Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Enquêtes, Tips

Waarom geen mini enquête in je e-mail stoppen?

Van tijd tot tijd valt er zo’n digitale enquête in je inbox. Met de plechtige belofte dat het maar enkele minuten kost om deze in te vullen. En voor je het weet, ben je een kwartier verder en heb je al een paar keer overwogen om de bevraging af te breken.

Het onvermijdelijke gevolg ken je natuurlijk ondertussen zelf wel. Je denkt wel twee keer na, voor je een online enquête via een nieuwsbrief invult. Zelfs al krijg je voor de moeite achteraf een mooi groot strandlaken toegezonden. Zelfs al is de relatie met de toeleverancier top!

Principe

Een digitale enquête als onderdeel van een e-marketing campagne is als uitgangspunt helemaal niet verkeerd. Een leverancier die naar je luistert en die vragen stelt om zowel product als dienstverlening te verbeteren is altijd toe te juichen. Op het einde kan je als klant er immers beter van worden. Alleen heb je natuurlijk niet zoveel tijd, dat je elke leverancier via het enquête formulier te woord kan staan.

Klein, maar fijn

Het is net zoals bij een ontbijtbuffet. Een grote croissant is van het goede te veel, maar de mini versie, daar lust je wel wat van. Dus waarom niet een mini-enquête verwerken in je e-mail berichten? Eén enkele vraag, met wat mogelijkheden. Gewoon klikken en klaar is kees! Als je op deze wijze een routine bij lezers ontwikkelt, dan zal je respons gegarandeerd groeien. Zeker als de gestelde vraag relevant is.

E-marketing

Want nu komen de principes van e-marketing om de hoek kijken. Niet iedere prospect moet immers dezelfde vraag krijgen. Wie weet is uit je oorspronkelijke enquête formulier slechts één van de vier productvragen relevant. Wel, handel die dan ook af in één enkele e-mail. De algemene vragen, zoals sector en omzet van de bevraagde of de interesse sferen, die moet je zeker niet meer in een enquête steken. Als het goed is, steken die antwoorden al in je CRM. En mocht in die informatiebank nog gaten inzitten, dan verhelp je die gewoon met een mini-enquête!

jul 22, 2009Ann Flipkens
Previous storyE-mail als start van een gesprekNext storyWaar zet je de regie-aanduidingen in je e-mail?
Home Waarom geen mini enquête in je e-mail stoppen?
13 jaar geleden Enquêtes, Tips283
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Thema-mailings

Ben jij klaar voor de eindejaarsfeesten?

De eindejaarsfeesten komen stilaan in het vizier. Dat betekent een drukke periode voor e-marketeers die de juiste promotie nog op de juiste plek willen krijgen. In deze blog geven we je een aantal tips mee om er het beste van te maken. nov 9, 2011Michelle Dassen

E-mailmarketing

Hoe succesvol omgaan met e-mailmarketing?

Het woord e-mailmarketing hoor je tegenwoordig dagelijks vallen, je kan het niet negeren. Maar wat houdt e-mailmarketing precies in, wat voor iets is dat beest eigenlijk? En vooral: hoe ga ik ermee om? We zetten enkele basisprincipes op een rijtje! nov 19, 2009Michelle Dassen

E-mailmarketing, Inspiratie!, Trends

Ontvanger triggert e-mailmarketing

Het jaar loopt weer stilaan naar haar einde. Hoewel er op het vlak van e-mailmarketing net omwille van dat jaareinde, nog drukke dagen te wachten staan, sijpelen nu al de eerste trendlijstjes en voorspellingen omtrent de toekomst van e-mailmarketing binnen. We filteren ze op haalbaarheid en zullen de komende weken de opmerkelijkste visies brengen. nov […]

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Tips

Stuur eens een adreswijziging

Je e-mail in de mailbox van de ontvanger krijgen. Dat lijkt soms niet zo eenvoudig. Want de grote e-mailproviders hebben zo allen hun eigen spelregels, om te bepalen wat in de primaire inbox terecht mag komen. En soms kan vindingrijkheid een handje helpen. Door bijvoorbeeld een adreswijziging uit te sturen. apr 23, 2015Ann Flipkens

Content, E-commerce, E-mailmarketing, Inspiratie!, Personalisatie, Reporting, Strategie

The magic of web tracking

Ik twijfel er niet aan dat elke e-marketeer in zijn e-mailcampagne zijn contacten probeert door te verwijzen naar zijn website. Heb je je dan nooit afgevraagd hoe handig het zou zijn als je je contacten een automatisch bericht kan verzenden nadat ze een bepaalde webpagina bezochten? Niet enkel zou dit de marketeer een stap dichter […]

Content, E-commerce, E-mailmarketing, Inspiratie!, Marketing automation, Personalisatie

Laat contacten de communicatieroute van jouw e-mailmarketingstrategie uitstippelen

Beperkt personalisatie in jouw e-mails zich tot “Beste Pieter” of “Hallo Marthe”? Dan is dit het uitgelezen moment om te ontwaken uit je winterslaap en je te verdiepen in de grenzeloze mogelijkheden van dynamic content. Marketeers koppelen al enige tijd informatie van hun contacten terug in hun nieuwsbrieven, maar vanaf nu steken we nog een […]

Targeting

Nooit meer gemiste kansen met autoresponder

Zodra je abonnee actief met je nieuwsbrief aan de slag gaat, bijvoorbeeld door te klikken op een link, krijg je heel wat gegevens binnen over de interesses van de klant. E-mailmarketing is iets moois, maar hoe groter je mailinglijst wordt, hoe moeilijker het is om iedereen op te volgen. Hoe vaak heb jij niet gevloekt […]

Span een vangnet onder je opt-in

Een eenvoudige manier om je e-maillijsten aan te vullen, is een inschrijfformulier op je website plaatsen. Daar hebben we allemaal voor gezorgd. Maar soms kan het mislopen… feb 13, 2013Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail