Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, Design, E-mailmarketing, Mobile, Strategie, Testing, Tips

Vijf veranderingen om op de voet te volgen

E-mailmarketing is een wereld die voortdurend in beweging is. Technologie groeit en verandert. Providers scherpen hun inzichten aan en gebruikers komen met nieuwe ideeën aandragen. We zetten graag nog eens vijf van die veranderingen op een rij.
cc-cDie veranderingen moeten eigenlijk aandachtspunten zijn als je het perfecte e-mailbericht wil opstellen. Alleen zo speel je mee in de spits van de e-mailmarketing. Zie het volgende maar als een checklist.

Landingspagina’s moeten vooral geoptimaliseerd zijn voor mobiel.

Natuurlijk moet je in je landingspagina’s hetzelfde gevoel en ervaring geven als ze reeds kregen in de nieuwsbrief vanwaar ze werden doorverwezen. Maar in de mobiele wereld kan je minder uitgebreid te werk gaan. De grootte van het scherm is een beperking. Bij het ontwerpen moet je zeker hiermee rekening houden. En let er ook op dat je het juiste toetsenbord aanbiedt als je contacten iets moeten invullen.

Onderwerpregels en ‘preheaders’ zijn nieuwe vrienden.

De onderwerpregel is het eerste wat je contacten zien. Maar in webbased e-mailclients of de e-mailapps op mobile devices volgt daar ook meestal de eerste regel van je e-mailbericht. Voorkom gekke combinaties of herhalingen.

Onderwerpregels krimpen.

Niet alleen de webbased e-mailclients zijn in het aantal zichtbare tekens aan het snoeien gegaan. Het kleine scherm van de smartphones vormen voor de onderwerpregels een nieuwe uitdaging. Zorg voor een korte regel om te voorkomen dat er op een niet elegante wijze wordt afgekapt. Of erger nog, een onderwerp op twee regels, dat is geen zicht.

De kern boven de vouw is minder relevant.

Het is een sleutelwoord bij het ontwerpen van een e-mailbericht. Zorg dat alles wat belangrijk is boven de lijn staat waar de lezer moet gaan scrollen. Nu je niet wet met welk apparaat men gaat lezen, weet je ook nauwelijks waar die lijn ligt. Sorteren van belangrijk naar minder belangrijk is nu de sleutel.

Vaste formaten zijn passé.

Ook hier weer spelen de vele mobile devices een rol. Dus kan je ook niet met vast formaten afkomen in je e-mail. Responsive design is het toverwoord. Maar steeds meer grotere merken opteren voor het kiss principe. Eenvoudige e-mailberichten die opgebouwd worden van boven naar beneden. Experimenteren is hier het toverwoord.

jan 18, 2013Ann Flipkens
Previous storySchrijf je soms een abonnee in lange winterslaap uit?Next storyLezers veranderen in het lezen
Home Vijf veranderingen om op de voet te volgen
10 jaar geleden Content, Design, E-mailmarketing, Mobile, Strategie, Testing, Tips512
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Personalisatie, Strategie

Hoeveel digitale nieuwsbrieven staan in je boekenrek?

Een van de voordelen van e-mailmarketing is dat je snel een nieuwe nieuwsbrief kan creëren en op je doelpubliek kan loslaten. Het is niet alleen snel. Het kan ook op een eenvoudige wijze. En zo kun je nog meer je doelgroep gesegmenteerd aanspreken. apr 24, 2013Ann Flipkens

Afleverbaarheid

Priority Inbox doet zijn werk

Priority Inbox voor de e-mailcliënt Gmail, die in augustus dit jaar zijn intreden deed, heeft de rommelige inbox van velen getransformeerd tot een meer opereerbare tool. Bij de lancering verkondigde Google al daarmee een succesverhaal in handen te hebben. Vandaag heeft het de cijfers om dat te staven. dec 8, 2010Michelle Dassen

E-mailmarketing, Strategie

Specifieke doelstellingen als leidraad voor e-mailmarketing: een stappenplan

Het definiëren van een specifiek objectief voor specifieke e-mail content is een belangrijke leidraad voor je e-mailcorrespondentie. Hoe beter de content je doelstellingen reflecteert, hoe beter het publiek het doel van je e-mailcommunicatie kan onderscheiden. nov 5, 2010Thomas Vangelooven

Cases, E-mailmarketing, List Building, Personalisatie, Tips

Tien punten om af te checken bij het opbouwen van je mailinglijst

Om zo te voorkomen dat je een blooper van jewelste aan je contacten toont. We kregen deze week een regelrechte misser onder ogen. Naar aanleiding van de verkiezingen probeerde De Tijd haar mailinglijst te bewegen om de website te komen bezoeken. En daar liep iets fout. mei 30, 2014Ann Flipkens

E-mailmarketing, List Building, Personalisatie, Strategie, Tips

Ikke of wie anders? Stuur eens persoonlijk een e-mail!

Over het nut van het personaliseren van e-mailberichten heeft men al hele boeken gevuld en menig congres toegesproken. Niemand twijfelt aan de kracht van een persoonlijke toets in een e-mailbericht. Maar denken we er ook aan om persoonlijk deze gepersonaliseerde boodschap te versturen? feb 24, 2010Ann Flipkens

Trends, Wetgeving

E-mailadres voortaan in het bevolkingsregister

Iedere burger in dit land is geregistreerd in het bevolkingsregister. Naam, geboortedatum, adresgegeven en de huwelijkse staat zijn de voornaamste gegevens. Dit wordt bekroond met een uniek nummer. Vanaf nu komt er een nieuw element bij: een e-mailadres. feb 5, 2014Ann Flipkens

E-commerce

Pik in op achtergelaten winkelkarren

Bedrijven besteden te veel aandacht aan kwantiteit en te weinig aan kwaliteit wanneer het gaat over e-mailmarketing. Nochtans komt een onderzoek van Silverpop tot de conclusie dat relevante e-mails, die inpikken op het gedrag dat de consument op een bepaald moment stelt, een hoge Return On Investement (ROI) garanderen. feb 18, 2011Ann Flipkens

Cases, Testing

Oeps, te snel op de ‘verzendknop’ geklikt?

Het kan iedereen overkomen: in een gehaaste of verstrooide bui verstuur je je e-mail naar de verkeerde persoon of mailinglijst. Hoe reageer je dan het best?  mei 25, 2011Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail