Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Afleverbaarheid, Content, E-mailmarketing

Wie heeft de origineelste onderwerpregel?

E-mail marketing is nog steeds groeiend. Iedereen met een mailbox of twee, drie … weet dit. Dagelijks krijg je wel e-mails met aanbiedingen of met oplossingen voor problemen waarvan je zelfs niet eens wist dat je ze had.

Dus als lezer ga je sorteren. Dit lees ik wel, dat niet. En waar ga je naar kijken bij het sorteren? De afzender is één criterium, maar dit is niet het enige zaligmakende. De onderwerpregel is immers de smaakmaker van de e-mail. Staat die zin de lezer aan, dan ga hij of zij lezen. Het is dus belangrijk om de perfecte onderwerpregel te schrijven.

Tips

Wees daarom beknopt in de tekst en heb geen angst om je merknaam te gebruiken. Als de lezer bewust ingaat op je leesvoorstel, is dit minder irritant dan dat je de lezer achteraf verrast door je commerciële masker te laten vallen.

Vertel gewoon kort waarover het gaat. Onderwerpregels met “Krant xyz :: nieuws van de dag”, worden door lezers snel herkend en bij te lezen berichten gesorteerd. Als je alleen maar het nieuwsitem van de dag in de onderwerpregel plaatst, dan verandert logischerwijs ook de onderwerpregel elke dag. En een gewenning in herkenning blijft dan achterwege.

Tijdsgevoeligheid wil ook werken. Onderwerpregels met een beperkt aanbod, tijdelijke korting en een voordeel tot dag xyz geven lezers snel het gevoel dit toch even te moeten checken. Je weet immers nooit wat je kan missen. Ervaren marketeers zullen je graag vertellen dat dit soort van onderwerpen lezers snel laat reageren. Nog tijdens het sorteren.

Spam

E-mail marketeers moeten bij het schrijven van hun onderwerpregel er ook rekening mee houden dat spammers eveneens deze tak van sport bedrijven. Houd dus regelmatig in het oog hoe spammers hun potentiële lezers trachten te benaderen. En wijk vooral ver af van hun stijl.

Het laatste wat je immers wil, is samen met hen in de spamfilter terecht te komen. Teksten met uitroeptekens, raar gebruik van leestekens en sexueel getinte woorden zijn gegarandeerd kandidaten om begraven te worden in de spambox.

Zelfs als je nu toevallig echt Viagra verkoopt, zet het dan niet in de onderwerpregel. Het is immers een vast herkenningspunt geworden voor de filters. Het zuiverste bewijs dat een element dat op het eerste vlak minder belangrijk lijkt, je op voorhand de strijd al kan laten verliezen. Daarom moet je altijd jezelf bewijzen in een permanente wedstrijd: Wie heeft de origineelste onderwerpregel?

jul 9, 2009Ann Flipkens
Previous storyOoit van e-mail vermoeidheid gehoord?Next storyReclamefolder via e-mail
Home Wie heeft de origineelste onderwerpregel?
13 jaar geleden Afleverbaarheid, Content, E-mailmarketing244
Ann Flipkens
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Content, E-mailmarketing, Personalisatie

Reclamefolder via e-mail

Supermarkten testen momenteel de digitale snelweg uit om hun wekelijkse folder bij de klanten te bezorgen. Dat berichtte ‘Het Laatste Nieuws’op donderdag 9 juli. jul 10, 2009Thomas Vangelooven

Design, E-mailmarketing

Doe de kijktest!

De meeste lezers van je e-mail nieuwsbrief scannen je bericht. Letterlijk, woord voor woord lezen is eerder een uitzondering. Heeft het dan zin om een periodieke nieuwsbrief de digitale wereld in te sturen? Natuurlijk! dec 7, 2012Ann Flipkens

E-mailmarketing

E-mailmarketing zonder handen

Wil je in een e-marketing omgeving meer aandacht trekken, dan is er maar één mogelijke oplossing: méér relevante e-mailberichten uitsturen. Let op: de nadruk ligt niet op meer, maar wel op relevant. Het blindelings uitsturen van e-mail in grote getallen werkt nog steeds, maar levert zeker niet het hoogste rendement. sep 17, 2010Ann Flipkens

Content, E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings, Tips

Hoe pak jij je contacten in voor de feestdagen?

De eindejaarsfeesten zijn in aantocht. Het is voor e-marketeers één van de spannendste tijden. Vooral omdat het aantal campagnes dan traditioneel stijgt, maar ook omdat door de grote concurrentie het nog belangrijker is om je te onderscheiden. nov 20, 2013Michelle Dassen

E-mailmarketing, Strategie, Trends

Hyper-personalisatie is de volgende stap

De consultant van een bekend CRM pakket belt naar de consultant op het vlak van e-mailmarketing van een gemeenschappelijke klant. Om even af te stemmen. Vroeger waren dat twee aparte werelden. Vandaag heeft e-mailmarketing veel weg van marketingtools en overigens geldt ook het omgekeerde. Als we even wat surfen in de wereld van de e-mailmarketing […]

E-mailmarketing, Personalisatie, Tips

Maak de vertraging tot je voordeel!

Je lanceert een e-marketing campagne! En in de eerste uren die volgen op de start van je e-mails krijg je de conversie. En dan zakt langzaam maar zeker het succes van je bericht tot de grafiek van de geregistreerde doorklikken langzaam maar zeker naar de bodem evolueert. jun 18, 2013Ann Flipkens

Content, Design, E-commerce, E-mailmarketing

Genereer trafiek naar je webshop met een duidelijke boodschap

E-mailmarketing is een belangrijke bron voor winkelketens om klanten naar de (web-)winkel te lokken. Eerder gaven we al een voorbeeld van Hunkemöller. Vandaag gaan we dieper in op de do’s en dont’s aan de hand van een e-mailcampagne van Yukka. mrt 25, 2011Thomas Vangelooven

Design

Leer hier hoe je een stap voor kan zijn op de e-mail cliënt

Vele bedrijven gebruiken e-mailmarketing als een middel om brand awareness te creëren. Ze beseffen dat een consequent design voor al hun communicatiekanalen helpt om dat te realiseren. Een goede reflex, maar je bent er zeker al achter gekomen dat een website design een hele andere oefening is dan het ontwerpen van een e-mailcampagne.  jul 20, […]

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,509

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,830

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail