Wek jij al interesse op voor een product of dienst dat je in de toekomst lanceert? Nieuwsbrieven zijn een dankbaar kanaal om de aandacht van je publiek te trekken. Hier geeft Flexmail vijf strategieën mee die je publiek nieuwsgierig en enthousiast maken voor de lancering.
Als je een nieuw product of dienst ontwikkelt, dan is het belangrijk dat je op tijd met de promotie start. Het is aangewezen om voor de productiefase je publiek warm te maken voor de nieuwigheid.
Pols naar de interesse
Alvorens je met het productieproces start, kan je je nieuwsbrief aanwenden om te polsen naar de interesse ervoor. Dat kan door een enquête te versturen naar je prospecten. Vraag hen direct welke diensten of producten ze graag zouden aanschaffen. Dat geeft jou een eerste aanwijzing of je product of dienst zal aanslaan of niet.
Warm het publiek op
In de weken voor de lancering kan je de nieuwsgierigheid van de prospecten aanwakkeren door een aantal artikels mee te geven in je nieuwsbrief over diverse onderwerpen die betrekking hebben op het product of de dienst. Als je binnenkort bijvoorbeeld een webconferentie organiseert, kan je een aantal artikels schrijven over onderwerpen die behandeld worden. Vertel de ontvangers van je nieuwsbrief ook waarom ze die informatie nodig hebben.
Maak delen eenvoudig
Maak van de communicatie voor de lancering gebruik om je database aan te vullen met nieuwe contacten. Eén manier om dat te doen is een sociale ‘deelknop’ toe te voegen zodat het voor je ontvangers eenvoudig is om de content te delen.
Geef exclusieve informatie
Je abonnees hebben zich onder meer ingeschreven op je nieuwsbrief omdat ze een aantal privileges verwachten. Vertel hen dan ook als eerste dat je onderneming iets nieuws aan het ontwikkelen is en dat ze weldra in primeur meer informatie ontvangen. Woorden als ‘nieuws’ en ‘primeur’ prikkelen de zintuigen van je ontvangers en maken hen enthousiast over je volgende nieuwsbrief en de lancering.
Blijf consequent
We kunnen het niet genoeg benadrukken: blijf consequent in je communicatie. Als onderneming moet je een herkenbare huisstijl toevoegen aan je nieuwsbrieven zodat je publiek meteen weet van wie het afkomstig is. Flexmail helpt je vooruit om professionele e-mailcampagnes op maat op te zetten.