Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Strategie, Tips, Trends

Vijf tips voor e-mails die abonnees willen delen

Sociale media zijn een zegen voor de e-mailmarketeer. Zonder dat hij er veel moeite voor moet doen, wordt de content gedeeld met het netwerk van de abonnee. Dat betekent een enorme boost in het bereik én eventueel een aantal extra inschrijvingen. Maar hoe krijg je je abonnee zo ver om je content te delen? 

Vandaag de dag kunnen e-mailmarketeers het zich niet meer veroorloven om sociale media, zoals Facebook, Twitter, LinkedIn, te negeren. We kunnen de impact van het kanaal best omschrijven aan de hand van de welbekende retorische vraag: als een boom valt zonder dat iemand dat gezien heeft, is die dan wel gevallen? Vandaag klinkt die vraag eerder zo: als je een boom ziet vallen maar je deelt die informatie niet, is dat dan gebeurd?

Delen

Met andere woorden: de consument wilt zijn ervaringen, gevoelens, belevenissen en informatie delen met zijn netwerk. Als marketeer betekent dat concreet dat hij als ‘merkambassadeur’ gaat fungeren. Maar daarvoor moet je je e-mailcampagne wel ‘deelbaar’ maken. Hier enkele tips.

Focus

Bepaal eerst in welke sociale mediakanalen je abonnees aanwezig zijn. Je zal zien dat de meesten in drie à vier kanalen actief zijn. Concentreer je inspanningen dan ook op de meest gebruikte kanalen.

Vertroetel

Wie zijn de meest invloedrijke ‘merkambassadeurs’? Wie is al enthousiast over je product of dienst en trappelt om het aan zijn netwerk te vertellen? Soigneer die abonnees en erken hun positie. Na verloop van tijd zullen die inspanningen gegarandeerd resultaat opleveren.

Research

Doe een beetje research naar de aanbiedingen die gedeeld worden via sociale netwerken. Waar ligt de interesse van de consument? Experten zeggen dat alleen de meest uitdagende aanbiedingen de sociale mediaselectie halen, maar onze ervaring leert dat creativiteit ook een goede raadgever is.

Simpel

Maak het ‘delen’ en het registreren simpel. Verwijder alle obstakels die het enthousiasme van de abonnee of het prospect kunnen temperen. Grote sociale mediaknoppen zijn bijvoorbeeld al geslaagde impulsen om er op te klikken. Een vinnige call-to-action werkt ook altijd overtuigend.

Let op

Pas op je tellen. Blijf trouw aan je beloftes en geef heldere informatie over je e-mailmarketingstrategie. Ga je de abonnee bombarderen met e-mails of negeer je zijn vragen, dan wordt dat gedrag snel afgestraft door negatieve commentaren via zijn sociale media.

sep 16, 2011Ann Flipkens
Previous storyBereid je voor op de komst van videoNext storyDe hoge prijs van een schoonheidsfoutje
Home Vijf tips voor e-mails die abonnees willen delen
11 jaar geleden Strategie, Tips, Trends326
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Tips

Stuur een kat een e-mail in 4 stappen

Of toch tenminste naar zijn baasje. Met dit voorbeeld willen we graag tonen dat een eenvoudige boodschap “Ren naar de winkel en koop ons katten voedsel”, kan werken. mei 9, 2016Ann Flipkens

Boeiende discussie over e-marketinglijsten in tweede Masterclass

In de tweede masterclass die Flexmail organiseerde in samenwerking met 2imagine, lieten de deelnemers zich niet onbetuigd. Er ontspon zich bij de voorstelling van het webplatform van Flexmail een boeiende discussie over het beheren van e-marketinglijsten. jan 21, 2010Thomas Vangelooven

Cases, Inspiratie!, Tips

Vijf vergelijkingspunten om even bij stil te staan

Deze promomail viel in onze inbox. Een vakantiemaker wil ons verleiden tot het investeren in een vakantieverblijf. Het is een bericht met een duidelijk doel. De ROI zal achteraf ook eenduidig kunnen gemeten worden. Het enige probleem is dat het bericht volledig bestaat uit afbeeldingen. Bekijk onze vijf aandachtspunten. okt 4, 2014Ann Flipkens

Post wil de inbox een nieuwe dimensie geven

In Zwitserland experimenteert men al een tijdje met de post die bijgehouden moet worden. Maar de Finse post wil nog een stapje verder gaan: alle post openen en in scannen om ze dan als een pdf per e-mail aan de geadresseerde bezorgen. Voorlopig is het een experiment dat op 12 april van start gaat voor […]

List Building

Opt-in lijsten blijven groeien

Een onderzoek van MarketingSherpa leert dat we ons geen zorgen hoeven te maken over steeds veralgemeende verplichting om alleen nog met opt-in e-mailadressen te werken. Ondanks iedereen de term economische crisis hoort galmen blijken e-marketing lijsten nog steeds spontaan te groeien. dec 3, 2009Ann Flipkens

Targeting

Wie wil je bereiken met je e-mail?

Pik je zo maar een lijst? Pak je keer op keer dezelfde lijst, omdat je maar één lijst hebt? Of denk je even na voor je het verzenden begint? sep 15, 2009Ann Flipkens

Een verhaal om aan te vullen

Iedereen gebruikt in e-marketing op tijd en stond wel eens een formulier om gegevens te verzamelen. Zelfs werken met verplichte velden staat nog niet garant voor een volledig correct ingevuld formulier. Niet alle ‘Pietjes Pukken’ uit de wereld kan je met controle opvangen. En of een voornaam nu echt een voornaam is, dan wel een […]

E-mailmarketing, Inspiratie!, Social media, Trends

Drop eens wat sociale media in de inbox

E-mailmarketing en sociale media, dat is een dunne lijn om te bewandelen. Hoe vaak ga je in een e-mail bericht hier de nadruk op leggen? Duo doet het even grondig. In één van de opvolging berichten na inschrijving op hun e-marketing lijst, brengen ze de nieuwe contacten ook ineens de sociale kanalen onder de aandacht. […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail