Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Personalisatie, Strategie, Tips

Verzorg je leads! Het achtste werk van Flexmail leert hoe!

Er zijn in e-mailmarketing twee grote fases waarbij je de mogelijke contacten tot klant maakt. De eerste fase is iemand overtuigen zich in te schrijven op je e-marketinglijst. De tweede stap is diezelfde persoon ook nog klant laten worden. Tussen beide stappen zit een wereld van verschil.

herculesVoeden

In het achtste werk maken we je vertrouwd met het begrip ‘lead nurturing’. Dat is geen exclusiviteit van e-mailmarketing. Het is een algemeen principe dat in de wereld van de commerciële marketing opgeld maakt. Maar specifiek voor onze branche is dat we leads op een heel persoonlijke manier kunnen voeden met content.

Wat eten we vandaag?

Content op maat, diversifiëren naar aanleiding van klik gedrag, scenario’s en workflows die automatisch verlopen, dat zijn de wapens waarmee we bij in de arena van ‘lead nurturing’ gaan strijden. Dat impliceert een paar doordachte voorbereidende stappen. Waar willen we naar toe? Je kan moeilijk een conversie scenario uitdokteren zonder eerst op deze vraag een antwoord geformuleerd te hebben.

Recept schrijven

Vervolgens ga je naar de content moeten kijken. Welke inhouden, wetenswaardigheden moeten we aan ons e-mailcontact sturen opdat hij of zij overtuigd raakt van de kwaliteit van ons product. Niet alleen de inhoud is belangrijk, maar ook de volgorde. En hebben we het al over timing gehad? En kunnen we dit allemaal automatiseren? En zo zijn er nog tientallen aspecten waarbij je rekening moet houden. Je leest er alles over in het achtste werk van Flexmail.

Je inschrijven voor deze werken is hier nog steeds mogelijk.

sep 4, 2013Ann Flipkens
Previous storyZelfreinigende e-marketinglijsten, een voorbeeld uit de praktijkNext storyE-mailmarketing start aan de kassa!
Home Verzorg je leads! Het achtste werk van Flexmail leert hoe!
9 jaar geleden E-mailmarketing, Personalisatie, Strategie, Tips141
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content, Targeting, Tips

Stuur eens een cursus uit!

Met e-mailmarketing kan je veel meer dan occasioneel een e-mailbericht versturen. En zelfs dat e-mailbericht kan meer vormen aannemen dan dat je denkt. Waarom niet eens een cursus organiseren met je e-mailplatform? mrt 28, 2012Ann Flipkens

Even filosoferen over html en tekst georiënteerde e-mail berichten

Mike Adams, CEO van Arial Software poneerde een gedurfde stelling. E-mailberichten gespekt met HTML worden vaker weggegooid dan berichten in gewone tekstopmaak. Door de band genomen prefereren internauten e-mailberichten met een eenvoudige tekst opmaak. jan 15, 2010Ann Flipkens

Content

Een verwacht e-mailbericht

Een e-mailbericht waar een lezer zit op te wachten, dat wordt gegarandeerd gelezen. “Klinkt logisch”, zal je als eerste reactie zijn. Als dat zo logisch is, waarom streven we dan in onze e-mailmarketing er niet naar om ook een verwacht e-mailbericht te versturen? jul 2, 2010Ann Flipkens

Content, Design, E-mailmarketing, Tips

Met welke term maak jij indruk?

In onze vorige blog refereerden we aan de reclamemakers van Ogilvy, die elke reclame-uiting die bij hen vertrekt kritisch bestuderen. We leerden reeds dat je de linkermarge ongeschonden moet laten. Maar in hetzelfde rapport leerden we nog iets belangrijks. Juiste terminologie kan een wereld van verschil maken. jun 22, 2012Thomas Vangelooven

Content, Strategie, Testing, Tips

Nog eens drie wijze lessen over onderwerpregels

Een goede onderwerpregel maakt het verschil tussen gelezen worden dan wel naar de vuilbak verwezen worden. Daarom kan men aan dit kleine deuropenertje niet genoeg aandacht besteden. Dat de onderwerpregel vooral kort moet zijn – 50 tekens roept men meestal – is geweten. Maar moet je de volle lengte wel gebruiken? jun 18, 2010Ann Flipkens

E-commerce

Vijf tips voor een efficiënte transactiemail

Als e-marketeer heb je vast en zeker al gemerkt dat aankoopbevestigingsmails torenhoge open ratio’s halen. Daarom is het de uitgelezen kans om je reputatie als aanbieder eer aan te doen. Een checklijst.  jul 15, 2011Ann Flipkens

Cases

Wat zijn de resultaten in Nederland?

De DDMA, de Nederlandse branchevereniging voor voor dialoogmarketing heeft haar tweede Nationale E-mail Benchmark gepresenteerd. Ideaal voor ons al e-marketeers om even bij de Noorderburen te gluren om te checken of er geen lessen te leren zijn. jun 21, 2013Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Strategie, Testing, Tips

Meer dan één keer linken?

Conversie, daar doen we het voor. Elke e-mail die vertrekt heeft als uiteindelijk doel de ontvanger van de boodschap tot actie te bewegen. Om uiteindelijk tot een hogere omzet te komen. De inhoud van het bericht moet de lezer er toe aanzetten op de voorziene link te klikken. mrt 26, 2010Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,615

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,908

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail