Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Tips

Voorkom een dood einde!

Een van de grootste uitdagingen (49%) van e-marketeers die bij het Forrester onderzoek eind vorig jaar naar boven kwam drijven was het bevorderen van de groei en het rendement van de open en doorklik ratio’s. Daar zijn natuurlijk nog behoorlijk wat boeken over volgeschreven. Maar vandaag willen we graag wijzen op een opportuniteit die vaak over het hoofd wordt gezien. Wat als er op een oud bericht wordt door geklikt?

Iedereen heeft in zijn of haar inbox wel achtergebleven e-mailberichten zitten die ‘later’ gelezen zouden worden. En die vind je terug bij de lente schoonmaak. Ons gebeurt het regelmatig dat de aandacht toch getrokken wordt door de inhoud van het bericht en dat we doorklikken.
Twee mogelijkheden
Als het een informatieve nieuwsbrief is, dan is er natuurlijk nog geen man overboord, tenminste als de inhoud nog ergens in een archief rondzwerft in je databank. Maar als het een tijdelijke aanbieding – en dat zijn aanbiedingen nu eenmaal – betreft dan kunnen er slechts twee situaties ontstaan. De aanbieding is gewoon verdwenen. De lezer blijft ontgoocheld achter. De aanbieding staat nog steeds op de server, en de lezer raakt pas ontgoocheld als ie op het einde van het bericht de vervaldatum ziet. In beide gevallen valt er iets goed te maken.
Nieuwe aanbieding
In deze tijden van web 2.0 toepassingen en de marginale kost om webpagina’s te hosten in combinatie met de  gedifferentieerde e-mail berichten moet hier toch een eenvoudige oplossing voor te vinden zijn. Misschien standaard dezelfde link gebruiken om de doorklikken naar de aanbieding van de week af te leiden? Als dan op een steen oude e-mail geklikt wordt, dan is deze actie niet verloren. De lezer komt terecht op een misschien nog interessantere aanbieding.
Originele 404
Een internetpagina die niet gevonden wordt wordt steeds afgeleid naar een pagina die error 404 vertoont. Meestal zijn het droge witte pagina’s met zwarte tekst. Soms zijn het pareltjes van lay-out en inhoud. Een grappige tekening met links naar nieuwe en recentere webpagina’s. Misschien is dit wel een techniek die we moeten gebruiken voor doorklikken op te vangen van e-mail berichten die wel nog op de e-mailclient van de lezer staan, maar niet meer op de eigen server. Wie maakt de origineelste?
mei 28, 2010Michelle Dassen
Previous storyEen verhaal om aan te vullenNext storyHet Belang van Nalezen
Home Voorkom een dood einde!
13 jaar geleden Tips172
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Strategie, Testing, Trends

De veranderende wereld van de computers

De wereld van de computers is compleet aan het veranderen. En dat heeft ook zo haar gevolgen voor het e-mailgebruik en in het verlengde daarvan je e-marketingstrategie. apr 12, 2013Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Targeting, Tips

Een clubbericht is net dat tikkeltje exclusiever!

Nespresso is gekend voor haar specifieke koffiecapsules. Ze zijn als eerste in die markt tegelijkertijd ook een tikkeltje exclusief. Herbevoorrading gebeurt dan ook in de meeste gevallen via e-commerce. Het perfecte biotoop voor e-mailmarketing. apr 17, 2015Thomas Vangelooven

E-commerce, E-mailmarketing, Strategie, Trends

E-Mailbarometer :: Content blijft koning!

De e-mailbarometer van Flexmail heeft haar eerste update achter de rug. In een vorig verhaal gingen we in op het algemene profiel van de Belgische e-marketeer. Vandaag focussen we op de intentie om e-mail als marketing instrument in te zetten. mrt 20, 2015Michelle Dassen

Afleverbaarheid, Inspiratie!, Strategie, Tips, Trends

Vlieg niet te vaak op automatische piloot!

Het is dan wel vakantie en het moment van het jaar om het vliegtuig te nemen. Maar waar een piloot op een lijnvlucht automatisch grijpt naar de piloot zonder handen, letten we bij e-mailmarketing beter op. Het is niet omdat je iets kan automatiseren, dat je het ook moet. jul 13, 2015Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Tips, Trends

Geniet van onze speciale paasmenu

Deze onderwerpregel kregen we vanochtend voor de neus bij het uitzuiveren van de inbox. Hij trok wel aandacht, want genieten, daar zijn we altijd voor te vinden en speciale menu’s kunnen niet slecht zijn. Alleen is Pasen ondertussen verleden tijd. apr 3, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie

Nederlanders worden wakker met e-mail

Een nieuw Nederlands onderzoek dat dit jaar werd uitgevoerd door het Nederlandse CG Selecties onder 1000 Nederlanders in een toevallige steekproef leerde ons dit. E-mail is het eerste waar de Nederlanders aan denken. sep 27, 2013Thomas Vangelooven

Cases, Inspiratie!, Strategie, Trends

Een beetje zwarte humor in 6 stappen

E-mailmarketing moet niet altijd bloedserieus zijn. Een vette knipoog blijft soms wat langer hangen dan een droge zakelijke tekst. Je kan kiezen voor een openlijke grap… okt 15, 2015Michelle Dassen

E-mailmarketing

65 procent van je lezers schrijft zich regelmatig uit!

Nu in deze dagen de wereld van de digitale marketing zich vooral bekreunt over wat een correcte opt-in is, verbaast het Amerikaanse Epsilon ons met een ander cijfer. Ruim 65 procent van je lezers schrijft zich zomaar uit. okt 2, 2009Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail