Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, List Building

Volg de lijn

E-mailmarketing staat of valt met goede e-mailadressen. Hoe meer relevante adressen, hoe groter de kans om te communiceren. En als je dan ook nog eens je contact zelf voor het diversifiëren laat instaan, dan heb je de top bereikt. De Vlaamse vervoersmaatschappij ‘De Lijn’ heeft deze eigenschappen in een campagne gecombineerd.


De achtergronden waren reeds groot nieuws. ‘De Lijn’ moet besparen om terug uit de rode cijfers te komen. Besparen betekent in hun optiek raken aan de dienstverlening. En dan kom je bij de busreiziger uit. In de informatiecampagne die ‘De Lijn’ omtrent de op stapel staande veranderingen voert wil ze dit graag in een een op een relatie doen met de busreiziger. Daar is e-mailmarketing natuurlijk het uitgelezen instrument voor.

E-mail adres invullen

Alleen kennen ze die vrouw of man niet persoonlijk. Dus werd een klassieke banner ingezet om hier een mouw aan te passen. De boodschap is eenvoudig. “Met deze banner kunnen we niet alles vertellen” En in plaats van de doorklikker naar een pagina met uitleg af te leiden, worden de reizigers naar een contactformulier gestuurd. Daar kunnen ze hun e-mailadres achter laten.

Buslijn kiezen

En zo is stap een gerealiseerd. ‘De Lijn’ heeft het e-mailadres binnen van een reiziger. Maar het formulier vraagt ook via een dropdown om aan te geven welke buslijnen ze frequenteren. En zo is stap twee gezet. Als de aanpak slaagt heeft ‘De Lijn’ de beschikking over een relevante databank van reizigers, netjes uitgesplitst in de vele zones die het netwerk rijk is. Is er een rijkere mailinglijst in te denken?

mrt 23, 2012Thomas Vangelooven
Previous storyGeef een helder signaalNext storyStuur eens een cursus uit!
Home Volg de lijn
11 jaar geleden Cases, List Building309
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing

Voldoe jij aan de e-mailetiquette? Test het hier

Zo’n achtduizend mensen hebben het E-mail Charter al onderschreven -lees: gedeeld op Facebook. Het E-mail Charter is een lijst waar in tien punten de broodregels van e-mailetiquette worden uitgeschreven. Test eens voor jezelf of je een hoffelijke e-mailer bent. jul 8, 2011Ann Flipkens

List Building

Zijn uitschrijvers echt uitschrijvers?

Je stelt met zorg een e-mail lijst samen binnen je klantenkring. Of je beschikt over een mooie opt-in module op je webstek. Je ziet je mailinglijst aangroeien. Maar je ziet ook regelmatig dat e-mailadressen uitgeschreven worden. Heeft u zich al eens afgevraagd waarom deze adressen verdwijnen? jun 29, 2009Michelle Dassen

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Testing

Nederlandstalig woordgebruik in e-mail onderwerpregels

De bijdrage die gisteren op deze blog verscheen bracht ons op een ideetje. Wat als we die woordenwolk eens loslaten op de campagnes die via Flexmail verstuurd werden? okt 9, 2009Michelle Dassen

Wij willen korting!

Nieuw contacten in je e-marketinglijsten, daar gaan we nog steeds voor. Alleen, hoe kan je al die potentiële contacten verleiden om in te schrijven? mei 16, 2012Ann Flipkens

E-commerce

Pik in op achtergelaten winkelkarren

Bedrijven besteden te veel aandacht aan kwantiteit en te weinig aan kwaliteit wanneer het gaat over e-mailmarketing. Nochtans komt een onderzoek van Silverpop tot de conclusie dat relevante e-mails, die inpikken op het gedrag dat de consument op een bepaald moment stelt, een hoge Return On Investement (ROI) garanderen. feb 18, 2011Ann Flipkens

E-commerce, E-mailmarketing, Strategie, Trends

E-Mailbarometer :: Content blijft koning!

De e-mailbarometer van Flexmail heeft haar eerste update achter de rug. In een vorig verhaal gingen we in op het algemene profiel van de Belgische e-marketeer. Vandaag focussen we op de intentie om e-mail als marketing instrument in te zetten. mrt 20, 2015Michelle Dassen

Spammers weer in actie na kort reces

De afgelopen weken hebben de spamberichteneen serieuze duik genomen ten opzichte van het normale peil. Verklaring: despammers zijn na een korte winterreces terug aan het werk. jan 14, 2011Ann Flipkens

List Building

Ontdek hier de beste groeitactieken voor je database

Een kwalitatieve database opbouwen staat met stip genoteerd op het prioriteitenlijstje van e-mailmarketeers. Marketingscherpa vroeg aan 1.100 marketeers wat zij de meest efficiënte groeitactiek vinden. apr 1, 2011Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,615

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,908

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail