Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Afleverbaarheid

Weer een spammer minder

Spam is de grootste vijand van de e-marketeer. Niet alleen dreigt elke e-mailcampagne te verdrinken tussen al die ongewenste e-mail, maar ondertussen beschouwt vrijwel iedere provider grote reeksen van e-mailberichten als te wantrouwen. En daar hebben ze de spambox voor uitgevonden. Microsoft heeft nu één van die grote spammers het zwijgen kunnen opleggen.

Eén van Amerika’s grootste botnets, Waledac, had honderdduizenden computers in de wereld besmet. Deze computers worden zonder medeweten van de gebruiker ingezet voor het versturen van spam. Het netwerk had ondertussen een dagelijkse capaciteit van – schrik niet – 1,5 miljard e-mails per dag.

Dedective

De hele operatie heeft behoorlijk wat tijd gekost. Maar toen Microsoft merkte dat op niet minder dan 14 dagen tijd dit botnet verantwoordelijk was voor ruim 650 spamberichten vonden ze het nodig om in te grijpen. In eerste instantie hebben ze uitgezocht hoe de digitale draden liepen in dit netwerk. Het leverde een lijstje van 277 .com domeinnamen die vermoedelijk de controlerende servers zouden herbergen.

Rechter

De redenering was eenvoudig. Knip de draad tussen deze controlesystemen en de besmette computers door en de spammachine blijft gehandicapt achter. Op 22 februari  gaf de federale rechter van the U.S. District Court of Eastern Virginia de toestemming om die 277 domeinnamen waarvan ze vermoedden dat ze door cyber criminelen van Waledac gebruikt werden af te sluiten. Met als gevolg dat de bron van de spamberichten uit die hoek opdroogde. Helaas voor de professionele e-mailers onder ons spreekt men globaal van een vermindering van een paar procenten. Niet gek veel als verbetering zou je denken. Maar dat is niet het grote nieuws. Nog belangrijker is dat dit vonnis geveld is. Een belangrijke stap in de strijd tegen de spamwereld.

feb 26, 2010Ann Flipkens
Previous storyIkke of wie anders? Stuur eens persoonlijk een e-mail!Next storyZoeken naar het juiste tijdstip
Home Weer een spammer minder
13 jaar geleden Afleverbaarheid178
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  

MasterClass e-mail marketing groeit!

De MasterClass van dinsdag 20 april was een groot succes. Meer dan twintig geïnteresseerden daagden op in Link21 in Herentals om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends binnen e-mailmarketing. Daarnaast werd er ook volop gediscussieerd over het gebruik van blacklists, spamfilters en lettertypes. apr 27, 2010Ann Flipkens

Cases, Content, E-mailmarketing, Events, Inspiratie!, Marketing automation, Strategie, Targeting

De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing

Hogescholen en universiteiten gebruiken steeds meer online marketing. Ze zijn creatiever in de werving van studenten en dat is nodig om te concurreren met andere scholen. Om studenten aan te trekken hebben scholen een goede online strategie nodig en e-mailmarketing is een onderdeel van elke geslaagde online strategie. In dit artikel geef ik tips en […]

Afleverbaarheid

Priority Inbox doet zijn werk

Priority Inbox voor de e-mailcliënt Gmail, die in augustus dit jaar zijn intreden deed, heeft de rommelige inbox van velen getransformeerd tot een meer opereerbare tool. Bij de lancering verkondigde Google al daarmee een succesverhaal in handen te hebben. Vandaag heeft het de cijfers om dat te staven. dec 8, 2010Michelle Dassen

E-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Targeting, Tips

Een clubbericht is net dat tikkeltje exclusiever!

Nespresso is gekend voor haar specifieke koffiecapsules. Ze zijn als eerste in die markt tegelijkertijd ook een tikkeltje exclusief. Herbevoorrading gebeurt dan ook in de meeste gevallen via e-commerce. Het perfecte biotoop voor e-mailmarketing. apr 17, 2015Thomas Vangelooven

Tips, Trends

Vier woorden om te onthouden voor je onderwerpregel, maar ook vijf om te vergeten

Het juiste woord in de onderwerpregel, daar zou men graag goud geld voor geven. Want dat juiste woord, dat zorgt voor een hogere doorklik ratio, toch nog steeds het startpunt van elke vorm van conversie. okt 24, 2014Michelle Dassen

Reporting, Tips, Trends

Wat is jouw doorklikratio?

De doorklikratio is wel één van de belangrijkste parameters in e-mailmarketing. Dat betekent dat je bericht niet alleen gelezen is, maar dat je contact ook nog tot actie is overgegaan. apr 4, 2014Ann Flipkens

Cases, List Building, Tips

Moedig je lijstgroei aan met een geoptimaliseerde registratiepagina

De aangroei van de mailinglijst is altijd een belangrijke doelstelling van de e-marketeer. Campagnes en andere inspanningen worden ingezet om de potentiële abonnees naar de registratiepagina te leiden. Het belang van een heldere en aantrekkelijke registratiepagina wordt hiermee onderstreept. nov 23, 2011Ann Flipkens

Warning: Haïti spam!

Spam is een dagelijkse pest voor e-mailmarketeers. Terwijl talrijke mensen lijden onder de gevolgen van de aardbeving in Haïti, maken computercriminelen gebruik (lees: misbruik) van de situatie om via grootschalig verspreide e-mails geld te vragen voor de slachtoffers van de ramp. Het gestorte geld komt natuurlijk nooit terecht in Haïti, wel in de zakken van […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,611

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,906

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail