Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Geen categorie

Wees hip, zet een Facebook knop in je e-mail

Volgens een rapport van Nielsen uit 2009 bleek dat toen aldoor twee derde van de internetpopulatie ruim tien procent van de online tijd doorgebracht werd op sociale websites. We konden geen recentere cijfers vinden, maar niemand zal de wenkbrauwen fronsen als we stellen dat het vandaag alleen maar meer kan zijn. En nu hebben emarketeers ook de weg gevonden naar die sociale netwerken, zoals Facebook.

Je ziet vandaag regelmatig in je e-mail bericht de knoppen van een Facebook of een Twitter verschijnen. Klikken op deze knoppen zorgen er voor dat het e-mailbericht wordt opgenomen in de persoonlijke omgeving van de lezer. En zo komt je e-mailbericht ook nog onder de aandacht van alle vrienden van de klant of prospect. En als die er commentaar op geven, wel, dan wordt de vijver waarin je vist nog een keer extra uitgebreid.TechnischTechnisch is het allemaal zeer eenvoudig. Zowel Facebook als Twitter bieden configureerbare links aan waar je alleen maar de url en eventueel de link naar de afbeelding moet aanpassen. Alleen moet je er voor zorgen dat je e-mail bericht ergens op een webserver te bereiken is. De meeste e-marketingplatformen bieden deze mogelijkheid. Binnen de wereld van de e-marketing blijken er twee methodes gehanteerd te worden.De eerste is een directe link vanuit het e-mailbericht waarbij Facebook of Twitter aangeroepen worden. De andere techniek maakt eerst een omweg via de webbased versie van je e-mailbericht waarbij een popup de gelegenheid biedt om de echte koppeling te leggen. Het gevaar van deze werkwijze is dat er te veel geklikt moet worden en we weten allemaal al hoe blij we moeten zijn als de lezer één actie wil ondernemen.ChirurgieHet wordt langzaam maar zeker duidelijk dat de algemene lijnen van e-mailmarketing verkend zijn door jan en alleman. Het verschil wordt vandaag niet meer gemaakt door nog een extra campagne uit te sturen. Wel door een campagne op voorhand goed te bedenken en van allerlei kleine extra’s te voorzien. De linkknoppen naar de sociale media zijn hier vast al een voorbeeld. En al koopt de klant of de prospect niets, als hij of zij je bericht op zijn muur plaatst, dan is de eerste verdienste al binnen. Hieronder kan je alvast oefenen…

jul 20, 2010Ann Flipkens
Previous storyEen e-mailbericht als aanjager van je e-commerce!Next storyDirecte verkoop door integratie e-mail en sociale media?
Home Wees hip, zet een Facebook knop in je e-mail
13 jaar geleden Geen categorie148
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
List Building

E-mail marketing voor beginners: hoe stel je een contactenlijst op?

E-mail marketing is een efficiënte en persoonlijke manier om je bedrijf of merk te promoten, om contact te houden met je prospecten, hen op te volgen en om aan te knopen met je klanten. Maar hoe stel je een contactenlijst van nul op? feb 11, 2011Ann Flipkens

Cases, Inspiratie!, List Building, Strategie, Tips, Trends

Een transactionele e-mail gepimpt

Iedereen heeft al eens een withepaper, presentatie of een ander digitaal presentje gedownload van een website. Vaak ging dat gepaard met een e-mailbericht waarin de link werd vervat, of volgde er een ander bericht om te peilen naar verdere vragen of noden. Meestal waren dit zeer technische en dus ook saaie berichten. sep 22, 2016Michelle […]

E-mailmarketing, Strategie, Tips

Zeven strategieën om een blooper te verzachten

E-mailmarketing is een snel instrument. Snel betekent soms iets te snel. En al heb je een goede procedure om klaarstaande zendingen na te kijken, de verzendknop is soms sneller ingedrukt dan je oog op een foutje valt. sep 12, 2014Michelle Dassen

Vergelijk eens met je open ratio

We vertelden het reeds eerder. Een open- en doorklik-ratio vertelt lang niet alles. De succesratio van een e-mailcampagne is een som van vele factoren. Maar toch zijn de open-ratio’s van tijd tot tijd toch eens de moeite waard om te bekijken. Om eens af te toetsen waar je eigen campagnes scoren, maar ook binnen je […]

Afleverbaarheid

Let als e-marketeer op je reputatie!

Spam en e-mail zijn helaas onlosmakelijk met mekaar verbonden.  Zelfs in die mate dat veel marketeers steeds meer moeite hebben om hun e-mail communicatie in de inbox van de bestemmeling te krijgen. In dat kat en muis spel tussen de e-marketeer en de reguliere spammer hebben reeds menige technieken het licht gezien. Je kan er […]

Spammers weer in actie na kort reces

De afgelopen weken hebben de spamberichteneen serieuze duik genomen ten opzichte van het normale peil. Verklaring: despammers zijn na een korte winterreces terug aan het werk. jan 14, 2011Ann Flipkens

Content, Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Inspiratie!, Tips

5 elementen die je in 2015 best uit je e-mailmarketing strategie laat vallen

Net als alle online communicatiekanalen heeft ook e-mailmarketing de laatste jaren een grote evolutie ondergaan. Contacten gaan anders om met hun inbox dan vijf jaar geleden, en ook de inhoud van e-mailberichten is sterk veranderd. jan 20, 2015Michelle Dassen

Afleverbaarheid

Het mysterie van ‘delivery failure’ opgelost

De ‘deliverability’ of de ‘afleverbaarheid’ van e-mail is een begrip voor alles wat met het aankomen van de e-mail bij de juiste ontvanger te maken heeft. Concreet valt alles wat een impact heeft op het al dan niet ontvangen van je e-mail onder die noemer. okt 7, 2010Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,759

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail