Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Inspiratie!, Tips

Vijf ideeën om te stelen

Van tijd tot tijd valt er zo een parel in onze inbox, waaruit we dadelijk bruikbare ideetjes oprapen. Een nieuwe televisie-app verenigt in een e-mailbericht een trits klassieke elementen.

telenet_voorbeeldMaar dan op zulk een wijze, dat je eigenlijk niet anders kan dan de boodschap onmiddellijk begrijpen. Telenet kondigt een vernieuwde versie van haar Yelo Play aan. We pikken er vijf aandachtspunten uit.

1 Het startpunt

In een herkenbare vorm – in elk bericht van deze tele-distributeur is dit het startpunt – komen drie elementen van e-mailmarketing samen. Links het logo, rechts het onderwerp en bovenaan de link naar de web versie van het bericht. Het geheel is zo gemaakt dat je in één oogopslag kan zien waarover de boodschap gaat. De onderwerpregel kreeg bovendien een categorie mee. Het gaat over info, dus belangrijk om verder te lezen!

2 De essentie

In een tweede geel vlak wordt de essentie weergegeven. De kleur van het vlak is afgeleid uit de kleur van het logo. Het is nooit verkeerd om de huisstijl door te trekken in de digitale communicatie. Met een beeld wordt het product getoond en met een soort slagzin worden de nieuwe mogelijkheden aangekondigd. Deze badge, gecombineerd met de opener, moet voldoende zijn om de nieuwsgierigheid van de lezer te trekken. Beiden vormen samen ook een visueel geheel dat in de meeste preview vensters van e-mailclients niet zal misstaan.

3 Televisie vertel je met televisie

Met een filmpje wordt de complete boodschap verteld. Toevallig wel passend in deze context. Maar met een filmfragment kan je scoren. Alleen kan je dat technisch nog niet compleet meegeven in een e-mailbericht. Een screenshot met de afspeelknop moet de illusie verschaffen. Klikken brengt de lezer naar de browser. Misschien nog een extra tip. Als je film werd ondergebracht in youtube, dan nog zouden we ze eerst embedden in een landingspagina. Er is immers nog zo veel te vertellen en dat controleer je best in eigen omgeving.

4 Een opsomming doet het altijd

Een boodschap in een doorlopende tekst, dat is een grijze muur waar je liever niet aan begint te lezen. Werken met korte punten in lijstjes leest veel aangenamer en sneller. Dit gebeurt bij nummer 4. Er wordt nog een tweede leeselement aan toegevoegd. De belangrijkste woordjes staan in het vet. En waarom de bullets van de opsomming niet vervangen door nummers? Opent de deur voor een mooie onderwerpregel: vijf voordelen om…

5 Een duale Call to Action

Uiteraard hoort op het einde er een CTA bij. Daar moet de conversie – als men tenminste al niet weg is via de uitweg van het filmpje – van komen. De wereld van de apps is verdeeld in een drietal operating systems. Twee er van zijn vandaag beschikbaar. De lezer kan dadelijk naar zijn versie springen via een specifieke knop. Een leuk voorbeeld, maar je kan nog verder borduren op dit idee. Een aparte knop voor mannen en vrouwen, of de keuze tussen een citytrip of een skivakantie… Het is de lezer die beslist. Maar op deze wijze krijgt hij of zij wel een goed overzicht van de mogelijkheden.

dec 19, 2014Thomas Vangelooven
Previous storyEen sprekend beeld voor je boodschapNext story3 megatrends in e-mailmarketing om in het oog te houden!
Home Vijf ideeën om te stelen
8 jaar geleden Cases, Inspiratie!, Tips687
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Design, Reporting

Actie, nog meer actie!

Geen enkele e-marketeer zendt een campagne uit omdat ie ‘s morgens wakker is geschoten met de gedachte dat het vandaag wel eens leuk zou zijn om eens iets met e-mail te doen. Neen, hij wil actie van de lezers van zijn berichten. mei 2, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing

Het positieve gevolg van een sputterende economie

E-mailmarketing heeft deze in tijden van een achterblijvende economie een enorme groeischeut gekregen. Maar is er nog een ander positieve invloed dan de wet der grote getallen? We kwamen deze grafiek uit een onderzoek van Forrester Research over het vierde kwartaal van 2009 tegen. mrt 24, 2010Thomas Vangelooven

Tips, Trends

Gmail sorteert e-mailmarketing

Google heeft met Gmail weer een stapje richting het boetseren van het aanzien van e-mailmarketing genomen. Er is nu de tab ‘reclame’. aug 22, 2013Ann Flipkens

Content, Design

Nog meer tips voor een geslaagde call-to-action

De verwoording van je call-to-action en de locatie van de knop hebben een behoorlijke impact op het gedrag van de abonnee. In dit artikel ontdekt je nog twee peilers voor een doeltreffende call-to-action.  aug 3, 2011Ann Flipkens

Afleverbaarheid, E-mailmarketing

Op verzoek nog vijf vuistregels voor je onderwerpregels!

Terecht reageerde een lezer op onze vorige blog dat ons lijstje met aandachtspunten bij het schrijven van een onderwerpregel niet volledig was. Daarom krijgt u vandaag een nieuw lijstje en wees gerust, we zijn nog niet aan het einde. dec 15, 2009Ann Flipkens

Cases, Content, E-mailmarketing, Inspiratie!, Social media, Strategie, Tips

Think outside the e-mail: hoe theSkimm haar nieuwsbrief onderscheidt met content

Het is de utopie voor iedere marketeer dat lezers zijn nieuwsbrief zien als een onmisbare bron van informatie die ze elders niet terugvinden. Een professionele visual is uiteraard cruciaal, maar waarmee je nieuwsbrief echt valt of staat is de inhoud. Volgens Quartz Insights gebruikt 60% van de managers e-nieuwsbrieven als één van de drie dagelijkse […]

E-mailmarketing, Inspiratie!, Personalisatie, Tips

Kleur je e-mailcampagne in

En mijn kleurtje dan? Vind jij een e-mail met heldere kleuren, een mooie banner en minder tekst ook aangenamer te lezen dan een e-mail waar je na twee zinnen al afgeleid wordt van je muiscursor? Ik in ieder geval wel en ik ben niet de enige. Een verbluffende 85% van de consumenten geven aan dat […]

List Building, Strategie, Wetgeving

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

Wat voor bankrekeningen en telefoonnummers al de normaalste zaak van de wereld is, is nu ook voor je e-mailadres wettelijk geregeld. Wanneer je van bank of telecombedrijf verandert, dan kan je je rekeningnummer nog even hanteren en je telefoonnummer meenemen. Nu blijft sinds vandaag ook je e-mailadres, met bijhorende inbox, actief gedurende 18 maanden. mei […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,757

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail