Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!

Vijf keer eenvoud en efficientie: LittleBits

LittleBits is de hype van het moment. Kleine blokjes elektronica kan je met magneten in volgorde zetten en programmeren. Net als de eenvoud van de blokjes – zelfs een kind kan er mee aan de slag – is ook hun e-mailmarketing.

littlebitsHet voorbeeld dat we vandaag laten zien is er eentje van totale rust. Dit staat bijvoorbeeld in scherp contrast met de nieuwsbrieven van MichelEtAugustin. Daar wordt juist wel bewust gekozen voor de drukte, hetgeen ook een beetje overkomt met de sfeer van product en bedrijf. Bij LittleBits is het net andersom. Het product is de eenvoud zelve en roept totaal geen stress op als je aan het bouwen en het programmeren slaat. De keuze voor een witte achtergrond is daar ook niet vreemd aan. Verder wordt er maar één kleur – aubergine, want dat is ook hip – ingezet voor de tekst.

1 Hier is natuurlijk in de eerste plaats het bedrijfslogo terug te vinden. Dat is standaardkennis voor e-mailmarketing. Het onderwerp van de nieuwsbrief krijgt ook een uithangbord mee. “Lots of light” staat voor verschillende elektronische componenten met lichtjes als leidraad. De lampjes in het uithangbord knipperen langzaam, perfect te realiseren met een animatie gif. Tegelijkertijd is dit zowat de enige gimmick in de complete nieuwsbrief.

2 De nieuwsbrief is opgebouwd uit vijf identieke blokken. Door deze grafisch eenvoudig te houden lijkt het niet eens zo veel, integendeel zelfs. De afbeeldingen zijn de kapstokken voor de ogen. De titel, de prijs en de uitleg wat het component doet vormen de content. Alleen het strikt noodzakelijk moet de bezitter van een basispakket van LittleBits tot kopen aanzetten. En ook dat is voorzien. Elk product heeft haar eigen “koop nu” knop die in de webshop rechtstreeks naar het aangeklikte onderdeel leidt. Alleen nog klikken op toevoegen aan het mandje en de conversie is geregeld.

3 Misschien was de verleiding niet groot genoeg. Een lezer die hier aanbelandt, heeft immers niet op de “koop nu” knop gedrukt. Maar geen nood. Met een kleine knipoog nar de komende sneeuwstorm wordt hier een link aangeboden naar een pagina vol met bouw ideeën. Zo kan de lezer alsnog zin tot kopen krijgen. De webshop is op deze landingspagina natuurlijk nooit ver af. Heb je ook opgemerkt hoe de icoontjes van de elektronische componenten gezichtjes werden?

4 Het service element is een onderdeel dat je in e-mailmarketing vaak terugvindt in de footer van de nieuwsbrief. Hier werd die uit de footer gelicht en als een apart item opgevoerd. Zo krijgt het ook de aandacht die het verdient. De locatie, na de producten en de ideeënboek is uiteraard ook niet zo maar gekozen. De FAQ leidt recht naar alle antwoorden op mogelijke vragen die gerezen kunnen zijn bij het verteren van de content.

5 Eindelijk een footer die niet met een vergrootglas gelezen moet worden. Vaak staat alles in een hoekje bijeen gedrukt. Hier wordt eerst plaats ingeruimd voor de herhaling van het logo – goed voor branding – met het bedrijfsadres. Daarna volgens de sociale media met de nodige tussenruimte. Ideaal voor schermen die met de vinger bediend worden. Hoe vaak hebben we al niet willen doorklikken naar het ene en kregen we door de dikte van de vinger het andere? Niet bij deze nieuwsbrief, die is er alleen voor klanten die zen zijn!

jan 29, 2015Ann Flipkens
Previous storyGouden medaille voor e-mail volgens Amerikaans onderzoekNext story5 keer het product centraal bij UI Stencils
Home Vijf keer eenvoud en efficientie: LittleBits
7 jaar geleden Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!608
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  

Verras je lezer eens met een videofilmpje

Video of geen video meegeven met je commerciële boodschap? Het lijkt wel een frase uit een toneelstuk van Shakespeare. Eén beeld zegt immers vaak meer dan duizend woorden. De gemiddelde e-marketeer heeft er wel eens zin in, maar het meesturen van een link is eigenlijk afbreuk doen aan het effect. Een preview meegeven in je […]

E-mailmarketing, Strategie, Trends

Hyper-personalisatie is de volgende stap

De consultant van een bekend CRM pakket belt naar de consultant op het vlak van e-mailmarketing van een gemeenschappelijke klant. Om even af te stemmen. Vroeger waren dat twee aparte werelden. Vandaag heeft e-mailmarketing veel weg van marketingtools en overigens geldt ook het omgekeerde. Als we even wat surfen in de wereld van de e-mailmarketing […]

Reporting, Targeting, Testing

Boek meer succes met minder e-mailcontacten

Paradoxaal genoeg is de beste manier om je e-mailprestaties te verbeteren, je mailinglijsten te laten inkrimpen. Scheid het kaf van het koren door niet oprecht geïnteresseerde abonnees uit te filteren. nov 3, 2010Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings, Tips

Hoe pak jij je contacten in voor de feestdagen?

De eindejaarsfeesten zijn in aantocht. Het is voor e-marketeers één van de spannendste tijden. Vooral omdat het aantal campagnes dan traditioneel stijgt, maar ook omdat door de grote concurrentie het nog belangrijker is om je te onderscheiden. nov 20, 2013Michelle Dassen

E-mailmarketing, Tips

De dissectie van een e-mailbericht

Neen, je zit niet in een les biologie waar de docent bezig is met de duif te verdoven. Je zit wel degelijk een blog over e-mailmarketing te lezen. nov 27, 2013Ann Flipkens

Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Strategie, Targeting, Testing, Tips

Laat je CTA lekker opvallen!

Uiteraard bevat een e-mailbericht een Call-To-Action. En daarvoor moeten we zeker een grote knop voor inzetten. Onderzoek wees reeds in het verleden uit dat een CTA gebaseerd op een knop de doorklikratio 28 procent liet stijgen tegenover een CTA die in de vorm van een link gepresenteerd werd. Reden genoeg om hier nog even aandacht […]

E-mailmarketing, Inspiratie!, List Building, Personalisatie, Tips

Vertel in 5 stappen je klant dat je hem wil leren kennen

Eerder deden we al in enkele stappen uit de doeken hoe je een goede opt-in organiseert op je website. Uiteraard volgt daarop een welkomstboodschap. Dat is de basis. Meestal is de volgende stap dat het commerciële verhaal per e-mail wordt ingezet. Schoenenfabrikant Duo pakt eerder verrassend uit. nov 17, 2014Michelle Dassen

E-mailmarketing, Trends

Vijf argumenten pro e-mail, contra social media!

Op regelmatige basis wordt e-mailmarketing dood verklaard. Er is altijd weer eens een nieuwe hype, die het zogenaamd oubollige communicatiemedium zal uitrangeren. Meer dan één trendwatcher heeft er al zijn eieren op ingezet. Tevergeefs blijkt steeds weer! okt 4, 2013Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,257

Een animated gif als een conversie aanjager

3,216

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail