Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Inspiratie!, Tips

Vijf ideeën om te stelen

Van tijd tot tijd valt er zo een parel in onze inbox, waaruit we dadelijk bruikbare ideetjes oprapen. Een nieuwe televisie-app verenigt in een e-mailbericht een trits klassieke elementen.

telenet_voorbeeldMaar dan op zulk een wijze, dat je eigenlijk niet anders kan dan de boodschap onmiddellijk begrijpen. Telenet kondigt een vernieuwde versie van haar Yelo Play aan. We pikken er vijf aandachtspunten uit.

1 Het startpunt

In een herkenbare vorm – in elk bericht van deze tele-distributeur is dit het startpunt – komen drie elementen van e-mailmarketing samen. Links het logo, rechts het onderwerp en bovenaan de link naar de web versie van het bericht. Het geheel is zo gemaakt dat je in één oogopslag kan zien waarover de boodschap gaat. De onderwerpregel kreeg bovendien een categorie mee. Het gaat over info, dus belangrijk om verder te lezen!

2 De essentie

In een tweede geel vlak wordt de essentie weergegeven. De kleur van het vlak is afgeleid uit de kleur van het logo. Het is nooit verkeerd om de huisstijl door te trekken in de digitale communicatie. Met een beeld wordt het product getoond en met een soort slagzin worden de nieuwe mogelijkheden aangekondigd. Deze badge, gecombineerd met de opener, moet voldoende zijn om de nieuwsgierigheid van de lezer te trekken. Beiden vormen samen ook een visueel geheel dat in de meeste preview vensters van e-mailclients niet zal misstaan.

3 Televisie vertel je met televisie

Met een filmpje wordt de complete boodschap verteld. Toevallig wel passend in deze context. Maar met een filmfragment kan je scoren. Alleen kan je dat technisch nog niet compleet meegeven in een e-mailbericht. Een screenshot met de afspeelknop moet de illusie verschaffen. Klikken brengt de lezer naar de browser. Misschien nog een extra tip. Als je film werd ondergebracht in youtube, dan nog zouden we ze eerst embedden in een landingspagina. Er is immers nog zo veel te vertellen en dat controleer je best in eigen omgeving.

4 Een opsomming doet het altijd

Een boodschap in een doorlopende tekst, dat is een grijze muur waar je liever niet aan begint te lezen. Werken met korte punten in lijstjes leest veel aangenamer en sneller. Dit gebeurt bij nummer 4. Er wordt nog een tweede leeselement aan toegevoegd. De belangrijkste woordjes staan in het vet. En waarom de bullets van de opsomming niet vervangen door nummers? Opent de deur voor een mooie onderwerpregel: vijf voordelen om…

5 Een duale Call to Action

Uiteraard hoort op het einde er een CTA bij. Daar moet de conversie – als men tenminste al niet weg is via de uitweg van het filmpje – van komen. De wereld van de apps is verdeeld in een drietal operating systems. Twee er van zijn vandaag beschikbaar. De lezer kan dadelijk naar zijn versie springen via een specifieke knop. Een leuk voorbeeld, maar je kan nog verder borduren op dit idee. Een aparte knop voor mannen en vrouwen, of de keuze tussen een citytrip of een skivakantie… Het is de lezer die beslist. Maar op deze wijze krijgt hij of zij wel een goed overzicht van de mogelijkheden.

dec 19, 2014Thomas Vangelooven
Previous storyEen sprekend beeld voor je boodschapNext story3 megatrends in e-mailmarketing om in het oog te houden!
Home Vijf ideeën om te stelen
8 jaar geleden Cases, Inspiratie!, Tips687
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, List Building, Tips

Recupereer de verstrooide inschrijvers

We leven nu eenmaal in een jachtige wereld en daar spelen multimedia heerlijk op in. Maar als je je aandacht tegelijkertijd over drie plekken (smartphone, tablet en de wereld rondom je) moet verdelen, dan is een tikfout in de stijl van @teelnet.be of @gmail.cmo snel gemaakt… aug 10, 2012Ann Flipkens

Afleverbaarheid, E-mailmarketing

Ontvanger bepaalt de afleverbaarheid

De wereld van de inbox komt steeds meer en meer in handen van grote webbased e-mail account aanbieders. Hotmail en Yahoo zijn de klassiekers. Live en Google hebben zich ondertussen ook tot dat niveau verheven. Op wereldvlak zijn er daarnaast nog ontelbare kleine en nog kleinere aanbieders. Ze hebben allen één gemeenschappelijke doelstelling: de gebruiker […]

Social media

Laat je e-mail voeden door sociale media!

E-mail is natuurlijk in eerste instantie het uitgelezen instrument om content in de inbox van je contact te brengen. Maar je kan je e-mailmarketing ook laten voeden door een ander luik in je e-marketingstrategie: de sociale media! mrt 7, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Tips

Zoeken naar het juiste tijdstip

We steken als e-marketeers heel wat tijd in het  segmenteren van de doelgroepen, het schrijven van de perfecte onderwerpregel en het zorgvuldig inbouwen van actie mogelijkheden. Maar als die boodschap de lezer niet het gepaste moment aankomt, dan is de kans groot dat het allemaal verspilde moeite was. mrt 3, 2010Ann Flipkens

Cases, Content, Design, E-mailmarketing, Thema-mailings, Tips

E-mailmarketing is oorlog voeren

Het is een straffe uitspraak die we ons graag permitteren. De aandacht krijgen van je e-mailcontact doe je niet in één klap. Conversie creëren is de volgende veldslag. In twaalf stappen legt het team van Flexmail je graag uit hoe je het best ten oorlog trekt. jan 8, 2013Thomas Vangelooven

Afleverbaarheid, E-mailmarketing

Op verzoek nog vijf vuistregels voor je onderwerpregels!

Terecht reageerde een lezer op onze vorige blog dat ons lijstje met aandachtspunten bij het schrijven van een onderwerpregel niet volledig was. Daarom krijgt u vandaag een nieuw lijstje en wees gerust, we zijn nog niet aan het einde. dec 15, 2009Ann Flipkens

List Building, Social media

Zet sociale media in om je e-marketinglijst te laten groeien

Hoe meer e-mail adressen verzamelen voor mijn e-marketinglijst. Het is een steeds weerkerende vraag. Misschien is de oogst niet zo groot met een opt-in formulier op je website. Waarom niet een tikkeltje meesurfen op het succes van de sociale media om wat nieuwe groei stimulansen te geven aan je e-marketing database? mei 14, 2010Ann Flipkens

De schaduwzijde van e-mailmarketing

Bedrijven, die op onrechtmatige wijze klantengegevens verwerven, geven een slechte naam aan de eerlijke e-mailmarketeer. Zulke wanpraktijken categoriseren meteen alle commerciële e-mails onder de noemer: spam.  jan 19, 2011Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail