Apemag

  • Home
  • Whitepapers
  • Categorieën
    • Afleverbaarheid
    • Cases
    • Content
    • Design
    • E-commerce
    • E-mailmarketing
    • Enquêtes
    • Events
    • Flexmail TV
    • Hoe begin je met e-mailmarketing
    • Inspiratie!
    • List Building
    • Mobile
    • Personalisatie
    • Reporting
    • Social media
    • Strategie
    • Targeting
    • Testing
    • Thema-mailings
    • Tips
    • Trends
    • Wetgeving
  • Contact
Tips, Trends

Zet een pin in je e-mail!

In het landschap van de sociale media is Pinterest een groeier. Vaak zetten we in ons e-mailverkeer een button voor Facebook en LinkedIn. Nu wordt het stilaan tijd om er een button van Pinterest aan toe te voegen.

PinterestJe moet Pinterest zien als een enorm groot prikbord, waarbij gebruikers alles wat ze leuk vinden en elders tegengekomen zijn, samenbrengen. Het is natuurlijk voor een stuk als een eigen geheugensteuntje bedoeld. Maar het is ook een sociaal medium. Zo kunnen vrienden op elkaars prikborden kijken en stukjes herpinnen op hun eigen prikbord. Er zijn er heel leuke en thematische prikborden, naast de smaak paletten van iedere afzonderlijke gebruiker.

Dus, voeg de mogelijkheid toe om content rechtstreeks vanuit je e-mails te delen. En riskeer eens een campagne met als enige doel: pin dit bericht op je berichtenbord.

Juiste content

Daarvoor moet je natuurlijk de juiste content uitzoeken. Dus, kijk vooral naar het visuele. En hou in je achterhoofd dat Pinterest voor velen hetzelfde is als een wenslijst. Als je de conversie niet maakt op je contact. Dan misschien wel op de vrienden van je contact omdat ze de wenslijst met kerst raadplegen. De beelden moeten helder, eenvoudig zijn en eventueel in het beeld een eenvoudige boodschap bevatten.

Gerichte content

Vergeet ook niet dat je contacten met een bepaalde reden ingeschreven hebben op je e-marketinglijst. Of je hebt al via doorklikken gemerkt waarvoor je contact gevoelig is. Uiteraard zal elke afbeelding die inhoudelijk deze interesses bevatten, grote kans maken om gepind te worden. Deze tactiek kan je toepassen in eender welke e-mailcampagne. Maar ze is vooral handig voor de feestdagen waar je bij wijze van spreke alleen maar een specifieke ‘prik op je wenslijst’ e-mail uitstuurt. En het moeten niet alleen producten zijn die je toont. Een kortingsbon kan ook al geprikt worden.

Geafficheerde content

Natuurlijk zal de Pinterest knop in hetzelfde rijtje terecht komen als deze van de sociale media waar Facebook, LinkedIn en de anderen ook reeds staan. Maar in de wereld van Pinterest is het de gewoonte om de button vlak bij de afbeelding die gedeeld kan – of moet – worden, te plaatsen. Dus moet je zeker deze mogelijkheid niet verwaarlozen. Want vaak leest je contact je bericht niet tot het einde. En waarom zou je wachten als je al eerder zichtbaar aangeplakt kunt worden?

sep 13, 2013Thomas Vangelooven
Previous storyZet eens een banner!Next storyVernieuwd in Flexmail :: Contacten importeren met een vingerknip
Home Zet een pin in je e-mail!
10 jaar geleden Tips, Trendse-mailmarketing, e-mailmarketingtips321
Thomas Vangelooven
Twitter
De beste content rechtstreeks in je inbox

Wordt op de hoogte gehouden van nieuwe blogartikels of schrijf je in voor onze GDPR communicatie!

Recente posts
  • Je marketinginspanningen aanpassen aan COVID-19, nu en morgen 14 mei 2020
  • Communiceren in tijden van crisis 20 maart 2020
  • “It’s a salesting”, wat? 1 maart 2019
  • Kleur je e-mailcampagne in 19 juli 2018
  • De onderwijssector: Creatief werven met e-mailmarketing 8 juni 2018
  Gerelateerd posts  
Cases, Design, Thema-mailings, Tips

Volg deze gids en blink uit in de e-mailgekte

Met de eindejaarsfeesten voor de deur wordt de concurrentie tussen bedrijven opgevoerd. Als e-mailmarketeer slaag je erin om de klant rechtstreeks te bereiken, maar daar hebben je concullega’s ook vast aan gedacht. Ontdek hier hoe je kan opvallen tussen alle andere e-mails. dec 7, 2011Ann Flipkens

Testing

Natuurlijk test je de onderwerpregel!

Als er iets getest wordt in e-mailmarketing, dan is het wel de onderwerpregel. Kijk maar even naar jezelf. Maar de onderwerpregel is maar slechts één van de mogelijke onderdelen van je e-mailstrategie die je kan testen. En volgens een onderzoek van het Amerikaanse MarketingSherpa is het niets eens het meest rendabele om te doen. sep […]

E-commerce, Personalisatie, Targeting, Tips

Wacht niet te lang

E-mailmarketing kan ook een ondersteunende houding aannemen tegenover de webshop van het bedrijf. Daarbij moet je niet alleen denken aan een promo om nieuwe producten aan te kondigen. dec 19, 2012Thomas Vangelooven

E-mailmarketing, Strategie, Targeting, Tips

Hoe vaak is te vaak?

Wat is de beste frequentie? Hoe vaak moet je een e-mail zenden naar je contact vooraleer het te vaak is? Een juist antwoord op deze vraag bestaat niet. Helaas varieert dit van bericht tot bericht en van product tot product. Maar voor de beginners in het vak willen we graag nog eens enkele vuistregels meegeven. […]

Trends

Wat brengt 2012 voor de e-mailmarketeer?

Naar jaarlijkse gewoonte blikken e-mailmarketeers graag vooruit op wat het nieuwe jaar in petto heeft. Neem hier zelf eens een kijkje in onze glazen bol. dec 16, 2011Ann Flipkens

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Tips

Kan je ‘gratis’ en ‘free’ toch riskeren in je bericht?

Spamfilters kunnen soms het leven van een e-marketeer lastig maken. Bepaalde woorden scoren negatiever dan andere als deze filters hun werk doen. Dat ‘viagra’ per definitie als verdacht wordt aangemerkt, daar zal niemand bezwaar tegen hebben. okt 26, 2012Ann Flipkens

List Building, Strategie, Tips

Tip: Al je voordelen op een landingspagina

Elk e-mailbericht heeft haar vormelijke kenmerken. De uitschrijflink is hiervan een geschikt voorbeeld. Een link naar een contactpagina zie je steeds vaker verschijnen. Maar nog een beetje meer experimenteren op dit vlak kan nooit kwaad. dec 14, 2012Thomas Vangelooven

Afleverbaarheid, E-mailmarketing, Strategie, Tips

Waar ligt je focus?

Het gros van de e-mailmarketeers focussen nog steeds op de aangroei van hun adreslijsten. Dat is natuurlijk een eerste vereiste voor een succesvolle e-mailmarketing. Maar is het niet beter je focus van tijd tot tijd te verschuiven? okt 31, 2012Thomas Vangelooven

Meest bekeken
5,782

Vijf tips voor echte originele verjaardagswensen

4,980

Tien kritische noten – met verbetering – bij een e-mail ter reactivering

4,260

Een animated gif als een conversie aanjager

3,811

In België voortaan je e-mailadres anderhalf jaar lang actief na vertrek provider

3,112

5 slimme e-mailmarketing voornemens voor 2014!

3,017

Verstuur je kerstwensen met e-cards

2,686

De checklist voor een goed inschrijfformulier

2,506

10 elementen voor een goede welkomstboodschap

2018 © Flexmail