Er zijn in e-mailmarketing twee grote fases waarbij je de mogelijke contacten tot klant maakt. De eerste fase is iemand overtuigen zich in te schrijven op je e-marketinglijst. De tweede stap is diezelfde persoon ook nog klant laten worden. Tussen beide stappen zit een wereld van verschil.
In het achtste werk maken we je vertrouwd met het begrip ‘lead nurturing’. Dat is geen exclusiviteit van e-mailmarketing. Het is een algemeen principe dat in de wereld van de commerciële marketing opgeld maakt. Maar specifiek voor onze branche is dat we leads op een heel persoonlijke manier kunnen voeden met content.
Wat eten we vandaag?
Content op maat, diversifiëren naar aanleiding van klik gedrag, scenario’s en workflows die automatisch verlopen, dat zijn de wapens waarmee we bij in de arena van ‘lead nurturing’ gaan strijden. Dat impliceert een paar doordachte voorbereidende stappen. Waar willen we naar toe? Je kan moeilijk een conversie scenario uitdokteren zonder eerst op deze vraag een antwoord geformuleerd te hebben.
Recept schrijven
Vervolgens ga je naar de content moeten kijken. Welke inhouden, wetenswaardigheden moeten we aan ons e-mailcontact sturen opdat hij of zij overtuigd raakt van de kwaliteit van ons product. Niet alleen de inhoud is belangrijk, maar ook de volgorde. En hebben we het al over timing gehad? En kunnen we dit allemaal automatiseren? En zo zijn er nog tientallen aspecten waarbij je rekening moet houden. Je leest er alles over in het achtste werk van Flexmail.
Je inschrijven voor deze werken is hier nog steeds mogelijk.