Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Inspiratie!, Tips

Vertel een verhaal met bewegend en statisch beeld

We zijn altijd op zoek naar goede voorbeelden waarbij techniek, beeld en communicatie verbonden worden tot een pakkend e-mailbericht. Want zelfs voor e-mailmarketing geldt dat het verhaal relevant moet zijn, maar vooral moet aanspreken. In dit voorbeeld wordt kleding met een leuke twist verpakt.

verhaal_met_reiskoffer1 Hier wordt al ingezet op het thema van het bericht. De reiskoffer zal de rode draad van het verhaal gaan vormen. Dus starten we met dit item en knopen er ineens de bijhorende korting aan vast. We doen dit weliswaar tekstueel, maar er is ook een visueel component. Het kortingspercentage is niet alleen supergroot, maar de boodschap dat het om een “extra” korting gaat staat in super dikke letters. Visueel valt die extra nog harder op dan de geboden korting.

2 Uiteraard zijn er wat randvoorwaarden. Normaal zal men met de kleine lettertjes onderaan het e-mailbericht pas starten. Want ze zouden de klanten misschien kunnen weerhouden om te kopen. Hier niet, omdat ze net een verkoop stimulerende functie hebben. De eerste maakt duidelijk dat er een deadline is. Haast je, want anders is dit mooie aanbod verlopen. Een impuls waarvan geweten is dat ze werkt. De tweede stelt klanten die dadelijk beginnen te shoppen gerust. De korting zal pas aan de kassa zichtbaar zijn.

3 Hier wordt het thema van de reiskoffer ten volle uitgespeeld. Met een “animated gif” (zie onderaan dit bericht) wordt er beweging in het e-mailbericht gebracht. De snelheid van de animatie is getemperd, om de rust niet te hard te verstoren. Langzaam maar zeker zien we de reiskoffer zichzelf vullen met kledingstukken. En dat telkens opnieuw. Het geeft zin om alvast je eigen koffer te gaan pakken.

4 Je kan natuurlijk tussen de inhoudelijke blokken van je e-mailbericht gewoon een lijntje trekken. Maar je kan het ook anders oplossen. Het lijntje is twee keer vervangen door een duo van sfeerfoto’s. Centraal in die foto staat een model, met de koffer. Over verhalen vertellen gesproken!

5 Hier komt dan de body van het verhaal. De kleding uit de “animated gif” keert terug. Maar in drie thematische settings. Festival kleding is andere kleding dan deze voor zonnige toestanden of voor een stedelijke omgeving. Als je goed kijkt, herken je de kledij die ook al in de animatie zat. De verhaallijn wordt in een gesplitste vorm doorverteld. Let ook even op de Call-To-Action. De grote knop zegt niet rechtstreeks dat je moet kopen. Neen, de lezer krijgt een trendrapport te zien. In de daaronder liggende landingspagina heeft de aanbieder alle producten thematisch in de vorm van een trend gegroepeerd. Het geeft allicht nog meer zin om te kopen.

6 Na de tweede scheidingslijn in de vorm van een duofoto, volgt het slot van het verhaal in de vorm van een samenvatting. Maar ook hier geldt dat één beeld meer vertelt dan duizend woorden. De jongedame staat vertrekkensklaar. Alweer een vorm van dynamiek. Links wordt de deadline en de aanbieding nog eens in de verf gezet. De CTA is dit keer wel voorzien van verkoop stimulerende tekst. Met een pijltje om dynamiek te suggereren. Dat wijst overigens richting de dame, die je recht in de ogen kijkt. Net zoals alle dames in het e-mailbericht. Je zou al voor minder gecharmeerd en aangespoord raken…

koffer_beweegt

jul 3, 2015Michelle Dassen
Previous storyDoe een keer retroNext storyVlieg niet te vaak op automatische piloot!
Home Vertel een verhaal met bewegend en statisch beeld
5 jaar geleden Cases, Inspiratie!, Tips230
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, Content, Design, E-commerce, Strategie

Alles wat je moet weten over timing

Online shoppen en e-mail, het is een kwestie van een goede timing. Dat leerden we toen we kennis maakten met het Amerikaanse gilt.com. Zij ontwikkelden een aparte stijl van e-mailmarketing in combinatie met hun online winkel. nov 21, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Enquêtes, Inspiratie!, List Building, Personalisatie, Tips

Laat je lezers meespelen in je e-mailbericht!

Het voorbeeld dat we vandaag opvoeren van Frankwatching, is een duidelijk voorbeeld van hoe content ingezet wordt om uiteindelijk omzet te draaien. Maar er zijn nog meer opmerkelijke elementen in dit e-mailbericht terug te vinden. nov 26, 2015Ann Flipkens

List Building

Ontdek hier de beste groeitactieken voor je database

Een kwalitatieve database opbouwen staat met stip genoteerd op het prioriteitenlijstje van e-mailmarketeers. Marketingscherpa vroeg aan 1.100 marketeers wat zij de meest efficiënte groeitactiek vinden. apr 1, 2011Ann Flipkens

Wees hip, zet een Facebook knop in je e-mail

Volgens een rapport van Nielsen uit 2009 bleek dat toen aldoor twee derde van de internetpopulatie ruim tien procent van de online tijd doorgebracht werd op sociale websites. We konden geen recentere cijfers vinden, maar niemand zal de wenkbrauwen fronsen als we stellen dat het vandaag alleen maar meer kan zijn. En nu hebben emarketeers […]

Content, List Building, Targeting, Testing

Welke extra inspanningen de moeite waard zijn

Welke campagnes kunnen je inactieve abonnees bewegen tot conversie? Een goede deal slaagt erin om niet alleen een eenmalige verkoop te bezegelen, maar ook om je klanten vaker te laten engageren met je merk. Als dat geen koopje is! jun 8, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, Social media

Gebruik jij al sociale mediareacties in je e-mail?

Neen? Dan kan je daar best eens mee beginnen. Alle conversaties waarin je bedrijf vermeld wordt, zijn goed om je abonnees aan te tonen dat je opvalt binnen het gigantisch sociale medianetwerk.  jun 17, 2011Ann Flipkens

Cases, Strategie, Trends

De e-mailbarometer is gearriveerd!

Vandaag werd door Flexmail de E-mail Barometer gepresenteerd. Het is het resultaat van een nationale bevraging die in 2013 onder de Belgische e-marketeers werd uitgevoerd. apr 2, 2014Michelle Dassen

Cases, Tips

Welkom e-mails vergeleken in 5 punten, wie wint?

Het was toeval, maar bij een verkenningsronde naar software voor het noteren van zakelijke processen, schreven we ons twee keer na elkaar op twee plaatsen in voor een probeer versie. Uiteraard krijg je dan netjes – zoals de wetten van e-mailmarketing vereisen – een welkomstbericht. Alleen verschillen ze beiden behoorlijk van elkaar. We hebben ze […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,656

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail