E-mailmarketing maakt voor het Antwerpse VIA FUTURA ruim een kwart van haar activiteiten uit. Als onderdeel bij het verlenen van een totale service aan haar klanten of als facet in eigen ontwikkelde dienstverlenende webproducten
VIA FUTURA werd door Bart Van Zele in 2000 boven de doopvont gehouden. De echte doorbraak kwam de voorbije twee jaren. Met een vijftal medewerkers staat VIA FUTURA garant voor een persoonlijke service in de letterlijke zin van het woord. Als eerste in de sector kon VIA FUTURA het FEWEB kwaliteitslabel binnenhalen.
Naast het bouwen van websites en het aanbieden van CMS systemen beweegt VIA FUTURA zich op de markt met eigen oplossingen: MERCANTO, een tool om webshops te creëren en HALITO!, een platform dat specifiek gericht is op het organiseren van events.
Digitale communicatie
Het organiseren van evenementen vergt op het vlak van digitale communicatie speciale aandacht. Een goede communicatieve tijdelijke webstek die eenvoudig uit te bouwen is, moet gecombineerd worden met een uitgebreide communicatiestroom.
Dit proces start met het uitnodigen van deelnemers tot en met aan de vooravond de herinnering aan de gereserveerde plaatsen. Een eigen ingebouwd cms draagt zorg voor het eerste. Een uitgebreide API koppeling met het e-mail platform Flexmail zorgt op een perfect passende wijze voor het tweede!
“Niet alleen de grote evenementenbureaus maken gebruik van HALITO!. Ook grote bedrijven uit de Belgische top 20 maken gebruik van deze dienstverlening en dus ook van Flexmail” klinkt het bij VIA FUTURA. “Het spreekt vanzelf dat daarvoor een betrouwbaar e-mailplatform moet ingezet worden.
Toekomst
In de toekomst van de wereld van de e-mailmarketing wordt het steeds moeilijkere om je e-mail in de in-box van de geadresseerde te krijgen. “Op middellange termijn zal het doelpubliek zo haar eisen gaat stellen”, weet Bart Van Zele. Elke e-mail die ze onder ogen krijgen, zullen ze kritisch beoordelen op inhoud. De eerste de beste ‘bla bla’ zal gehonoreerd worden met een verwijder- en uitschrijfactie. Visionaire ondernemers investeren nu reeds in goede inhoud van hun digitale communicatie”.
En dan is er nog een ondergeschoven kindje in de e-marketing. “De ROI wordt nog steeds met moeite bekeken, laat staan dat er iets ondernomen wordt om deze op te krikken. In de toekomst zal iemand die zich wat meer gaat focussen op doelstellingen in functie van doorklik en conversie ratio’s het verschil kunnen maken”. En dat zal bij VIA FUTURA zeker het geval zijn.