Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, E-mailmarketing

Wel of geen e-mail attachment?

Zondag 11 maart is er een opmerkelijke verjaardag te vieren. Het is dan 20 jaar geleden dat een Amerikaanse professor de allereerste bijlage toevoegde aan een e-mailbericht. Vandaag is een bijlage de normaalste zaak van de wereld. Alleen bij e-mailmarketing moeten we er anders over denken.

Het lijkt logisch om een e-mailmarketing campagne te voorzien van een attachment. Je kan immers zo veel meer informatie aan je contact geven. En dat met zo een kleine inspanning! Want we zijn het toch al gewoon in onze één-op-één communicatie. Maar je moet opletten wil je deze tactiek gebruiken in een massa e-mailcampagne.

Je kan immers serieuze afleverproblemen krijgen. De verschillende internet service providers ontwikkelen dan meestal een van volgende strategieën. Ze gaan je e-mailbericht blokkeren en dus negeren. Dat heb je nu eenmaal te danken aan de spammers in de wereld die van deze techniek gebruik maken om virussen bij anderen binnen te smokkelen. Een andere tactiek is dat de ISP je e-mailbericht wel doorlaat, maar wel de bijlage er vanaf stript. En dan kom je boodschap niet compleet bij de lezer aan…

Meten is weten

Waarom zou je wel een attachment aan je e-mailbericht hangen als het niet alleen eenvoudiger, maar ook meer gecontroleerd kan? De extra informatie plaats je op een landingspagina op je website. En in je e-mailbericht verwijs je met een link naar deze pagina.
Links leveren immers statistieken op. Je weet exact wie wanneer op de verwijzing naar de extra info heeft geklikt. Het geeft je vooreerst een goed beeld over het effect van je e-mailcampagne.

Differentiatie

Anderzijds geeft het je een ideale gelegenheid om je vervolgcampagne te diversifiëren. Contacten die op een bepaalde link geklikt hebben, geven een inzicht in hun interesse. Je kan dus perfect deze groep in een nieuwe e-marketinglijst afscheiden voor een vervolgcampagne. Het is de ideale manier om nog meer relevante content te sturen naar je contact. En daardoor zal je ook weer beter gelezen worden.

Cijfers combineren

Bovendien is er een extra voordeel aan deze werkwijze. Je verhoogt het verkeer naar je webstek. En daar is natuurlijk nog veel meer informatie te vinden dan alleen maar de extra info die je met je e-mailbericht onder de aandacht van je lezer wilde brengen. Als je je web analyse tool combineert met je statistieken van je e-mailmarketing platform, dan kan je op niveau van je mailinglijst ook weer een aantal besluiten trekken. De gemiddelde gevolgde weg van de doorklikkers op je webstek vertelt ook weer iets over hun interesses. Zo kan je je contacten in de toekomst nog beter bedienen!

mrt 9, 2012Ann Flipkens
Previous storyLaat je e-mail voeden door sociale media!Next storyE-mailmarketing, waarom doen we het?
Home Wel of geen e-mail attachment?
11 jaar geleden Content, E-mailmarketingattachement, e-mailmarketing tips, mailinglijsten, marketinglijsten258
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Strategie, Tips

Gebruik echte mensen in je e-mail

Als je door het televisie aanbod zapt, dan is de kans groot dat je binnen de 2 seconden door hebt dat wat voor je neus afspeelt reclame is. Waarom? De cognitieve herkenning van te afgeborstelde mensen en steeds weerkerende beelden die de realiteit mooier maken, laten in het onderbewuste een belletje rinkelen. okt 19, 2012Thomas […]

E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings, Tips

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

Je moet natuurlijk steeds origineler uit de hoek komen om je e-mailcontacten nog te kunnen verwonderen. Veel e-marketeers grijpen graag naar een verjaardag om de contacten aan te spreken. We zetten graag een paar mogelijkheden op een rij. En dan zal je zien dat er meer mogelijk is, dan een klassieke verjaardagskaart! jan 11, 2013Michelle […]

Cases, Reporting

Web-based e-mailclients nemen de leiding

Waar en hoe lezen je contacten je e-mail? Deze wijsheid is goud waard als je  e-mailmarketing zo nauwkeurig mogelijk wil afstellen op je lezer. E-mails lezen in een e-mailclient op je computer is een geheel andere ervaring dan e-mails lezen in een web-based omgeving. Voor één van onze grootgebruikers LimburgActueel.be zochten we dit even uit. […]

Content, List Building, Reporting, Tips

Drie tips om je lezer actief te houden

Het is een vaststaand feit dat een opt-in e-mailadres geen mensenleven meegaat. Met een beetje zorg, kan je een lezer lang actief houden. Maar dan moet je er alles aan doen om het voor hen leuk te maken. Er is niets zo erg als elke week op hetzelfde tijdstip ongeveer dezelfde e-mail toe te krijgen. […]

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Tips, Trends

Vijf misverstanden over video in e-mailberichten

Met de komst van HTML 5 ging de wereld van de e-mailmarketing langzaam maar zeker open voor video. Recent onderzoek wijst uit dat bewegend beeld de conversie ratio’s alleen maar ten goede komen. Toch leven er over het meegeven van video in e-mail behoorlijk wat misverstanden. nov 30, 2012Ann Flipkens

List Building

Hoe creëer je overzicht in je onoverzichtelijke B2B-gegevens?

Beurzen en netwerkevenementen zijn dé gelegenheden voor het verzamelen van B2B-gegevens. Door de jaren heen hebben marketeers honderden tot soms zelfs duizenden contacten gelegd. Dat zijn natuurlijk een hoop visitekaartjes. In deze blog geven we een aantal tips hoe je orde kan scheppen in de chaos. jan 18, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, List Building

Keer je salesteam binnenste buiten!

Een gedreven e-marketeer, die heeft één grote passie: de eeuwigdurende jacht naar goede e-mailadressen. Een correct opt-in formulier is natuurlijk de basis. Maar dat is natuurlijk niet de enige zaligmakende methode. Er is nog je salesteam! jun 29, 2012Ann Flipkens

Cases, Content, Thema-mailings

Laatste nieuwsbrief voor 2011: originaliteit is troef

Als e-mailmarketeer moet je steeds op de hoogte blijven van de trends en evoluties in je sector. Om die reden ben je vast op 101 nieuwsbrieven ingeschreven. Voordat je ze één voor één opent en bestudeert, lijsten we hier al een aantal interessante best practices op. dec 28, 2011Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,442

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,771

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail