Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases

VIA FUTURA zet haar e-mailplatform op grote schaal in

E-mailmarketing maakt voor het Antwerpse VIA FUTURA ruim een kwart van haar activiteiten uit. Als onderdeel bij het verlenen van een totale service aan haar klanten of als facet in eigen ontwikkelde dienstverlenende webproducten

VIA FUTURA werd door Bart Van Zele in 2000 boven de doopvont gehouden. De echte doorbraak kwam de voorbije twee jaren. Met een vijftal medewerkers staat VIA FUTURA garant voor een persoonlijke service in de letterlijke zin van het woord. Als eerste in de sector kon VIA FUTURA het FEWEB kwaliteitslabel binnenhalen.

Naast het bouwen van websites en het aanbieden van CMS systemen beweegt VIA FUTURA zich op de markt met eigen oplossingen: MERCANTO, een tool om webshops te creëren en HALITO!, een platform dat specifiek gericht is op het organiseren van events.

Digitale communicatie

Het organiseren van evenementen vergt op het vlak van digitale communicatie speciale aandacht. Een goede communicatieve tijdelijke webstek die eenvoudig uit te bouwen is, moet gecombineerd worden met een uitgebreide communicatiestroom.
Dit proces start met het uitnodigen van deelnemers tot en met aan de vooravond de herinnering aan de gereserveerde plaatsen. Een eigen ingebouwd cms draagt zorg voor het eerste. Een uitgebreide API koppeling met het e-mail platform Flexmail zorgt op een perfect passende wijze voor het tweede!

“Niet alleen de grote evenementenbureaus maken gebruik van HALITO!. Ook grote bedrijven uit de Belgische top 20 maken gebruik van deze dienstverlening en dus ook van Flexmail” klinkt het bij VIA FUTURA. “Het spreekt vanzelf dat daarvoor een betrouwbaar e-mailplatform moet ingezet worden.

Toekomst

In de toekomst van de wereld van de e-mailmarketing wordt het steeds moeilijkere om je e-mail in de in-box van de geadresseerde te krijgen. “Op middellange termijn zal het doelpubliek zo haar eisen gaat stellen”, weet Bart Van Zele. Elke e-mail die ze onder ogen krijgen, zullen ze kritisch beoordelen op inhoud. De eerste de beste ‘bla bla’ zal gehonoreerd worden met een verwijder- en uitschrijfactie. Visionaire ondernemers investeren nu reeds in goede inhoud van hun digitale communicatie”.

En dan is er nog een ondergeschoven kindje in de e-marketing. “De ROI wordt nog steeds met moeite bekeken, laat staan dat er iets ondernomen wordt om deze op te krikken. In de toekomst zal iemand die zich wat meer gaat focussen op doelstellingen in functie van doorklik en conversie ratio’s het verschil kunnen maken”. En dat zal bij VIA FUTURA zeker het geval zijn.

sep 4, 2009Ann Flipkens
Previous storyGmail kneep er even tussenuitNext storyBloopers in e-mailmarketing
Home VIA FUTURA zet haar e-mailplatform op grote schaal in
14 jaar geleden Cases150
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Strategie, Tips

Een sprookje met ‘over-enthousiaste’ e-marketeers

Een huisvader regelt zijn vakantie. Hij heeft voor het gezin een keurig huisje gehuurd in het zonnige zuiden. Ze reizen er met de gezinsauto naar toe. Dus reserveert diezelfde huisvader een aantal hotelnachten voor onderweg. jun 25, 2013Ann Flipkens

Afleverbaarheid

Verhoog je afleverpercentage met een SPF-record

SPF staat voor ‘Sender Policy Framework’. Het is een methode om vervalsing van het afzenderadres van e-mailberichten tegen te gaan. Met andere woorden: de technologie voorkomt dat je afzenderadres wordt misbruikt voor spam.  mei 20, 2011Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, List Building, Tips

Zelfreinigende e-marketinglijsten, een voorbeeld uit de praktijk

De grootte van je e-marketing lijst is niet het belangrijkste. Het meest actieve gedeelte wel, daar moet je immers de conversie van verwachten. Daar heeft het Engelse ‘Financial Times’ grondig over nagedacht. aug 28, 2013Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Strategie, Tips

Lezers slaan de inleiding van je e-mail over!

Dacht je soms dat iedere geadresseerde je e-mail van voor tot achter uitpluist? Het resultaat van een onderzoek van Jakob Nielsen’s Alertbox zal je snel uit deze droom halen. Maar tegelijkertijd kan je deze wetenschap omzetten in een groot voordeel. Je weet immers wat je prospect zal bekijken! okt 13, 2009Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Tips, Trends

Flexmail scoort met lezing over mobile op DMF 2013!

Traditioneel is het evenement Digital Marketing First een verzamelplaats voor iedereen die in deze wereld iets wil betekenen. Flexmail was er natuurlijk ook present. Marketing- en communicatieverantwoordelijke Michelle Dassen gaf er voor een goedgevulde zaal een lezing over e-mail en mobiel lezen. okt 17, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, List Building, Strategie

Hoe verkrijg jij goede leads?

Ja, dat is nu net de vraag die je moet stellen als je aan een rondje e-marketing begint. Een leger is maar zo sterk als zijn zwakste soldaten. Een generaal houdt niet van zwakke soldaten en gaat steeds op zoek naar de beste elementen voor zijn troep. Het tweede werk van Flexmail besteedt aandacht aan […]

Afleverbaarheid, Design, E-mailmarketing, Strategie, Testing, Tips, Trends

Gebruik jij bewegende beelden in je e-mails?

Een e-mail die beweegt? Jazeker, dankzij de robuuste technologie van de goede oude ‘animated gif’ kan je een bewegend effect kan inbouwen in je e-mailberichten. okt 25, 2013Michelle Dassen

Vergelijk eens met je open ratio

We vertelden het reeds eerder. Een open- en doorklik-ratio vertelt lang niet alles. De succesratio van een e-mailcampagne is een som van vele factoren. Maar toch zijn de open-ratio’s van tijd tot tijd toch eens de moeite waard om te bekijken. Om eens af te toetsen waar je eigen campagnes scoren, maar ook binnen je […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,759

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail