Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, Design, E-mailmarketing, Mobile, Strategie, Testing, Tips

Vijf veranderingen om op de voet te volgen

E-mailmarketing is een wereld die voortdurend in beweging is. Technologie groeit en verandert. Providers scherpen hun inzichten aan en gebruikers komen met nieuwe ideeën aandragen. We zetten graag nog eens vijf van die veranderingen op een rij.
cc-cDie veranderingen moeten eigenlijk aandachtspunten zijn als je het perfecte e-mailbericht wil opstellen. Alleen zo speel je mee in de spits van de e-mailmarketing. Zie het volgende maar als een checklist.

Landingspagina’s moeten vooral geoptimaliseerd zijn voor mobiel.

Natuurlijk moet je in je landingspagina’s hetzelfde gevoel en ervaring geven als ze reeds kregen in de nieuwsbrief vanwaar ze werden doorverwezen. Maar in de mobiele wereld kan je minder uitgebreid te werk gaan. De grootte van het scherm is een beperking. Bij het ontwerpen moet je zeker hiermee rekening houden. En let er ook op dat je het juiste toetsenbord aanbiedt als je contacten iets moeten invullen.

Onderwerpregels en ‘preheaders’ zijn nieuwe vrienden.

De onderwerpregel is het eerste wat je contacten zien. Maar in webbased e-mailclients of de e-mailapps op mobile devices volgt daar ook meestal de eerste regel van je e-mailbericht. Voorkom gekke combinaties of herhalingen.

Onderwerpregels krimpen.

Niet alleen de webbased e-mailclients zijn in het aantal zichtbare tekens aan het snoeien gegaan. Het kleine scherm van de smartphones vormen voor de onderwerpregels een nieuwe uitdaging. Zorg voor een korte regel om te voorkomen dat er op een niet elegante wijze wordt afgekapt. Of erger nog, een onderwerp op twee regels, dat is geen zicht.

De kern boven de vouw is minder relevant.

Het is een sleutelwoord bij het ontwerpen van een e-mailbericht. Zorg dat alles wat belangrijk is boven de lijn staat waar de lezer moet gaan scrollen. Nu je niet wet met welk apparaat men gaat lezen, weet je ook nauwelijks waar die lijn ligt. Sorteren van belangrijk naar minder belangrijk is nu de sleutel.

Vaste formaten zijn passé.

Ook hier weer spelen de vele mobile devices een rol. Dus kan je ook niet met vast formaten afkomen in je e-mail. Responsive design is het toverwoord. Maar steeds meer grotere merken opteren voor het kiss principe. Eenvoudige e-mailberichten die opgebouwd worden van boven naar beneden. Experimenteren is hier het toverwoord.

jan 18, 2013Ann Flipkens
Previous storySchrijf je soms een abonnee in lange winterslaap uit?Next storyLezers veranderen in het lezen
Home Vijf veranderingen om op de voet te volgen
9 jaar geleden Content, Design, E-mailmarketing, Mobile, Strategie, Testing, Tips512
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content, Strategie, Testing, Tips

Nog eens drie wijze lessen over onderwerpregels

Een goede onderwerpregel maakt het verschil tussen gelezen worden dan wel naar de vuilbak verwezen worden. Daarom kan men aan dit kleine deuropenertje niet genoeg aandacht besteden. Dat de onderwerpregel vooral kort moet zijn – 50 tekens roept men meestal – is geweten. Maar moet je de volle lengte wel gebruiken? jun 18, 2010Ann Flipkens

Omdat stilzitten nog steeds geen optie is!

Vorige week verhuisde de masterclass die Flexmail regelmatig organiseert naar een nieuwe locatie. De class verzamelde in de nieuwe kantoren van Flexmail in Brussel. Naast een boeiende discussie over e-mail adressen kwamen de klassieke ingrediënten over e-mailmarketing aan bod. jun 30, 2010Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Tips

Nog drie krachtige tips om de klant te overtuigen (deel 2)

Met de ‘principles of persuasion’ heeft Robert Cialdini, de Amerikaanse hoogleraar in de Psychologie, een handleiding geschreven om consumenten te overtuigen een aankoop te doen. Onmisbare lectuur voor de e-marketeer dus. jan 13, 2012Ann Flipkens

Afleverbaarheid

Dek je in tegen cybercrime met e-mail authenticatie

Cybercrime zit jammer genoeg in de lift. Spamfilters zijn wel alerter dan vroeger, maar de malafide verzenders hebben intussen ook niet stilgezeten. Wat kan je als e-marketeer doen om je betrouwbare mails bij de abonnees te laten belanden? nov 30, 2011Thomas Vangelooven

Zelfs met opt-in heb je nog géén aflever garantie

Zelfs met de instemming van de geadresseerde heb je nog geen aflevergarantie. Niet iedere e-mail die je in je e-marketing campagne verstuurt, komt gegarandeerd in de inbox. Sterker nog. Er verdwijnen zelfs! sep 24, 2009Michelle Dassen

Geen onderdeel van een categorie

Flexmail behaalt zilver voor de Best performing Belgian tool Award

Op 26 november 2015 werd Flexmail tijdens de Digital Marketing Awards bekroond met zilver in de categorie “Best performing Belgian tool”. Het opbrengen van ROI en conversies, gebruiksgemak en service stonden hierbij centraal. nov 30, 2015Michelle Dassen

Content, E-mailmarketing, List Building, Personalisatie

Levenscyclus klant stuurt je e-mailmarketing

Heb je er reeds aan gedacht om de levenscyclus van je klant als rode draad doorheen je e-mailmarketing inspanningen te laten lopen? In een vorige bijdrage op deze blog refereerden we reeds naar e-mailadressen die na verloop van tijd je e-mail ongelezen laten. Nochtans hebben ze ooit in een opt-in hun coördinaten achtergelaten. aug 10, […]

Zeventien dollar

Dat is wat consumenten bijdragen aan je omzet. Tenminste als twee voorwaarden vervuld zijn. Ze moeten een e-mail vanwege je e-marketingplatform ontvangen hebben én ze moeten ook via de brievenbus een klassieke mailing gekregen hebben. Die zeventien dollar is een gemiddelde omzet per gezin. Het moet goed zijn voor een goede vier dollar aan marge. […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,257

Een animated gif als een conversie aanjager

3,171

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,109

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail