Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Waar ligt je focus?

Het gros van de e-mailmarketeers focussen nog steeds op de aangroei van hun adreslijsten. Dat is natuurlijk een eerste vereiste voor een succesvolle e-mailmarketing. Maar is het niet beter je focus van tijd tot tijd te verschuiven?

En je wat meer te concentreren op de activiteit van je e-maillijst. We kunnen je verzekeren dat deze insteek in de toekomst van cruciaal belang zal zijn. Consumenten geraken langzaam maar zeker verzadigd van de vele e-mails die ze in hun inbox krijgen. Verwachten dat elke e-mail die je uitstuurt ook daadwerkelijk gelezen wordt, dat is niet realistisch.

Daarom is het strategisch juist om je bestaande adressen de nodige aandacht te schenken. We zetten even een paar handige tips op een rijtje.

1 Is je bericht e-mailontvanger vriendelijk?

In de inbox raken, dat is een eerste vereiste. Dus moet je de gemaakte HTML-code ook testen. Een platform voor e-mailmarketing reikt daar de nodige tools voor aan. Gebruik ze dan ook. Daarnaast is het ook geweten dat heel veel providers van gratis e-mailadressen berichten filteren op relevantie. Heb je een programma lopen waarbij je je contacten vraagt om je afzendadres in de adreslijst te zetten? En uiteraard mag dat geen adres zijn dat met ‘noreply’ start. Wie wil zo een e-mailadres in zijn boekje?

2 Is je bericht wel relevant?

Wat de scanners van die e-mailproviders doen, kan jij als afzender een stap voorblijven. Als je e-mail relevant is, dan zal je lezer wel je bericht openen. Maar dat vereist als e-marketeer een specifieke ingesteldheid. Het is naïef om te denken dat je een e-marketinglijst met meer dan 10.000 e-mailadressen kan bedienen met identiek hetzelfde bericht. Als je door het straatbeeld loopt, dan draagt toch ook niet iedereen exact dezelfde kleding? Hak je e-marketinglijst in stukken op basis van vroeger klikgedrag of het interesseprofiel. Geef iedere nicht haar eigen relevant bericht.

3 Maak een actie de moeite waard

Als je wil dat lezers klikken op je e-mailbericht, dan moet je er voor zorgen dat het de moeite waard is. Relevante content is natuurlijk een eerste vereiste. Maar dat is meestal niet voldoende. Zit er in elk van je berichten een kortingsbon? Heb je iedere keer weer iets exclusief dat zo trendy is dat iedereen het wil? Of beloon je het klikken op een andere wijze? Er zijn in Amerika experimenten waarbij klikkers op e-mails punten kunnen sparen, net zoals de zegeltjes aan de kassa van het groot warenhuis. En als je het slapende deel van je lijst wakker hebt gemaakt, wel dan heb je de focus op je e-mailmarketing juist liggen!

okt 31, 2012Thomas Vangelooven
Previous storyKan je ‘gratis’ en ‘free’ toch riskeren in je bericht?Next storyOp zoek naar ‘deelbare’ content?
Home Waar ligt je focus?
9 jaar geleden Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Strategie, Tipse-mailmarketing tips, e-mailmarketingtips, e-mailmarketingtrends, e-mailmarketingtrends 2012424
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content, E-mailmarketing, List Building, Personalisatie, Strategie

De perfecte welkomstboodschap (deel I)

Een nieuwe inschrijving in een e-marketinglijst verdient alle aandacht. Het is immers een prille start van een nieuwe e-relatie. Daarom mag je zeker je nieuwe contact niet vergeten welkom te heten. Tegelijkertijd kan je al je eerste stappen van je e-marketing loslaten op het verse e-mailadres. We geven tien tips hoe je dit kan realiseren. […]

Moeiteloze één-op-ééncommunicatie met Contact Related Content

Segmentatie is heilzaam binnen de e-mailmarketingsector. Iedere hedendaagse e-marketeer begrijpt dat de consument van vandaag graag op zijn wenken wordt bediend. Hij wil niet zoek geraken in een kluwen van informatie. Hij eist content op maat op een dienblaadje. okt 19, 2011Michelle Dassen

Content, Design, Strategie, Tips

Staat je merk sterk in je e-mailbericht?

Herkenning is in marketing een belangrijk element. Ook in e-mailmarketing geldt het principe dat een sterk merk staat voor een goede conversie. Maar hoe krijg je dit in die digitale wereld voor elkaar? Graag zetten we enkele tips op een rijtje. sep 19, 2012Thomas Vangelooven

List Building, Strategie, Tips

Tip: Doe de dubbelsplash!

Splash pagina’s, hebben we ze echt nodig? Ja, soms hebben we ze nodig om de aandacht van de bezoeker te trekken. Maar daarbij vergeten we maar al te vaak de insteek van de e-mailmarketing. dec 12, 2012Thomas Vangelooven

E-commerce, Personalisatie, Targeting, Tips

Wacht niet te lang

E-mailmarketing kan ook een ondersteunende houding aannemen tegenover de webshop van het bedrijf. Daarbij moet je niet alleen denken aan een promo om nieuwe producten aan te kondigen. dec 19, 2012Thomas Vangelooven

List Building

Wat als de extensie van het e-mailadres verandert?

Op 1 augustus 2012 vervallen de e-mailadressen van @wanadoo.nl en @orange.nl. De Nederlandse internetaanbieder Online zal deze adressen gaan omvormen naar @online.nl. Dit is het gevolg van de overeenkomst die Online sloot met de oorspronkelijke eigenaars van de domeinnamen. Voor e-marketeers is er werk aan de winkel. jul 19, 2012Ann Flipkens

Respecteer de comfortzone van je e-contact!

In onze vorige blog haalden we een interessante grafiek boven van het Amerikaanse Blue Hornet. Zij onderzochten waarom consumenten hun e-mailadres achterlaten op een e-marketinglijst. Ze wilden eenvoudigweg extra korting in de inbox. Maar in diezelfde wetenschappelijke enquête peilden ze begin dit jaar ook bij die consumenten naar de hoeveelheid aan informatie die ze bereid […]

List Building, Strategie, Tips

Tip: Al je voordelen op een landingspagina

Elk e-mailbericht heeft haar vormelijke kenmerken. De uitschrijflink is hiervan een geschikt voorbeeld. Een link naar een contactpagina zie je steeds vaker verschijnen. Maar nog een beetje meer experimenteren op dit vlak kan nooit kwaad. dec 14, 2012Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,257

Een animated gif als een conversie aanjager

3,216

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail