Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Cases, Content, E-mailmarketing, Events, Strategie, Thema-mailings, Tips

Wek de interesse voor je productlancering op met nieuwsbrieven

Wek jij al interesse op voor een product of dienst dat je in de toekomst lanceert? Nieuwsbrieven zijn een dankbaar kanaal om de aandacht van je publiek te trekken. Hier geeft Flexmail vijf strategieën mee die je publiek nieuwsgierig en enthousiast maken voor de lancering. 

Als je een nieuw product of dienst ontwikkelt, dan is het belangrijk dat je op tijd met de promotie start. Het is aangewezen om voor de productiefase je publiek warm te maken voor de nieuwigheid.

Pols naar de interesse

Alvorens je met het productieproces start, kan je je nieuwsbrief aanwenden om te polsen naar de interesse ervoor. Dat kan door een enquête te versturen naar je prospecten. Vraag hen direct welke diensten of producten ze graag zouden aanschaffen. Dat geeft jou een eerste aanwijzing of je product of dienst zal aanslaan of niet.

Warm het publiek op

In de weken voor de lancering kan je de nieuwsgierigheid van de prospecten aanwakkeren door een aantal artikels mee te geven in je nieuwsbrief over diverse onderwerpen die betrekking hebben op het product of de dienst. Als je binnenkort bijvoorbeeld een webconferentie organiseert, kan je een aantal artikels schrijven over onderwerpen die behandeld worden. Vertel de ontvangers van je nieuwsbrief ook waarom ze die informatie nodig hebben.

Maak delen eenvoudig

Maak van de communicatie voor de lancering gebruik om je database aan te vullen met nieuwe contacten. Eén manier om dat te doen is een sociale ‘deelknop’ toe te voegen zodat het voor je ontvangers eenvoudig is om de content te delen.

Geef exclusieve informatie

Je abonnees hebben zich onder meer ingeschreven op je nieuwsbrief omdat ze een aantal privileges verwachten. Vertel hen dan ook als eerste dat je onderneming iets nieuws aan het ontwikkelen is en dat ze weldra in primeur meer informatie ontvangen. Woorden als ‘nieuws’ en ‘primeur’ prikkelen de zintuigen van je ontvangers en maken hen enthousiast over je volgende nieuwsbrief en de lancering.

Blijf consequent

We kunnen het niet genoeg benadrukken: blijf consequent in je communicatie. Als onderneming moet je een herkenbare huisstijl toevoegen aan je nieuwsbrieven zodat je publiek meteen weet van wie het afkomstig is. Flexmail helpt je vooruit om professionele e-mailcampagnes op maat op te zetten.

apr 20, 2011Ann Flipkens
Previous storyHoe schat jij de waarde in van een bedankje?Next storyBoek meer succes door je e-mail dubbel te versturen
Home Wek de interesse voor je productlancering op met nieuwsbrieven
12 jaar geleden Cases, Content, E-mailmarketing, Events, Strategie, Thema-mailings, Tips328
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Testing, Tips

Nieuws blijft het doen in e-mailmarketing

Het Amerikaanse Mailermailer heeft in 2009 al het e-mailverkeer dat via haar platform passeerde geanalyseerd. Ruim 900 miljoen onderwerplijnen verder filterden ze er de volgende woordenwolk uit. okt 27, 2010Ann Flipkens

Design, E-mailmarketing, Tips

Gebruik eens een ☺ in je onderwerpregel

Helaas, je bent niet de enige die met e-mailmarketing aan de slag gaat. Dus is het de kunst om jouw bericht er tussenuit te laten springen. En dat start bij de onderwerpregel. Deze op een pakkende en aantrekkelijke manier dichten is al een kunst. Maar dan zijn er nog mogelijkheden om je boodschap visueel in […]

Vergelijk eens met je open ratio

We vertelden het reeds eerder. Een open- en doorklik-ratio vertelt lang niet alles. De succesratio van een e-mailcampagne is een som van vele factoren. Maar toch zijn de open-ratio’s van tijd tot tijd toch eens de moeite waard om te bekijken. Om eens af te toetsen waar je eigen campagnes scoren, maar ook binnen je […]

Thema-mailings

De klok tikt voor e-marketeers

De helft van de e-marketeers meent dat het tijdstip voor het sturen van een e-mail een belangrijke factor is voor het succes van je campagne. Uit een aantal studies naar dat fenomeen blijkt de periode in het jaar, de weekdagen en het tijdstip van de dag wisselende resultaten opleveren. okt 20, 2010Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen

Afhankelijk van je sector en je bedrijf, kwam je tijdens de lockdown misschien enkele obstakels tegen. Het is duidelijk dat de huidige pandemie een enorme impact heeft op onze levenswijze. Niet enkel mensen moeten hun manier van leven en geldbesteding aanpassen, ook bedrijven hebben het moeilijk en moeten alle veranderingen tegelijkertijd bijbenen. Impact van het […]

Cases, Content, context, Trends

Pik in op de media!

Media kan je vandaag veel ruimer zien dan alleen maar de gedrukte krant of het avondjournaal op televisie. Alles wat permanent aan leesbare berichten en zichtbare beelden gevoed wordt, kan je nu onder media sorteren. Daar horen dus ook de sociale media media bij, maar evenzeer de inbox van de e-mailclient. feb 26, 2016Michelle Dassen

E-mailmarketing, Testing

Gebruik webanalyse voor je onderwerpregel

In elk overzicht van aandachtspunten voor een goede e-mailmarketing komt, zit gegarandeerd de onderwerpregel als een topper. Met de onderwerpregel willen we de lezer verleiden. Met wat je leert uit je webanalyse, kan je dat misschien nog een tikkeltje beter doen. okt 5, 2012Thomas Vangelooven

Content, Design, E-mailmarketing

Maak het je lezer gemakkelijk

We zitten altijd verlekkerd te kijken naar de statistieken van de conversie ratio’s. Daarvoor bedrijven we immers e-marketing. En dan is het verwonderlijk dat we toch weer keer op keer geconfronteerd worden met drempels. apr 25, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail