Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Tips

Was dit nuttig?

Goede content creëren is in e-mailmarketing een primaire vereiste. Zondig aan dit heilig principe en je zult nooit scoren in de wereld van e-marketing. Maar er is nog een tweede heilig principe. Je moet de juiste content op het juiste moment bij je contact afleveren.

f165bc92e5006f78186853ec3a8f56de6d692b8f_mWe gaan er vaak van uit, dat dit ook zo is. We hebben hiervoor alle basisprincipes toegepast. Vooreerst hebben we bij het inschrijvingsformulier gepolst naar de voorkeuren van het nieuwe contact. Dat heeft ons al op een spoor gebracht.

Klikgedrag

Anderzijds houden we nauwkeurig het klik gedrag van onze contacten in het oog. Klikken betekent geïnteresseerd. Niet klikken betekent… Ja, wat betekent het? Kun je overigens op het vlak van eender welke klik stellig besluiten of je hier een interessepunt van een contact hebt vastgesteld? Het is en blijft koffiedik kijken.

Vraag stellen

Je kunt het ook rechtstreeks vragen aan je e-mailcontact. Vaak zie je in FAQ secties van websites de vraag naar het nut van het gegeven antwoord opduiken. Waarom zou je deze niet gebruiken in je e-marketing? Stel op het einde van je e-mail – zeker als het een informatief gebeuren is – de vraag: ‘Was dit nuttig?’ En geef je contact twee klik mogelijkheden: ‘ja’ of ‘nee’.

Antwoord interpreteren

In een B2B omgeving blijkt men nogal snel geneigd zijn om hier op te antwoorden. Professionelen weten immers ook dat je je informatietraject zult aanpassen op deze reactie. Voor beide partijen is dit een win-win. Antwoord je e-mailcontact ‘ja’, dan is het verhaal duidelijk op de juiste plek afgeleverd. Noteer dit ergens in je database zodat je bij een volgende segmentatie het dan ook weer goed doet.

Leer van een ‘nee’

Antwoordt men ‘nee’, dan is dat al een eerste vorm van wetenschap. Maar misschien moet je doorvragen. Laat de ‘nee’ op een landingspagina uitkomen. Daar kun je polsen naar wat wél interessant zou kunnen zijn voor je contact. Of je kunt vragen wie binnen de onderneming wel in deze informatie geïnteresseerd zou kunnen zijn. Als er dan een e-mailadres wordt ingevuld, heb je een startpunt voor een opt-in met de boodschap ‘een vriend vindt dit nuttig’.

mei 22, 2013Thomas Vangelooven
Previous storyDe juiste stappen naar conversie!Next storyHoeveel tekens gebruik je?
Home Was dit nuttig?
10 jaar geleden E-mailmarketing, Tips431
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Design, E-mailmarketing, Mobile, Personalisatie, Strategie, Trends

3 megatrends in e-mailmarketing om in het oog te houden!

E-mailmarketing is een mooie kruising tussen technologie en marketing. Dat impliceert dat e-mailmarketing steeds in beweging is. De e-mails die we tien jaar geleden verstuurden zijn lelijke eendjes in vergelijking met al het moois wat een gemiddeld e-marketing platform vandaag aflevert. jan 9, 2015Ann Flipkens

Design, Hoe begin je met e-mailmarketing, Tips

Zoek de drie verschillen, met en zonder afbeeldingen!

Het is een bekend fenomeen. Bij heel wat e-mailclients staan de afbeeldingen standaard op uit. Met de alt-tag kan je altijd één en ander recht zetten. Maar het blijft behelpen. Daarom willen we je dit voorbeeld van de befaamd e-marketeers van moo.com niet onthouden. jul 12, 2013Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Een goede reden om iemand een e-mail te sturen?

We hebben er alvast een paar. Je streeft toch ook naar een langdurige relatie met een klant? Waarom stuur je na een aankoop via de website alleen maar een standaard bedankbericht? Al te vaak focussen we op het product dat we aangeboden hebben of de verkoop zelf. Maar dat is maar van korte duur. Waar […]

Wetgeving

In Nederland geldt vanaf oktober nultolerantie

Bij onze Noorderburen bestaat al enkele jaren een wet die het ongevraagd e-mail versturen verbiedt. Maar tot op de dag van vandaag is deze alleen maar bedoeld om particulieren te besparen van allerlei spam toestanden. jun 18, 2009Thomas Vangelooven

Content, Reporting

Hoe diep duik je in de (content) statistiek?

E-mailmarketing is het best meetbare instrument dat je je in de wereld van de marketing kunt dromen. Bij goede e-mailplatformen wordt werkelijk alles geregistreerd en is alles beschikbaar in de vorm van rapporten. Vandaag willen we geen open deur intrappen, maar we willen wel even testen of je wel degelijk diep graaft. jun 8, 2012Ann […]

Tips, Trends

Met content kan je verleiden…

Een goede e-marketinglijst die permanent aangroeit. Dat is de droom van iedere e-marketeer. Alleen, daar moet je wat moeite voor doen. Iedere e-marketeer heeft zo zijn eigen tactiek, maar het is leuk om even naar de anderen te kijken… aug 13, 2013Ann Flipkens

Content, Design

Onderschat jij de waarde van je call-to-action?

Je zou alvast niet de enige zijn. Marketeers geloven dat consumenten al beslist hebben of ze een aanbieding al dan niet interessant vinden, voor ze de call-to-action te zien krijgen. Wat er dus in dat ene regeltje staat is dus weinig van belang omdat de klant sowieso gaat doorklikken…Fout!  jul 29, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, Tips

4 elementen die je contacten afleiden van je nieuwsbrief

E-mailmarketing is niet alleen een bericht in de inbox van het contact droppen. Het is ook de aandacht trekken van de lezer. Deze aandacht moet uiteindelijk leiden tot de beoogde conversie. jun 12, 2013Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,615

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,908

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail