Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, Tips

Wees duidelijker dan ‘klik hier’

Stap één, de lezer leest het e-mailbericht. Stap twee, de lezer klikt op de link. Stap drie, de lezer van je e-mailbericht draagt bij aan de omzet. Dit is het ideale plaatje. Maar de tweede stap, daar zijn we soms minder sterk in.

Post-it-Click-here-Right2Je zal waarschijnlijk zelf wel een e-mail hebben zien passeren met de beroemde ‘klik hier’ link. Soms staan er in dergelijke e-mailberichten meer dan één van dergelijke links. En voor je het weet is je lezer de draad van het verhaal verloren. En waarom zou ik wel moeten klikken?

Lezers zijn scanners

Daarom is het belangrijk dat je duidelijk bent. Waarom is het voor de lezer van belang om door te klikken? Welke voordelen – zo denkt men in eerste instantie – kan ik hiermee halen? Als je lezer de complete paragraaf voor die ‘klik hier’ moet lezen, dan loop je het risico dat hij helemaal niet zal klikken. Want het lezen is er soms net dat tikkeltje te veel aan. Vergeet niet dat lezers scannen en pas gaan lezen of klikken als die ‘quick scan’ iets losweekt.

Vertel meer

Dus gebruik eerder linken in de stijl ‘bestel hier je tickets’. Het is voor de lezer dadelijk duidelijk waarvoor de link dient. Ben je niet zeker dat je doelgroep gewoon is om op linken te klikken, dan kan je er beter ‘klik hier om je tickets te bestellen’ van maken. Zo leg je in één ruk én de actie die de lezer moet ondernemen , en het te verwachten gevolg. Vergeet dus niet om steeds de ontvangers te vertellen wat de onderliggende pagina zal zijn.

Eén naar veel

Daarnaast is er nog een mogelijke hindernis. Je e-mailbericht kan verschillende doorlinken bevatten. Dat zie je vaak bij nieuwsbrieven. Je krijgt dan meerdere keren ‘klik hier’ op een rijtje. Terwijl de ene doorklik misschien wel goed is om die tickets te bestellen, kan de andere link wel gaan over een ander en duurder product. Beeld je even volgend scenario in. Je stuurt een nieuwsbrief waar je drie producten aanbiedt. De lezer scant en is geïnteresseerd in product A. Met de losse pols klikt hij op de eerste link die hij met de muis tegenkomt. Want ze heten allemaal ‘klik hier’.  En hij komt op de landingspagina van product C uit. Hoe groot is de kans dat je conversie mist?

jun 7, 2013Ann Flipkens
Previous story5 must-have elementen voor je nieuwsbriefNext story4 elementen die je contacten afleiden van je nieuwsbrief
Home Wees duidelijker dan ‘klik hier’
10 jaar geleden Content, Tips69
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, GDPR, Privacy, Tips, Wetgeving

Hoe maak ik mezelf GDPR-compliant in 7 stappen?

GDPR zorgt voor kopzorgen binnen veel bedrijven. Daarom zetten wij op een rijtje wat je best nu al doet om ervoor te zorgen dat je tegen 25 mei 2018 in regel bent met de GDPR-wetgeving.   1. Bewustwording Raadpleeg verschillende bronnen zodat je goed begrijpt wat GDPR inhoudt en wat jij moet doen om compliant […]

Afleverbaarheid, Content, E-mailmarketing, Personalisatie, Targeting

Open de gate naar de inbox van je doelgroep

We spenderen zoveel tijd om ieder klein detail van onze campagne op punt te krijgen. We willen sprekende beelden en we malen uren over dat ene lettertype, bijpassende kleuren en de juiste hoeveelheid witruimte. We steken zoveel bloed, zweet en tranen in onze e-mails. En dan is er natuurlijk niets meer hartverscheurend dan erachter te […]

Afleverbaarheid

Let als e-marketeer op je reputatie!

Spam en e-mail zijn helaas onlosmakelijk met mekaar verbonden.  Zelfs in die mate dat veel marketeers steeds meer moeite hebben om hun e-mail communicatie in de inbox van de bestemmeling te krijgen. In dat kat en muis spel tussen de e-marketeer en de reguliere spammer hebben reeds menige technieken het licht gezien. Je kan er […]

Cases, Tips, Trends

Experiment: hoe veel info geef jij in je nieuwsbrief?

Het is altijd een vorm van afwegen. Geef je veel of weinig info in je e-mailbericht? Waar zit het verzadigingspunt. Hoeveel moet je vertellen om een lezer tot een doorklik te verleiden? Maar vooral, wat doe je om de hoogste conversie te krijgen? mrt 14, 2014Ann Flipkens

Cases, Content, Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Thema-mailings, Tips

De perfecte e-mail met een sluitende korting in 7 stappen!

De Nederlandse kledingzaak Perfectly Basics is ook zeer sterk online bezig. Daar hoort ook een sterke e-mailmarketing strategie bij. En daar in het noorden wordt goed nagedacht over wat ze richting hun marketinglijst sturen. okt 17, 2014Michelle Dassen

Content, E-mailmarketing, Inspiratie!, Marketing automation, Personalisatie, Strategie, Trends

De e-mailmarketingtrends van de toekomst!

Robots die onze boodschappen doen, zelfrijdende auto’s en vuilnisbakken die zichzelf buiten zetten. Dat zijn de dingen waar we aan denken als iemand zegt trends van de toekomst. Het zijn allemaal veranderingen die ons leven makkelijker moeten maken en daar streven we ook naar binnen e-mailmarketing. Wij gaan steeds op zoek naar manieren om de […]

182,9 miljard!

  Zoveel e-mails werden er in 2013 wereldwijd dagelijks verzonden. Dat werd uitgezocht door de Californische ‘Radicati Group’. jan 31, 2014Michelle Dassen

Content, List Building

Drie manieren om de aandacht van je abonnee vast te houden

Relevantie en waarde zijn de twee sleutelwoorden van efficiënte e-mailmarketing. Maar als je abonnee niet de moeite doet om je e-mail te openen of te lezen, dan mist de e-mail zijn doel. Volg daarom deze tips om hem bij de les te houden.  aug 26, 2011Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,259

Een animated gif als een conversie aanjager

3,618

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,909

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail