Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, List Building, Targeting

Waarom extra inspanningen de moeite waard zijn

E-mailmarketeers richten hun inspanningen meestal op loyale klanten, die regelmatig een aankoop doen. Niet- geëngageerde klanten worden vaker genegeerd. Hoewel die tijdsverdeling logisch lijkt, laten de marketeers daar toch heel wat potentieel onbenut. 

Gemiddeld treedt ongeveer 55 procent van je mailinglijst op een periode van negentig dagen in interactie met je mailing. Dat betekent dat zo’n 45 procent je e-mails wel ontvangt, maar er niet op klikt: de zogenaamde inactieve abonnee.

Zwakke conversie

Ter illustratie: als je een normale promotiecampagne verstuurt naar je abonnees, zal maar 0,2 procent van de inactieve abonnees er op reageren. Sterker nog, de onderzoekers van Chiefmarketeer.com hebben vastgesteld dat het gemiddelde conversieratio drie procent bedraagt van het totaal aantal inactieve abonnees.

Extra

De onderzoekers konden eveneens aantonen dat extra inspanningen van de e-marketeer voor die doelgroep resultaat kan opleveren. Een speciale promotionele campagne kan het gemiddelde conversieratio opdrijven van zes tot twaalf procent!

Tevreden klant

Marketeers, die de moeite doen om hun mailinglijst te segmenteren, zullen zien dat ze er niet alleen in slagen om de inactieve abonnee tot conversie te bewegen, maar ook zijn attitude te veranderen. Klanten, die tevreden zijn met hun aankoop, komen immers gemakkelijk nog eens terug.

Nog niet overtuigd? In het volgend artikel bespreken we de soorten e-mailcampagnes die je inactieve abonnees kunnen engageren. Blijf ons dus volgen.

jun 1, 2011Thomas Vangelooven
Previous storyVerhoog je conversieratio met een menselijke insteekNext storyWelke extra inspanningen de moeite waard zijn
Home Waarom extra inspanningen de moeite waard zijn
12 jaar geleden Content, List Building, Targeting220
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content, Tips

Bedenk een efficiënte onderwerpregel met deze checklist

Eén van de meest efficiënte middelen om een hoog openratio voor je e-mailcampagnes te verzekeren is simpelweg een pakkende onderwerpregel. Maar waar haal je de inspiratie keer op keer vandaan? Neem eens een kijkje naar deze checklist. feb 25, 2011Michelle Dassen

MasterClass e-mail marketing groeit!

De MasterClass van dinsdag 20 april was een groot succes. Meer dan twintig geïnteresseerden daagden op in Link21 in Herentals om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends binnen e-mailmarketing. Daarnaast werd er ook volop gediscussieerd over het gebruik van blacklists, spamfilters en lettertypes. apr 27, 2010Ann Flipkens

Cases, Design, E-mailmarketing, Strategie, Trends

Een animated gif als een conversie aanjager

Het is een discussie die veel marketingmensen bezighoudt. Kan je een animated gif meegeven in een e-mailbericht? Gaan de spamfilters daar niet terughoudend op reageren? En vooral, wat zal de reactie van de lezer zijn? Geen verkeerde reactie zo blijkt uit een case study van computerbouwer Dell. mei 16, 2014Michelle Dassen

Meer dan een onderwerpregel en een CTA!

Er staan voor e-marketeers nog enkele drukke weken voor de boeg. De eindejaarsfeesten zijn ideale momenten om via e-shops in extremis nog een laatste pakje aan te schaffen. En hoe breng je volk naar de e-shops? Via e-mail berichten natuurlijk! dec 11, 2013Michelle Dassen

E-mailmarketing, Personalisatie, Trends

Nogmaals bewezen, segmenteren werkt!

In e-mailmarketing is segmentatie het ordewoord. Hiervoor maken we natuurlijk gebruik van alle gegevens die we van een contact kunnen verzamelen. Een e-mailadres is lang niet meer voldoende voor e-marketing volgens de regels van de kunst. jan 3, 2014Michelle Dassen

List Building, Targeting

Segmenteer je mailinglijsten voor meer relevantie

We hebben het al eens gezegd en we blijven het herhalen: de sleutel tot succes is ‘relevantie’. Het segmenteren van je e-maillijsten aan de hand van een aantal criteria maakt je bericht relevanter voor de doelgroep én optimaliseert je klantenrelatie. feb 23, 2011Thomas Vangelooven

E-mailmarketing

E-mail, of hoe je tegen een minimale kost, maximaal omzet kan halen

De meest waardevolle klanten heb je reeds in je vingertippen zitten. Met e-mailmarketing haal je het beste uit deze zakelijke relaties. sep 11, 2009Thomas Vangelooven

Cases, Tips

Welkom e-mails vergeleken in 5 punten, wie wint?

Het was toeval, maar bij een verkenningsronde naar software voor het noteren van zakelijke processen, schreven we ons twee keer na elkaar op twee plaatsen in voor een probeer versie. Uiteraard krijg je dan netjes – zoals de wetten van e-mailmarketing vereisen – een welkomstbericht. Alleen verschillen ze beiden behoorlijk van elkaar. We hebben ze […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,615

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,908

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail