan deze voor zonnige toestanden of voor een stedelijke omgeving. Als je goed kijkt, herken je de kledij die ook al in de animatie zat. De verhaallijn wordt in een gesplitste vorm doorverteld. Let ook even op de Call-To-Action. De grote knop zegt niet rechtstreeks dat je moet kopen. Neen, de lezer krijgt een trendrapport te zien. In de daaronder liggende landingspagina heeft de aanbieder alle producten thematisch in de vorm van een trend gegroepeerd. Het geeft allicht nog meer zin om te kopen.

6 Na de tweede scheidingslijn in de vorm van een duofoto, volgt het slot van het verhaal in de vorm van een samenvatting. Maar ook hier geldt dat één beeld meer vertelt dan duizend woorden. De jongedame staat vertrekkensklaar. Alweer een vorm van dynamiek. Links wordt de deadline en de aanbieding nog eens in de verf gezet. De CTA is dit keer wel voorzien van verkoop stimulerende tekst. Met een pijltje om dynamiek te suggereren. Dat wijst overigens richting de dame, die je recht in de ogen kijkt. Net zoals alle dames in het e-mailbericht. Je zou al voor minder gecharmeerd en aangespoord raken…

koffer_beweegt

jul 3, 2015Michelle Dassen
Previous storyDoe een keer retroNext storyVlieg niet te vaak op automatische piloot!
Home Vertel een verhaal met bewegend en statisch beeld
7 jaar geleden Cases, Inspiratie!, Tips234
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, Events, Tips

Grote belangstelling voor Flexmail Summer School

Deze week vond de eerste editie van de Flexmail Summer School plaats. Onmiddellijk mogen we spreken van een geslaagde editie. Een tot de nok toe gevulde zaal met leergierige toehoorders luisterden naar de workshops die gebracht werden door Silvie Mussen van Flexmail en Kris Pattyn van Koppa Digitale Media. aug 30, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Trends

Gmail verandert politiek voor afbeeldingen

Het is soms een nachtmerrie voor e-marketeers: afbeeldingen die standaard af staan in e-mailclients. Outlook is daar een hardnekkig voorstander van en Google volgde met Gmail dezelfde piste. Veiligheid was het gebruikte argument. dec 13, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, List Building, Tips

10 stappen voor een schitterende opt-in (2)

Om aan e-mailmarketing te doen heb je absoluut nood aan e-mailadressen.Eén van de mogelijke bronnen om je lijst te vullen zijn de bezoekers van je webite. Een inschrijfformulier is het meest gebruikte middel.Vandaag geven we graag de laatste 5 tips hoe je het maximale effect kan bereiken. mrt 9, 2010Ann Flipkens

De schaduwzijde van e-mailmarketing

Bedrijven, die op onrechtmatige wijze klantengegevens verwerven, geven een slechte naam aan de eerlijke e-mailmarketeer. Zulke wanpraktijken categoriseren meteen alle commerciële e-mails onder de noemer: spam.  jan 19, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, Mobile, Tips, Trends

De eeuw van het mobiel lezen

Mobiele toestellen veroveren langzaam maar zeker terrein bij de lezers van e-mailberichten. Afhankelijk van de e-marketinglijst die je analyseert, lezen net geen twintig procent tot ruim voorbij die twintig hun e-mail op een smartphone. Dat betekent dat je met wat extra elementen rekening moet houden. apr 25, 2013Ann Flipkens

Testing, Tips

Op jacht naar de top drie!

Testen is één van de basis beginselen van succesvolle e-mailmarketing. Testen kan je op vele manieren. Je kan er voor opteren om een A-B test op de onderwerpregel uit te voeren, maar ook op het complete e-mailbericht kan je op verschillende versies testen. nov 29, 2013Ann Flipkens

Cases, Design, Inspiratie!, Tips, Trends

Stuur eens een etalage op!

“Het oog doet eten”, een uitspraak die we allemaal kennen. Dat is de reden waarom sterrenchefs er voor zorgen dat hun gerechten niet alleen goed smaken, maar ook een streling voor het oog zijn. Waarom zouden we dat principe niet toepassen in e-mailmarketing. De e-mailchefs van 1dayfly en Monoqi doen het alvast. sep 11, 2016Michelle […]

Content, Tips

Twee denkstappen voor je een e-mail schrijft!

Een e-mailbericht moet je echt afstemmen op de ontvanger. Daar ligt het geheim van een goede conversie. De ontvanger aan het lezen krijgen is de eerste stap. Maar de ontvanger laten lezen wat hij wil lezen, dat is de kunst! sep 28, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,442

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,771

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail