Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Thema-mailings, Tips

Win het gevecht met de terugkerende vakantieganger

Je kent het fenomeen. Je komt terug van vakantie en je inbox puilt uit van de ongelezen berichten. Je overloopt kritisch de binnengekomen berichten en bent al iets vlotter in het verwijderen van ongelezen e-mails. Wat niet belangrijk lijkt of geen herkenning oproept, gaat meestal onherroepelijk de vuilbak in. Als jij als e-marketeer deze operatie onderneemt, dan doet je lezer dat ook!

Daarom geven we graag deze vijf tips om de uitzuiveringsoperatie van je van uitgeruste contacten te overleven.

1 Gebruik een verleider om je open ratio’s te verhogen. Zeker als je een bestaande klant een e-mail bericht toestuurt, dan kan je van de onderwerpregel gebruikmaken om iets te beloven. Waarom zou iemand na terugkeer van vakantie bij het uitzuiveren van de inbox toch jouw bericht lezen? Omdat het hem iets kan opleveren. Hangt er misschien een iPad aan vast?

2 Zorg dat je ‘call-to-action’ bovenaan staat. Veel e-mailclients laten een deel van de boodschap zien. Iemand die snel door zijn box aan het scrollen is, neemt dat deel onbewust toch mee. Een reflex is voldoende om je boodschap te redden.

3 Zet je logo in de linkerbovenhoek van je bericht. Onderzoek naar de bewegingen met het oog van de lezer hebben aangetoond dat lezers toch steeds weer in de linkerbovenhoek van het bericht beginnen te scannen. Bij het uitzuiveren van de vakantie e-mail is herkenbaarheid het grootst. Dus waarom daar niet je logo plaatsen?

4 Zorg voor een pakkende onderwerpregel. Op deze nagel hebben we reeds meermaals geklopt. Zet duidelijk neer waarom je lezer toch deze e-mail moet lezen of minstens moet bewaren om te lezen. Let er wel op dat je boodschap helder moet zijn in de eerste 50 tekens .

5 Doe de 5-Seconde Test. Zend je bericht naar een bevriende relatie of een zakelijke partner. Vraag hem even later of hij of zij je bericht heeft opgemerkt. Indien wel, dan is er ook een grote kans dat de thuisgekomen vakantieganger hem ziet. Indien niet, dan moet je de eerste vier punten nog eens kritisch lezen.

jul 13, 2012Ann Flipkens
Previous storyLeid de ogen van je lezerNext storyWat als de extensie van het e-mailadres verandert?
Home Win het gevecht met de terugkerende vakantieganger
7 jaar geleden Thema-mailings, Tipse-mailmarketing, e-mailmarketing tips, e-mailmarketingtips, inbox, open ratio219
Ann Flipkens
Twitter

Geef een reactie Reactie annuleren

De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  • De vastgoedsector: Bouwen aan je klantenbestand met e-mailmarketing 23 mei 2018
  • De toeristische sector: Een vleugje zon in je mailbox 2 mei 2018
  Gerelateerd posts  
Content, Design, Strategie, Tips

Staat je merk sterk in je e-mailbericht?

Herkenning is in marketing een belangrijk element. Ook in e-mailmarketing geldt het principe dat een sterk merk staat voor een goede conversie. Maar hoe krijg je dit in die digitale wereld voor elkaar? Graag zetten we enkele tips op een rijtje. sep 19, 2012Thomas Vangelooven

List Building, Strategie, Tips

Tip: Doe de dubbelsplash!

Splash pagina’s, hebben we ze echt nodig? Ja, soms hebben we ze nodig om de aandacht van de bezoeker te trekken. Maar daarbij vergeten we maar al te vaak de insteek van de e-mailmarketing. dec 12, 2012Thomas Vangelooven

Wij willen korting!

Nieuw contacten in je e-marketinglijsten, daar gaan we nog steeds voor. Alleen, hoe kan je al die potentiële contacten verleiden om in te schrijven? mei 16, 2012Ann Flipkens

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Tips

Bereik jij de inbox? Twee misverstanden worden twee tips!

E-mailmarketing staat of valt met met de leesdichtheid van je bericht. Hoe meer lezers, hoe groter de kans dat je contacten overgaan tot actie en hoe lucratiever de conversie wordt. Maar komen al je berichten in die inbox en dus onder de neus van de lezer terecht? feb 24, 2012Michelle Dassen

Targeting

Nooit meer gemiste kansen met autoresponder

Zodra je abonnee actief met je nieuwsbrief aan de slag gaat, bijvoorbeeld door te klikken op een link, krijg je heel wat gegevens binnen over de interesses van de klant. E-mailmarketing is iets moois, maar hoe groter je mailinglijst wordt, hoe moeilijker het is om iedereen op te volgen. Hoe vaak heb jij niet gevloekt […]

Content, E-mailmarketing, List Building, Reporting, Strategie, Targeting, Tips

Beloven doet lezen

Je kent de routine. We schrijven een bericht met relevante inhoud. We bedenken daar ook ineens een goede onderwerpregel bij. En toch blijft de leesratio beneden de verwachting. Tijd om eens in de toverdoos te rammelen… okt 17, 2012Ann Flipkens

Cases, Content, Design, E-commerce, Strategie

Alles wat je moet weten over timing

Online shoppen en e-mail, het is een kwestie van een goede timing. Dat leerden we toen we kennis maakten met het Amerikaanse gilt.com. Zij ontwikkelden een aparte stijl van e-mailmarketing in combinatie met hun online winkel. nov 21, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Tips

Nog drie krachtige tips om de klant te overtuigen (deel 2)

Met de ‘principles of persuasion’ heeft Robert Cialdini, de Amerikaanse hoogleraar in de Psychologie, een handleiding geschreven om consumenten te overtuigen een aankoop te doen. Onmisbare lectuur voor de e-marketeer dus. jan 13, 2012Ann Flipkens

Meest bekeken
5,764

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,971

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,247

Een animated gif als een conversie aanjager

3,104

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,674

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,480

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,417

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,338

5 elementen die je in 2015 best uit je e-mailmarketing strategie laat vallen

2018 © Flexmail