Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Testing

Weet je zeker dat je de perfecte e-mail verstuurt?

Een ruim aandeel van de digitale marketeers weten dat inderdaad zeker. Maar 37 procent van de e-marketeers weet het niet. Dat wees onlangs een e-mail bevraging  van het Amerikaanse eROI uit.

Nochtans is het in de wereld van de marketing geweten dat een heldere strategie voor het testen van je communicatieve uitingen altijd rendeert. Tenminste als je van de bekomen resultaten leert. En dat voor iedere e-mail opnieuw, keer op keer testen is de boodschap!

Alleen ezels?

Betekent dit dat ruim een derde van de e-marketeers niet geïnteresseerd is om de impact – en dus ook de opbrengsten – van hun e-mail campagnes te verbeteren? We weten wel beter. De onderzoekers van eROI ook. Ze peilden naar de redenen bij Amerika’s e-marketeers.

Tijd, tijd,…

Van degene die niet testen geeft een derde toe dat ze eigenlijk niet weten hoe ze dit moeten aanpakken. Iets minder dan een derde van deze digitale jongens en meisjes werpen tijdsgebrek als te nemen hindernis op. De doorlooptijd is te kort om bij e-mailmarketing ook nog tijd te steken in optimalisatie. De tol van de digitale snelweg.

Steenezels!

Naast een klein aantal respondenten die er eigenlijk het nut niet van inzien, geeft een vijfde van de bevraagde groep aan dat hun e-mailplatform niet geschikt is voor dit soort testen. Blijkbaar is in deze tijd van de digitale wereld geen plaats meer voor ambachtelijk testen.

Betaalde tijd

Testen is nochtans niet overbodig. In het laatste MarketingSherpa onderzoek werd duidelijk aangetoond dat wie de moeite doet om de onderwerpregel te testen een stijging van de ROI heeft met 85%. Het testen van aanbiedingen is goed voor een stijging van 90 % in de opbrengst. Het testen van het uitzicht en de opmaak levert nog de grootste extra return. Volgens datzelfde onderzoek scoor je dan zeker 90 % hoger.

Misschien is het toch eens hoog tijd om ook eens wat stappen op dit terrein te zetten. Zeker als je jezelf tussen die eerste 37 % herkent!

sep 10, 2009Ann Flipkens
Previous storyBloopers in e-mailmarketingNext storyE-mail, of hoe je tegen een minimale kost, maximaal omzet kan halen
Home Weet je zeker dat je de perfecte e-mail verstuurt?
11 jaar geleden Testing108
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, E-mailmarketing, Social media

Op zoek naar ‘deelbare’ content?

Platformen zoals Facebook en LinkedIn zijn ontzettend dankbaar voor marketeers. Als contacten de boodschap lezen en delen op hun profiel, dan vermenigvuldigt de marketeer het bereik van de boodschap. Veel extra moeite of kost hoeft hij er zelfs niet in te steken. Enige voorwaarde is dat hij voor ‘deelbare’ content zorgt. nov 2, 2012Michelle Dassen

Wetgeving

In Nederland geldt vanaf oktober nultolerantie

Bij onze Noorderburen bestaat al enkele jaren een wet die het ongevraagd e-mail versturen verbiedt. Maar tot op de dag van vandaag is deze alleen maar bedoeld om particulieren te besparen van allerlei spam toestanden. jun 18, 2009Thomas Vangelooven

E-commerce, List Building

Welke lijstgroeitechniek past bij jouw sector?

Lijstgroei houdt vele e-mailmarketeers uit hun slaap. Wanneer een contactendatabase stagneert, kan dat wel eens hetzelfde betekenen voor de verkoop omdat nieuwe abonnees vaak actiever zijn dan oudere. Ontdek hier de drie meest efficiënte technieken. jan 25, 2012Michelle Dassen

Reporting

Door welke bril kijk je naar de ratio’s van je e-mailcampagne?

Real-time en diepgaande analyse is één van de voordelen die e-mail marketing op een speciale plaats zet tussen al het marketing geweld in de commerciële wereld. Het is ook iets wat marketing professionals nachten kan wakker houden… aug 7, 2009Michelle Dassen

Content, E-mailmarketing, List Building, Personalisatie

Levenscyclus klant stuurt je e-mailmarketing

Heb je er reeds aan gedacht om de levenscyclus van je klant als rode draad doorheen je e-mailmarketing inspanningen te laten lopen? In een vorige bijdrage op deze blog refereerden we reeds naar e-mailadressen die na verloop van tijd je e-mail ongelezen laten. Nochtans hebben ze ooit in een opt-in hun coördinaten achtergelaten. aug 10, […]

Tell-a-friend is handig, maar niet waterdicht

Via tell-a-friend worden ongevraagd berichten verzonden. Er bestaan nogal wat misverstanden over dit systeem. De consument drukt weliswaar op de knop, maar de aanbieder is verantwoordelijk voor het daadwerkelijke verzenden. Ontdek hier of jij conform de wetgeving bent.  aug 24, 2011Thomas Vangelooven

Design, E-mailmarketing, Tips

Een landingspagina geeft hogere ROI!

Je lezers van je mailing tot actie aanzetten, dat is dé uitdaging van elke vorm van e-marketing. Je mailing respons verhoogt merkbaar als je je klanten laat doorklikken naar een landingspagina. Enkele praktische tips voor de leergierige e-marketeer! okt 15, 2009Ann Flipkens

De juiste inbox!

In de blog ‘Heb jij wel het juiste e-mailadres?’ refereerden we toen naar een onderzoek van het Engelse Contactlab. Zij leerden dat als je alle e-mailadressen in de Europese gemeenschap uitsmeerde over de volledige bevolking, dat iedere Europeaan op dat moment gemiddeld 2,3 e-mailadressen heeft. Recent onderzoek van BlueHornet in Amerika bevestigt nogmaals dit cijfer. […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,657

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail