Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Strategie, Tips

5 must-have elementen voor je nieuwsbrief

Die eerste indruk, je weet het ondertussen wel. En dan zijn er nog die e-mailclients die niet spontaan je afbeeldingen willen laten zien. Vandaag geven we vijf tips hoe je dan toch nog de meubelen kan redden…

boven_de_vouw
1 Organiseer een omleiding

In een eerste indruk kan je misschien wel bij je contact de reflex opwekken om op zoek te gaan naar de complete e-mail in een browser scherm. Op dat moment ben je van alle zorgen verlost, want die browser laat wel alles zien. En dergelijke knoppen zijn bovendien handig om eventueel aangepaste versies van je bericht te tonen. Zeker als de aanbieding al verlopen is.

2 Korte samenvatting

Vaak is het eerste wat je in je e-mailbericht stopt, een afbeelding. Je wilt immers indruk maken op je lezer. Gebruik hier de alternatieve tekst om ineens een ‘management summary’ van je bericht te tonen. Dat gebeurt hier ook. Al leest je contact niet verder, dit heeft hij alvast gezien en hopelijk onthouden.

3 De basis

Een volgende stap is de basis van je boodschap. Niet alleen weten wat de activiteit is. Gelijk ook even de essentie doorgeven: een openingsuur en de plek waar je meer informatie vindt. Een potentiële klant krijgt zo de nodige extra informatie bovenop de samenvatting. Ook hier geldt het principe dat als de lezer stopt met lezen, er toch een min of meer complete boodschap werd doorgegeven.

4 De extra trigger

Er valt iets te winnen. Meestal worden dergelijke acties grafisch netjes ingekleed. Dat is overigens ook hier het geval. Maar deze afbeelding is niet te zien. Het gebruik van de alternatieve tekst lost natuurlijk veel op. Dat is al de eerste pluim die we aan de opsteller kunnen geven. Een tweede pluim? Mensen lezen van links naar rechts. Na de samenvatting van punt 2 is dit het tweede wat de lezer ziet. Met dank aan de positionering van de figuur. Het geeft goesting om door te lezen.

5 De rand ook gebruiken

En zo komen we aan de rand van de preview van het e-mailbericht. Als we de lezer toch zo ver hebben meegekregen op het ogenblik dat hij of zij de uitgeklede versie van je e-mailbericht met het oog scant, kunnen we evengoed nog een laatste trigger in de strijd werpen. Met het woordje gratis – een term die het nog steeds goed blijft doen – kunnen we misschien toch nog verleiden naar een doorklik. De lezer weet immers toch waarover het gaat.

jun 4, 2013Michelle Dassen
Previous storyTerugkijken om vooruit te kijkenNext storyWees duidelijker dan ‘klik hier'
Home 5 must-have elementen voor je nieuwsbrief
10 jaar geleden E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Strategie, Tips120
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  

Deutsche Post neemt inbox in bezit

Vandaag, op de Franse nationale feestdag, lanceert de Duitse postdienst in het licht van de toekomstige liberalisering van de brievenmarkt een nieuwe dienst onder de naam van “e-post”. Het systeem is er op gericht om de klassieke brief zoveel mogelijk elektronisch te maken en dus logistieke kosten te sparen. Duitsers kunnen nu een gratis gecertificeerd […]

E-mailmarketing, Trends

De toekomst van e-mailmarketing (I)

Een nieuw jaar is vaak een gedroomd moment om even richting de toekomst te kijken. E-mailmarketing van vandaag verschilt danig van wat gisteren gangbaar was. Daarom is het ook leuk om naar morgen te kijken. jan 2, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, List Building, Tips

10 stappen voor een schitterende opt-in (2)

Om aan e-mailmarketing te doen heb je absoluut nood aan e-mailadressen.Eén van de mogelijke bronnen om je lijst te vullen zijn de bezoekers van je webite. Een inschrijfformulier is het meest gebruikte middel.Vandaag geven we graag de laatste 5 tips hoe je het maximale effect kan bereiken. mrt 9, 2010Ann Flipkens

Strategie, Tips

Opletten als je van afzender verandert!

Een voorbeeld uit het leven gegrepen. Bedrijf A neemt bedrijf B over. Tegenwoordig is dat dagelijkse kost. Als de overnemer er voor kiest om de huisstijl van bedrijf B te veranderen, dan wordt het opletten geblazen. nov 16, 2012Ann Flipkens

Trends

Vijf inzichten voor de toekomst!

In de resultaten van de ‘Marketing Sherpa Email Summit 2012’ vonden we enkele leuke inzichten die e-mailmarketing in de toekomst zullen beïnvloeden. We willen ze u zeker niet onthouden… mei 11, 2012Thomas Vangelooven

Afleverbaarheid, Content

De mythe van gepersonaliseerde onderwerpregels

‘X, we hebben een aanbieding voor jou’. Hoe vaak tref jij een gelijkaardige onderwerpregel in je mailbox aan waar jouw naam wordt ingevuld op de plaats van de X? Misschien betrap je jezelf er op om de onderwerpregel van je e-mailcampagne op die manier op te stellen. Deze blogpost onthult het nut of het onnut […]

Content, List Building, Reporting, Tips

Drie tips om je lezer actief te houden

Het is een vaststaand feit dat een opt-in e-mailadres geen mensenleven meegaat. Met een beetje zorg, kan je een lezer lang actief houden. Maar dan moet je er alles aan doen om het voor hen leuk te maken. Er is niets zo erg als elke week op hetzelfde tijdstip ongeveer dezelfde e-mail toe te krijgen. […]

Tips

Moedig lijstgroei aan met een wedstrijd

Het overkomt ons allemaal. Ook de beste e-mailmarketeers onder ons worden van tijd tot tijd geconfronteerd met krimpende mailinglijsten door bounces, uitschrijvingen en spamklachten. Het organiseren van een wedstrijd kan het tij snel doen keren.  sep 23, 2011Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,757

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail