Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-commerce, List Building

Welke lijstgroeitechniek past bij jouw sector?

Lijstgroei houdt vele e-mailmarketeers uit hun slaap. Wanneer een contactendatabase stagneert, kan dat wel eens hetzelfde betekenen voor de verkoop omdat nieuwe abonnees vaak actiever zijn dan oudere. Ontdek hier de drie meest efficiënte technieken.
MarketingSherpa heeft een onderzoek gedaan naar de drie meest succesvolle tactieken van e-mailmarketeers om hun contactendatabase aan te dikken. Uit de resultaten blijkt dat er niet één gouden regel bestaat voor alle marketeers. De onderzoekers ontrafelden wel dat sommige technieken beter aanslaan in de ene sector, terwijl ze geen succes boeken in de andere.

Registratie bij de aankoop
De registratie tijdens de aankoop is de meest efficiënte techniek. Dat geldt vooral voor bedrijven die in de e-commerce actief zijn. Als je diensten aanbiedt of niet echt inzet op een webshop, dan is het succes van de techniek ook veel lager.

De wetgeving stelt bovendien dat je vrij bent om klanten nieuwsbrieven te sturen zonder dat je daar nog een expliciete opt-in voor moet vragen. Let wel, dat geldt alleen voor mensen die daadwerkelijk klant van je zijn en dus niet alleen de ‘intentie’ hadden om iets te kopen. Achtergelaten winkelkarren tellen niet.

Online content
Het aanbieden van online content door middel van webinars of een illustratiefilmpje belandt op de tweede plaats in de lijst van de meest efficiënte lijstgroeitechnieken. Deze techniek slaat vooral aan in de softwaresector. De inhoud is immers vaak complex en door gebruiksaanwijzingen of updates te visualiseren slaagt de aanbieder erin om de klant te betrekken. In de e-commercesector vindt de techniek – enigszins verrassend- weinig bijval.  Blijkbaar is er wat interessanter te vinden op het internet dan de digitale versie van een teleshop.

Websiteregistratie
Het antwoord voor alle e-mailmarketeers is een registratiepagina via de website. Als die gepaard gaat met een aantrekkelijke call-to-action en zinvolle content, kan je website heel wat nieuwe leads opleveren.

Flexmail is benieuwd naar jouw meest efficiënte lijstgroeitechniek. Laat het ons hier of via onze Facebookpagina weten.

jan 25, 2012Michelle Dassen
Previous storyCongres- en beursseizoen van start: 4 tips om je doelgroep naar je event te lokkenNext storyMobiel internet in België: de cijfers
Home Welke lijstgroeitechniek past bij jouw sector?
11 jaar geleden E-commerce, List Buildingcontacten, contacten uitbreiden, e-mailmarketing, e-mailmarketingtips, e-mailtips, klantenwerving, lijstgroei, lijstgroeitechnieken, opt-in, registratietechnieken489
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Trends

Wat brengt 2012 voor de e-mailmarketeer?

Naar jaarlijkse gewoonte blikken e-mailmarketeers graag vooruit op wat het nieuwe jaar in petto heeft. Neem hier zelf eens een kijkje in onze glazen bol. dec 16, 2011Ann Flipkens

Cases, Events, Tips

Grote belangstelling voor Flexmail Summer School

Deze week vond de eerste editie van de Flexmail Summer School plaats. Onmiddellijk mogen we spreken van een geslaagde editie. Een tot de nok toe gevulde zaal met leergierige toehoorders luisterden naar de workshops die gebracht werden door Silvie Mussen van Flexmail en Kris Pattyn van Koppa Digitale Media. aug 30, 2012Thomas Vangelooven

E-commerce

De bijbel voor de e-mailmarketeer

Onderzoeksbureau Nielsen heeft een interessant onderzoek uitgevoerd naar het onlineshopgedrag van 25.000 consumenten in 51 landen. Met andere woorden heeft het bureau hier min of meer de bijbel voor de e-mailmarketeer geschreven. nov 16, 2011Michelle Dassen

Content, Design, E-mailmarketing, Tips

E-mailmarketingtips voor kleine bedrijven en starters

MarketingProfs geeft een aantal eenvoudige e-mailmarketingtips voor kleine bedrijven die je nieuwsbrief een boost kunnen geven. Wij voegen intussen daad bij het woord. feb 10, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing, Thema-mailings, Tips

Bloopers die je kunt vermijden…

E-mailmarketing is niet alleen een vorm van inspiratie, maar ook een vorm van transpiratie. Er zijn zoveel details die je in het oog moet houden. En voor je het weet, ben je weer een onsterfelijke blooper rijker. dec 27, 2012Michelle Dassen

E-mailmarketing, List Building, Testing, Tips

Gooi eens rond met inschrijfmogelijkheden op je website

Je e-mailmarketing lijst laten aangroeien met relevante adressen is een continu proces. Je moet je potentiële lezers op elk mogelijk moment confronteren met de mogelijkheid om in te schrijven op je e-marketinglijst. Er zijn een reeks klassieke plekken die we reeds  in deze blog bespraken, maar vandaag brengen we een nieuwe. okt 3, 2012Ann Flipkens

List Building

Dag Hotmail, welkom aan Outlook.com

Als we dachten dat op het vlak van de webbased e-mail de posities op de markt ingenomen waren, dan waren we grondig fout. Met de strategische beslissing om Hotmail om te vormen naar Outlook.com heeft Microsoft de aanval ingezet op Gmail. En het is meer dan alleen maar een naamsverandering! aug 2, 2012Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, Strategie

Heb je al nagedacht over je UVP?

Je ‘unique value proposition’ moet je toekomstige leden van je e-marketing lijst overtuigen hun e-mailadres achter te laten. Dit klinkt heel erg logisch. Maar heb je er zelf al over nagedacht? okt 10, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail