Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Geen categorie

Waar zet je de regie-aanduidingen in je e-mail?

Een e-mailbericht heeft naast de boodschap die je wil vertellen ook een aantal praktische elementen. Regie-aanduidingen zoals hoe zet ons in je ‘white list’ en bekijk dit bericht in je browser moeten ook een plekje vinden in je e-mail.

Alleen is de vraag waar? Marketeers zullen dadelijk hun antwoord dubbelzinnig formuleren. Het hangt er van af… Wij zetten een paar overwegingen op een rijtje

White list

De kans dat de lezer niet eens doorheeft waar je met de slagzin “zet ons@domein.com op je “white list” op aanstuurt, is behoorlijk groot. Bovendien ben je al e-mail aan het toesturen die hij kan lezen. Wat is dan het nut van deze aansporing? Daarom is het beter om deze instructie bij het inschrijven op de nieuwsbrief mee te geven in het antwoord scherm.

Lees in uw webbrowser

Iedereen is geneigd om te roepen dat dit absoluut de eerste zin in je html bericht moet zijn. Want deze boodschap is het eerste wat de geadresseerde ziet. En als de rest brokken en stukken blijkt te zijn, dan herinnert hij of zij zich vast wel de nooduitgang.

Anderzijds moet je de vraag stellen of dit wel de eerste regel moet zijn, die een lezer ziet. Waarom die meteen opofferen aan een regie aanduiding? Zou je die plek niet reserveren voor een commerciële boodschap? Of waarom kies je niet voor een combiné? “Korting op alle einde reeks producten – Moeilijkheden om het bericht te lezen, klik hier voor de webversie!”

Uitschrijven

Hierover bestaan heel wat theorieën. De ene zegt dat je, als je klachten wil vermijden, het niet duidelijk genoeg kan plaatsen. Liefst twee keer. Een keer bovenaan het e-mail bericht en een keer onderaan. Zo loop je minder kans om als spam aangemerkt te worden. Deze redenering is misschien wel sluitend, maar wat is het nut? Zeker als de lezer zich zelf ingeschreven heeft op de nieuwsbrief. Bovendien is er nu al een traditie om deze boodschap onderaan in een ‘footer’ te plaatsen. Verwar de lezer nu niet door er opeens mee te gaan rondzwerven. Maak het uitschrijven dan wel zo automatisch mogelijk. Zorg er voor dat de boodschap tegelijkertijd een link is die alle nodige info bevat. En verder kan je de mogelijkheid tot het beheren van de eigen lezer gegevens ook op deze plaats neerzetten.

Stuur naar een vriend

Als je inhoud pure commerciële praat is, dan heeft allicht niemand zin om je boodschap door te sturen. Of om deze te merken in een sociale webtoepassing. Dus voor je kwistig rondstrooit met deze iconen, is het goed om even af te vragen of ze wel zinvol zijn. En indien je dit zelfonderzoek positief beantwoordt, dan heb je nog een dubbele keuze te maken. Bij elk afgerond geheel? Dat heeft maar zin als de link verwijst naar een webpagina met het volledige verhaal. Of onderaan de e-mail? Dat is dan weer te verkiezen als je graag de nieuwsbrief als geheel doorgestuurd wil zien!

Consequent

Maar uiteindelijk is het consequent gebruik van iconen, kleur en lettertypen nog het belangrijkste aspect. Als je dit doortrekt in heel je e-mail marketing verhaal, dan kent de lezer de digitale bewegwijzering in je communicatie. En dan doet de plaats er helemaal niet meer toe. Als je abonnee iets nodig heeft, dan zal hij of zij het wel vinden!

jul 23, 2009Ann Flipkens
Previous storyWaarom geen mini enquête in je e-mail stoppen?Next storyLet als e-marketeer op je reputatie!
Home Waar zet je de regie-aanduidingen in je e-mail?
9 jaar geleden Geen categorie254
Ann Flipkens
Twitter

Geef een reactie Reactie annuleren

De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  • De vastgoedsector: Bouwen aan je klantenbestand met e-mailmarketing 23 mei 2018
  • De toeristische sector: Een vleugje zon in je mailbox 2 mei 2018
  • De voedingsindustrie: e-mails sturen in hapklare brokken 24 april 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Thema-mailings, Tips

Een sprekend beeld voor je boodschap

Dit bericht van een telecomoperator  kregen we in onze inbox. De boodschap is eenvoudig, de wijze waarop ze gebracht werd was omgekeerd evenredig verrassend. dec 11, 2014Ann Flipkens

Tips

Interactie vergoeden met punten

Conversie, we schreven het reeds meermaals, daar doen we het om. Maar conversie lukt pas goed als je de prospect of klant aan het lezen krijgt. En na dat lezen moet ook het doorklikken volgen. InterContinental Hotels Group heeft er een nieuwe tactiek voor in het leven geroepen. okt 13, 2010Thomas Vangelooven

Thema-mailings, Trends

Trek terug de aandacht op je etalage

We leerden uit de vorige blog dat e-mail de meest aangewezen trekker is om conversie te genereren op je webshop. Alleen blijf je in termen van kansen spreken, niet van zekerheden. Daarom zetten we hier een paar tips neer waarmee je de kans op conversie kan verhogen. En ja, ook hier speelt e-mailmarketing een rol! […]

Nog meer e-mailmarketing

Het einde van het jaar nadert. Het is dan niet alleen tijd voor jaaroverzichten, maar ook voor voorspellingen voor het komende jaar. Het Canadese Überflip zette enkele opmerkelijke cijfers naast elkaar. dec 6, 2013Thomas Vangelooven

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Denk nog eens na over de afzender

Alle elementen binnen e-mailmarketing zijn van belang. Je contact neemt maar enkele seconden de tijd om te beslissen of hij je e-mailbericht zal lezen. Volgens het Amerikaanse Epsilon zou 65 procent van de potentiële lezers naar het afzendadres kijken om te beslissen of ze het e-mailbericht gaan lezen. feb 1, 2013Ann Flipkens

Strategie

E-mailmarketing en nieuwsbrieven, twee handen op één buik!

Heel vaak beperkt e-mailmarketing zich nog tot dat éne e-mailbericht waarmee klanten en prospecten benaderd worden. Nochtans biedt dit medium veel meer mogelijkheden. Zowel naar vorm, als naar diversificatie en naar ROI. Als je deze cijfers leest, dan zijn er twee mogelijke reacties. “Zie je wel dat ik goed bezig ben!” of “Waarom heb ik […]

Content, Personalisatie, Targeting, Tips, Trends

Relevantie uit je databases trekken

Heb je meer dan één product, dan heb je gegarandeerd ook meer dan één type klant. Volgens het relevantie principe kan je de grote verzameling van je klanten dan ook niet met dezelfde e-mail bedienen. Zeker als je gamma aan producten ver uit elkaar loopt. okt 30, 2013Thomas Vangelooven

Cases, Inspiratie!

Vraag even je lezer wat hij er van vindt…

Originele e-mailberichten trekken steeds onze aandacht. Vooral als er nieuwe ideeën in verwerkt zitten. We delen ze graag met onze gebruikers. In dit bericht van de Nederlandse postbezorger Sandd wordt vooral gefocust op  service als uniek verkoopargument. mrt 12, 2015Ann Flipkens

Meest bekeken
5,741

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,967

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,236

Een animated gif als een conversie aanjager

3,100

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,670

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,468

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,329

5 elementen die je in 2015 best uit je e-mailmarketing strategie laat vallen

2,266

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2018 © Flexmail