Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Content, Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Strategie, Testing, Tips

Woorden in een CTA kunnen spreken!

Elk e-mailbericht is een verpakking voor een call to action. Vaak besteden we veel aandacht aan de relevante content die we in het e-mailbericht een plaatsje geven. Maar al even vaak maken we geen tijd voor de tekst in onze button die moet verleiden tot klikken. Het is nochtans de moeite waard.
instant

Het Amerikaanse ‘writework’ is in ieder geval tot deze conclusie gekomen. De inleiding van whitepapers en essay´s in een bericht werden telkens abrupt afgebroken met een CTA. Uiteraard was het doel lezers zo ver te krijgen dat ze richting de website trokken en zich een leespas aanschaften.

Twee knoppen
Twee verschillende knoppen werden ingezet. De versie met “Read Full Essay Now” werd uiteindelijk de winnaar. Het scoorde maar liefst 34% beter dan “Get Instant Access Now.” Allicht dat hier een stukje psychologie gespeeld heeft. Contacten waren geboeid daar wat ze gelezen hadden en wilden graag verder lezen. Dus sloot de eerste tekst op de knop beter aan bij deze behoefte.

Voorbeelden
Als je wat verder grasduint tussen de vele cases die je kunt vinden, dan krijg je steeds weer dezelfde conclusie. We zetten nog even een paar voorbeelden op een rijtje…

Zeg niet vraag informatie, wel krijg informatie
Zeg niet word lid, wel zoek je dichtstbijzijnde fitness en wordt lid
Zeg niet download, zeg wel klik hier voor je gratis e-book
Zeg niet klik hier voor een offerte, wel krijg een gratis voorstel
Zeg niet koop nu, wel, voeg toe aan je mandje en bespaar 10 procent

Het geheim
Wat is nu het geheim van een goede tekst voor je CTA? Wel, het is eenvoudig. De som van toegevoegde waarde en relevantie leidt uiteindelijk altijd tot hogere conversie. Om deze elementen te detecteren moet je jezelf twee vragen stellen. Wat zou de motiviatie van de lezer zijn om op de knop te drukken? En wat gaan we de lezer als extra bieden als hij drukt? De antwoorden op deze twee vragen moeten de grondstof leveren voor de tekst van je CTA. En uiteraard test je dit alles met een paar alternatieven…

apr 24, 2014Thomas Vangelooven
Previous storyHoe haal je het beste uit je inschrijfformulier?Next storySchilder met de alt-tag
Home Woorden in een CTA kunnen spreken!
9 jaar geleden Content, Design, E-mailmarketing, Hoe begin je met e-mailmarketing, Strategie, Testing, Tips866
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
E-mailmarketing, Strategie, Thema-mailings, Tips

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

Je moet natuurlijk steeds origineler uit de hoek komen om je e-mailcontacten nog te kunnen verwonderen. Veel e-marketeers grijpen graag naar een verjaardag om de contacten aan te spreken. We zetten graag een paar mogelijkheden op een rij. En dan zal je zien dat er meer mogelijk is, dan een klassieke verjaardagskaart! jan 11, 2013Michelle […]

Tips, Trends

Vier woorden om te onthouden voor je onderwerpregel, maar ook vijf om te vergeten

Het juiste woord in de onderwerpregel, daar zou men graag goud geld voor geven. Want dat juiste woord, dat zorgt voor een hogere doorklik ratio, toch nog steeds het startpunt van elke vorm van conversie. okt 24, 2014Michelle Dassen

E-mailmarketing, Strategie, Trends

Gouden medaille voor e-mail volgens Amerikaans onderzoek

Onderzoek van het Amerikaanse Pew Research Center heeft aangetoond dat e-mail op dit ogenblik het belangrijkste werk instrument is, voor eenieder die professioneel aan de slag is. jan 24, 2015Thomas Vangelooven

E-commerce, List Building

Welke lijstgroeitechniek past bij jouw sector?

Lijstgroei houdt vele e-mailmarketeers uit hun slaap. Wanneer een contactendatabase stagneert, kan dat wel eens hetzelfde betekenen voor de verkoop omdat nieuwe abonnees vaak actiever zijn dan oudere. Ontdek hier de drie meest efficiënte technieken. jan 25, 2012Michelle Dassen

Cases, E-mailmarketing, Inspiratie!, List Building, Strategie

11 ideeën ter verbetering van je opt-in formulier

Wat is de beste plaats om een opt-in formulier te plaatsen? Welke strategie moet je ontwikkelen? Wat zijn de verplichte elementen? Klassieke vraagstukken voor een e-marketeer. Vandaag willen we hierin een handje toesteken. nov 10, 2014Ann Flipkens

Strategie, Tips, Trends

E-marketeers rekenen op een extern platform

We hadden al een vermoeden, maar de resultaten van de Email Barometer, het jaarlijkse nationale e-mailmarketing onderzoek in België, hebben een duidelijke bevestiging opgeleverd. E-marketeers rekenen op een goed extern e-mailplatform om hun digitale marketing te voeren. apr 12, 2014Ann Flipkens

Content, E-commerce, E-mailmarketing, Inspiratie!, Personalisatie, Reporting, Strategie

The magic of web tracking

Ik twijfel er niet aan dat elke e-marketeer in zijn e-mailcampagne zijn contacten probeert door te verwijzen naar zijn website. Heb je je dan nooit afgevraagd hoe handig het zou zijn als je je contacten een automatisch bericht kan verzenden nadat ze een bepaalde webpagina bezochten? Niet enkel zou dit de marketeer een stap dichter […]

E-marketeers ontdekken realtime-marketing

De opmars van smartphones en mobiel internet heeft een invloed op e-mailmarketing. Realtime-advertenties winnen aan belang en e-marketeers mogen de boot niet missen.  apr 8, 2011Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,978

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,258

Een animated gif als een conversie aanjager

3,513

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,110

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,833

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail