Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Tips, Trends

Zet een pin in je e-mail!

In het landschap van de sociale media is Pinterest een groeier. Vaak zetten we in ons e-mailverkeer een button voor Facebook en LinkedIn. Nu wordt het stilaan tijd om er een button van Pinterest aan toe te voegen.

PinterestJe moet Pinterest zien als een enorm groot prikbord, waarbij gebruikers alles wat ze leuk vinden en elders tegengekomen zijn, samenbrengen. Het is natuurlijk voor een stuk als een eigen geheugensteuntje bedoeld. Maar het is ook een sociaal medium. Zo kunnen vrienden op elkaars prikborden kijken en stukjes herpinnen op hun eigen prikbord. Er zijn er heel leuke en thematische prikborden, naast de smaak paletten van iedere afzonderlijke gebruiker.

Dus, voeg de mogelijkheid toe om content rechtstreeks vanuit je e-mails te delen. En riskeer eens een campagne met als enige doel: pin dit bericht op je berichtenbord.

Juiste content

Daarvoor moet je natuurlijk de juiste content uitzoeken. Dus, kijk vooral naar het visuele. En hou in je achterhoofd dat Pinterest voor velen hetzelfde is als een wenslijst. Als je de conversie niet maakt op je contact. Dan misschien wel op de vrienden van je contact omdat ze de wenslijst met kerst raadplegen. De beelden moeten helder, eenvoudig zijn en eventueel in het beeld een eenvoudige boodschap bevatten.

Gerichte content

Vergeet ook niet dat je contacten met een bepaalde reden ingeschreven hebben op je e-marketinglijst. Of je hebt al via doorklikken gemerkt waarvoor je contact gevoelig is. Uiteraard zal elke afbeelding die inhoudelijk deze interesses bevatten, grote kans maken om gepind te worden. Deze tactiek kan je toepassen in eender welke e-mailcampagne. Maar ze is vooral handig voor de feestdagen waar je bij wijze van spreke alleen maar een specifieke ‘prik op je wenslijst’ e-mail uitstuurt. En het moeten niet alleen producten zijn die je toont. Een kortingsbon kan ook al geprikt worden.

Geafficheerde content

Natuurlijk zal de Pinterest knop in hetzelfde rijtje terecht komen als deze van de sociale media waar Facebook, LinkedIn en de anderen ook reeds staan. Maar in de wereld van Pinterest is het de gewoonte om de button vlak bij de afbeelding die gedeeld kan – of moet – worden, te plaatsen. Dus moet je zeker deze mogelijkheid niet verwaarlozen. Want vaak leest je contact je bericht niet tot het einde. En waarom zou je wachten als je al eerder zichtbaar aangeplakt kunt worden?

sep 13, 2013Thomas Vangelooven
Previous storyZet eens een banner!Next storyVernieuwd in Flexmail :: Contacten importeren met een vingerknip
Home Zet een pin in je e-mail!
7 jaar geleden Tips, Trendse-mailmarketing, e-mailmarketingtips259
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Mobile, Reporting, Tips, Trends

Differentieer je mobiel publiek

Naast de webbased e-mailclients zijn de mobiele lezers ook stevig aan hun opmars bezig. Dat creëert opnieuw een extra uitdaging voor de e-marketeer. Want e-mailberichten lezen op het kleine scherm is nu eenmaal anders dan op het reguliere computerscherm. sep 12, 2012Ann Flipkens

Social media

Kruip eens in de huid van de sociale media

Sociale media en e-mailmarketing zijn twee goede vrienden. Sociale media zijn de perfecte platformen om je opt-ins te verzamelen of om je content van je e-mailberichten te laten landen. Facebook, LinkedIn en anderen kunnen sterke partners zijn. Maar dan moet je natuurlijk ook vrienden verzamelen op diezelfde fanpagina’s of profielen. jun 6, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, List Building

Keer je salesteam binnenste buiten!

Een gedreven e-marketeer, die heeft één grote passie: de eeuwigdurende jacht naar goede e-mailadressen. Een correct opt-in formulier is natuurlijk de basis. Maar dat is natuurlijk niet de enige zaligmakende methode. Er is nog je salesteam! jun 29, 2012Ann Flipkens

E-commerce, List Building

Welke lijstgroeitechniek past bij jouw sector?

Lijstgroei houdt vele e-mailmarketeers uit hun slaap. Wanneer een contactendatabase stagneert, kan dat wel eens hetzelfde betekenen voor de verkoop omdat nieuwe abonnees vaak actiever zijn dan oudere. Ontdek hier de drie meest efficiënte technieken. jan 25, 2012Michelle Dassen

Design, E-mailmarketing

Leid de ogen van je lezer

Grote lettertypes, kleurtjes alom met nog wat extra plaatjes als kers op de taart… Het kan misschien wel de aandacht trekken, maar als je dat op een ongeorganiseerde wijze doet, dan zal je contact ook op een ongeorganiseerde wijze je boodschap lezen. jul 6, 2012Thomas Vangelooven

Trends

Wat brengt 2012 voor de e-mailmarketeer?

Naar jaarlijkse gewoonte blikken e-mailmarketeers graag vooruit op wat het nieuwe jaar in petto heeft. Neem hier zelf eens een kijkje in onze glazen bol. dec 16, 2011Ann Flipkens

Respecteer de comfortzone van je e-contact!

In onze vorige blog haalden we een interessante grafiek boven van het Amerikaanse Blue Hornet. Zij onderzochten waarom consumenten hun e-mailadres achterlaten op een e-marketinglijst. Ze wilden eenvoudigweg extra korting in de inbox. Maar in diezelfde wetenschappelijke enquête peilden ze begin dit jaar ook bij die consumenten naar de hoeveelheid aan informatie die ze bereid […]

Moeiteloze één-op-ééncommunicatie met Contact Related Content

Segmentatie is heilzaam binnen de e-mailmarketingsector. Iedere hedendaagse e-marketeer begrijpt dat de consument van vandaag graag op zijn wenken wordt bediend. Hij wil niet zoek geraken in een kluwen van informatie. Hij eist content op maat op een dienblaadje. okt 19, 2011Michelle Dassen

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,977

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,255

Een animated gif als een conversie aanjager

3,107

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

2,685

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,658

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2,354

Aan de slag met GDPR binnen e-mailmarketing

2018 © Flexmail