Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, Tips

Wees duidelijker dan ‘klik hier’

Stap één, de lezer leest het e-mailbericht. Stap twee, de lezer klikt op de link. Stap drie, de lezer van je e-mailbericht draagt bij aan de omzet. Dit is het ideale plaatje. Maar de tweede stap, daar zijn we soms minder sterk in.

Post-it-Click-here-Right2Je zal waarschijnlijk zelf wel een e-mail hebben zien passeren met de beroemde ‘klik hier’ link. Soms staan er in dergelijke e-mailberichten meer dan één van dergelijke links. En voor je het weet is je lezer de draad van het verhaal verloren. En waarom zou ik wel moeten klikken?

Lezers zijn scanners

Daarom is het belangrijk dat je duidelijk bent. Waarom is het voor de lezer van belang om door te klikken? Welke voordelen – zo denkt men in eerste instantie – kan ik hiermee halen? Als je lezer de complete paragraaf voor die ‘klik hier’ moet lezen, dan loop je het risico dat hij helemaal niet zal klikken. Want het lezen is er soms net dat tikkeltje te veel aan. Vergeet niet dat lezers scannen en pas gaan lezen of klikken als die ‘quick scan’ iets losweekt.

Vertel meer

Dus gebruik eerder linken in de stijl ‘bestel hier je tickets’. Het is voor de lezer dadelijk duidelijk waarvoor de link dient. Ben je niet zeker dat je doelgroep gewoon is om op linken te klikken, dan kan je er beter ‘klik hier om je tickets te bestellen’ van maken. Zo leg je in één ruk én de actie die de lezer moet ondernemen , en het te verwachten gevolg. Vergeet dus niet om steeds de ontvangers te vertellen wat de onderliggende pagina zal zijn.

Eén naar veel

Daarnaast is er nog een mogelijke hindernis. Je e-mailbericht kan verschillende doorlinken bevatten. Dat zie je vaak bij nieuwsbrieven. Je krijgt dan meerdere keren ‘klik hier’ op een rijtje. Terwijl de ene doorklik misschien wel goed is om die tickets te bestellen, kan de andere link wel gaan over een ander en duurder product. Beeld je even volgend scenario in. Je stuurt een nieuwsbrief waar je drie producten aanbiedt. De lezer scant en is geïnteresseerd in product A. Met de losse pols klikt hij op de eerste link die hij met de muis tegenkomt. Want ze heten allemaal ‘klik hier’.  En hij komt op de landingspagina van product C uit. Hoe groot is de kans dat je conversie mist?

jun 7, 2013Ann Flipkens
Previous story5 must-have elementen voor je nieuwsbriefNext story4 elementen die je contacten afleiden van je nieuwsbrief
Home Wees duidelijker dan ‘klik hier’
9 jaar geleden Content, Tips69
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Inspiratie!, Tips, Trends

Helder communiceren in 3 stappen

We wezen in deze blog al eerder op de trend waarbij eenvoud in het e-mailbericht primeert. Vandaag hebben we weer zo een pareltje als voorbeeld. De e-mail van Galeria Inno die in onze inbox viel, was er duidelijk eentje om te verleiden… feb 13, 2015Ann Flipkens

Strategie, Tips

Opletten als je van afzender verandert!

Een voorbeeld uit het leven gegrepen. Bedrijf A neemt bedrijf B over. Tegenwoordig is dat dagelijkse kost. Als de overnemer er voor kiest om de huisstijl van bedrijf B te veranderen, dan wordt het opletten geblazen. nov 16, 2012Ann Flipkens

List Building

Hoe creëer je overzicht in je onoverzichtelijke B2B-gegevens?

Beurzen en netwerkevenementen zijn dé gelegenheden voor het verzamelen van B2B-gegevens. Door de jaren heen hebben marketeers honderden tot soms zelfs duizenden contacten gelegd. Dat zijn natuurlijk een hoop visitekaartjes. In deze blog geven we een aantal tips hoe je orde kan scheppen in de chaos. jan 18, 2012Thomas Vangelooven

Moeten we terug naar de goede oude tekstversie?

Heel wat internetplatformen bouwen steeds verder aan hun filters om binnenkomende e-mail af te handelen. Ook de afbeeldingen, die je in een e-mailbericht stopt, worden door die filters beoordeeld. jun 15, 2012Thomas Vangelooven

Tips

Voorkom een dood einde!

Een van de grootste uitdagingen (49%) van e-marketeers die bij het Forrester onderzoek eind vorig jaar naar boven kwam drijven was het bevorderen van de groei en het rendement van de open en doorklik ratio’s. Daar zijn natuurlijk nog behoorlijk wat boeken over volgeschreven. Maar vandaag willen we graag wijzen op een opportuniteit die vaak […]

Tips

Verspreid nieuws voor een grotere impact

In vele bedrijven wordt op de dag van vandaag de communicatie naar de media toe door meerdere personen in de organisatie gevoerd. En meestal hebben die mensen niet echt een communicatie-achtergrond. Speciaal voor hen hebben we hier een waardevolle tip! nov 18, 2011Michelle Dassen

Design, E-mailmarketing, Inspiratie!, Strategie, Tips

In 9 stappen met vooral beeld een onverwachte boodschap brengen

De case die we vandaag brengen is er eentje waar je wat inlevend vermogen voor nodig hebt. Riederalm is een hotel aan de voet van de skipiste in het Oostenrijkse Leogang, niet ver van het bekende Zell am See. Dit hotel beleeft haar hoogdagen natuurlijk in de winter. aug 8, 2014Thomas Vangelooven

Design, Mobile, Tips

Vijf overwegingen bij het plaatsen van foto’s in je e-mailberichten

Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Vandaar dat e-mailmarketing vaak teruggrijpt naar afbeeldingen om het bericht niet alleen kleur te geven, maar ook extra aantrekkingskracht. Los van de technische aspecten, willen we graag vijf mogelijke overwegingen meegeven die je best even doet voor je de foto plaatst! aug 16, 2014Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,435

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,764

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail