Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, Design, E-mailmarketing, Mobile, Strategie, Testing, Tips

Vijf veranderingen om op de voet te volgen

E-mailmarketing is een wereld die voortdurend in beweging is. Technologie groeit en verandert. Providers scherpen hun inzichten aan en gebruikers komen met nieuwe ideeën aandragen. We zetten graag nog eens vijf van die veranderingen op een rij.
cc-cDie veranderingen moeten eigenlijk aandachtspunten zijn als je het perfecte e-mailbericht wil opstellen. Alleen zo speel je mee in de spits van de e-mailmarketing. Zie het volgende maar als een checklist.

Landingspagina’s moeten vooral geoptimaliseerd zijn voor mobiel.

Natuurlijk moet je in je landingspagina’s hetzelfde gevoel en ervaring geven als ze reeds kregen in de nieuwsbrief vanwaar ze werden doorverwezen. Maar in de mobiele wereld kan je minder uitgebreid te werk gaan. De grootte van het scherm is een beperking. Bij het ontwerpen moet je zeker hiermee rekening houden. En let er ook op dat je het juiste toetsenbord aanbiedt als je contacten iets moeten invullen.

Onderwerpregels en ‘preheaders’ zijn nieuwe vrienden.

De onderwerpregel is het eerste wat je contacten zien. Maar in webbased e-mailclients of de e-mailapps op mobile devices volgt daar ook meestal de eerste regel van je e-mailbericht. Voorkom gekke combinaties of herhalingen.

Onderwerpregels krimpen.

Niet alleen de webbased e-mailclients zijn in het aantal zichtbare tekens aan het snoeien gegaan. Het kleine scherm van de smartphones vormen voor de onderwerpregels een nieuwe uitdaging. Zorg voor een korte regel om te voorkomen dat er op een niet elegante wijze wordt afgekapt. Of erger nog, een onderwerp op twee regels, dat is geen zicht.

De kern boven de vouw is minder relevant.

Het is een sleutelwoord bij het ontwerpen van een e-mailbericht. Zorg dat alles wat belangrijk is boven de lijn staat waar de lezer moet gaan scrollen. Nu je niet wet met welk apparaat men gaat lezen, weet je ook nauwelijks waar die lijn ligt. Sorteren van belangrijk naar minder belangrijk is nu de sleutel.

Vaste formaten zijn passé.

Ook hier weer spelen de vele mobile devices een rol. Dus kan je ook niet met vast formaten afkomen in je e-mail. Responsive design is het toverwoord. Maar steeds meer grotere merken opteren voor het kiss principe. Eenvoudige e-mailberichten die opgebouwd worden van boven naar beneden. Experimenteren is hier het toverwoord.

jan 18, 2013Ann Flipkens
Previous storySchrijf je soms een abonnee in lange winterslaap uit?Next storyLezers veranderen in het lezen
Home Vijf veranderingen om op de voet te volgen
10 jaar geleden Content, Design, E-mailmarketing, Mobile, Strategie, Testing, Tips512
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content, E-mailmarketing, Targeting

Verstuur jij al gesegmenteerde e-mails?

Je bent vast al eens de grootschalige marketingcampagne van Proximus tegengekomen. Op affiches en radiospots wordt de Belgische bevolking met de voornaam aangesproken. Het werkt, want ook jij kijkt om als je je naam hoort of ziet staan. jun 10, 2011Ann Flipkens

Thema-mailings, Tips

Win het gevecht met de terugkerende vakantieganger

Je kent het fenomeen. Je komt terug van vakantie en je inbox puilt uit van de ongelezen berichten. Je overloopt kritisch de binnengekomen berichten en bent al iets vlotter in het verwijderen van ongelezen e-mails. Wat niet belangrijk lijkt of geen herkenning oproept, gaat meestal onherroepelijk de vuilbak in. Als jij als e-marketeer deze operatie […]

List Building

Het beste recept voor een goede opt-in is kiss!

Een onderzoek van de Nielsen Norman Group wees uit dat gebruikers soms onverwacht veel moeilijkheden ondervinden bij het inschrijven en het uitschrijven voor nieuwsbrieven. Bij het inschrijven slaagt 81% van de gebruikers in dit onderzoek er in om deze taak tot een goed einde te brengen. Uitschrijven lukt beter, 91 procent lukt er in. okt […]

Boeiende discussie over e-marketinglijsten in tweede Masterclass

In de tweede masterclass die Flexmail organiseerde in samenwerking met 2imagine, lieten de deelnemers zich niet onbetuigd. Er ontspon zich bij de voorstelling van het webplatform van Flexmail een boeiende discussie over het beheren van e-marketinglijsten. jan 21, 2010Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Tips

Combineer exclusiviteit en aantrekkelijkheid!

Met welke boodschap kan je een contact tot conversie verleiden? Dat vraagstuk stelt zich keer op keer als je een e-mailbericht schrijft. Uiteraard moet je de juiste relevante content combineren met de juiste doelgroep. Maar met een laagje aantrekkelijkheid en exclusiviteit bereik je net dat tikkeltje meer! nov 15, 2013Ann Flipkens

Afleverbaarheid

Priority inbox nieuwe uitdaging

Er is een nieuwe uitdaging voor de e-marketeers. Na het overleven van de spamfilters van de diverse e-mailplatformen is er nu de priority inbox. De idee is best een beetje vergelijkbaar met de vroegere priority zegel van de post. Je bericht wordt sneller verwerkt en als eerste gesorteerd. sep 3, 2010Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie

Kan je de lezer wel bijhouden?

Twee onderzoeken brachten iets merkwaardig aan het licht. Als je denkt het goede e-mailadres in je lijst opgenomen te hebben, dan blijkt dat je half jaar later al achter de feiten aan het aanhollen bent. jan 8, 2010Ann Flipkens

Tips

Verspreid nieuws voor een grotere impact

In vele bedrijven wordt op de dag van vandaag de communicatie naar de media toe door meerdere personen in de organisatie gevoerd. En meestal hebben die mensen niet echt een communicatie-achtergrond. Speciaal voor hen hebben we hier een waardevolle tip! nov 18, 2011Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,757

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail