Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Tips, Trends

Wat kunnen we van LinkedIn leren?

Deze week trok Facebook de stekker uit haar e-mailplatform. LinkedIn daarentegen doet net het omgekeerde. Ze brengt haar gesponsorde InMail naar het mobiele platform.

linkedinEn daarmee heeft LinkedIn zich in de strijd geworpen van de e-mailmarketing. Het principe is eenvoudig. Bedrijven kunnen LinkedIn betalen om een interne e-mail te versturen naar andere leden. Deze berichten komen dan prominent in de inbox van de gebruiker en wordt tegelijkertijd in de vorm van een alert onder de neus van het boogde contact gebracht. LinkedIn gaat er prat op dat ze goed nagedacht hebben over deze service. Dat is fijn, dan kunnen wij er ook van leren.

Profielen

Een belangrijk element dat LinkedIn in de strijd werpt is de kennis die ze heeft van de gebruiker. Alles zit verstopt in profielen. Je kan perfect selecteren op geografische elementen – hoewel Limburgers allemaal in Luik blijken te wonen, functieomschrijving, lidmaatschap van een groep, geslacht en de grootte van de firma waar ze werken. Ze maken zich sterk dat dit een dodelijke combinatie is. Wel, dat kunnen wij ook. Zeker als je met een uitgebreid CRM pakket werkt, kan je deze segmentatie zelf ook realiseren.

Spaarzaamheid

In het hele systeem is LinkedIn zich er van bewust dat een hoge attentiewaarde ook samenhangt met een lage irritatiedrempel. Dus garanderen ze de verzender van de InMail dat de respondent de voorbije zestig dagen geen enkele andere commerciële boodschap via dat kanaal kregen. Als je natuurlijk eigenaar bent van het kanaal, dan kan je dat ook perfect controleren. In de echte wereld van de e-mailmarketing is dat helaas minder waar. Onderzoek (Pop, Pantea, 2013) wees uit dat 63,4 procent van de e-mailgebruikers dagelijks één tot vier commerciële berichten in de inbox zien belanden.

Doseren

Dat is ook logisch. Er is geen enkel controlerend mechanisme die alle e-mailberichten in de wereld wil of kan controleren – tenzij het de Amerikanen zijn. Maar dat je als e-marketeer niet alleen in de wereld staat, dat is duidelijk. Dat je moet opvallen door een goede ‘call to action’, dat is ook logisch. Maar dat je zelf goed moet nadenken of de nieuwe e-mailcampagne er niet eentje van het type ‘overdosis’ is, mag ook duidelijk zijn. Succes van e-mailmarketing is te zoeken in de juiste content – dat bereik je door segmentatie – en van een juiste timing!

mrt 7, 2014Ann Flipkens
Previous storyFacebookmail gooit handdoek in de ring!Next storyE-mail marketing als knooppunt!
Home Wat kunnen we van LinkedIn leren?
9 jaar geleden Tips, Trends197
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, E-mailmarketing, List Building, Tips

Zelfreinigende e-marketinglijsten, een voorbeeld uit de praktijk

De grootte van je e-marketing lijst is niet het belangrijkste. Het meest actieve gedeelte wel, daar moet je immers de conversie van verwachten. Daar heeft het Engelse ‘Financial Times’ grondig over nagedacht. aug 28, 2013Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Inspiratie!

Flexmail wint ‘Fastest-growing company 2017 in sector Communicatie’

We won! Gisteren wonnen we de prijs voor ‘Fastest-growing company in de sector Communicatie’ in de Fast 50 van Deloitte Belgium. We zijn bijzonder trots om deze award mee naar Genk te mogen nemen, maar zonder ons team en onze klanten was dat nooit gelukt. Dream team Een team waar het tof is om in […]

E-mailmarketing, Strategie, Tips

De harde waarheid van e-mailmarketing: acht seconden om de ontvanger te informeren

Abonnees spenderen gemiddeld acht seconden of minder aan de meeste e-mailberichten voordat ze doorklikken of afhaken. Bovendien is de kans groot dat als ze eens weg navigeren, ze niet meer terugkeren naar je e-mail. Wat kan je als e-marketeer doen om te garanderen dat je boodschap overkomt? Je leest het hier. jan 21, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, Strategie, Testing, Tips

Meer dan één keer linken?

Conversie, daar doen we het voor. Elke e-mail die vertrekt heeft als uiteindelijk doel de ontvanger van de boodschap tot actie te bewegen. Om uiteindelijk tot een hogere omzet te komen. De inhoud van het bericht moet de lezer er toe aanzetten op de voorziene link te klikken. mrt 26, 2010Thomas Vangelooven

Reporting, Tips

Blijft je conversie achter? Vijf tips om dit uit te zoeken

Een e-mailcampagne stuur je uit in de zoete hoop dat die voor 100 procent gelezen wordt. Alleen dan is natuurlijk de kans op conversie het hoogst. Misschien is dit een onrealistische verwachting. Daarom is het goed om je lijsten te toetsen aan een benchmark binnen je sector. Merk je dan dat een bepaalde e-maillijst achter […]

Content, Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, List Building, Strategie, Testing, Tips

De checklist voor een goed inschrijfformulier

Of je nu al lang bezig bent met e-mailmarketing of er pas mee begint, iedereen wil graag zo veel mogelijk nieuwe inschrijvingen bemachtigen. Maar moedigt het inschrijfformulier op je website je bezoekers wel genoeg aan om in te schrijven? Met deze checklist kom je erachter!   jan 16, 2014Michelle Dassen

Inspiratie!, Tips, Trends

Helder communiceren in 3 stappen

We wezen in deze blog al eerder op de trend waarbij eenvoud in het e-mailbericht primeert. Vandaag hebben we weer zo een pareltje als voorbeeld. De e-mail van Galeria Inno die in onze inbox viel, was er duidelijk eentje om te verleiden… feb 13, 2015Ann Flipkens

E-mailmarketing, Social media

E-mail zal nooit verdwijnen!

Tenzij robotten ons eerder om zeep helpen. Dat is de mening van Paul Buchheit, de oorspronkelijke bouwer van Gmail. Vandaag is hij een infrastructuur architect bij Facebook. Deze uitspraak viel het voorbije weekend te noteren in een Crunchup event in San Francisco. nov 23, 2009Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,759

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail