Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Trends

Website als vangnet voor e-mailadressen!

Digitale adressen, die vang je op een digitale wijze. Je website is één van de vele kanalen die je inzet om je e-marketinglijst te laten groeien.

web_collectEn dit kanaal wordt steeds belangrijker. Onderstaande grafiek plukten we uit een onderzoek van ‘Experian Marketing Services’. Het geeft een inzicht over de gebruikte kanalen en hun evolutie. Opmerkelijke vaststelling is het feit dat elk kanaal gegroeid is. Wat aantoont dat de bedrijfswebsite niet alleen nog steeds populair is, maar ook groeit in belangrijkheid.

Popup groeit

Nog een verbazende vaststelling. Je zou in eerste instantie verwachten dat de ‘popup window’ die over je schermt schuift de meest populaire methode is om een inschrijving van een e-mail adres te initiëren. Hoewel in belangrijkheid verdubbeld van 2012 naar 2013, moet het met 45% toch behoorlijk wat andere plekken achterlaten.

Ruilhandel?

Het belangrijkste moment is en blijft de ‘check-out’ bij een webstek. Dat kan bij gelegenheid van een aankoop, waarbij de relevantie natuurlijk groot is, maar ook wanneer je bezoekers iets anders willen ‘krijgen’. Dat kan variëren van het downloaden van een whitepaper of één of andere ‘goodie’. Een muziekbestand of een spelletje, dat is toch zeker een e-mailadres waard?

Klassieke inschrijfmodule

Een inschrijfmodule in de website zelf blijft de tweede grootste methode. Wat ook logisch is. Het bevat de content waar de ogen van de lezer op gericht is. Dus ook dat verzoek tot inschrijven komt vanzelf onder de ogen van de lezer. Kort daarop volgt een specifieke pagina voor het binnentrekken van de e-mailadressen. Deze methode heeft als voordeel dat je het niet te compact moet houden.

Zelfs de footer?

Een formulier temidden de content is meestal niet groter dan een veld voor het e-mailadres en eventueel een naam. Met een aparte webpagina kan je natuurlijk wat meer vragen kwijt om het profiel van je nieuwe contact op te bouwen. Let ook op het redelijke grote gebruik van de footer als positie voor e-mailadressen te verzamelen. Dat is verbazend, want deze positie is ver uit het zicht. Dat er daar plaats is, is dan ook de foute reden.

feb 15, 2014Ann Flipkens
Previous storyDag info@bedrijf.be!Next storyZorg dat een welkom een echt welkom is!
Home Website als vangnet voor e-mailadressen!
9 jaar geleden Trends550
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Afleverbaarheid, Content, E-mailmarketing

Kregen jullie al vijf vuistregels bij het schrijven van een onderwerpregel?

Ja, die kregen jullie al twee keer. Maar dan is het verhaal nog niet rond. Vandaag serveren we je er vijf nieuwe. Opdat het duidelijk zou zijn dat een onderwerpregel misschien maar een 35 tot 50 tekens telt,maar toch ongelooflijk belangrijk is. dec 21, 2009Ann Flipkens

Cases, Content, Design, Tips

Zoek de twee verschillen!

E-mailmarketing is en blijft een gevecht met de e-mailclient aan de zijde van de lezer. Daar moeten we steeds attent voor blijven. Een van de grote uitdagingen zijn de afbeeldingen. apr 20, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Tips

Bloopers in e-mailmarketing

Bloopers in de filmwereld zijn leuk. Meestal liggen acteurs en kijkers in een deuk. Bloopers in de wereld van de e-mail marketing zijn misschien even leuk, maar de acteur in de rol van de e-marketeer zal er achteraf misschien toch minder hard om lachen. sep 9, 2009Ann Flipkens

Cases, Events, List Building

Flexmail presentatie: Databaseverrijking in een multi channel omgeving

Op de 8ste editie van het E-mail Marketing Forum in hotel Le Meridien in Brussel heeft Flexmail de resultaten van een grootschalig databaseverrijkingsproject van één van haar klanten onthult. Bekijk hier de powerpointpresentatie en het verslag van de namiddag. nov 28, 2012Thomas Vangelooven

Content, Design, E-mailmarketing, Tips

Met welke term maak jij indruk?

In onze vorige blog refereerden we aan de reclamemakers van Ogilvy, die elke reclame-uiting die bij hen vertrekt kritisch bestuderen. We leerden reeds dat je de linkermarge ongeschonden moet laten. Maar in hetzelfde rapport leerden we nog iets belangrijks. Juiste terminologie kan een wereld van verschil maken. jun 22, 2012Thomas Vangelooven

Content, Design, E-mailmarketing, Reporting, Testing

Verhoog conversie met de helft van de tekst

Als e-marketeer mag je het nut van een e-mail niet uit het oog verliezen. Korte boodschappen die uitnodigen tot actie, scoren beter dan lange teksten.  mei 6, 2011Michelle Dassen

Content, E-mailmarketing, Tips

5 vuistregels bij het schrijven van onderwerpregels

Je hebt slechts 35 tot 50 tekens om van je e-mailcampagne een succes te maken. Je onderwerpregel is immers het eerste wat de lezer onder ogen krijgt. Dat zorgt er voor dat het schrijven van een onderwerpregel bijna een even  grote uitdaging is als het schrijven  van de e-mailtekst. Deze 5 vuistregels kunnen een hulp […]

E-mailmarketing, Strategie, Trends

Gouden medaille voor e-mail volgens Amerikaans onderzoek

Onderzoek van het Amerikaanse Pew Research Center heeft aangetoond dat e-mail op dit ogenblik het belangrijkste werk instrument is, voor eenieder die professioneel aan de slag is. jan 24, 2015Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,442

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,771

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail