Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Inspiratie!, Tips

Vertel een verhaal met bewegend en statisch beeld

We zijn altijd op zoek naar goede voorbeelden waarbij techniek, beeld en communicatie verbonden worden tot een pakkend e-mailbericht. Want zelfs voor e-mailmarketing geldt dat het verhaal relevant moet zijn, maar vooral moet aanspreken. In dit voorbeeld wordt kleding met een leuke twist verpakt.

verhaal_met_reiskoffer1 Hier wordt al ingezet op het thema van het bericht. De reiskoffer zal de rode draad van het verhaal gaan vormen. Dus starten we met dit item en knopen er ineens de bijhorende korting aan vast. We doen dit weliswaar tekstueel, maar er is ook een visueel component. Het kortingspercentage is niet alleen supergroot, maar de boodschap dat het om een “extra” korting gaat staat in super dikke letters. Visueel valt die extra nog harder op dan de geboden korting.

2 Uiteraard zijn er wat randvoorwaarden. Normaal zal men met de kleine lettertjes onderaan het e-mailbericht pas starten. Want ze zouden de klanten misschien kunnen weerhouden om te kopen. Hier niet, omdat ze net een verkoop stimulerende functie hebben. De eerste maakt duidelijk dat er een deadline is. Haast je, want anders is dit mooie aanbod verlopen. Een impuls waarvan geweten is dat ze werkt. De tweede stelt klanten die dadelijk beginnen te shoppen gerust. De korting zal pas aan de kassa zichtbaar zijn.

3 Hier wordt het thema van de reiskoffer ten volle uitgespeeld. Met een “animated gif” (zie onderaan dit bericht) wordt er beweging in het e-mailbericht gebracht. De snelheid van de animatie is getemperd, om de rust niet te hard te verstoren. Langzaam maar zeker zien we de reiskoffer zichzelf vullen met kledingstukken. En dat telkens opnieuw. Het geeft zin om alvast je eigen koffer te gaan pakken.

4 Je kan natuurlijk tussen de inhoudelijke blokken van je e-mailbericht gewoon een lijntje trekken. Maar je kan het ook anders oplossen. Het lijntje is twee keer vervangen door een duo van sfeerfoto’s. Centraal in die foto staat een model, met de koffer. Over verhalen vertellen gesproken!

5 Hier komt dan de body van het verhaal. De kleding uit de “animated gif” keert terug. Maar in drie thematische settings. Festival kleding is andere kleding dan deze voor zonnige toestanden of voor een stedelijke omgeving. Als je goed kijkt, herken je de kledij die ook al in de animatie zat. De verhaallijn wordt in een gesplitste vorm doorverteld. Let ook even op de Call-To-Action. De grote knop zegt niet rechtstreeks dat je moet kopen. Neen, de lezer krijgt een trendrapport te zien. In de daaronder liggende landingspagina heeft de aanbieder alle producten thematisch in de vorm van een trend gegroepeerd. Het geeft allicht nog meer zin om te kopen.

6 Na de tweede scheidingslijn in de vorm van een duofoto, volgt het slot van het verhaal in de vorm van een samenvatting. Maar ook hier geldt dat één beeld meer vertelt dan duizend woorden. De jongedame staat vertrekkensklaar. Alweer een vorm van dynamiek. Links wordt de deadline en de aanbieding nog eens in de verf gezet. De CTA is dit keer wel voorzien van verkoop stimulerende tekst. Met een pijltje om dynamiek te suggereren. Dat wijst overigens richting de dame, die je recht in de ogen kijkt. Net zoals alle dames in het e-mailbericht. Je zou al voor minder gecharmeerd en aangespoord raken…

koffer_beweegt

jul 3, 2015Michelle Dassen
Previous storyDoe een keer retroNext storyVlieg niet te vaak op automatische piloot!
Home Vertel een verhaal met bewegend en statisch beeld
8 jaar geleden Cases, Inspiratie!, Tips236
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Mobile, Personalisatie, Strategie, Thema-mailings, Trends

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

Heb jij al goede voornemens gemaakt voor 2014? Misschien wil je wat eerder gaan slapen, stoppen met roken of gezonder gaan leven. Maar laat ons eerlijk zijn, elk jaar houden de meeste goede voornemers maar enkele weken (dagen?) stand. Je levensstijl aanpassen is misschien een zware klus, maar het is een stuk gemakkelijker om goede […]

Social media

Drie sociale mediastrategieën op maat van de e-mailmarketeer

Ondanks onheilspellende voorspellingen dat sociale media de dooddoener zijn van e-mail, zien we dat de twee kanalen harmonieus langs elkaar leven. De vooruitziende e-mailmarketeer gebruikt e-mail én sociale media om zijn boodschap extra draagkracht te geven. De echte innovatieve e-marketeer neemt een volgende stap. Hier ontdekt u hoe hij dat doet. okt 21, 2011Ann Flipkens

Testing

De hoge prijs van een schoonheidsfoutje

Elke geopende e-mail is een kans om als merk met de ontvanger te communiceren.  Tegelijkertijd is het ook een kans om je merkreputatie op te bouwen. Slordigheden kunnen die reputatie snel om zeep helpen.  sep 21, 2011Thomas Vangelooven

Heb jij wel het juiste e-mailadres?

Als je alle e-mailadressen in de Europese gemeenschap uitsmeert over de volledige bevolking dan heeft iedere Europeaan gemiddeld 2,3 e-mailadressen. Het Engelse Contactlab peilde in een recent onderzoek naar de achtergrond. nov 5, 2009Ann Flipkens

Recover distracted subscribers

We live in a hectic world and with a lot of media available, consumers have a lot on their mind. But while you’re spreading your attention over multiple media (smartphone, tablet, the world around you), a typing error like @gmail.cmo or @oultook.com is easily made. aug 10, 2012Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Personalisatie, Social media, Strategie

Intelligentie in je e-mailstrategie

Secretsales.com is een bedrijf dat online kledij, accessoires en schoonheidsproducten verkoopt van grote merken. Niet wat er vandaag in de winkel ligt, wel stockoverschotten en kleding die uit vroegere seizoenen komen.  Zij leveren zo aan 1.500 merken over de hele wereld een snel en efficiënt platform om van hun overschotten af te raken, er nog […]

E-mailmarketing

Nederlands rapport wil belasting op internettoegang

In Nederland is enorme beroering ontstaan bij de presentatie van het eindrapport van de tijdelijke commissie ‘Innovatie en Toekomst Pers’. In dit rapport wordt er uitgekeken naar wat de toekomst van de pers bij onze Noorderburen zou kunnen zijn. Eén van de voorstellen behelst het belasten van de huiselijke internet aansluitingen met enkele euro’s. jun […]

E-mailmarketing, List Building

Het best renderende kanaal om je e-marketinglijst te laten groeien

Het Amerikaanse Techlicious.com zweert bij een dagelijkse update per e-mail. Daarvoor heb je natuurlijk een uit de kluiten gewassen groep contacten nodig. Daarom hebben ze daar geëxperimenteerd met verschillende kanalen. feb 15, 2013Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,618

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,909

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail