Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-mailmarketing, Tips

Was dit nuttig?

Goede content creëren is in e-mailmarketing een primaire vereiste. Zondig aan dit heilig principe en je zult nooit scoren in de wereld van e-marketing. Maar er is nog een tweede heilig principe. Je moet de juiste content op het juiste moment bij je contact afleveren.

f165bc92e5006f78186853ec3a8f56de6d692b8f_mWe gaan er vaak van uit, dat dit ook zo is. We hebben hiervoor alle basisprincipes toegepast. Vooreerst hebben we bij het inschrijvingsformulier gepolst naar de voorkeuren van het nieuwe contact. Dat heeft ons al op een spoor gebracht.

Klikgedrag

Anderzijds houden we nauwkeurig het klik gedrag van onze contacten in het oog. Klikken betekent geïnteresseerd. Niet klikken betekent… Ja, wat betekent het? Kun je overigens op het vlak van eender welke klik stellig besluiten of je hier een interessepunt van een contact hebt vastgesteld? Het is en blijft koffiedik kijken.

Vraag stellen

Je kunt het ook rechtstreeks vragen aan je e-mailcontact. Vaak zie je in FAQ secties van websites de vraag naar het nut van het gegeven antwoord opduiken. Waarom zou je deze niet gebruiken in je e-marketing? Stel op het einde van je e-mail – zeker als het een informatief gebeuren is – de vraag: ‘Was dit nuttig?’ En geef je contact twee klik mogelijkheden: ‘ja’ of ‘nee’.

Antwoord interpreteren

In een B2B omgeving blijkt men nogal snel geneigd zijn om hier op te antwoorden. Professionelen weten immers ook dat je je informatietraject zult aanpassen op deze reactie. Voor beide partijen is dit een win-win. Antwoord je e-mailcontact ‘ja’, dan is het verhaal duidelijk op de juiste plek afgeleverd. Noteer dit ergens in je database zodat je bij een volgende segmentatie het dan ook weer goed doet.

Leer van een ‘nee’

Antwoordt men ‘nee’, dan is dat al een eerste vorm van wetenschap. Maar misschien moet je doorvragen. Laat de ‘nee’ op een landingspagina uitkomen. Daar kun je polsen naar wat wél interessant zou kunnen zijn voor je contact. Of je kunt vragen wie binnen de onderneming wel in deze informatie geïnteresseerd zou kunnen zijn. Als er dan een e-mailadres wordt ingevuld, heb je een startpunt voor een opt-in met de boodschap ‘een vriend vindt dit nuttig’.

mei 22, 2013Thomas Vangelooven
Previous storyDe juiste stappen naar conversie!Next storyHoeveel tekens gebruik je?
Home Was dit nuttig?
7 jaar geleden E-mailmarketing, Tips430
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content, E-commerce, E-mailmarketing, Inspiratie!, Marketing automation, Personalisatie

Laat contacten de communicatieroute van jouw e-mailmarketingstrategie uitstippelen

Beperkt personalisatie in jouw e-mails zich tot “Beste Pieter” of “Hallo Marthe”? Dan is dit het uitgelezen moment om te ontwaken uit je winterslaap en je te verdiepen in de grenzeloze mogelijkheden van dynamic content. Marketeers koppelen al enige tijd informatie van hun contacten terug in hun nieuwsbrieven, maar vanaf nu steken we nog een […]

Testing

Wat moet ik denken van mijn open ratio?

Als goede e-marketeer bestudeer je na elke e-mailcampagne de cijfertjes. Hoeveel mensen hebben mijn boodschap gelezen? En dan zie je een open ratio die meevalt of tegenvalt. Maar blijkt wel wat lijkt? We praten beginners en zelfs gevorderden graag even bij. feb 3, 2010Thomas Vangelooven

Content, E-mailmarketing, Tips

‘Geen onderwerp’ is dooddoener voor e-mailmarketing

Onderschat nooit het belang van een goede onderwerpregel. Een perfect opgebouwd e-mailbericht kan in de vergeetput verdwijnen door de vermelding ‘geen onderwerp’. Met een bondige en relevante onderwerpregel zet je daarentegen je abonnees aan tot lezen. nov 10, 2010Michelle Dassen

Cases

Wat zijn de resultaten in Nederland?

De DDMA, de Nederlandse branchevereniging voor voor dialoogmarketing heeft haar tweede Nationale E-mail Benchmark gepresenteerd. Ideaal voor ons al e-marketeers om even bij de Noorderburen te gluren om te checken of er geen lessen te leren zijn. jun 21, 2013Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, List Building, Strategie

Hoe verkrijg jij goede leads?

Ja, dat is nu net de vraag die je moet stellen als je aan een rondje e-marketing begint. Een leger is maar zo sterk als zijn zwakste soldaten. Een generaal houdt niet van zwakke soldaten en gaat steeds op zoek naar de beste elementen voor zijn troep. Het tweede werk van Flexmail besteedt aandacht aan […]

Events, Inspiratie!, Strategie, Tips, Trends

“It’s a salesting”, wat?

“It’s a salesting”, wat? Nee, het blijkt geen typefout te zijn maar de essentie van Revenue Boulevard. Op 26 februari waren mijn collega’s sales en ik aanwezig op dé conferentie die de focus legt op de convergentie van sales en marketing. Helemaal klaar om onze activiteiten te laten samensmelten of toch om de nodige kennis […]

Content, E-mailmarketing, Strategie

Een goede landingspagina vergt een goed recept!

Het is niet moeilijk om over de juiste e-marketing instrumenten te beschikken. Advertentie platformen van het type ‘betaal per klik’ en e-mail platformen hebben uiteindelijk maar één doel: actie genereren bij de prospecten en de klanten. Doorklikken naar schitterende aanbiedingen, aanvullende informatie op de website of een landingspagina om er maar enkele te noemen. jan […]

E-mailmarketing

Gmail kneep er even tussenuit

Gisteren liet de web interface van Gmail het ruim honderd minuten afweten. Deze ochtend was het bijna wereldnieuws. Een goede e-marketeer mag niet ongevoelig zijn voor de mogelijke fratsen van dergelijke grote gratis aanbieders van e-mailadressen. sep 2, 2009Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,755

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail