Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!

Vijf keer eenvoud en efficientie: LittleBits

LittleBits is de hype van het moment. Kleine blokjes elektronica kan je met magneten in volgorde zetten en programmeren. Net als de eenvoud van de blokjes – zelfs een kind kan er mee aan de slag – is ook hun e-mailmarketing.

littlebitsHet voorbeeld dat we vandaag laten zien is er eentje van totale rust. Dit staat bijvoorbeeld in scherp contrast met de nieuwsbrieven van MichelEtAugustin. Daar wordt juist wel bewust gekozen voor de drukte, hetgeen ook een beetje overkomt met de sfeer van product en bedrijf. Bij LittleBits is het net andersom. Het product is de eenvoud zelve en roept totaal geen stress op als je aan het bouwen en het programmeren slaat. De keuze voor een witte achtergrond is daar ook niet vreemd aan. Verder wordt er maar één kleur – aubergine, want dat is ook hip – ingezet voor de tekst.

1 Hier is natuurlijk in de eerste plaats het bedrijfslogo terug te vinden. Dat is standaardkennis voor e-mailmarketing. Het onderwerp van de nieuwsbrief krijgt ook een uithangbord mee. “Lots of light” staat voor verschillende elektronische componenten met lichtjes als leidraad. De lampjes in het uithangbord knipperen langzaam, perfect te realiseren met een animatie gif. Tegelijkertijd is dit zowat de enige gimmick in de complete nieuwsbrief.

2 De nieuwsbrief is opgebouwd uit vijf identieke blokken. Door deze grafisch eenvoudig te houden lijkt het niet eens zo veel, integendeel zelfs. De afbeeldingen zijn de kapstokken voor de ogen. De titel, de prijs en de uitleg wat het component doet vormen de content. Alleen het strikt noodzakelijk moet de bezitter van een basispakket van LittleBits tot kopen aanzetten. En ook dat is voorzien. Elk product heeft haar eigen “koop nu” knop die in de webshop rechtstreeks naar het aangeklikte onderdeel leidt. Alleen nog klikken op toevoegen aan het mandje en de conversie is geregeld.

3 Misschien was de verleiding niet groot genoeg. Een lezer die hier aanbelandt, heeft immers niet op de “koop nu” knop gedrukt. Maar geen nood. Met een kleine knipoog nar de komende sneeuwstorm wordt hier een link aangeboden naar een pagina vol met bouw ideeën. Zo kan de lezer alsnog zin tot kopen krijgen. De webshop is op deze landingspagina natuurlijk nooit ver af. Heb je ook opgemerkt hoe de icoontjes van de elektronische componenten gezichtjes werden?

4 Het service element is een onderdeel dat je in e-mailmarketing vaak terugvindt in de footer van de nieuwsbrief. Hier werd die uit de footer gelicht en als een apart item opgevoerd. Zo krijgt het ook de aandacht die het verdient. De locatie, na de producten en de ideeënboek is uiteraard ook niet zo maar gekozen. De FAQ leidt recht naar alle antwoorden op mogelijke vragen die gerezen kunnen zijn bij het verteren van de content.

5 Eindelijk een footer die niet met een vergrootglas gelezen moet worden. Vaak staat alles in een hoekje bijeen gedrukt. Hier wordt eerst plaats ingeruimd voor de herhaling van het logo – goed voor branding – met het bedrijfsadres. Daarna volgens de sociale media met de nodige tussenruimte. Ideaal voor schermen die met de vinger bediend worden. Hoe vaak hebben we al niet willen doorklikken naar het ene en kregen we door de dikte van de vinger het andere? Niet bij deze nieuwsbrief, die is er alleen voor klanten die zen zijn!

jan 29, 2015Ann Flipkens
Previous storyGouden medaille voor e-mail volgens Amerikaans onderzoekNext story5 keer het product centraal bij UI Stencils
Home Vijf keer eenvoud en efficientie: LittleBits
8 jaar geleden Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!608
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content, E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings, Tips

Hoe pak jij je contacten in voor de feestdagen?

De eindejaarsfeesten zijn in aantocht. Het is voor e-marketeers één van de spannendste tijden. Vooral omdat het aantal campagnes dan traditioneel stijgt, maar ook omdat door de grote concurrentie het nog belangrijker is om je te onderscheiden. nov 20, 2013Michelle Dassen

E-mailmarketing, List Building, Strategie, Tips

Een pop-up werkt. Hier het bewijs!

Allicht heb je al gemerkt dat je lees- of koopervaring op een website soms – of eerder vaak – onderbroken wordt door een opt-in pop-up. Meestal in een vorm van een Lightbox, net zoals er ook eentje ingezet wordt om een foto te tonen. dec 10, 2015Thomas Vangelooven

Content, E-mailmarketing, List Building, Strategie, Tips

De perfecte welkomstboodschap (deel II)

We vertelden al in de vorige blog dat een nieuwe inschrijving in een e-marketinglijst alle aandacht verdient. Tegelijkertijd kan je al je eerste stappen van je e-marketing loslaten op het verse e-mailadres. De vijf tips die we vandaag geven, sluiten hier nauw bij aan… mei 29, 2012Ann Flipkens

Flexmailwebsite goed onthaald op DMF 2011

Enkele dagen voor DMF 2011, dé vakbeurs voor interactieve marketing, heeft Flexmail de nieuwe website gelanceerd. Zo konden we meteen al polsen naar de meningen bij de bezoekers van de beurs. De feedback was veelbelovend. okt 13, 2011Ann Flipkens

Design, E-mailmarketing, Tips

Kies voor een sobere e-mail in menustijl!

Voor een e-marketeer is het steeds weer balanceren op een slappe koord. Wat kies ik uit mijn ongelofelijke rijkdom aan informatie om in mijn e-mailbericht te stoppen? Wat is nog net aanvaardbaar voor de lezer en wanneer wordt het ‘te veel’? aug 17, 2012Thomas Vangelooven

Thema-mailings

Verpak niet alleen je kerstgeschenken, maar ook je boodschap

Het ontwerp draagt bij tot de aantrekkelijkheid van je e-mail. Inhoud en vorm zijn immers onlosmakelijk met elkaar verbonden. Hieronder vind je een aantal tips om je boodschap in de juiste vorm te verpakken. dec 14, 2011Ann Flipkens

Testing

Weet je zeker dat je de perfecte e-mail verstuurt?

Een ruim aandeel van de digitale marketeers weten dat inderdaad zeker. Maar 37 procent van de e-marketeers weet het niet. Dat wees onlangs een e-mail bevraging  van het Amerikaanse eROI uit. sep 10, 2009Ann Flipkens

Cases, Design, Thema-mailings, Tips

Volg deze gids en blink uit in de e-mailgekte

Met de eindejaarsfeesten voor de deur wordt de concurrentie tussen bedrijven opgevoerd. Als e-mailmarketeer slaag je erin om de klant rechtstreeks te bereiken, maar daar hebben je concullega’s ook vast aan gedacht. Ontdek hier hoe je kan opvallen tussen alle andere e-mails. dec 7, 2011Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,513

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,833

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail