Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Trends

Website als vangnet voor e-mailadressen!

Digitale adressen, die vang je op een digitale wijze. Je website is één van de vele kanalen die je inzet om je e-marketinglijst te laten groeien.

web_collectEn dit kanaal wordt steeds belangrijker. Onderstaande grafiek plukten we uit een onderzoek van ‘Experian Marketing Services’. Het geeft een inzicht over de gebruikte kanalen en hun evolutie. Opmerkelijke vaststelling is het feit dat elk kanaal gegroeid is. Wat aantoont dat de bedrijfswebsite niet alleen nog steeds populair is, maar ook groeit in belangrijkheid.

Popup groeit

Nog een verbazende vaststelling. Je zou in eerste instantie verwachten dat de ‘popup window’ die over je schermt schuift de meest populaire methode is om een inschrijving van een e-mail adres te initiëren. Hoewel in belangrijkheid verdubbeld van 2012 naar 2013, moet het met 45% toch behoorlijk wat andere plekken achterlaten.

Ruilhandel?

Het belangrijkste moment is en blijft de ‘check-out’ bij een webstek. Dat kan bij gelegenheid van een aankoop, waarbij de relevantie natuurlijk groot is, maar ook wanneer je bezoekers iets anders willen ‘krijgen’. Dat kan variëren van het downloaden van een whitepaper of één of andere ‘goodie’. Een muziekbestand of een spelletje, dat is toch zeker een e-mailadres waard?

Klassieke inschrijfmodule

Een inschrijfmodule in de website zelf blijft de tweede grootste methode. Wat ook logisch is. Het bevat de content waar de ogen van de lezer op gericht is. Dus ook dat verzoek tot inschrijven komt vanzelf onder de ogen van de lezer. Kort daarop volgt een specifieke pagina voor het binnentrekken van de e-mailadressen. Deze methode heeft als voordeel dat je het niet te compact moet houden.

Zelfs de footer?

Een formulier temidden de content is meestal niet groter dan een veld voor het e-mailadres en eventueel een naam. Met een aparte webpagina kan je natuurlijk wat meer vragen kwijt om het profiel van je nieuwe contact op te bouwen. Let ook op het redelijke grote gebruik van de footer als positie voor e-mailadressen te verzamelen. Dat is verbazend, want deze positie is ver uit het zicht. Dat er daar plaats is, is dan ook de foute reden.

feb 15, 2014Ann Flipkens
Previous storyDag info@bedrijf.be!Next storyZorg dat een welkom een echt welkom is!
Home Website als vangnet voor e-mailadressen!
9 jaar geleden Trends557
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Trends, Wetgeving

E-mailadres voortaan in het bevolkingsregister

Iedere burger in dit land is geregistreerd in het bevolkingsregister. Naam, geboortedatum, adresgegeven en de huwelijkse staat zijn de voornaamste gegevens. Dit wordt bekroond met een uniek nummer. Vanaf nu komt er een nieuw element bij: een e-mailadres. feb 5, 2014Ann Flipkens

Strategie, Tips

Kassa, CRM en dan e-mailmarketing

Neen, het is geen opdracht voor een televisiespelletje. Het is evenmin een woordspel. Het is wel een mogelijke benadering voor e-mailmarketing. mei 10, 2013Ann Flipkens

Design, Strategie

Steek energie in je CTA, maar met mate!

Je digitale nieuwsbrief of je e-mailmarketing is eigenlijk niet meer, maar zeker niet minder, dan een drager voor de ‘call-to-action’ (CTA). Je spreekt je contacten aan, in de zoete hoop dat ze conversie geven. Dat kan omzet zijn, maar het kan even goed de verwachting invullen dat ze je Facebookpagina leuk gaan vinden mrt 27, […]

Content, E-mailmarketing, Tips

Optimaliseer je onderwerpregel met deze tips

Het belang van een pakkende onderwerpregel hoeven we je waarschijnlijk niet meer uit te leggen. Als die eerste regel er niet in slaagt om de aandacht van de ontvanger te trekken, dan is het afgelopen voor je mailing. Met deze drie punten haal je keer op keer het beste uit je onderwerpregel. jul 6, 2011Thomas […]

Tips

Heb je al eens stil gestaan wat je met een ‘beter lees link’ kan?

Je kent het wel! Het eerste waar je als lezer van een e-mailbericht mee geconfronteerd wordt is een link waarop je kan klikken als het bericht in je favoriete e-mail client tot een schroothoop herleid werd. mei 12, 2010Ann Flipkens

Cases, Design, Thema-mailings, Tips

Volg deze gids en blink uit in de e-mailgekte

Met de eindejaarsfeesten voor de deur wordt de concurrentie tussen bedrijven opgevoerd. Als e-mailmarketeer slaag je erin om de klant rechtstreeks te bereiken, maar daar hebben je concullega’s ook vast aan gedacht. Ontdek hier hoe je kan opvallen tussen alle andere e-mails. dec 7, 2011Ann Flipkens

E-mailmarketing, Tips

De juiste stappen naar conversie!

We willen graag conversie op onze e-mailberichten. En conversie die onmiddellijk geld in het laatje brengt, geniet verreweg de grootste voorkeur. Het kleurt aardig de grafieken in onze spreadsheets. Maar volgen we daarom altijd de juiste tactiek? mei 17, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, Integraties

Flexmail synchroniseert met Piesync

Flexmail gaat een samenwerking aan met Piesync. Vanaf nu kan je al je favoriete cloud applicaties synchroniseren met Flexmail via Piesync. Denk hierbij aan je contactlijsten binnen iCloud en Google Contacts, maar ook uitgebreide CRM-connecties zoals Teamleader en Salesforce. Over PieSync PieSync integreert je contacten in twee richtingen en in realtime tussen jouw favoriete cloud-apps. […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,757

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail