Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Strategie, Testing, Tips

Woorden in een CTA kunnen spreken!

Elk e-mailbericht is een verpakking voor een call to action. Vaak besteden we veel aandacht aan de relevante content die we in het e-mailbericht een plaatsje geven. Maar al even vaak maken we geen tijd voor de tekst in onze button die moet verleiden tot klikken. Het is nochtans de moeite waard.
instant

Het Amerikaanse ‘writework’ is in ieder geval tot deze conclusie gekomen. De inleiding van whitepapers en essay´s in een bericht werden telkens abrupt afgebroken met een CTA. Uiteraard was het doel lezers zo ver te krijgen dat ze richting de website trokken en zich een leespas aanschaften.

Twee knoppen
Twee verschillende knoppen werden ingezet. De versie met “Read Full Essay Now” werd uiteindelijk de winnaar. Het scoorde maar liefst 34% beter dan “Get Instant Access Now.” Allicht dat hier een stukje psychologie gespeeld heeft. Contacten waren geboeid daar wat ze gelezen hadden en wilden graag verder lezen. Dus sloot de eerste tekst op de knop beter aan bij deze behoefte.

Voorbeelden
Als je wat verder grasduint tussen de vele cases die je kunt vinden, dan krijg je steeds weer dezelfde conclusie. We zetten nog even een paar voorbeelden op een rijtje…

Zeg niet vraag informatie, wel krijg informatie
Zeg niet word lid, wel zoek je dichtstbijzijnde fitness en wordt lid
Zeg niet download, zeg wel klik hier voor je gratis e-book
Zeg niet klik hier voor een offerte, wel krijg een gratis voorstel
Zeg niet koop nu, wel, voeg toe aan je mandje en bespaar 10 procent

Het geheim
Wat is nu het geheim van een goede tekst voor je CTA? Wel, het is eenvoudig. De som van toegevoegde waarde en relevantie leidt uiteindelijk altijd tot hogere conversie. Om deze elementen te detecteren moet je jezelf twee vragen stellen. Wat zou de motiviatie van de lezer zijn om op de knop te drukken? En wat gaan we de lezer als extra bieden als hij drukt? De antwoorden op deze twee vragen moeten de grondstof leveren voor de tekst van je CTA. En uiteraard test je dit alles met een paar alternatieven…

apr 24, 2014Thomas Vangelooven
Previous storyHoe haal je het beste uit je inschrijfformulier?Next storySchilder met de alt-tag
Home Woorden in een CTA kunnen spreken!
6 jaar geleden Content, Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Strategie, Testing, Tips866
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, List Building, Strategie, Tips

Ooit van e-mail vermoeidheid gehoord?

Plots worden je e-mail nieuwsbrieven minder druk gelezen. Het lijkt wel alsof je contacten in slaap zijn gevallen. Tenzij al je contacten tegelijkertijd op vakantie vertrokken zijn, is er echter iets anders aan hand. Misschien zijn ze een beetje e-mail moe. jul 8, 2009Thomas Vangelooven

Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, Personalisatie, Social media, Strategie

Intelligentie in je e-mailstrategie

Secretsales.com is een bedrijf dat online kledij, accessoires en schoonheidsproducten verkoopt van grote merken. Niet wat er vandaag in de winkel ligt, wel stockoverschotten en kleding die uit vroegere seizoenen komen.  Zij leveren zo aan 1.500 merken over de hele wereld een snel en efficiënt platform om van hun overschotten af te raken, er nog […]

Nubli, nieuwsoortig drempel voor de e-marketeer?

Het fenomeen is gekend. Een beetje zakelijk druk bezet mens ziet op een dag behoorlijk wat e-mail verkeer voorbij komen. Hoofdzaak en bijzaak scheiden is voor deze dame of heer belangrijk. Nubli wil daar een antwoord op formuleren. nov 10, 2009Thomas Vangelooven

E-mailmarketing

Alleen vandaag kopen zonder BTW!

Een onderwerpregel van een promotioneel e-mailbericht dat in onze inbox viel. Een postorder bedrijf probeert op deze wijze mij te verleiden om opnieuw een aankoop te verrichten. Hebben ze hun huiswerk goed gemaakt? sep 24, 2010Ann Flipkens

Content, List Building

E-mail als start van een gesprek

Automatisch gegenereerde e-mails krijgen vaak als afzender een e-mailadres mee in de vorm van ‘noreply@xyz.com’. Reageren wordt blijkbaar soms niet op prijs gesteld. jul 17, 2009Ann Flipkens

E-mailmarketing

Hang geen bijlage aan je e-mail, verwijs er naar!

Je wil extra info meegeven in je e-mail boodschap. Een pdf document,met alle eigenschappen van je nieuwste product meegeven, lijkt de ideale piste. Alleen denkt je lezer daar helemaal anders over. jul 30, 2009Thomas Vangelooven

Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Strategie, Targeting, Testing, Tips

Laat je CTA lekker opvallen!

Uiteraard bevat een e-mailbericht een Call-To-Action. En daarvoor moeten we zeker een grote knop voor inzetten. Onderzoek wees reeds in het verleden uit dat een CTA gebaseerd op een knop de doorklikratio 28 procent liet stijgen tegenover een CTA die in de vorm van een link gepresenteerd werd. Reden genoeg om hier nog even aandacht […]

Cases, Design, Inspiratie!, Tips, Trends

Eenvoud als nieuwe trend in B2B

Niet alleen de toegang tot de inbox is belangrijk, ook de toegang tot de aandacht van de lezer is al even belangrijk. Er is een nieuwe trend in e-mailmarketing die opkomt. We houden het voortaan gewoon eenvoudig. apr 29, 2015Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,755

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail