Timing, maar ook reactiesnelheid zijn twee aspecten die relevante content nog relevanter maken. Als je e-mailmarketingstrategie beide elementen kan combineren, dan zit je gebeiteld. Het zevende werk van Flexmail besteedt hier aandacht aan.
Actie en reactie, dat is de basisgedachte die achter autoresponders schuilen. Je (nieuwe) contact geeft een teken van leven en je e-marketing platform detecteert het. Detecteren is natuurlijk niet genoeg. Het platform moet ook het signaal interpreteren en van een correcte reactie voorzien, zonder dat de e-marketeer nog persoonlijk moet tussenkomen. Een inschrijving op een lijst krijgt een welkomstboodschap. Een bestelling krijgt een bevestiging. En zo kun je ontelbare toepassingen bedenken.
Maar de actie kan natuurlijk ‘spontaan’ door het e-mailmarketingplatfom gegenereerd worden. In dit geval is de database waarin je alle informatie over je contacten bewaard, een belangrijk element. Op basis van een datum kan je platform in actie schieten. Denk bijvoorbeeld aan een verjaardag of het vervallen van een abonnement. Maar de actie kan ook gebonden worden aan een afstand van een datum. Wie elke maand iets bestelde op de webshop en een maand overslaat, kan misschien met een aanbieding toch nog verleid worden.
Het zijn maar enkele voorbeelden wat je met geautomatiseerde e-mail kan bereiken. In het zevende werk van Flexmail wordt hier in detail op ingegaan. Dit alles ruimschoots doorspekt met sprekende voorbeelden. Het ideale startpunt voor het uitbouwen van een automatische e-mailstrategie!
Je inschrijven voor deze werken is hier nog steeds mogelijk.