Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Geen categorie

Warning: Haïti spam!

Spam is een dagelijkse pest voor e-mailmarketeers. Terwijl talrijke mensen lijden onder de gevolgen van de aardbeving in Haïti, maken computercriminelen gebruik (lees: misbruik) van de situatie om via grootschalig verspreide e-mails geld te vragen voor de slachtoffers van de ramp. Het gestorte geld komt natuurlijk nooit terecht in Haïti, wel in de zakken van de criminelen.

De spammers vragen in de mail om geld te storten voor de slachtoffers van de ramp in Haïti om zo zichzelf te verrijken. Enkele e-mails zijn ondertekend door onbestaande hulporganisaties, andere zijn dan weer ondertekend met het juiste adres van het Britse Rode Kruis. De betaling zou via Western Union moeten gebeuren, maar daar maakt het echte Rode Kruis geen gebruik van.

Vals doorlinken

Daarnaast linken enkele mails naar valse websites over de aardbeving in Haïti en die sites kunnen virussen bevatten. Het gaat bovendien niet alleen om e-mails waarin gevraagd wordt om geld te doneren, maar ook zogenaamde slachtoffers versturen berichten met foto’s van de ramp of valse links naar ‘spectaculaire’ verhalen en beelden.

Geschiedenis herhaalt zich

In het verleden zijn ook al grote rampen als de orkaan Katrina en de tsunami in Thailand misbruikt door computercriminelen. Als je toch geld wilt doneren voor slachtoffers van rampen, let er dan op dat je je op een officiële website van een hulporganisatie bevindt en dat je je niet laat misleiden door de valse mails. Een verwittigde e-mailmarketeer is er twee waard. Spam? Neen, danku!

jan 19, 2010Michelle Dassen
Previous storyWeggevers en wedstrijden leveren zelden winstgevende prospecten op!Next storyBoeiende discussie over e-marketinglijsten in tweede Masterclass
Home Warning: Haïti spam!
13 jaar geleden Geen categorie190
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Tips, Trends

Vijf misverstanden over video in e-mailberichten

Met de komst van HTML 5 ging de wereld van de e-mailmarketing langzaam maar zeker open voor video. Recent onderzoek wijst uit dat bewegend beeld de conversie ratio’s alleen maar ten goede komen. Toch leven er over het meegeven van video in e-mail behoorlijk wat misverstanden. nov 30, 2012Ann Flipkens

Mobile, Strategie, Tips, Trends

Maak je e-mail smartphone-vriendelijk met deze tips

E-mail is de meest gebruikte applicatie van smartphone- en iPhone-gebruikers. Dat betekent dat er veel kans bestaat dat jouw e-mail op een mobiele telefoon gelezen wordt. Het belang van een ‘smartphone-vriendelijk’ e-mailontwerp wordt daarmee onderstreept.  nov 25, 2011Michelle Dassen

Design, Strategie

Steek energie in je CTA, maar met mate!

Je digitale nieuwsbrief of je e-mailmarketing is eigenlijk niet meer, maar zeker niet minder, dan een drager voor de ‘call-to-action’ (CTA). Je spreekt je contacten aan, in de zoete hoop dat ze conversie geven. Dat kan omzet zijn, maar het kan even goed de verwachting invullen dat ze je Facebookpagina leuk gaan vinden mrt 27, […]

E-commerce, List Building, Tips

Schrijf eens een echte brief!

Het uitbouwen van een goede en relevante adressenlijst is een kritische succesfactor voor e-mailmarketing. Dat is een open deur intrappen. Maar besef je dat soms in je commerciële omgeving potentiële, maar slapende e-mailadressen zitten? En hoe krijg je ze actief? feb 22, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing

Terugkijken om vooruit te kijken

Zo kunnen we de inhoud van het nieuwste werk van Flexmail het best omschrijven. Natuurlijk hadden we allemaal een welomlijnd idee toen we met e-marketing in het algemeen en met e-mailmarketing in het bijzonder opstartten. mei 31, 2013Ann Flipkens

Reporting, Tips, Trends

Wat is jouw doorklikratio?

De doorklikratio is wel één van de belangrijkste parameters in e-mailmarketing. Dat betekent dat je bericht niet alleen gelezen is, maar dat je contact ook nog tot actie is overgegaan. apr 4, 2014Ann Flipkens

E-mailmarketing, Trends

De toekomst van e-mailmarketing (II)

Een jaarovergang blijft vaak een gedroomd moment om even richting de toekomst te kijken. E-mailmarketing zal morgen zeker anders zijn dan vandaag. In deze tweede aflevering kijken even naar het medium ‘e-mail’. jan 4, 2013Ann Flipkens

Content

Een verwacht e-mailbericht

Een e-mailbericht waar een lezer zit op te wachten, dat wordt gegarandeerd gelezen. “Klinkt logisch”, zal je als eerste reactie zijn. Als dat zo logisch is, waarom streven we dan in onze e-mailmarketing er niet naar om ook een verwacht e-mailbericht te versturen? jul 2, 2010Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,611

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,906

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail