Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
E-commerce, List Building

Welke lijstgroeitechniek past bij jouw sector?

Lijstgroei houdt vele e-mailmarketeers uit hun slaap. Wanneer een contactendatabase stagneert, kan dat wel eens hetzelfde betekenen voor de verkoop omdat nieuwe abonnees vaak actiever zijn dan oudere. Ontdek hier de drie meest efficiënte technieken.
MarketingSherpa heeft een onderzoek gedaan naar de drie meest succesvolle tactieken van e-mailmarketeers om hun contactendatabase aan te dikken. Uit de resultaten blijkt dat er niet één gouden regel bestaat voor alle marketeers. De onderzoekers ontrafelden wel dat sommige technieken beter aanslaan in de ene sector, terwijl ze geen succes boeken in de andere.

Registratie bij de aankoop
De registratie tijdens de aankoop is de meest efficiënte techniek. Dat geldt vooral voor bedrijven die in de e-commerce actief zijn. Als je diensten aanbiedt of niet echt inzet op een webshop, dan is het succes van de techniek ook veel lager.

De wetgeving stelt bovendien dat je vrij bent om klanten nieuwsbrieven te sturen zonder dat je daar nog een expliciete opt-in voor moet vragen. Let wel, dat geldt alleen voor mensen die daadwerkelijk klant van je zijn en dus niet alleen de ‘intentie’ hadden om iets te kopen. Achtergelaten winkelkarren tellen niet.

Online content
Het aanbieden van online content door middel van webinars of een illustratiefilmpje belandt op de tweede plaats in de lijst van de meest efficiënte lijstgroeitechnieken. Deze techniek slaat vooral aan in de softwaresector. De inhoud is immers vaak complex en door gebruiksaanwijzingen of updates te visualiseren slaagt de aanbieder erin om de klant te betrekken. In de e-commercesector vindt de techniek – enigszins verrassend- weinig bijval.  Blijkbaar is er wat interessanter te vinden op het internet dan de digitale versie van een teleshop.

Websiteregistratie
Het antwoord voor alle e-mailmarketeers is een registratiepagina via de website. Als die gepaard gaat met een aantrekkelijke call-to-action en zinvolle content, kan je website heel wat nieuwe leads opleveren.

Flexmail is benieuwd naar jouw meest efficiënte lijstgroeitechniek. Laat het ons hier of via onze Facebookpagina weten.

jan 25, 2012Michelle Dassen
Previous storyCongres- en beursseizoen van start: 4 tips om je doelgroep naar je event te lokkenNext storyMobiel internet in België: de cijfers
Home Welke lijstgroeitechniek past bij jouw sector?
11 jaar geleden E-commerce, List Buildingcontacten, contacten uitbreiden, e-mailmarketing, e-mailmarketingtips, e-mailtips, klantenwerving, lijstgroei, lijstgroeitechnieken, opt-in, registratietechnieken496
Michelle Dassen
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Mobile, Strategie, Tips, Trends

Maak je e-mail smartphone-vriendelijk met deze tips

E-mail is de meest gebruikte applicatie van smartphone- en iPhone-gebruikers. Dat betekent dat er veel kans bestaat dat jouw e-mail op een mobiele telefoon gelezen wordt. Het belang van een ‘smartphone-vriendelijk’ e-mailontwerp wordt daarmee onderstreept.  nov 25, 2011Michelle Dassen

List Building, Personalisatie, Targeting

Vier segmentatietactieken om je vingers bij af te likken

Segmentatie is het modewoord voor e-mailmarketeers in 2012. Door de opmars van location based services (lbs)  en de nood aan relevante boodschappen, is er geen ontkomen meer aan. In dit artikel vind je enkele tactieken om de interesses van je doelgroep te ontfutselen. jan 6, 2012Thomas Vangelooven

Cases, Content, Design, E-mailmarketing, Thema-mailings, Tips

E-mailmarketing is oorlog voeren

Het is een straffe uitspraak die we ons graag permitteren. De aandacht krijgen van je e-mailcontact doe je niet in één klap. Conversie creëren is de volgende veldslag. In twaalf stappen legt het team van Flexmail je graag uit hoe je het best ten oorlog trekt. jan 8, 2013Thomas Vangelooven

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Tips

Bereik jij de inbox? Twee misverstanden worden twee tips!

E-mailmarketing staat of valt met met de leesdichtheid van je bericht. Hoe meer lezers, hoe groter de kans dat je contacten overgaan tot actie en hoe lucratiever de conversie wordt. Maar komen al je berichten in die inbox en dus onder de neus van de lezer terecht? feb 24, 2012Michelle Dassen

List Building, Strategie, Thema-mailings

Het is nu al Kerstmis!

Tenminste voor de emarketeers die er van houden hun huiswerk grondig te maken. Sinterklaas is eigenlijk bijna gepasseerd. Dus het wordt tijd om je e-mailcampagnes voor de kerstdagen al te plannen. okt 24, 2012Ann Flipkens

Cases, E-mailmarketing, Social media

Op zoek naar ‘deelbare’ content?

Platformen zoals Facebook en LinkedIn zijn ontzettend dankbaar voor marketeers. Als contacten de boodschap lezen en delen op hun profiel, dan vermenigvuldigt de marketeer het bereik van de boodschap. Veel extra moeite of kost hoeft hij er zelfs niet in te steken. Enige voorwaarde is dat hij voor ‘deelbare’ content zorgt. nov 2, 2012Michelle Dassen

Flexmailwebsite goed onthaald op DMF 2011

Enkele dagen voor DMF 2011, dé vakbeurs voor interactieve marketing, heeft Flexmail de nieuwe website gelanceerd. Zo konden we meteen al polsen naar de meningen bij de bezoekers van de beurs. De feedback was veelbelovend. okt 13, 2011Ann Flipkens

E-commerce

De bijbel voor de e-mailmarketeer

Onderzoeksbureau Nielsen heeft een interessant onderzoek uitgevoerd naar het onlineshopgedrag van 25.000 consumenten in 51 landen. Met andere woorden heeft het bureau hier min of meer de bijbel voor de e-mailmarketeer geschreven. nov 16, 2011Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,979

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,759

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,111

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,983

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail