Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, List Building, Targeting, Testing

Welke extra inspanningen de moeite waard zijn

Welke campagnes kunnen je inactieve abonnees bewegen tot conversie? Een goede deal slaagt erin om niet alleen een eenmalige verkoop te bezegelen, maar ook om je klanten vaker te laten engageren met je merk. Als dat geen koopje is!


In de vorige blogpost hebben we uitgelegd waarom je munt kan slaan uit extra inspanning voor de inactieve abonnee. In dit artikel leggen we uit hoe je dat kan doen.

Verleid ze met een monsteraanbieding op één item

Wie zwoegt er nu niet voor superkortingen? Kies één item uit je productassortiment en biedt dat aan voor een prikje. Stel dat je een verkoper bent van ondergoed. Gebruik dan een trekkende onderwerpregel zoals “Kies je favoriete paar sokken. Tijdelijk 80 procent goedkoper!”. Je call to action luidt dan “onze best verkopende sportsokken zijn tijdelijk verkrijgbaar voor 1,99 euro, of drie paar voor 4,99 euro”.

Geef korting… tegen een prijskaartje

Het kan natuurlijk niet zijn dat je als retailer je broek gaat scheuren aan reuzekortingen. Bekijk daarom welke aanbiedingen voor jouw producten of diensten werken. Ben je bijvoorbeeld verkoper van tuinmeubelen, verleid je inactieve abonnees dan met een korting op de totale prijs bij een aankoop vanaf 200 euro.

De onderwerpregel luidt dan: “Bekijk snel hoe jij 40 procent korting krijgt op onze tuinmeubelen”. De actieknop die daarmee gepaard gaat, klinkt: “Ontvang 40 procent korting bij een aankoop vanaf 200 euro, uitgezonderd op soldenartikelen”.

Geef gratis demo’s weg

In de parfumerie zie je het wel vaker. Je krijgt een aantal staaltjes mee van nieuwe producten om thuis uit te testen. Met een beetje verbeelding kan ook jij dat lokmiddel inzetten. Zo kan een softwarebedrijf bijvoorbeeld gratis te downloaden producten aanbieden voor een beperkte tijd, of die een afslanking zijn van de originele versie.

De onderwerpregel die je kan gebruiken, is dan: “Probeer onze demoversie vandaag!”. De call to action luidt dan “Klik hier om een gratis demoversie te ontvangen”.

Belangrijk is dat je het doel van zulke campagnes in het achterhoofd houdt. Je wilt inactieve abonnees terug actief laten engageren met je merk. Extra inkomsten volgen -met een beetje geduld- automatisch.

jun 8, 2011Ann Flipkens
Previous storyWaarom extra inspanningen de moeite waard zijnNext storyVerstuur jij al gesegmenteerde e-mails?
Home Welke extra inspanningen de moeite waard zijn
9 jaar geleden Content, List Building, Targeting, Testing233
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Targeting

Wie wil je bereiken met je e-mail?

Pik je zo maar een lijst? Pak je keer op keer dezelfde lijst, omdat je maar één lijst hebt? Of denk je even na voor je het verzenden begint? sep 15, 2009Ann Flipkens

E-mailmarketing, List Building

Het best renderende kanaal om je e-marketinglijst te laten groeien

Het Amerikaanse Techlicious.com zweert bij een dagelijkse update per e-mail. Daarvoor heb je natuurlijk een uit de kluiten gewassen groep contacten nodig. Daarom hebben ze daar geëxperimenteerd met verschillende kanalen. feb 15, 2013Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Trends

Gmail verandert politiek voor afbeeldingen

Het is soms een nachtmerrie voor e-marketeers: afbeeldingen die standaard af staan in e-mailclients. Outlook is daar een hardnekkig voorstander van en Google volgde met Gmail dezelfde piste. Veiligheid was het gebruikte argument. dec 13, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, Personalisatie, Tips

Maak de vertraging tot je voordeel!

Je lanceert een e-marketing campagne! En in de eerste uren die volgen op de start van je e-mails krijg je de conversie. En dan zakt langzaam maar zeker het succes van je bericht tot de grafiek van de geregistreerde doorklikken langzaam maar zeker naar de bodem evolueert. jun 18, 2013Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, Targeting

Verstuur jij al gesegmenteerde e-mails?

Je bent vast al eens de grootschalige marketingcampagne van Proximus tegengekomen. Op affiches en radiospots wordt de Belgische bevolking met de voornaam aangesproken. Het werkt, want ook jij kijkt om als je je naam hoort of ziet staan. jun 10, 2011Ann Flipkens

Gmail sorts out email marketing

Google has again taken a step towards the remodeling of the face of email marketing. Gmail users now have the tab ‘promotions’. aug 22, 2013Ann Flipkens

E-mailmarketing, Tips

4 elementen die je contacten afleiden van je nieuwsbrief

E-mailmarketing is niet alleen een bericht in de inbox van het contact droppen. Het is ook de aandacht trekken van de lezer. Deze aandacht moet uiteindelijk leiden tot de beoogde conversie. jun 12, 2013Michelle Dassen

List Building

Zijn uitschrijvers echt uitschrijvers?

Je stelt met zorg een e-mail lijst samen binnen je klantenkring. Of je beschikt over een mooie opt-in module op je webstek. Je ziet je mailinglijst aangroeien. Maar je ziet ook regelmatig dat e-mailadressen uitgeschreven worden. Heeft u zich al eens afgevraagd waarom deze adressen verdwijnen? jun 29, 2009Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,659

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail