Welke campagnes kunnen je inactieve abonnees bewegen tot conversie? Een goede deal slaagt erin om niet alleen een eenmalige verkoop te bezegelen, maar ook om je klanten vaker te laten engageren met je merk. Als dat geen koopje is!
In de vorige blogpost hebben we uitgelegd waarom je munt kan slaan uit extra inspanning voor de inactieve abonnee. In dit artikel leggen we uit hoe je dat kan doen.
Verleid ze met een monsteraanbieding op één item
Wie zwoegt er nu niet voor superkortingen? Kies één item uit je productassortiment en biedt dat aan voor een prikje. Stel dat je een verkoper bent van ondergoed. Gebruik dan een trekkende onderwerpregel zoals “Kies je favoriete paar sokken. Tijdelijk 80 procent goedkoper!”. Je call to action luidt dan “onze best verkopende sportsokken zijn tijdelijk verkrijgbaar voor 1,99 euro, of drie paar voor 4,99 euro”.
Geef korting… tegen een prijskaartje
Het kan natuurlijk niet zijn dat je als retailer je broek gaat scheuren aan reuzekortingen. Bekijk daarom welke aanbiedingen voor jouw producten of diensten werken. Ben je bijvoorbeeld verkoper van tuinmeubelen, verleid je inactieve abonnees dan met een korting op de totale prijs bij een aankoop vanaf 200 euro.
De onderwerpregel luidt dan: “Bekijk snel hoe jij 40 procent korting krijgt op onze tuinmeubelen”. De actieknop die daarmee gepaard gaat, klinkt: “Ontvang 40 procent korting bij een aankoop vanaf 200 euro, uitgezonderd op soldenartikelen”.
Geef gratis demo’s weg
In de parfumerie zie je het wel vaker. Je krijgt een aantal staaltjes mee van nieuwe producten om thuis uit te testen. Met een beetje verbeelding kan ook jij dat lokmiddel inzetten. Zo kan een softwarebedrijf bijvoorbeeld gratis te downloaden producten aanbieden voor een beperkte tijd, of die een afslanking zijn van de originele versie.
De onderwerpregel die je kan gebruiken, is dan: “Probeer onze demoversie vandaag!”. De call to action luidt dan “Klik hier om een gratis demoversie te ontvangen”.
Belangrijk is dat je het doel van zulke campagnes in het achterhoofd houdt. Je wilt inactieve abonnees terug actief laten engageren met je merk. Extra inkomsten volgen -met een beetje geduld- automatisch.