Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Waar ligt je focus?

Het gros van de e-mailmarketeers focussen nog steeds op de aangroei van hun adreslijsten. Dat is natuurlijk een eerste vereiste voor een succesvolle e-mailmarketing. Maar is het niet beter je focus van tijd tot tijd te verschuiven?

En je wat meer te concentreren op de activiteit van je e-maillijst. We kunnen je verzekeren dat deze insteek in de toekomst van cruciaal belang zal zijn. Consumenten geraken langzaam maar zeker verzadigd van de vele e-mails die ze in hun inbox krijgen. Verwachten dat elke e-mail die je uitstuurt ook daadwerkelijk gelezen wordt, dat is niet realistisch.

Daarom is het strategisch juist om je bestaande adressen de nodige aandacht te schenken. We zetten even een paar handige tips op een rijtje.

1 Is je bericht e-mailontvanger vriendelijk?

In de inbox raken, dat is een eerste vereiste. Dus moet je de gemaakte HTML-code ook testen. Een platform voor e-mailmarketing reikt daar de nodige tools voor aan. Gebruik ze dan ook. Daarnaast is het ook geweten dat heel veel providers van gratis e-mailadressen berichten filteren op relevantie. Heb je een programma lopen waarbij je je contacten vraagt om je afzendadres in de adreslijst te zetten? En uiteraard mag dat geen adres zijn dat met ‘noreply’ start. Wie wil zo een e-mailadres in zijn boekje?

2 Is je bericht wel relevant?

Wat de scanners van die e-mailproviders doen, kan jij als afzender een stap voorblijven. Als je e-mail relevant is, dan zal je lezer wel je bericht openen. Maar dat vereist als e-marketeer een specifieke ingesteldheid. Het is naïef om te denken dat je een e-marketinglijst met meer dan 10.000 e-mailadressen kan bedienen met identiek hetzelfde bericht. Als je door het straatbeeld loopt, dan draagt toch ook niet iedereen exact dezelfde kleding? Hak je e-marketinglijst in stukken op basis van vroeger klikgedrag of het interesseprofiel. Geef iedere nicht haar eigen relevant bericht.

3 Maak een actie de moeite waard

Als je wil dat lezers klikken op je e-mailbericht, dan moet je er voor zorgen dat het de moeite waard is. Relevante content is natuurlijk een eerste vereiste. Maar dat is meestal niet voldoende. Zit er in elk van je berichten een kortingsbon? Heb je iedere keer weer iets exclusief dat zo trendy is dat iedereen het wil? Of beloon je het klikken op een andere wijze? Er zijn in Amerika experimenten waarbij klikkers op e-mails punten kunnen sparen, net zoals de zegeltjes aan de kassa van het groot warenhuis. En als je het slapende deel van je lijst wakker hebt gemaakt, wel dan heb je de focus op je e-mailmarketing juist liggen!

okt 31, 2012Thomas Vangelooven
Previous storyKan je ‘gratis’ en ‘free’ toch riskeren in je bericht?Next storyOp zoek naar ‘deelbare’ content?
Home Waar ligt je focus?
11 jaar geleden Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Strategie, Tipse-mailmarketing tips, e-mailmarketingtips, e-mailmarketingtrends, e-mailmarketingtrends 2012468
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Mobile, Trends

Mobiel internet in België: de cijfers

Mobiel is de toekomst van digitale marketing. Dat moeten we in gespecialiseerde bladen, seminaries en congressen aanhoren. Maar hoe is het eigenlijk gesteld met het mobiel internetverkeer in België? Hier vind je de cijfers zwart op wit. jan 27, 2012Ann Flipkens

List Building

Hoe creëer je overzicht in je onoverzichtelijke B2B-gegevens?

Beurzen en netwerkevenementen zijn dé gelegenheden voor het verzamelen van B2B-gegevens. Door de jaren heen hebben marketeers honderden tot soms zelfs duizenden contacten gelegd. Dat zijn natuurlijk een hoop visitekaartjes. In deze blog geven we een aantal tips hoe je orde kan scheppen in de chaos. jan 18, 2012Thomas Vangelooven

Social media

Maak van Facebook Timeline een opportuniteit

Er is de voorbije dagen veel commotie ontstaan over de verplichte invoering van de Timeline Template van Facebook. Vanuit het oogpunt van je e-mailmarketingstrategie kan je met Timeline toch je voordeel doen. mrt 30, 2012Ann Flipkens

De juiste inbox!

In de blog ‘Heb jij wel het juiste e-mailadres?’ refereerden we toen naar een onderzoek van het Engelse Contactlab. Zij leerden dat als je alle e-mailadressen in de Europese gemeenschap uitsmeerde over de volledige bevolking, dat iedere Europeaan op dat moment gemiddeld 2,3 e-mailadressen heeft. Recent onderzoek van BlueHornet in Amerika bevestigt nogmaals dit cijfer. […]

List Building, Personalisatie, Targeting

Vier segmentatietactieken om je vingers bij af te likken

Segmentatie is het modewoord voor e-mailmarketeers in 2012. Door de opmars van location based services (lbs)  en de nood aan relevante boodschappen, is er geen ontkomen meer aan. In dit artikel vind je enkele tactieken om de interesses van je doelgroep te ontfutselen. jan 6, 2012Thomas Vangelooven

Design

Respecteer de linkermarge!

Als je een e-mailbericht opmaakt, dan moet je met behoorlijk wat parameters rekening houden. Is de ‘call to action’ goed in de verf gezet, hebben de figuren allemaal een alternatieve tekst meegekregen? Vandaag voegen we een nieuwe aan de lijst toe. Hebben we de linkermarge gerespecteerd? jun 20, 2012Ann Flipkens

E-commerce, Personalisatie, Targeting, Tips

Wacht niet te lang

E-mailmarketing kan ook een ondersteunende houding aannemen tegenover de webshop van het bedrijf. Daarbij moet je niet alleen denken aan een promo om nieuwe producten aan te kondigen. dec 19, 2012Thomas Vangelooven

Targeting

Nooit meer gemiste kansen met autoresponder

Zodra je abonnee actief met je nieuwsbrief aan de slag gaat, bijvoorbeeld door te klikken op een link, krijg je heel wat gegevens binnen over de interesses van de klant. E-mailmarketing is iets moois, maar hoe groter je mailinglijst wordt, hoe moeilijker het is om iedereen op te volgen. Hoe vaak heb jij niet gevloekt […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,757

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail