Een ruim aandeel van de digitale marketeers weten dat inderdaad zeker. Maar 37 procent van de e-marketeers weet het niet. Dat wees onlangs een e-mail bevraging van het Amerikaanse eROI uit.
Alleen ezels?
Betekent dit dat ruim een derde van de e-marketeers niet geïnteresseerd is om de impact – en dus ook de opbrengsten – van hun e-mail campagnes te verbeteren? We weten wel beter. De onderzoekers van eROI ook. Ze peilden naar de redenen bij Amerika’s e-marketeers.
Tijd, tijd,…
Van degene die niet testen geeft een derde toe dat ze eigenlijk niet weten hoe ze dit moeten aanpakken. Iets minder dan een derde van deze digitale jongens en meisjes werpen tijdsgebrek als te nemen hindernis op. De doorlooptijd is te kort om bij e-mailmarketing ook nog tijd te steken in optimalisatie. De tol van de digitale snelweg.
Steenezels!
Naast een klein aantal respondenten die er eigenlijk het nut niet van inzien, geeft een vijfde van de bevraagde groep aan dat hun e-mailplatform niet geschikt is voor dit soort testen. Blijkbaar is in deze tijd van de digitale wereld geen plaats meer voor ambachtelijk testen.
Betaalde tijd
Testen is nochtans niet overbodig. In het laatste MarketingSherpa onderzoek werd duidelijk aangetoond dat wie de moeite doet om de onderwerpregel te testen een stijging van de ROI heeft met 85%. Het testen van aanbiedingen is goed voor een stijging van 90 % in de opbrengst. Het testen van het uitzicht en de opmaak levert nog de grootste extra return. Volgens datzelfde onderzoek scoor je dan zeker 90 % hoger.
Misschien is het toch eens hoog tijd om ook eens wat stappen op dit terrein te zetten. Zeker als je jezelf tussen die eerste 37 % herkent!