Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Geen categorie

Warning: Haïti spam!

Spam is een dagelijkse pest voor e-mailmarketeers. Terwijl talrijke mensen lijden onder de gevolgen van de aardbeving in Haïti, maken computercriminelen gebruik (lees: misbruik) van de situatie om via grootschalig verspreide e-mails geld te vragen voor de slachtoffers van de ramp. Het gestorte geld komt natuurlijk nooit terecht in Haïti, wel in de zakken van de criminelen.

De spammers vragen in de mail om geld te storten voor de slachtoffers van de ramp in Haïti om zo zichzelf te verrijken. Enkele e-mails zijn ondertekend door onbestaande hulporganisaties, andere zijn dan weer ondertekend met het juiste adres van het Britse Rode Kruis. De betaling zou via Western Union moeten gebeuren, maar daar maakt het echte Rode Kruis geen gebruik van.

Vals doorlinken

Daarnaast linken enkele mails naar valse websites over de aardbeving in Haïti en die sites kunnen virussen bevatten. Het gaat bovendien niet alleen om e-mails waarin gevraagd wordt om geld te doneren, maar ook zogenaamde slachtoffers versturen berichten met foto’s van de ramp of valse links naar ‘spectaculaire’ verhalen en beelden.

Geschiedenis herhaalt zich

In het verleden zijn ook al grote rampen als de orkaan Katrina en de tsunami in Thailand misbruikt door computercriminelen. Als je toch geld wilt doneren voor slachtoffers van rampen, let er dan op dat je je op een officiële website van een hulporganisatie bevindt en dat je je niet laat misleiden door de valse mails. Een verwittigde e-mailmarketeer is er twee waard. Spam? Neen, danku!

jan 19, 2010Michelle Dassen
Previous storyWeggevers en wedstrijden leveren zelden winstgevende prospecten op!Next storyBoeiende discussie over e-marketinglijsten in tweede Masterclass
Home Warning: Haïti spam!
14 jaar geleden Geen categorie194
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Strategie, Trends

E-mailbarometer: E-mailmarketing blijft groeien!

Het begin van een traditie, de e-mailbarometer van Flexmail heeft nu haar eerste update achter de rug. Gestart eind 2013, volgde in het laatste kwartaal van 2014 een nieuwe bevraging naar het gebruik van e-mail als marketinginstrument in België. Vandaag zijn de cijfers bekend. feb 28, 2015Michelle Dassen

E-mailmarketing

Trap jij in de vier valkuilen van promotionele marketing?

Promotionele marketing is een ‘hot topic’ bij de feestdagen. Het is het ideale moment om aan je klantenrelaties te werken en je conversieratio op te drijven. Toch kan dat ‘extraatje’ heel wat stress met zich meebrengen. Test je marketingskills hier.  dec 21, 2011Thomas Vangelooven

Thema-mailings

Verstuur je kerstwensen met e-cards

De kerstperiode is in aantocht en dat wil zeggen dat er weer volop kaartjes met kerst- en nieuwjaarswensen verstuurd worden. Vroeger werden er nog kaartjes en postzegels in de winkels gekocht en per post verstuurd, nu maakt men alsmaar meer gebruik van e-cards. Hieronder even op een rijtje hoe je zo’n digitale wenskaart verzendt en […]

E-mailmarketing, Social media

Bijten sociale media uw e-mail marketing?

De sociale media op internet hypen nog steeds. In de voorbije verkiezingsronde was Facebook niet weg te denken uit de campagne. Mensen krijgen steeds meer informatie via webapplicaties, sociale media, widgets op de desktop toegespeeld. E-mail zou in deze context alleen nog een functie als overleg- en communicatieplatform behouden. jun 18, 2009Ann Flipkens

E-mailmarketing in 2020

De teller van de eeuwigheid heeft het jaar weer met één eenheid verhoogd. Het eerste decennium van de twintigste eeuw is afgesloten. En anders dan de collega’s blikken wij voor een keer niet terug, maar wel vooruit. Hoe zou e-mail marketing anno 2010 er uit zien? dec 31, 2009Thomas Vangelooven

Social media

Kruip eens in de huid van de sociale media

Sociale media en e-mailmarketing zijn twee goede vrienden. Sociale media zijn de perfecte platformen om je opt-ins te verzamelen of om je content van je e-mailberichten te laten landen. Facebook, LinkedIn en anderen kunnen sterke partners zijn. Maar dan moet je natuurlijk ook vrienden verzamelen op diezelfde fanpagina’s of profielen. jun 6, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Tips

Welkomstmails hebben wel degelijk een impact

De welbekende welkomstmails hebben wel degelijk een effect op de responscijfers. Als je bedrijf geen welkomst- of bevestigingsbericht uitstuurt, dan loop je heel wat kansen mis. jan 7, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, GDPR, Privacy, Tips, Wetgeving

Hoe maak ik mezelf GDPR-compliant in 7 stappen?

GDPR zorgt voor kopzorgen binnen veel bedrijven. Daarom zetten wij op een rijtje wat je best nu al doet om ervoor te zorgen dat je tegen 25 mei 2018 in regel bent met de GDPR-wetgeving.   1. Bewustwording Raadpleeg verschillende bronnen zodat je goed begrijpt wat GDPR inhoudt en wat jij moet doen om compliant […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,980

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,811

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,112

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

3,017

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,686

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail