Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Inspiratie!, Tips

Vijf ideeën om je opt-in formulier te pimpen!

Dit formulier pikten we op in onze zoektocht naar goede ideeën voor een performante e-marketing strategie. Het ziet er wat oubollig uit, maar laat je niet misleiden. Hier is duidelijk nagedacht hoe je een contact het best kan bedienen. Laat ons er dus van leren…

dagelijks_evangelie1 Natuurlijk begint alles met een e-mailadres. Dat is hier ook niet anders. Maar er worden tegelijkertijd drie extra mogelijkheden gesignaleerd. Voor bestaande contacten is het mogelijk om het profiel aan te passen en uit te schrijven. Maar er is nog een derde mogelijkheid die we nog nooit zagen. De aanbieder biedt ook de gelegenheid om de e-mail tijdelijk op te schorten. Dan gaat het e-mailadres uit je marketinglijst niet verloren en voorkom je dat het op een blacklist zou terecht komen. En is er natuurlijk de deur opengezet om later een bericht ter reactivering te sturen.

2 De keuze tussen HTML en tekst is vandaag een beetje uit de tijd. Maar je zou hier wel het geprefereerde kanaal om de berichten te lezen kunnen laten kiezen. Een klassieke e-mailclient, webbased of mobiel, het zijn allemaal andere manieren om je e-mail te presenteren. En misschien kan je ook je code op deze wijze diversifiëren. Want zelfs laat je de html testen welke lezer er aan de andere zijde je bericht bekijkt, dan nog durft dat al eens mislopen. Waarom niet de kans grijpen om ineens de juiste vorm door te sturen? De onderdelen waarbij je de nieuwe opt-in interesses laat aanvinken is natuurlijk ook al een klassieker geworden.

3 Je contact zelf de onderwerpregel laten bepalen is nog net niet revolutionair. De onderwerpregel is één van de belangrijkste onderdelen van je e-mailbericht. Niet voor niets is het één van de meest aan een A/B test onderworpen onderdelen. In plaats van hier een deskundige aan het schrijven, meten en passen te zetten, laten zie hier de nieuwe opt-in aan de slag gaan. De redenering is eenvoudig. Zo kan de inschrijver de herkenbaarheid van het bericht verhogen door in eigen termen te omschrijven wat er binnenkomt. Herkenbaarheid op een intrinsieke manier gebruiken om in de in-box eruit te springen.

4 Over frequentie en over tijdstip van verzenden, daar is al menig onderzoek over gedaan. Hier laat men de inschrijver één en ander bepalen. Hoe vaak wil ik een bericht ontvangen? En op welke dag mag het in de in-box vallen? En met de tijdszone wil men detecteren wanneer het voor de inschrijver ochtend is. Maar daar had evenzeer een dropdown met een uurrooster kunnen staan. We kunnen ons best voorstellen dat contacten liever op het weekend een nieuwsbrief lezen. Of je bericht graag op vrijdagmiddag om 15,00 binnenkrijgt. Want dan is het moment aangebroken dat hij of zij de week afsluit met het lezen van al deze berichten. Dus waarom je contacten niet peilen naar deze gewoonten?

5 Twee datumvelden geven ook weer een unieke mogelijkheid. Net als bij de kranten – waar je je abonnement kan onderbreken als je bijvoorbeeld op vakantie vertrekt – geeft dagelijksevangelie.org de gelegenheid om de toezending van de e-mailberichten te schorsen. De begin- en einddatum zorgt er voor dat je contact maar één keer moet inloggen. Het is een extra service element waarbij je contact kan voorkomen dat bij terugkeer eerst door een reeks weg te werpen berichten geploegd moet worden. Dubbel voordelig voor je e-marketingstrategie. De gratis e-mailadres providers gaan niet in de verleiding komen om deze berichten als ongewenst te bestempelen. En je vermijdt ook een bounce wegens e-mailbox vol. Want een paar keer bouncen, betekent voor de meeste e-mailplatformen dat het adres afgevoerd wordt. En dat is zonde.

En wie kan dit rijtje met nog een eigen origineel idee aanvullen?

aug 29, 2014Ann Flipkens
Previous story10 tips om een promocode in je e-mailmarketing te integrerenNext storyHaal meer uit je e-mailmarketing met "lead scoring"
Home Vijf ideeën om je opt-in formulier te pimpen!
6 jaar geleden Inspiratie!, Tips557
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Inspiratie!

Mijn eerste week als stagiair bij Flexmail.

12 weken stage lopen. Het lijkt lang voor studenten en dat zal in sommige gevallen ook wel zo zijn. Voor mij daarentegen was het in een vingerknip vrijdag, stond ik met een glas in de hand op de teamdrink en zat mijn eerste stageweek erop. Waarom Flexmail? Ik koos ervoor om te solliciteren bij Flexmail […]

Reporting, Tips

Blijft je conversie achter? Vijf tips om dit uit te zoeken

Een e-mailcampagne stuur je uit in de zoete hoop dat die voor 100 procent gelezen wordt. Alleen dan is natuurlijk de kans op conversie het hoogst. Misschien is dit een onrealistische verwachting. Daarom is het goed om je lijsten te toetsen aan een benchmark binnen je sector. Merk je dan dat een bepaalde e-maillijst achter […]

E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Strategie, Tips

5 must-have elementen voor je nieuwsbrief

Die eerste indruk, je weet het ondertussen wel. En dan zijn er nog die e-mailclients die niet spontaan je afbeeldingen willen laten zien. Vandaag geven we vijf tips hoe je dan toch nog de meubelen kan redden… jun 4, 2013Michelle Dassen

E-mailmarketing

Trap jij in de vier valkuilen van promotionele marketing?

Promotionele marketing is een ‘hot topic’ bij de feestdagen. Het is het ideale moment om aan je klantenrelaties te werken en je conversieratio op te drijven. Toch kan dat ‘extraatje’ heel wat stress met zich meebrengen. Test je marketingskills hier.  dec 21, 2011Thomas Vangelooven

E-mailmarketing

E-mailmarketing zonder handen

Wil je in een e-marketing omgeving meer aandacht trekken, dan is er maar één mogelijke oplossing: méér relevante e-mailberichten uitsturen. Let op: de nadruk ligt niet op meer, maar wel op relevant. Het blindelings uitsturen van e-mail in grote getallen werkt nog steeds, maar levert zeker niet het hoogste rendement. sep 17, 2010Ann Flipkens

Wetgeving

De dunne lijn tussen personalisering en privacyschending

Wanneer e-marketeers vragen naar de persoonlijke gegevens van een klant, dan zoeken steeds naar het evenwicht tussen wat toelaatbaar is en wat de grens overschrijdt. De regeltjes schrijven perfect voor wat al dan niet kan, maar hoe denken je prospecten daarover? nov 4, 2011Michelle Dassen

Inspiratie!, Strategie, Thema-mailings, Tips, Trends

Doe een keer retro

Pakweg dertig jaar geleden, toen internet nog geen evidentie was, laat staan e-mailmarketing het ultieme middel, werd er evenzeer gecommuniceerd. Nieuwsbrieven zijn immers van alle tijden. jun 26, 2015Ann Flipkens

Cases, Content, Design, E-mailmarketing, Thema-mailings, Tips

E-mailmarketing is oorlog voeren

Het is een straffe uitspraak die we ons graag permitteren. De aandacht krijgen van je e-mailcontact doe je niet in één klap. Conversie creëren is de volgende veldslag. In twaalf stappen legt het team van Flexmail je graag uit hoe je het best ten oorlog trekt. jan 8, 2013Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,657

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail